Skocz do zawartości

Ciekawe silniki do skonstruowania


Ciachoband

Rekomendowane odpowiedzi

andrzej trzeba pamietać o przyczynach dla których modelarze wtedy budowali silniki ,brak dostepności przede wszystkim no i cena .jak pamietam przed 1939r silnik modelarski nazwy nie pomne a produkowany  bodajże w krakowie kosztował wraz z pudełkie ,wyczerpującą instrukcją oraz niezbednymi narzedziami 160zł z tego co wiem cena wtedy dla 99,9 % modelarzy astronomiczna . a po 45  pomimo wspaniałych uwczesnych konstruktorów i ich konstrukcji  wykonywanych chałupniczymi metodami niewiele sie dało w tym kraju zrobić . natomiast nawiązując do tytułu tematu nie słyszałem żeby ktoś zbudował silnik modelarski rotacyjny do makiety ,to by było ciekawe .a może zbudował jestem ciekaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie święci garnki lepią.. a podejście to się nie da bo się nie da, jest pierwszym krokiem do zrobienia.. niczego :) Modelarze i w ogóle wszyscy specjaliści nie zdobywali doświadczenia li tylko z tytułu upływających lat.. :) Nie znam Kolegi, nie wiem jak u niego z konsekwencją w działaniach, ale na pewno nie przychylę się do opinii tych którzy twierdzą, że nie należy próbować, bo nie ma sensu :) Pozdrawiam :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbować zawsze jak nie wyjdzie doświadczenie bezcenne a na marginesie w toruniu mieszka jeden z lepszych specjalistów w robieniu naszych motorków .poszukałem na jołtubie i znalazłem silniki rotacyjne w akcji ,dwupłaty z I w.ś. i takie silniki jak orginał super .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że włożyłem kij w mrowisko ,ale coś sie dzieje trzeba kombinowac i wymyslać nowe konstrukcje                                                                                     Jak się zrobi coś nowego i to działa tak jak sie planowało to daje dużo radośći.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że ktoś coś pisze w temacie. :)
Ja jestem mega mega, zajętym człowiekiem (robię teraz 3 rzeczy) i zazdroszczę czasu wszystkim dojrzałym forumowiczom i tym, którzy go po prostu mają. 
Jeżeli chodzi o ten samozapłon, to mnie takie silniki mało interesują póki co, ale na potrzeby obrony swojego honoru na tym forum, jestem gotów takie coś zbudować. Warunkiem jest oczywiście, że pomysłodawca, który dostanie ten silnik na własność pokryje koszty materiału i łożysk. (ja bym go na kulkach postawił)

W czwartek mam akurat spotkanie z technologiem z uczelni w sprawie mojej pracy, to mógłbym się dowiedzieć jak takie maleństwo dokładnie wykonać.

 

Silniki rotacyjne to bajka -wiadomo. Jeżeli ktoś ma dociekliwy umysł i znalazłby jakieś interesujące materiały to proszę wrzucić. 

 

Jestem bardzo otwartą osobą, towarzyską, tolerancyjną(narzeczona to potwierdzi) i proszę wszystkich kolegów o życzliwą atmosferę. Ja powoli spróbuję udowadniać, że jestem coś wart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zniechęcaj się bo wbrew pozorom jest tu masa osób ciekawa efektu jak i tych, którzy korzystają ze stockowej serii produkcyjnej niezdającej sobie sprawy, ze prototyp wyjdzie duuuuzo lepiej. Pracuje na maszynach zdolnych obrobić każdy metal z dokładnością do 0.3 mikrometra w każdej osi i wiem, ze nie ma rzeczy niemożliwych a koszty wcale nie wzrastaja "do potęgi" jak to się niektórym wydaje. Jesteśmy z Toba !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja wstawiałem już jeden filmik z Bentleyem z tego Avro. To dobra konstrukcja. Problem polega na znalezieniu planów, bo twórca opracował go chyba skalując oryginał. Któregoś wieczoru usiądę i wrzucę wszystko co znajdę o oryginale, żeby była jakaś baza, ale na to jest jeszcze czas. Bynajmniej z mojej strony.

 


 Wrzucałem już gdzieś ten filmik. Jeden z kilku które krążą po internecie. Mieć taki w samolocie - to jest dopiero rarytas.


To są Bentleye BR1 i BR2

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=5OSMkqRCqI4

 

 

 

 

 

 

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Bentley_BR1

http://en.wikipedia.org/wiki/Bentley_BR2

http://www.agelessengines.com/br2.htm

 

Przetłumaczony przez google opis BR2

Bentley BR-2 Obrotowy Inżynieria Opis 

 

        9cio cylindrowy silnik rotacyjny, górnozaworowy, z jednym rzędem cylindrów, z zapłonem iskrowym, 4 cykl, silnik ze stałym wałem korbowym i obracającymi się cylindrami. Silnik jest wolnossący, ma napęd bezpośredni 

         Nie trzeba konieczne odlewać, wszystkie części są wykonane z pręta! 

        Konserwatywna konstrukcja ma współczynnik kompresji 5,6 i jest przeznaczona do wytwarzania  bez specjalistycznego wyposażenia. Prędkość wynosi 400 obrotów na minutę na obrotach jałowych i 2000 rpm przy pełnej mocy. Silnik jest wyposażony w stały system smarowania, który dostarcza olej pod cisnieniem do smarowania łożysk wykorbieniami i mgły olejowej do przedniego i tylnego łożyska kulkowego . Napęd przekładni i krzywki są również mgła smarowane.Zapłon jest wyposażony w dwa zestawy punktów mechanicznych samochodowych i może być używany z tradycyjną cewką zapłonu lub elektronicznym układem zapłonowym. 

 

         Skrzyni korbowej 

        Skrzynia korbowa silnika składa się z trzech sekcji. Sekcja nos, sekcja skrzyni korbowej, oraz  thrust box section.   

        Sekcja nos jest przymocowana do skrzyni korbowej i zabezpieczona przez 14 śrub. Sekcja nos krzywki mieści przekładnię napędu, a także 18 mosiężnych zaworów tulei zaworów i drążków popychaczy zaworów.Piasta śmigła jest zamocowana w sekcji nosa i zabezpieczone przez 8 śrub. 

        Skrzynia korbowa powstaje z obrobienia  6061 aluminium. Jest wyposażony w powierzchnie do montażu 9 cylindrów, Składają sie one z otworu na cylinder oraz z czterech gwintowanych otworów na śruby mocujące. 

        Thrust box jest z aluminium 6061.  

        Mieści dwa łoża dla łożysk kulkowych i łożysko oporowe do wsparcia silnika na stałym wale korbowym. Zewnętrzna średnica pola oporowej 9 jest wyposażona w porty wlotowe i otwory gwintowane do mocowania armatury  cylindrów.  

        Tylna skrzynki napędowa jest otoczona pokrywą talerzową przymocowaną do thrust box za pomocą 36 śrub.Wewnętrzna średnica osłony jest wyposażona w pierścień uszczelniający "0". Wewnątrz pokrywy znajduje się 18 żeber, aby zapewnić mieszaninę benzyny i powietrza dostarczaną przez 9 rur wlotowych  

        Thrust box zapewnia też powierzchnię montażową do pierścienia ślizgowego zapłonu.   

 

         Siłowniki  

        Beczki cylindrowe wykonane są z żeliwa, górny koniec to posiada krawędź mocującą i dolny ma dwa gniazda, aby zapewnić przestrzeń dla korbowodu. Beczki cylindryczne są wyposażone w prasowanej aluminium tulei chłodzącej z integralnie obrabianych żebrami chłodzącymi. Głowice cylindrów, cylindry i chłodzenia rękawa są zamocowane do skrzyni korbowej za pomocą czterech kołków.  

        Głowice wykonane są z jednego kawałka aluminium 6061 obrabianego. Istnieją dwie komory zaworu, które są zintegrowane z głowicą cylindra i są obrabiane za pomocą specjalnego urządzenia. Spalin wychodzi bezpośrednio ze świadczenia głowicy jest wykonana z dwóch świec zapłonowych zapłonu. Strony głowicy jest zaopatrzona w powierzchnię montażową do kolektora dolotowego. Dodatkowo, głowica cylindra jest wyposażona w powierzchnię montażową dla wsparcia wahaczy.  

 

         Wał korbowy   

        Wał korbowy jest wykonany z 2 części, obie są wykonane z 4140 nierdzewnej. 

        Wał tylny jest zamontowany i zabezpieczony w dwóch miejscach do montażu silnika. Tylna część wałka z gwintem i zamocowane dwoma nakrętkami mocującymi, pozostałego gwintu zapewnia mocowanie dla zaworu sterującego powietrze / paliwo. Mieszaniny paliwo / powietrze jest wciągane przez otwór w wale korbowym do wnętrza skrzyni korbowej. 

        Moment reakcji korbowy jest przymocowany do głównego korpusu silnika za pomocą specjalnego nakrętki, która wciąga wału w stożka 7 stopni. Wał zapewnia wsparcie dla dwóch głównych łożysk kulkowych i łożyska oporowego. 

       Sekcje korbowych przednie i tylne są zabezpieczone stożka 5 stopni i zabezpieczona śrubą naciągu. Przedni wał korbowy jest podparty łożyskiem kulkowym. Łożysko jest zamontowany na płytce i zamocowane do wewnętrznej części nosa o 9 śruby.

       Krzywki napędowe koło zębate jest zamocowane do wału za pomocą sworznia i śruby.  

 

        Korbowody 

        Pręt mistrz jest obrabiana z pojedynczego kawałka aluminium 6061 obrabianego. Dolny koniec jest wyposażony w zwykły brązu tulei. Osiem prętów przegubowego lub łączenie mają taką samą budowę. Pręt główny nie jest kompensowany dla połączonego ruchu z drążków. 

 

         Tłoki 

        Tłoki wykonane są z aluminium 2024 kęsów. Każdy tłok jest wyposażony w dwa pierścienie kompresyjne żeliwnych nad sworzniem tłokowym. Sworzeń tłokowy jest typu pływającego, z wtykami aluminium na każdym końcu, aby uniemożliwić punktową ścianki cylindra. 

 

         Krzywka 

        Krzywka, która uruchamia popychacze zaworów jest z pojedynczego pierścienia 4140 nierdzewnej obróbce cieplnej do twardości 46 Rc odporności na ścieranie. Obsługiwany jest na przednim wale korbowym i utrzymywane w miejscu przez trzy płyty zamontowane przyciski. Przyłączone do pierścienia krzywki jest zakupiony przekładnia zębata. Krzywkowy jest napędzany za pomocą przekładni i wału pośredniego, jest obracany w kierunku przeciwnym do kierunku wału korbowego w jednej ósmej szybkości silnika. 

 

         Zawory 

        Zawór składa się z jednego zaworu wlotowego i gniazdem spalinowych obrabianego ze stali nierdzewnej 303, działającej w gnieździe zaworu mosiądzu. Zawory są sterowane poprzez odsłonięte wahaczy. Sprężyny zaworowe są wykonane ze stali i zabezpieczone pin i obrony układu. Pociąg jest wyposażony w zawór stałych popychaczy kuliste, regulowane popychacze i obrócone wahaczy. Ramiona wahliwe są wyposażone w rolkę w celu uruchomienia trzpienia zaworu.  

 

        System smarowania 

        Olej jest dostarczany z zewnętrznego zbiornika zasilającego przez rury transferu do pompy wyporowej.

        Pompa jest zamontowane w głównej obudowie silnika jest uruchamiany przez krzywkę zamontowaną na przekładnię napędu rozrządu zapłonu. 

        Tłok wypycha olej obok sprężynowym zaworem zwrotnym i do kanału w wale korbowym.  

 

         Układ dolotowy 

        Tylna część pudełka oporowej jest wyposażony w dodatki do wytworzona dwóch Wstawka wlotowego.Mieszaninę olej / powietrze jest prowadzone wzdłuż boku cylindra w rury z mosiądzu i jest odbierana przez drugi wykonany dwuczęściowy łącznik, który jest zamocowany do głowicy cylindrowej. Zarówno górne i dolne okucia są wyposażone w pierścienie "O" w celu umożliwienia rozszerzenia.  

 

         Układ zapłonowy  

        Krzywka zapłonu jest napędzany przez zespół kół zębatych walcowych o zębach prostych, ze zmniejszeniem 2:1. Silnik jest wyposażony w dwa zestawy Ford V-8 punktów zapłonu, aby zapewnić zapłon pojedynek przez dwóch niezależnych cewek zapłonowych samochodowych. Wysokiego napięcia z cewki zapłonowej jest skierowane do zestawu pojedynkiem sprężynowe szczotki. Prąd jest doprowadzany do pierścienia wykonanego z phenoic i wyposażonego 18 zestawów styków mosiądzu. Pierścień obraca się z silnikiem. Przewody zapłonowe są pozytywnie zamocowane do kontaktów pierścionek z wkrętami i przewody prowadzą do cylindra zamontowany świecy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, Ty jak widzę, niezły "Pistolecik" jesteś. Coś jak mój synek. Na internecie wychowany... Wy młodzi, wszystko wiecie, i umiecie :)

Ja myślę, że najlepiej będzie zacząć od tego "samozaplona".  Te rotacyjne, czterosuwy, pulsacyjne niech jeszcze poczekają...

I ten Twój technolog powinien mi rację przyznać. Ja nawet jestem gotów pomóc Ci finansowo, pod warunkiem

,że będziesz się trzymał dokumentacji bez kombinowania, i że ten motorek wyląduje u mnie w gablotce. Zbudowanie takiego silnika, pod warunkiem, że da się go uruchomić, jest dużym wyzwaniem. I jak to zrobisz to w moich oczach będziesz KOZAK. BUDUJ. jak myślę, przetrzesz szlak :) Dokumentację oczywiście otrzymasz w całości :)

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat jeżeli chodzi o internet, to od kilku lat dopiero z niego korzystam. Wolę książki. A czterosuwami się nie zajmuję, raczej dwusuwami. Im szybciej dostanę dokumentację tym szybciej bd mógł pistolecikować. Zawsze coś kosztem czegoś. Ale jeżeli, dzięki temu zapracuje na szacunek tutaj, to niech tak będzie. Rozumiem, że jesteśmy w kontakcie na PW.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.