Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Pierwsze wyjście i po 3 sekundach gleba.

Proszę o analizę co się stao się.

Na podstawie filmu myślę, że dałem za mało gazu na starcie + za słaby wyrzut. Potem gaz na max. Nie wiem tylko czemu model zaczął tak opadać na lewe skrzydło. Wydaje mi się, że musiałem wraz z gazem przesunąć ster kierunku w lewo (mode 2), ale nie jestem pewien. Na symulatorze model sam się wyrzuca i jest trochę łatwiej :D

Przy okazji, na których otworach macie zamocowane popychacze lotek, wysokości, kierunku? Na filmie miałem na ostatnich, ale to chyba trochę za duże wychyły i zmienię na serwie na środkową.

W 5 sekundzie jest wycięty głos, żeby film nadawał się do publikacji ;)

 

Straty to złamane skrzydło, ale już naprawione.

http://youtu.be/C8tAk8obDcs

Opublikowano

Jest dokładnie jak piszesz dodałeś gaz i przeciągnołeś maszyne po czym zwaliła sie na skrzydło :) Orczyki masz dobrze założone, jeżeli możesz to zmień w aparaturze w E point z tego co pamiętam ustawiasz zakres wychyleń.

Opublikowano

Niczego nie przeciągnął, model miał prędkość, pochylił się na lewo i w zakręcie poszedł na skrzydło do ziemi. Nie zwalił się bez prędkości.

Opublikowano

Tak wyglądało jak byś mial rewers na lotce. To że skręca to może być błąd w trymowaniu. A no i gaz przy starcie za słaby no i potrzeba solidnego wyrzutu z ręki bo masz mało mocy. Sprawdź czy jak wychylisz prawy drazek w prawo to prawa lotka idzie w górę i odwrotnie. A ster kierunku kontruj w przeciwna stronę i wzbij sie wysoko i wtedy trymuj.

Opublikowano

jak to co sie stało. model sterowny tylko lekko przeciągnięty. ale kolega bal sie że trafi w drzewo. zadziałała podświadomość ;) następnym razem proponuję łąkę. i lecieć od drzew. stara zasada modelarska mówi że drzewa przyciągają samoloty. szczególnie na poczatku.

Opublikowano

hehehe

A jakie wartości ustawić na E pointach, żeby model nie był zbyt narowisty na początek (mam turnigy 9x)?

(...) zmień w aparaturze w E point z tego co pamiętam ustawiasz zakres wychyleń.

Muszę jeszcze ustawić klapy. Chciałem je przypisać pod przełącznik 3 funkcyjny, ale niestety na razie nie udało mi się.

Opublikowano

hehehe

A jakie wartości ustawić na E pointach, żeby model nie był zbyt narowisty na początek (mam turnigy 9x)?

 

Muszę jeszcze ustawić klapy. Chciałem je przypisać pod przełącznik 3 funkcyjny, ale niestety na razie nie udało mi się.

Najpierw poćwicz latanie. Potem zajmuj sie klapami . I jeśli chcesz nauczyć się dobrych nawyków przy szybowcach, to klapy tylko na drążku.

Opublikowano

jak to co sie stało. model sterowny tylko lekko przeciągnięty. ale kolega bal sie że trafi w drzewo. zadziałała podświadomość ;) następnym razem proponuję łąkę. i lecieć od drzew. stara zasada modelarska mówi że drzewa przyciągają samoloty. szczególnie na poczatku.

 

 

Na filmie doskonale widać, jak drzewo "przyciąga" model u niedoświadczonego pilota :) Tak jak napisał Jurek, na początek do latania dobre jest miejsce bez większych przeszkód na trasie lotu. Przy starcie obroty silnika na maksa i do góry, tak, aby za bardzo nie kusić losu niepotrzebnym kretem. Na większej wysokości można wytrymować model, tak aby latał odpowiednio - lot ślizgowy, odpowiedni tor lotu przy neutralnych wychyleniach sterów, itp. itd.

Opublikowano

Na początku, to się bałem latać wysoko. A jak już poleciałem, to straciłem orientację, gdzie przód, a gdzie tył :D

 

Nawet na idealnej łące model świetnie znajduje wszelkie elementy "twarde" :D

 

Ale najważniejsze jest - przed pierwszymi startami ułożyć sobie cały plan lotu, np:

 

1. Startuję i do góry.

2. Robię 2 kółka w lewo

3. Ląduję od strony domu z czerwonym daszkiem.

 

Najważniejsze - określam kiedy mogę (i kiedy muszę) odejść na drugi krąg.

 

Położenie kołków i endpointy na początku nie są tak ważne jak EXPO - ustaw sobie na 50% i zobaczysz, że masz inny model :D

Opublikowano

Dzięki za rady.

Nie wiem czy na kolejny lot nie wyłączyć steru kierunku? - na wszelki wypadek.

Tak na dobrą sprawę nawet nie wiem kiedy go używać. Na symulatorze (ClearView) latając modelem SkySurfer zawracam/skręcam na lotkach + ster wysokości.

Opublikowano

Dzięki za rady.

Nie wiem czy na kolejny lot nie wyłączyć steru kierunku? - na wszelki wypadek.

Tak na dobrą sprawę nawet nie wiem kiedy go używać. Na symulatorze (ClearView) latając modelem SkySurfer zawracam/skręcam na lotkach + ster wysokości.

 

Bardzo dobry pomysł :)

Opublikowano

Ja bym zostawił, a jak Ci na razie przeszkadza to ustaw D/R w aparaturze na bardzo mały zakres wychyleń. Nawet jak zawadzisz drążek ręką to ster nawet nie dygnie.

Opublikowano

Mimo wszystko radze na początek ale nie na zawsze wyłączyć SK na lotkach raz dwa nauczysz się kierować modelem i jak poczujesz się pewnie to włączysz sobie sk ;)

Opublikowano

I od razu nauczy sie złych nawyków... Ucz sie używać SK od razu

Dokładnie tak zwłaszcza przy lądowaniu bez SK może być cyrkiel, ale oglądając film to właśnie nie kret a raczej mocny cyrkiel, zdarzało mi się w SS 2000 i nigdy nic się nie stało, skrzydła się tylko rozsunęły czyżby były teraz mocowane na twardo?

Opublikowano

Nie, nie są mocowane na twardo i faktycznie się rozsunęły, ale winglet nie dał rady i sobie odpadł tuż za wzmocnieniem w skrzydle.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.