andrzej_t Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Proszę o analizę co się stao się. Już przed rzutem widać, że prawa lotka jest lekko opuszczona. Przy tak lekkim rzucie na niewielkich obrotach nie miało to większego znaczenia. Po dodaniu gazu model zareagował prawidłowo na lotkę i w czasie wznoszenia zaczął skręcać w lewo. Nie było przeciągnięcia bo po początkowym wznoszeniu na pełnym gazie ster wysokosci wrócił do neutrum i model przeszedł do mniej stromego lotu ale nabierając prędkości pogłębił zakręt. Odnoszę wrażenie, że w momencie, kiedy model jest już " na żyletkę" lewa lotka jest wychylona w górę. Przy dużym powiększeniu klatek tak to wygląda. Prawdopodobnie pod wpływem stressu powiększyłeś wychylenie lotek w lewo. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefel82 Opublikowano 12 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Ale szczegółowa analiza. Czyli muszę jeszcze poprawić ustawienia lotek (i reszty) w neutrum. Oprócz tego wyczuwalne są niewielkie luzy na orczykach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Poprosiłbym kolegę, który umie latać o wytrymowanie modelu w powietrzu (oblot). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefel82 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Znów zaliczyłem konkretną glebę. Poprawiłem wszystko wg uwag po poprzednim zdarzeniu (lotki, e.pointy na 50%, więcej gazu na starcie, mocniejszy wyrzut…). Samolot zachował się identycznie jak ostatnio. Kiedy nabiera prędkości to zaczyna przechylać się w lewo. W ostatniej fazie podciągnąłem ster wysokości na maksa, żeby go podratować, ale ni hu hu. Rozsypał się tylko przód kadłuba. Poniżej filmik. Poskładałem to co zostało z samolotu i zauważyłem jeszcze 3 rzeczy, które mogą wpływać na takie zachowanie. 1. Czy taki kąt zamocowania silnika w tym modelu jest prawidłowy? Kupiłem ARTF i silnik był już zamocowany. 2. Po sprawdzeniu równoległości skrzydeł i statecznika poziomego okazuje się, że jej nie ma. W sumie nie sprawdzałem tego wcześniej i nie wiem, czy jest wynik gleb czy tak było od początku. Nie potrzebnie założyłem, że jak skrzydła i stateczniki są mocowane w gotowe łoża to ich kąty będą OK. 3. Naklejka na lewym skrzydle była źle przyklejona i odstaje od powierzchni Może to ona stawiała opór. Na co jeszcze zwrócić uwagę? Co powoduje, że ten flugzeug tak się zachowuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Silnik jest prawidłowo.Opór stawia ta naklejka,oraz krzywe stery.Ale ten model nie zwalił się sam.Wystartował całkiem znośnie.Lotki masz poprawnie a nie w rewersie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Też coś mi się wydaje że z tymi lotkami masz rewers, zamiast prostować to pogłebiasz przechył. Napisz jak zachwują się lotki podczas wychylania drążka, bo może idą Ci na odwrót . Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Po pierwsze wyprostuj silnik. Dlatego skręca. Przy tekim skręceniu nie moze nie skręcać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Też mi się wydaje ze za duży kąt silnika. to na pewno nie są 3*. jak ci model ucieka w jedną stronę to kontrujesz w drugą...Takie nierówne ustawienie statecznika poziomego zniwelujesz trymerem, tak ze tego bym nie brał tak bardzo jako przyczynę kreta. Najbardziej to ta naklejka może mieć wpływ. Za duży opór. Ale najważniejsze to naucz się kontrować model w przeciwną stronę niż opada. I jak leci do gleby to bez gazu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Jak koledzy wspomnali sprawdż rewersy lotek, jeżeli sk w prawo to prawa lotka do góry, a tu fotka z prawidłowym ustawieniem silnika w SF 2000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Zefel82 napisał Tak, jak wychylę prawy drążek w prawo to prawa lotka idzie w górę, a lewa w dół i na odwrót. Prawa lotka, patrząc od ogona czy nosa modelu? Niektórzy to mylą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 W kierunku lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Wyprostuj silnik o kilka stopni, popraw tą naklejkę.Model skręca w lewo bo silnik bardzo pcha model w lewo z takim wykłonem.Prawa lotka modelu lekko do góry lewa w dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 .Model skręca w lewo bo silnik bardzo pcha model w lewo z takim wykłonem.Prawa lotka modelu lekko do góry lewa w dół Podoba mi się ta teoria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_BRODA_ Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 A nie masz większej przestrzeni bez drzew do oblotu? Wprowadza to niepotrzebne nerwowe ruchy w sytuacji gdy model zmierza na przeszkodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefel82 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Panowie, okazuje się, że chyba mam lotki w rewersie. Nie wierzę, mógłbym przysiądz, że to sprawdzałem!! 2 razy rozdupcyć model, żeby się okazało, że mam zamienione kierunki Oczywiście usunę nalepkę, wyrównam statecznik. Mam nadzieję, że to wyeliminuje skręcanie w lewo. Nie ruszam silnika, bo z tego co pokazał Pietuh to wygląda, że jest OK. Rzućcie, proszę okiem na film i powiedzcie jak to z tymi lotkami u mnie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 rewers Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Zdarza się. Popraw i w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Witaj w klubie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 No to dobrze mi sie wydawalo . No to teraz czekamy na filmik z pierwszych juz udanych lotow! Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_BRODA_ Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Ważna zasada. Sprawdzić wychylenia przed każdym lotem! Powodzenia podczas oblotu. Teraz pójdzie aż miło. Tylko radzę wybierz łąkę bez drzew bo one przyciągają modele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi