Skocz do zawartości

spitfire MkIX


coster

Rekomendowane odpowiedzi

czyli jakis silnik 1100W starczy ?a ile min V musi miec?

Sebastian,

 

poeksperymentuj z tym kalkulatorem: http://www.ecalc.ch/motorcalc.php?castle&lang=en

 

Co do ciągu - ja mam skrzywienie 3D i akrobatyczne i stosunek mocy do masy poniżej 1,5 mnie przeraża... Ja mam w DogFighterze (Spitfire - podobny) 890 g wagi i 1550 g ciągu....

 

Wyszedłbym jeszcze od kilku rzeczy:

  • policzenie przewidywanej masy modelu i elektroniki
  • KV silnika uzależnione od wielkości i masy baterii - różna od ilości cell. Powinieneś celować 4-5 cel. Ja bym celował w silnik ok. 270-300 g, KV 700, 4 S, śmigło ok. 13-14"
  • KV silnika - żeby silnik napędzał śmigła rozmiarowo pasujące wielkością do tego modelu
  • stosunek moc do masy ok. ale nie mniejszy niż 1,2 (nie trzeba korzystać, ale zawsze lepiej mieć zapas)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenną uwagę zawarł kolega powyżej tj. aby śmigło pasowało rozmiarem do skali modelu.

 

To jest podstawowe założenie i do tego dobierz silnik przy założonym pakiecie zasilającym. Moim zdaniem zasilanie 4s w zupełności wystarczy.

Model 2,5 kg do latania makietowego nie wymaga większego ciągu statycznego niż 2kg ale jeżeli oczekujesz bardziej ekstremalnych odczuć to zapewniając stosunek masy do mocy 1:1 otrzymasz narowistego kombata. 

Proponowany powyżej silnik jest moim zdaniem zbyt duży i ma zbyt małe KV, nie budujesz przecież modelu do 3D.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenną uwagę zawarł kolega powyżej tj. aby śmigło pasowało rozmiarem do skali modelu.

Dziękuję za dobre słowo.

 

Pofilozuje jeszcze trochę:

Co do mocy... pisałem to przez te skrzywienie ;)

Jeszcze jedno, można zapomnieć, że dobieramy nie tylko silnik o danym KV, śmigło i ilość cel, ALE trzeba mieć na uwadze, że na początku pakiet ma w teorii 4,2 a na końcu np. 3,2 V to ok. 24% różnicy w napięciu, co z kolei przekłada się na ciąg i finalny stosunek mocy do masy czy ciągu do masy.

Ja w 3D latam w zakresie 4,2 - 3,8 - nie czuję wtedy tego spadku, ale pod warunkiem, że nawet na 3,6 V silnik da mi np. 50% większy ciąg niż masa modelu.

 

W modelu tego Spitfire możesz spokojnie latać do 3,2V/cela, ale kiepsko będzie w sytuacji awaryjnej jak okaże się, że masz stosunek ciągu do masy na poziomie 0,7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie model wychodzi.

 

Co do silnika, dałbym jednak niższe niż wyższe kV (łatwiej się steruje), większe śmigło (większa sprawność) i 4S. Spit jest opływowy, powinien ładnie ciąć powietrze.

Brałbym Turnigy z serii G, 550 lub 670 kV. Są też inne opcje, tańsze, mniej prądożerne a nie gorsze w osiągach. W tym 550 kV ciąg będziesz miał ok. 2700-3000g na 15 calowym śmigle. Jak dla mnie - w sam raz, i ciąg i śmigło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj własnie kurier dostarczył mi podwozie tylko ze mam mały problem czy otwór pod goleń moge  rozwiercic ?czy lepiej przetoczyc trzpien z golenia?


dzisiaj własnie kurier dostarczył mi podwozie tylko ze mam mały problem czy otwór pod goleń moge  rozwiercic ?czy lepiej przetoczyc trzpien z golenia?

post-14320-0-44170000-1400000342_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i postep w konstrukcji skrzydel :) nowe klapy zmienilem zawiasy i wzmocnilem aluminiowa rurka 4mm i udalo mi sie wkacu ustawic jednakowy kat wzniosu skrzydel :) tylko mam maly problem teraz bo nie ma w zadnym sklepie na paryzu kol o srednicy 70mm :( bede musial zamowic przez internet 


rozwierć otwór

ta czesc jest zrobiona z jednego kawalka alu? nie oslabi mocowania?


no i sie zrobilo :) trzpien zeszlifowalem 1 mm a gniazdo rozwiercilem 2mm i siedzi idealnie :)

post-14320-0-16057700-1400001117_thumb.jpg

post-14320-0-44650400-1400001143_thumb.jpg

post-14320-0-88698500-1400001172_thumb.jpg

post-14320-0-41884300-1400001183_thumb.jpg

post-14320-0-27744000-1400003663_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wlasnie zrobilem :)

 

tak wlasnie zrobilem :)

Hi, hi ;) . Spóźniłem się z poradą minutę.

Cieszę się, że się udało.

podwozie zamontowane na sucho ,skrzydlo z calym podwoziem i serwami bedzie warzyło jakies 750g 

Bardzo mnie ciekawi jak się to będzie spisywało, bo mam identyczne golenie i amory oraz mechanizm chowania podwozia. Chodziło mi po głowie, żeby je ożenić i teraz wiem, że można i jak można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

witam po dluzszej nieobecnosci ze wzgledu na nawal prac i oczekiwaniu na podzespoly z hobbykinga jakos nie moga doleciec z tej malezji :)1,5miesiaca juz, narazie nie ma postepow w budowie poza wklejeniem w skrzydla miejsca na kola mysle ze na dniach paczka powinna dojsc i bede mogl kontynuowac budowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A co ze sztywnością skrzydła Sebastianie? Same listwy sosnowe jako dźwigary raczej nie wytrzymają i skrzydło się złoży, może coś wymyśliłeś? Pytam bo sam jestem w trakcie budowy Spita ale 1,8m i właśnie jestem na etapie przemyślenia gdzie wstawić bagnet w skrzydło a wszystko mi komplikuje mechanizm podwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ze sztywnością skrzydła Sebastianie? Same listwy sosnowe jako dźwigary raczej nie wytrzymają i skrzydło się złoży, może coś wymyśliłeś? Pytam bo sam jestem w trakcie budowy Spita ale 1,8m i właśnie jestem na etapie przemyślenia gdzie wstawić bagnet w skrzydło a wszystko mi komplikuje mechanizm podwozia.

no same listwy nie wystarcza to wiadomo :) bede wstawial bagnet z wegla no ja nie mam problemu  bo miejsce mam tylko bede musial przerobic zebra ze wzgledu ze sa puste zakleje kawalkami balsy i zrobie otwory pod srednice bagnetu

narazie stoje z budowa ze wzgledu ze rodzinka z polski sie zjechala i mam maly zamet w domu :) 5dzieci robi swoje :)jeszcze troche i glowa mi peknie od zamieszania:)ale w nastepnym tygodniu biore sie ostro za budowe i mam nadzieje ze podgonie z budowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam po dłuższej przerwie :)  w sobotę w zielem się i się zrobiło:)  może nie dużo ale coraz bliżej końca zostało zamknąć skrzydła od spodu ale czekam na paczkę z radiem pakietami i reszta elektroniki tak ze w następnym tygodniu będę wszystko podpinał żeby sprawdzić jak działa czy wszystko dobrze i będę zamykał skrzydła 

post-14320-0-35586300-1408993829_thumb.jpg

post-14320-0-06063500-1408993853_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.