magilla Opublikowano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Jak tylko uporam się z dotychczasową budową to kolejno robię właśnie motoszybowca:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2014 Rób rób motoszybole są spoko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek67 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Witam, relacji ciąg dalszy. Kadłub został przelaminowany. Do laminowania użyłem żywicy Epidian 52 i utwardzacza Z1. Najpierw położyłem warstwę tkaniny 80g/m2 na całą dolną część kadłuba, a następnie taką samą tkaninę na górę aż do kabiny. Potem jeszcze raz przelaminowałem tkaniną 110g/m2 przód kadłuba aż do ok. 7cm poza spływ skrzydła. Myślałem aby położyć jeszcze jedną warstwę na dół kadłuba z przodu ale jednak nie będzie to chyba konieczne bo już w tej chwili kadłub wydaje się dosyć pancerny, a dołożył bym tylko wagi. Po utwardzeniu żywicy odciąłem naddatki, teraz poczekam parę dni aż wszystko utwardzi się ostatecznie i biorę się za szlifowanie i wykańczanie kadłuba pod lakier. Pozdrawiam Krzysiek. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milo Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Super robota Z moich doświadczeń wynika, że zupełnie wystarczająca by była warstwa tkaniny 110 g/m^2 z zewnątrz, plus taka sama w kabinie.....sprawdzone . Uchwyt do laminowania....klasa . Jak będziesz malował? Natrysk czy spraje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek67 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Witam, dzięki za słowa pochwały! Nie mam dostępu do sprężarki, więc pozostają spreje. Przy Aquili korzystałem ze sprejów Motip i jestem z nich zadowolony, pozostaje jeszcze kwestia przygotowania powierzchni pod lakier tzn. wyszpachlowanie powierzchni. Mam szpachlówkę wykańczającą Novol, ale potem jest sporo roboty ze szlifowaniem, skłaniam się bardziej do jakiegoś spreju, czytałem że Novol produkuje szpachlówkę tego typu i chyba z niej skorzystam. Pozdrawiam Krzysiek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magilla Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 Jak modelik? Są postępy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek67 Opublikowano 23 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 Witam. Rozpocząłem klejenie drugiego skrzydła, ale ze względu na wakacje nastąpił chwilowy zastój w budowie, bo chcę też trochę polatać. Poza tym w pracy urwanie głowy i po powrocie do domu chciałoby się trochę odpocząć. Ale myślę że w sierpniu troszkę podgonię budowę. Pozdrawiam Krzysiek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek67 Opublikowano 5 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 Witam. Odkopuję swój temat, bo czuję się niejako w obowiązku dokończyć rozpoczętą relację, która z różnych powodów ugrzęzła na prawie trzy lata. Tequila jest już praktycznie ukończona, zostało jeszcze kilka "kosmetycznych" drobiazgów, muszę też zakupić odbiornik i "w górę". Tak więc "odgrzewam kotleta" . Na początek opisze wykonanie klap i lotek. Wymyśliłem sobie że wykonam je z deseczek balsowych 1.5 mm, środek wypełnię depronem, a w miejscu mocowania dźwigni wkleję klocek balsowy. Depron został odpowiednio sfazowany przed przyklejeniem górnej deseczki. Po wyschnięciu kleju wszystko wyszlifowałem i przygotowałem do wykonania zawiasu. Zawiasy klap i lotek wykonałem z silikonu (oczywiście po pokryciu skrzydeł, klap i lotek folią) według instrukcji zamieszczonej na stronie kolegi Tomka "Motylastego". Kadłub modelu po pokryciu laminatem został wyszpachlowany, a potem już tylko szlifowanie, podkład, szlifowanie,podkład i tak jeszcze parę razy aż efekt będzie zadowalający, a na koniec lakier. Kabinkę wykonałem z laminatu na kopycie styrodurowym i przykleiłem do uprzednio przygotowanej ramki, tak jak kadłub była szpachlowana, szlifowania itd. Do kadłuba mocowana jest przy pomocy kołeczka i magnesów. Tak wygląda kadłub polakierowany, i ozdobiony folią Oracover, jeszcze bez wklejonego steru kierunku i wyposażenia. A tak prezentuje się gotowy model. Na chwilę obecną z całym wyposażeniem, ale bez odbiornika waży 2010g, co według moich obliczeń daje obciążenie powierzchni ok. 37g/dm2. Prawdopodobnie będę musiał trochę dociążyć przód, ale wszystko się okaże jak założę odbiornik, może uda się też przesunąć trochę akumulator. Fotki robione tak na szybko, więcej postaram się dodać i jeszcze coś napisać jak już wszystko będzie gotowe.Jakiś film myślę, że też będzie po szczęśliwym mam nadzieję oblocie, bo bez filmu oczywiście " się nie liczy" . Pozdrawiam Krzysiek. