M.Ch. Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 czyli jakis silnik 1100W starczy ?a ile min V musi miec? Sebastian, poeksperymentuj z tym kalkulatorem: http://www.ecalc.ch/motorcalc.php?castle&lang=en Co do ciągu - ja mam skrzywienie 3D i akrobatyczne i stosunek mocy do masy poniżej 1,5 mnie przeraża... Ja mam w DogFighterze (Spitfire - podobny) 890 g wagi i 1550 g ciągu.... Wyszedłbym jeszcze od kilku rzeczy: policzenie przewidywanej masy modelu i elektroniki KV silnika uzależnione od wielkości i masy baterii - różna od ilości cell. Powinieneś celować 4-5 cel. Ja bym celował w silnik ok. 270-300 g, KV 700, 4 S, śmigło ok. 13-14" KV silnika - żeby silnik napędzał śmigła rozmiarowo pasujące wielkością do tego modelu stosunek moc do masy ok. ale nie mniejszy niż 1,2 (nie trzeba korzystać, ale zawsze lepiej mieć zapas) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 dzieki bardzo bede musial policzyc cala elektronike ile wyjdzie calkowita masa juz zaczynam powoli rozumiec o co w tym wszystkim chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Cenną uwagę zawarł kolega powyżej tj. aby śmigło pasowało rozmiarem do skali modelu. To jest podstawowe założenie i do tego dobierz silnik przy założonym pakiecie zasilającym. Moim zdaniem zasilanie 4s w zupełności wystarczy. Model 2,5 kg do latania makietowego nie wymaga większego ciągu statycznego niż 2kg ale jeżeli oczekujesz bardziej ekstremalnych odczuć to zapewniając stosunek masy do mocy 1:1 otrzymasz narowistego kombata. Proponowany powyżej silnik jest moim zdaniem zbyt duży i ma zbyt małe KV, nie budujesz przecież modelu do 3D. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Cenną uwagę zawarł kolega powyżej tj. aby śmigło pasowało rozmiarem do skali modelu. Dziękuję za dobre słowo. Pofilozuje jeszcze trochę: Co do mocy... pisałem to przez te skrzywienie Jeszcze jedno, można zapomnieć, że dobieramy nie tylko silnik o danym KV, śmigło i ilość cel, ALE trzeba mieć na uwadze, że na początku pakiet ma w teorii 4,2 a na końcu np. 3,2 V to ok. 24% różnicy w napięciu, co z kolei przekłada się na ciąg i finalny stosunek mocy do masy czy ciągu do masy. Ja w 3D latam w zakresie 4,2 - 3,8 - nie czuję wtedy tego spadku, ale pod warunkiem, że nawet na 3,6 V silnik da mi np. 50% większy ciąg niż masa modelu. W modelu tego Spitfire możesz spokojnie latać do 3,2V/cela, ale kiepsko będzie w sytuacji awaryjnej jak okaże się, że masz stosunek ciągu do masy na poziomie 0,7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Pięknie model wychodzi. Co do silnika, dałbym jednak niższe niż wyższe kV (łatwiej się steruje), większe śmigło (większa sprawność) i 4S. Spit jest opływowy, powinien ładnie ciąć powietrze. Brałbym Turnigy z serii G, 550 lub 670 kV. Są też inne opcje, tańsze, mniej prądożerne a nie gorsze w osiągach. W tym 550 kV ciąg będziesz miał ok. 2700-3000g na 15 calowym śmigle. Jak dla mnie - w sam raz, i ciąg i śmigło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 dzisiaj własnie kurier dostarczył mi podwozie tylko ze mam mały problem czy otwór pod goleń moge rozwiercic ?czy lepiej przetoczyc trzpien z golenia? dzisiaj własnie kurier dostarczył mi podwozie tylko ze mam mały problem czy otwór pod goleń moge rozwiercic ?czy lepiej przetoczyc trzpien z golenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 rozwierć otwór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 no i postep w konstrukcji skrzydel nowe klapy zmienilem zawiasy i wzmocnilem aluminiowa rurka 4mm i udalo mi sie wkacu ustawic jednakowy kat wzniosu skrzydel tylko mam maly problem teraz bo nie ma w zadnym sklepie na paryzu kol o srednicy 70mm bede musial zamowic przez internet rozwierć otwór ta czesc jest zrobiona z jednego kawalka alu? nie oslabi mocowania? no i sie zrobilo trzpien zeszlifowalem 1 mm a gniazdo rozwiercilem 2mm i siedzi idealnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Ja bym przetoczył. Łatwo trzpień wymienić. Ew. trochę przetocz, trochę rozwierć. Ta aluminiowa cześć nie jest zbyt mocna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 tak wlasnie zrobilem Ja bym przetoczył. Łatwo trzpień wymienić. Ew. trochę przetocz, trochę rozwierć. Ta aluminiowa cześć nie jest zbyt mocna. tak wlasnie zrobilem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 podwozie zamontowane na sucho ,skrzydlo z calym podwoziem i serwami bedzie warzyło jakies 750g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 tak wlasnie zrobilem tak wlasnie zrobilem Hi, hi . Spóźniłem się z poradą minutę. Cieszę się, że się udało. podwozie zamontowane na sucho ,skrzydlo z calym podwoziem i serwami bedzie warzyło jakies 750g Bardzo mnie ciekawi jak się to będzie spisywało, bo mam identyczne golenie i amory oraz mechanizm chowania podwozia. Chodziło mi po głowie, żeby je ożenić i teraz wiem, że można i jak można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 jak tam postepy ze spitem ???????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekZ Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Czessc Sebastian Mam pytanie, gdzie bedziesz latal tym spitem? Tez mieszkam w Paryzu , mam kilka modeli i woze je do Polski zeby polatac. Szukam jakiegos miejsca kolo Paryza.... Pozdrawiam jak tam postepy ze spitem ???????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 witam po dluzszej nieobecnosci ze wzgledu na nawal prac i oczekiwaniu na podzespoly z hobbykinga jakos nie moga doleciec z tej malezji :)1,5miesiaca juz, narazie nie ma postepow w budowie poza wklejeniem w skrzydla miejsca na kola mysle ze na dniach paczka powinna dojsc i bede mogl kontynuowac budowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Witam ponownie dziś właśnie odebrałe długo oczekiwana paczkę ☺ 5 szt zaraz biorę się do roboty bo za długa przerwę miałem ☺ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Witam ponownie dziś właśnie odebrałe długo oczekiwana paczkę ☺ 5 szt zaraz biorę się do roboty bo za długa przerwę miałem ☺ upsss nie obrucilem zdjecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidgdynia Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 A co ze sztywnością skrzydła Sebastianie? Same listwy sosnowe jako dźwigary raczej nie wytrzymają i skrzydło się złoży, może coś wymyśliłeś? Pytam bo sam jestem w trakcie budowy Spita ale 1,8m i właśnie jestem na etapie przemyślenia gdzie wstawić bagnet w skrzydło a wszystko mi komplikuje mechanizm podwozia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 A co ze sztywnością skrzydła Sebastianie? Same listwy sosnowe jako dźwigary raczej nie wytrzymają i skrzydło się złoży, może coś wymyśliłeś? Pytam bo sam jestem w trakcie budowy Spita ale 1,8m i właśnie jestem na etapie przemyślenia gdzie wstawić bagnet w skrzydło a wszystko mi komplikuje mechanizm podwozia. no same listwy nie wystarcza to wiadomo bede wstawial bagnet z wegla no ja nie mam problemu bo miejsce mam tylko bede musial przerobic zebra ze wzgledu ze sa puste zakleje kawalkami balsy i zrobie otwory pod srednice bagnetu narazie stoje z budowa ze wzgledu ze rodzinka z polski sie zjechala i mam maly zamet w domu 5dzieci robi swoje :)jeszcze troche i glowa mi peknie od zamieszania:)ale w nastepnym tygodniu biore sie ostro za budowe i mam nadzieje ze podgonie z budowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 witam po dłuższej przerwie w sobotę w zielem się i się zrobiło:) może nie dużo ale coraz bliżej końca zostało zamknąć skrzydła od spodu ale czekam na paczkę z radiem pakietami i reszta elektroniki tak ze w następnym tygodniu będę wszystko podpinał żeby sprawdzić jak działa czy wszystko dobrze i będę zamykał skrzydła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi