Skocz do zawartości

Pierwsza naprawa modelu z EPP - prośba o rady


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szkielet węzła połączeniowego gotowy. Widać również koncepcję połączenia z dziobem, w którym będzie tylko pakiet.

 

13806012795_a30947d20c_c.jpg

Opublikowano

Za chwilę zamykam. Ostatnia szansa zajrzeć do wnętrza. Regulator na górze, odbiornik na dole.

13808139994_447be34bbc_z.jpg

 

Tak będą umieszczone serwa. Popychacze wymieniłem ze stalowych na węglowe.

 

13808140984_0c17c89b65_z.jpg

 

Przez noc się sklei, jutro robię dziób.

Opublikowano

Jak już to IDŹ NA CAŁOŚĆ. Masz usztywnione mocowanie serw. Dalej jest  nadal miękko. W miejscu po bowdenach wklej węgiel lub sosnę (w kanał od spodu też). Będzie ogon idealnie sztywny. Myślę, że wpływ na sterowanie będzie bardzo duży.

Mój bixler macha ogonem jak chodzą serwa.

Opublikowano

Kanały po bowdenach nie są puste, bo bowdeny przechodzą na zewnątrz. Ale kadłub usztywnię innym patentem  ;)

Opublikowano

WIEM. Miałem rację - odetniesz i zrobisz konstrukcyjny !!! 

 

Przepraszam, Tomaszu, ale nie mogłem się powstrzymać. To co robisz ze swoimi modelami jest naprawdę fajne (tutaj i oczywiście "Józek")

Opublikowano

Bartosz, Twoja propozycja jest kusząca, ale zbyt czasochłonna. Wymyśliłem coś zupełnie innego, mam nadzieję, że Ci się spodoba. Fotorelacja wieczorem :-)

Opublikowano

Specjalnie dla Bartosza, fotorelacja ze wzmocnienia kadłuba Pioneera 1400 metoda niekonwencjonalną:

 

Prowizoryczne usztywnienie i wyprostowanie kadłuba po klejeniu:

 

13823324795_ee9a4437c0_z.jpgDSCN7047 by TeBeWAW, on Flickr

 

Przygotowanie grodzi szczelnej:

 

13823676074_79ec53da06_z.jpgDSCN7048 by TeBeWAW, on Flickr

 

Proof of concept. Test grodzi szczelnej:

 

13823359553_e180c3ef26_z.jpgDSCN7049 by TeBeWAW, on Flickr

 

Wprowadzenie złożonej grodzi szczelnej do kadłuba:

 

13823333085_a19e250947_z.jpgDSCN7050 by TeBeWAW, on Flickr

 

Zabezpieczenie grodzi po uszczelnieniu:

 

13823364663_56f0995b2b_z.jpgDSCN7051 by TeBeWAW, on Flickr

 

Wykonanie otworu iniekcyjnego:

 

13823688774_f39313496a_z.jpgDSCN7052 by TeBeWAW, on Flickr

 

Przygotowanie usztywniacza. Modlitwa.

 

13823690914_56903dc6c7_z.jpgDSCN7053 by TeBeWAW, on Flickr

 

Wtrysk  :)

 

13823692504_57e0e9bbe4_z.jpgDSCN7056 by TeBeWAW, on Flickr

 

Proces następuje zgodnie z planem:

 

13823374343_2152d96c18_z.jpgDSCN7057 by TeBeWAW, on Flickr

 

Tak wiem, nie przetestowałem odporności grodzi na piankę  :) Pozostaje czekać. Jeśli gródź strzeli, to jestem do tyłu o regulator, odbiornik i dwa serwa. Oraz będę musiał kupić nowego Pionierka. Ale jak to mówią - nie ma ryzyka, nie ma zabawy  :)

Opublikowano

Nie chcę Cię martwić, ale z wg mojej wiedzy konstruktorskiej (budowlanej:D ) to popełniłeś kardynalny błąd, umieszczając wzmocnienie w osi obojętnej przekroju. Cokolwiek byś nie dał, to praca takiego elementu jest znikoma/pomijalna. Nie wiem ile masy przybyło. Teraz to chyba tylko laminat na belkę i wypłukanie acetonem... 

 

Wszelkie wzmocnienia działają najlepiej, gdy są wysunięte na zewnątrz - tak jak wanty przy maszcie. 

Opublikowano

No noooo, ciekawe rzeczy się tu dzieją.

Panie Tomku - ma Pan rękę do drewna więc klejenie pianek to krok wstecz. Rób Pan Józka2000!

Aby latać pianką należy ją pokochać. Tą jej brzydkość, wiotkość...to głuche "DUP" przy "lądowaniu"

Ja tu nie widzę tej miłości.

 

bart07 ma słusznośc - wypełnienie ogona, poza masą i ciut większą odpornością na złamanie, poprawy sztywności nie przyniesie.

 

Zresztą nie wiem po co to poprawiać - owszem na ziemi model kręci dupą przy poruszaniu sterami ale nigdy nie zauważyłem aby źle zareagował w powietrzu. Na poparcie swoich słów - dorosłe konstrukcje w locie gibają się jak...bardzo. Czasem lądujący szybowiec zamacha skrzydłami, że prawie o ziemie zaczepi. Co sie dzieje w locie ze skrzydłami jak i z ogonem można zobaczyć na różnych filmach.

Opublikowano

Wszyscy macie rację :-) Pianka nie jest moją miłością. Ale skoro już kupiłem ten model, to należy skończyć naprawę i przejść do innych prac. Co dziś nastąpi.

Opublikowano

Naprawa zakończona.

 

Dziób jest wymienny, jeśli nie rozwalę modelu, to w przyszłości będę mógł go zmienić na inny, na przykład z kamerą. Z pakietem 2400 jest wyważony prawie idealnie, choć minimalnie na dziób. W razie czego mam w zapasie 1750, wchodzi w to samo gniazdo.

 

Oto efekty:

 

13873173855_a13f12ce64_z.jpgDSCN7064 by TeBeWAW, on Flickr

 

13873176065_b17581f8ee_z.jpgDSCN7066 by TeBeWAW, on Flickr

 

13873178125_9d342c212b_z.jpgDSCN7067 by TeBeWAW, on Flickr

 

13873180405_bfc4ff90dd_z.jpgDSCN7068 by TeBeWAW, on Flickr

 

13873573464_f443b035df_z.jpgDSCN7070 by TeBeWAW, on Flickr

 

13873227153_48a66c2006_z.jpgDSCN7069 by TeBeWAW, on Flickr

 

Cud urody to on nie jest, ale mam nadzieję, że spełni założenia wytrzymałościowe :-)

 

Zważyłem go, po przeróbkach waży 680g, więc dodałem niewiele. Katalogowo z pakietem 1300 waży 650g.

Opublikowano

Ostatnie pytanie, kto lata na jak ustawionym SC? Bo ja ustawiam na 65, a słyszałem, że niektórzy latają na SC bardziej z tyłu...

Opublikowano

Bartek mówił coś o SC przesuniętym na 80.

Też mnie to zastanawia a przez pogodę nie mogę sam sprawdzić i porównać.

Człowiek ma trochę wolnego a tu pogoda do bani :-/ może jutro będzie lepiej

 

Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.