capa Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 zamuwilem jeszccze dwa i tez poszly z dymem cos jest przeklete z tym silnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon_wolebez Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Odnośnie zapłonu XYZ to mam taki sam problem. Iskra gubi się i znika na 3-4 albo więcej obrotów. Stan zapłonu jest mi nie znany, pojęcia nie mam co ktoś mógł z nim wcześniej zrobić. Niby jest nowy ( pewnie jak ktoś go kupił to był ). Co ciekawe potrafi się dość często zawiesić i popaść w wyzwalanie iskry. Jedyna metoda aby to zaprzestać jest odłączenie zasilania. Jak można sprawdzić sam czujnik albo moduł. Czy ktoś może rozbierał uszkodzony czujnik w celu ustalenia typu modelu halla. Zastanawiam się się czy taki czujnik można kupić np. w TME jako zwykły hallotron. Zasilałem z pakietu 4 nicd oraz przy pomocy stabilizatora 6v, bez różnicy. Czy ktoś miał podobne objawy z tym zawieszaniem modułu. Jak powinna być przerwa na świecy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Chyba jeden z pierwszych na forum zakupiłem ten silnik, albo najpierwszy :rotfl: Odpalałem go w ramach docierania kilka razy - w sumie ok. godziny pewnie przepracował. Ani razu nie było jakichkolwiek problemów z zapłonem. W tym silniku moduł ma chyba nietypowe zasilanie - 6 - 6,7V. Niższe jak i wyższe uszkadzają moduł - tyle wyczytałem. nic więcej nie poradzę bo jak napisałem nie mam żadnych problemów z nim. Na Allegro jest wystawiony i czujnik i moduł do tego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Teraz to i ja mam kłopoty z moim silnikiem - nie mogę go uruchomić. nawet rozrusznikiem mogę sobie krecić i nic. Oczywiście zapłon jest słyszalny ale nic więcej. Nie wiem czy to ja go rozregulowałem bo chciałem wyregulować ;D czy moduł poszedł. Dlaczego moduł? Bo gdy wkreciłem ponownie świecę zapomniałem założyć fajkę i pokreciłem tak pare razy smigłem przy właczonym zapłonie... Czy to może oznaczać że uszkodziłem go? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Sprawdź czy daje iskrę i będziesz wiedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Pewnie padł czujnik halla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Własnie że nie :mrgreen: z czego bardzo ciesze się. Wolno obracając śmigłem za każdym razem słychac było "przeskok iskry" w module. Przy odkreconej świecy i przyłożonej do korpusu iskra była za każdym razem gdy magnesik nachodził na czujnik. Uff... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Iskra jest czyli benzyny pewnie brakuje a to oznacza że Walbro strajkuje,nie pompuje i nie rozpyla mieszanki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Teraz to i ja mam kłopoty z moim silnikiem - nie mogę go uruchomić. nawet rozrusznikiem mogę sobie krecić i nic. Oczywiście zapłon jest słyszalny ale nic więcej. skra jest czyli benzyny pewnie brakuje a to oznacza że Walbro strajkuje,nie pompuje i nie rozpyla mieszanki Bardzo prawdopodobne. U mnie po długim leżakowaniu było podobnie, żadnej reakcji(silnik DL-50). Oczywiście był odłączony od instalacji paliwowej. Trzykrotne wstrzyknięcie paliwa bezpośrednio pod świecę rozwiązały problem - gaźnik jak już zassał to chodzi bez zarzutu do tej pory. Może tu jest pies pogrzebany... Można też przejrzeć gaźnik i filtr, to też może być powodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Wprost przeciwnie - swieca jest za każdym razem zalana...Sprawdzałem to pare razy. Nawet bez sprawdzania jest pewnw, że zalana gdyż twardo odbija smigło i dostałem pare razy po paluchu. Dobrze, że miałem rekawicę ochronną ale i tak boli. wychodzi na to, iż trochę rozregulowałem sobie gażnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 jeśli silnik leżakował i był zalany benzyną to mogło dojść do stwardnienia membrany, jeśli ją wymienisz powinno dojść wszystko do ładu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Ja wymieniłem świece i wszystko wróciło do normy (silnik SV-50). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Piotrek - uszkodzenia mechaniczne wykluczam. Po ostatnim odpalaniu silnika - lipiec sierpień 09 kolejne odbyło się we wtorek, zaraz po Świętach Wielkanocnych. Nie było żadnych problemów; kilka ruchów śmigłem - gdy już zassał - i pierwsze strzały. Pracował tak z 30 minut bez zatrzymania praktycznie. Kolejny raz chciałem już posprawdzać różne smigła i pobawić sie regulacją, efekt znany do dziś :devil: Tak więc membrana pracuje jak trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Rozumiem, że napięcie pakietu zasilajacego zapłon sprawdziłeś i pakiet jest sprawny. Może jednak układ zapłonowy się nieco nadwyrężył przy pracy z odłączoną fajką. Iskra musi mieć odpowiednią energię. Przy wykręconej świecy powinna być jasno niebieska. Przy zbyt słabej iskrze, po wkręceniu świecy nie przeskakuje ona między elektrodami. Oczywiście zalaną świecę trzeba wyczyścić i osuszyć. Może uszkodzona jest gdzieś izolacja na fajce lub kablu (dobrze to widać podczas próby uruchomienia silnika w całkowicej ciemności) i iskra "ucieka bokiem". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.