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 7 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 Witam,ładny termik ,poleciał już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek67 Opublikowano 7 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2017 Jeszcze nie, muszę dokupić odbiornik i osłony na serwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek67 Opublikowano 31 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Witam. Tequila już po oblocie, bałem się trochę czy wszystko będzie OK, ale model poszedł jak po sznurku. Teraz muszę się trochę "wlatać" w szybolka i pokombinować z ustawieniami, żeby uzyskać jak najbardziej zadowalające. Model udało się wyważyć w połowie wyliczonego przez program przedziału bez potrzeby dokładania obciążenia, ale będę chciał dociążyć trochę przód i spróbować z bardziej przednim wyważeniem. Załączam parę zdjęć autorstwa Piotra-"Sage" i krótki film ze startu do dziewiczego lotu który nakręcił Darek-"d.a.r.o." Jak tylko uda mi się zrobić jeszcze jakiś film, wstawię na forum. Pozdrawiam Krzysiek. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Gratulacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mgr Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 Gratuluję, model bardzo fajnie wygląda, szkoda, że filmik taki krótki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sage Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Miałem mozliwosc przyjrzeć się modelowi z bliska. To co rzuca się w oczy to perfekcja wykończenia modelu. Dbalosc o każdy szczegol. Lata rownie fajnie jak wygląda choc to dopiero pierwsze loty. Zycze tyle samo udanych ladowan co startow Krzychu ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek2103 Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Gratulacje, piękna Tequila! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gignasiak Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Witam koledzy mam takie pytanie czy przy takiej wielkości motoszybowca stosuje się skłon i wykłon silnika tak jak w samolotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 tak, choć możesz próbować kontować usterzeniem, albo odpowiednią fazą lotu ustawioną w apce, bez tego motoszybowiec podczas startu Bedzie ci uciekał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek67 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Cześć. W modelu jest niewielki skłon w dół, ale mimo to muszę podczas wznoszenia na silniku kontrować lekko wysokością aby nie zadzierał. Wykłonu w bok nie zastosowałem, silnik i tak jest załączany tylko na kilkanaście-kilkadziesiąt sekund wznoszenia, reszta to szybowanie. Jeszcze taki krótki film z lotu w Wilczych Laskach zrobiony przez kolegę Marcina z sąsiedniego forum https://www.youtube.com/watch?v=rbMGB294ADU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gignasiak Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Dzięki bo będę obcinał nos i nie chce żeby była duża przerwa między kołpaki a kadłubem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gignasiak Opublikowano 10 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2017 A mam jeszcze jedno pytanie bo w moim asw 28 z fly fly hobby jest taki bagnet ciężki pręt metalowy 8mm średnicy waży ponad 250 gram czy to takie ciężkie musi być .czy można to zastąpić jakąś rurka węglowa lub aluminiowa .w samolocie ponad 2 metry mam aluminium 18 mm i nic się nie wygina nawet podczas akrobacji a samolot waży 8 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi