mazur Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Witam. Do tej pory nowych nie formowałem teraz się zastanawiam czy nie grzeszyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefirek Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Nie trzeba. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Różnie bywa. Do rekreacji i nie używania na pograniczu wydatku prądowego nie trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazur Opublikowano 25 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Przetłumaczona elektronicznie instrukcja załączona do pakietu. Nie ma tam mowy o formowaniu. OSTRZEŻENIE Lon Akumulator litowo Zasady bezpieczeństwa OSTRZEŻENIE: procedur, które jeśli nie zostanie właściwie przestrzegane, stworzyć prawdopodobieństwo uszkodzenia mienia, Collateral Damage i poważnej szkody. Dla celów niniejszego dokumentu Li-ion, Li-Po, Li-Fe NiXX lub inny Chemia baterii będzie opisana jako "baterie". Transport i magazynowanie • Nie wolno zmieniać, przebicie lub wpływu baterii lub podobnych elementów. • Nie należy bezpośrednio podłączyć zaciski metalowe przedmioty. To będzie zwierać baterii, w wyniku wyładowania elektrycznego i ciepła. • Nigdy nie należy przechowywać baterii razem luźne zaciski baterii "mogą kontaktować się ze sobą, powodując zwarcie. • Nigdy nie należy wystawiać akumulatorów na działanie ekstremalnych temperatur lub bezpośrednie działanie promieni słonecznych. Temperatura musi wynosić od 40-120 ° F (4-49 ° C). • Zawsze ver-Ify napięcia akumulatorów, które zostały Fiut ofservice-for-- - większych niż 6 (sześć) miesięcy. • Alwayscharge / przechowywać baterii w nieprzewodzących, żaroodpornego pojemnika lub worka. • Aby uzyskać najlepsze wyniki, należy przechowywać baterii w około 1/2 pojemności wymienione na etykiecie baterie. Przed pierwsze ładowania • Zrób wizualny i fizycznej kontroli Baterie do jakichkolwiek przewodów uszkodzonych lub luźnych lub złącza, nieuszkodzonych opakowaniach i innych nieprawidłowości, które mogą spowodować zwarcie i ewentualne _re. • Upewnij się, że biegun dodatni baterii jest podłączony do zacisku dodatniego ładowarki. Potwierdź polaryzację z woltomierzem w przypadku wątpliwości. • Sprawdzić napięcie baterii za pomocą woltomierza, aby upewnić się baterie mają napięcie zdolności wymienione na etykiecie baterii. Ładowanie Zawsze zapoznaj się z instrukcją obsługi ładowarki dla właściwych procedur i informacje dotyczące bezpieczeństwa. Oprócz instrukcji obsługi ładowarek, ostrzeżenia i wskazówki wymienione poniżej muszą być przestrzegane, aby uniknąć uszkodzenia lub zranienia. • Należy zawsze używać kompatybilnego zrównoważonego trybu, ładowarka specjalnie dla chemii baterii używasz. • Zawsze należy ładować baterii w otwartej przestrzeni z dala od łatwopalnych materiałów, .liquids i powierzchni. • Nigdy nie ładować baterii wewnątrz modelu. • Nigdy nie ładować baterii, które są gorące w dotyku (powyżej 100 ° F). NIE dotykaj baterii, dopóki nie są fajne. • Zawsze należy ustawić ładowarkę do odpowiedniej liczby Celt i / lub napięcia wymienione na etykiecie baterii. • Zawsze należy ustawić ładowarkę do ladowania amp wymienione na etykiecie baterii. Nigdy nie ładować w tempie większym niż 1 ° C (jeden (1) większą pojemność baterii, w godzinach amp) • przed każdą sesją ładunku w celu Zawsze należy sprawdzić napięcie baterii, aby upewnić się, że są na poziomie lub powyżej minimalnej bezpiecznej voltage.lf wyjścia napięcia wyjściowego poniżej zalecane poziomy to Baterie były ponad rozładowana lub doświadczyły awarii i nie powinny być pobierane. • Nie przeładowywać baterii poza możliwości wymienione na etykiecie baterii. Bezpieczeństwo Jeśli w dowolnym momencie Baterie zostać uszkodzone, gorące, albo zaczynają puchnąć, należy przerwać ładowanie (lub rozładunek) natychmiast. Szybko i bezpiecznie odłączyć ładowarkę. Następnie umieścić baterie w otwarty sposób bezpieczny, z palnym materiale obszaru w zatwierdzonym torby Li-Po, aby obserwować. Po godzinie wyjąć baterie z serwisu. NIE nadal obsługiwać, spróbuje użyć, lub wysłać baterii. Niezastosowanie się do tych procedur może spowodować uszkodzenie baterii, dóbr osobistych lub spowodować poważne obrażenia. Uszkodzone lub obrzęk Baterie mogą być niestabilne i bardzo gorąco. NIE dotykaj baterii dopóki nie ostygnie. Zużytych baterii należy pozbywać się w sposób wymagany przez miasta, powiatu, województwa lub kraju. W przypadku pożaru, należy stosować ciast D, suche chemicalfire gaśnica. t ■ • ■ • ■, .. Rozładowanie • Nigdy nie rozładować baterii po cenach wyższych niż określone natężenia prądu na labeis baterii. • Nigdy nie pozwalaj temperatura baterii przekracza temperatury zalecane przez producenta. • Nigdy nie rozładować baterii do napięcia poniżej której są oceniane przez producenta, gdy mierzy się pod obciążeniem (podłączonego do pojazdu lub ładowarką zdolną do zrzutu). Baterie rozładowane do napięcia niższego niż najniższa napięcia mogą zostać uszkodzone, powodując utratę wydajności oraz potencjalnego pożaru, gdy baterie są naładowane. Dodatkowe wskazówki i ostrzeżenia • W przypadku awarii, zawsze szybko i bezpiecznie odłączyć i wyjąć baterie z modelu. Następnie postępuj zgodnie z wcześniej wymienionych procedur bezpieczeństwa. • Jeśli wewnętrzne zawartość Baterie wchodzą w kontakt ze skórą, przemyć skażone miejsce (a) natychmiast z wody i mydła. Jeżeli dochodzi do kontaktu z oka (s) ", przepłukać je spore ilości wody dla 15-mirforte-s-arrd chowanego natychmiastowej pomocy medycznej. Bateria ograniczona gwarancja - instrukcje, gwarancje UWAGA Ali i inne dokumenty zabezpieczeń mogą ulec zmianie w wyłącznej gestii Turnigy, Inc. do literatury produktu Data, odwiedź www.tu rn i gy.com Okres gwarancji Exclusive Warranty- Turnigy, Inc. (Turnigy) gwarancje, że produkty zakupione ("Produkt") będą wolne od wad materiałowych i wad wykonania w dniu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Akumulatorów LiPO nie trzeba formować, natomiast warto sprawdzić jak się rozładowują. Procedura ta sama jak przy formowaniu, ale patrzymy na napięcia na celach. Wysłane z mojego PMT3277_3G przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olecki75 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Temat wielokrotnie poruszany na forum. Jedni twierdzą, że nie trzeba, niektórzy producenci (np. Foxy) zalecają. Z doświadczenia wiem, że 1-2 cykle w kontrolowanych warunkach (ładowarka + balanser) nie zaszkodzą. Ja by długo cieszyć się z akumulatorka dobieram ze sporym zapasem wydajności (np. pobieram 10A to zdolność baterii 20A) Niestety nie zawsze to możliwe. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Temat wielokrotnie poruszany na forum. Jedni twierdzą, że nie trzeba, niektórzy producenci (np. Foxy) zalecają. Z doświadczenia wiem, że 1-2 cykle w kontrolowanych warunkach (ładowarka + balanser) nie zaszkodzą. Ja by długo cieszyć się z akumulatorka dobieram ze sporym zapasem wydajności (np. pobieram 10A to zdolność baterii 20A) Niestety nie zawsze to możliwe. to co piszesz to moim zdaniem jedyna recepta na trwałość .Formowanie lipo jest zbędne ale nie szkodliwe 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olecki75 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 to co piszesz to moim zdaniem jedyna recepta na trwałość .Formowanie lipo jest zbędne ale nie szkodliwe Tym bardziej, że niestety producentom nie można ufać w kwestii wydajności. Miałem pakiet 25C (etykietka) i musiałem go odpakować by kabel balansera dolutować - nadruk na celkach 15C 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 cóż, na czymś muszą zarobić. Trwałość nie sprzyja dochodom producenta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micro Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Ale w tym przypadku to już oszustwo ! . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 czyli życie .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Nie formować!!!! To dam przykład; zakupiłem pakiet 3S 1000mAh , 20-30C firmy HAIYIN.Po sprawdzeniu prosto z pudełka napięcia były kolejno 3.56, 3.85, 3.85 V.Aby go nie ładować do końca/bo nie był potrzebny od razu,/ przy pomocy STORAGE i oczywiście balansera chciałem go doładować do przechowania.Wyszło END i napięcia wyszły tak 3.72, 3.83 i 3.85 V.Wkurzyłem się i rozładowałem go ponownie rądem 0.2 A. Znowóż END i napięcia 3.19, 2.89, i 2.89 V.Następnie ponownie ładowanie z balanseren prądem 0.3A i tu już zaczęło się ładnie,napięcia szły sobie równiutko aż do końca, czyli 4.20 na celę i weszło pięknie 1088mAh.Jutro ponownie go rozładuję i naładuję jak podałem wcześniej i sprawdzę jak będzie.Zrobię to kilka razy. Niektórzy koledzy po zakupie od razu pakują pakiet do modelu, i kłopot, bo któraś z cel pakietu dostała po du...... i nie da się go naładować. Jak tu wierzyć producentowi albo ile leżały w sklepie. Ja wolę jednak FORMOWAC , bynajmniej będę wiedział co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Przecież to co zrobiłeś nie ma nic wspólnego z formowaniem .... Swoją drogą gdybym dostał nowy pakiet z różnicą napięcia 0.3 V na jednej celi to od razu bym go oddał na gwarancję lub do utylizacji. To, że Ci się udało uzyskać w końcu równe napięcia to jeszcze nie sukces .. rozładuj go dużym prądem i sprawdzaj cele. Obecnie balanser prawdopodobnie po prostu doładował słabszą celę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Absolutna większość balanserów (w tym wszystkie ładowarki z wbudowanym balanserem) nie doładowuje najsłabszych cel, tylko rozładowuje najmocniejsze. To tak gwoli uściślenia wiedzy. A proces, k którym napisał Henryk, właśnie działa tak jak formowanie. Dlatego wielu producentów to zaleca. A nowe pakiety z różnicą 0,3v/celę to dzisiaj praktycznie norma (mierzyć multimetrem, a nie niezbalanowanym balanserem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Dla mnie formowanie pakietu to z założenia trzykrotny proces ładowania / rozładowania a nie kombinowanie by cele w końcu miały po równo. Na dwóch ładowarkach Redoxsie i GT Power jak mam nierówne cele i włączę balansowanie to te najwyższe mi dygają +/-20 mV a najsłabsza się doładowuje. Z pomiarów zewnętrznym miernikiem cel oraz droższym wielofunkcyjnym multimetrem nie zdażyło mi się mieć różnic w pomiarach większych niż 30 mV, więc 300 już nie uznaję za pomyłkę pomiaru czy miernika a za "slabszą" celę, która się w końcu odezwie. Zawsze przed użytkiem mierzę nowe otrzymane pakiety i nigdy nie miałem różnicy większej niż 50 mV między celami. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Nie ma co kombinować, wystarczy pierwsze kilka użyć rozładować do bezpiecznej granicy przykładowo 3,3V/celkę i naładować dobrze skalibrowanym balancerem aby dobiło do 4,19/4,20V na celkę i zrobić ten proces w pełni i go nie przerywać. Zawsze otrzymany świeżo pakiet sprawdzam lipomonitorkiem, wyładowuje w jakimkolwiek modelu do bezpiecznej granicy i dalej to już ładuję do pełna i latając staram się po odcięciu lądować aby napięcie nie poleciało do 3V albo niżej bo łatwo o to np. w quadzie 250 (wystarczy potrzymać parę sekund dłużej jak już siada i napięcie drastycznie leci poniżej 3V na celę). I tyle, moja idea jest taka aby zrobić mu pełne kilka pierwszych cykli, które kontrolujemy i ich nie przerywać, rozładować, nabić, rozładować, nabić ... i nie przeciążać. Bo ludzie lubią kombinować, rozładują ładowarką, potem ładują do połowy, podpinają do modelu, napięcia się nagle coś rozjeżdżają bez powodu, potem jakieś cuda niewidy ... a wystarczy po prostu zadbać o kilka pierwszych ładowań i rozładowań, których dokonamy w modelu i po sprawie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi