Jump to content

Recommended Posts

Witam. Chciałbym, żeby osoby zainteresowane wklejały tutaj zdjęcia/plany/informacje o silnikach, które chciałyby mieć we własnych samolotach lub na półkach. Mam na myśli oczywiście wyszukane konstrukcje, ciekawe, rzadkie. Jednak nie ograniczajcie się do zdjęć, fajnie gdyby towarzyszyła im jakaś dokumentacja techniczna. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja od dłuższego czasu chcę nabyć silnik pulsacyjny. U nas jest mało popularny, ale to fajna sprawa i co najważniejsze duża prędkość^^.
Silnik ten jest znany z tego:

04538-10701-589cx205.jpg

 

I to chyba zła sława, bo parę osób zginęło przez tą broń. W każdym razie zakupiłem takie coś http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__34247__hobbyking_pulse_jet_gasoline_engine_34_red_head_34_with_ignition_system.html

 

Ktoś zrobił recenzję tego silnika i opinie nie są zbyt dobre.  Ale zaryzykowałem, zobaczymy za kilka tygodni jak przyjdzie, co z tego będzie.

W każdym razie chciałbym takie coś zbudować. Nie jest to szczególnie ambitna sprawa, bo silnik nie jest skomplikowany, ale patrząc po youtube frajda jest.

 

Ciekawy tutorial

 

 

Linki:

http://aardvark.co.nz/pjet/

http://maddoxjets.com/

http://www.popularmechanics.com/home/how-to-plans/metalworking/how-to-build-a-pulse-jet

 

Skorzystałbym z czegoś podobnego:

focused_wave_pulsejet_engine.jpg


Rzuć jakiś pomysł Paweł, nie pożałujesz na pewno. Mi nie chodzi o same zdjęcia, tylko o combo informacji. Najlepsze pomysły zrealizuje. Kończe kompletować zespół różnych zapaleńców, dla których rzeczy nie możliwych nie ma. Nawzajem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Rzuć jakiś pomysł Paweł, nie pożałujesz na pewno. Mi nie chodzi o same zdjęcia, tylko o combo informacji. Najlepsze pomysły zrealizuje. Kończe kompletować zespół różnych zapaleńców, dla których rzeczy nie możliwych nie ma. Nawzajem.

 

 

He, dobre.

Zanim się przekonasz z czego odlać karter, czy tłok, zanim nauczysz się budować kokile do odlewania tego, docieraki i przyżądy do wiercenia , toczenia , zanim się dowiesz jakie zbieżności ma mieć cylinder czy tłok, zanim nauczysz się kłaść twardy chrom, jakie kąty ma mieć silnik, jakie, jakie  itd, itp, to minie Ci ten zapał, jak i Twoim zapaleńcom. Zapewne wydaje Ci się , że silnik to program na CNC i już. A to dopiero początek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdaje się ze kolega Wapniak wyjął mi slowa prosto z ust.Młodym zapaleńcom sie wydaje że dostęp do maszyn to już wszystko.Ja osobiście nie porwał bym sie na taki"projekt". A możliwości mam chyba nieco lepsze.Ale oczywiście źyczę powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może kolega przedstawi swoje już zrealizowane - działające - projekty silników ? Ukróciłoby to słuszne spekulacje i zamknęło buzie niedowiarkom...

Myślę jednak, że jak podejrzewają koledzy, na dzień dzisiejszy nie możesz takiego projektu przedstawić...

A silnik pulsacyjny ostatnio był dostępny na aukcji za bardzo przystępną cenę...

Pamiętacie zapaleńca, który przekonywał nas, że zaraz ukończy budowę silnika pulsacyjnego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ani słowem się już nie odezwe. Chciałem się podzielić postępami, bo może ktoś chciałby coś podobnego zrobić własnymi siłami. Usuwam moje tematy oprócz relacji B2 120 P - chętnych do współpracy na tym forum nie ma(szkoda, bo na innych są.) Wstawie zdjęcia i film z pracy gotowego silnika, podam specyfikacje i cene dla zainteresowanych.

 

Tam coś o odlewach wyczytałem-nie mam zamiaru nic odlewać. Gdyby ktoś orientował się w temacie wiedziałby to. Za 2 miesiące zostane inżynierem, także dopiero się uczę. A skoro wszyscy są tutaj inżynierami i to z doświadczeniem, to szkoda, że nie mamy na rynku polskich silników modelarskich, o benzynowych nie wspominając.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ani słowem się już nie odezwe. Chciałem się podzielić postępami, bo może ktoś chciałby coś podobnego zrobić własnymi siłami. Usuwam moje tematy oprócz relacji B2 120 P - chętnych do współpracy na tym forum nie ma(szkoda, bo na innych są.) Wstawie zdjęcia i film z pracy gotowego silnika, podam specyfikacje i cene dla zainteresowanych.

 

Tam coś o odlewach wyczytałem-nie mam zamiaru nic odlewać. Gdyby ktoś orientował się w temacie wiedziałby to. Za 2 miesiące zostane inżynierem, także dopiero się uczę. A skoro wszyscy są tutaj inżynierami i to z doświadczeniem, to szkoda, że nie mamy na rynku polskich silników modelarskich, o benzynowych nie wspominając.

A może na złość niedowiarkom pokaż jednak że coś potrafisz,a nie się spinać i odgrywać obrażoną panienkę :D .Poza tym poczytaj wiecej o odlewach to sie dowiesz czemu są lepsze niż bryły uzyskane poprzez skrawanie

 

ps

 

nie jestem inżynierem tylko praktykiem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuba daj spokój dziel się postępami pracy, nic nie usuwaj żadnych postów czy tematów. Zignoruj porostu te śmieszne posty :) (typu za moich czasów i tacy już byli).

Share this post


Link to post
Share on other sites

A bąk nie wie, że latać nie może a lata...

 

Bąk lata i wie, że ma latać, tylko co niektórzy nie wiedzą , że on lata bardziej jak helikopter a nie samolot...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Darek, widzę, że nie odczytałeś mojego "sarkazmu" skierowanego w Waszym kierunku. Z całym szacunkiem, Kuba robi prawdopodobnie pracę magisterską. Chciał nam pokazać to i tamto. Nawet jakby prototyp działał z mocą 1/5 zakładanej to i tak czegoś byśmy się dowiedzieli (my, bo Wy już przecież wszystko wiecie.

 

Ja nie potrafię mu pomóc, ale kibicować chętnie będę. Jeżeli przez totalną krytykę 3 osób reszta nic nie zobaczy to szkoda... 

 

Przepraszam, za emocjonalną wypowiedź, ale nie wytrzymałem.

 

 

Kuba, jak będziesz miał pulsacyjny w Koszalinie to daj znać. Chętnie posłucham :D A tak w ogóle to się nie przejmuj.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

A niby czego się dowiesz? Jak przenieść rysunek z Autocada na maszynę CNC?

Bo na pewno nie tego, jak  zrobić, żeby silnik był dobry.

W znaczeniu nie pierdziawka, tylko maszyna z przyzwoitymi osiągami.

A dlaczego?

Bo taką wiedzę zdobywa się latami...

I bąki nic do tego nie mają  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Bo taką wiedzę zdobywa się latami...

 

 

 

Można też pójść na studia   ;) to pomoże zdobyć szybciej wiedzę, przynajmniej podstawową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można też pójść na studia   ;) to pomoże zdobyć szybciej wiedzę, przynajmniej podstawową.

hehehe...oczywiście,tyle,że doświadczenia nie uczą na studiach a tego niczym nie zastąpisz

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Leszekm35
      Witam
      Jak w temacie szukam sobie na spokojnie boxera jak w temacie . Jak ktoś coś piszcie
       
      pozdrawiam
    • By Depesz
      Jak w tytule. Silnik dostępny TUTAJ.


    • By Scislov
      Witam. Ostatnio odbyłem pierwszy lot swoim własnym samolotem zrobionym ze styropianu, który oczywiście jak na pierwszy lot przystało, zakończył się kraksą . Ale może zacznę od początku. samolot ma masę wraz z osprzętem 850g, długość 90cm i rozpiętość 1,20m. Na jego pokładzie znajduje się arduino z modułem wifi oraz standardowe serwa do lotek. Sterowany jest przez przerobiony stary joystick od komputera, w którym również siedzi arduino. Mocy samolotowi dostarcza bateria 2000mAh 3s 40A, regulator esc 30A i silnik 2200KV dla samolotów do 1kg ze śmigłem 9x5. Tak więc, pierwszy lot odbył się w dosyć bezwietrznych warunkach, a samolot startował z ręki, jednak po chwili stabilnego lotu zaczęła się szarpanina z samolotem, był bardzo narwany i ciężko się nim sterowało. W planach było zrobienie kółka i zawrócenie, aby wylądować, jednak nawet próba lądowania na prostej skończyła się prawie że prostopadłym upadkiem na ziemię 😛. Środek ciężkości wydawał mi się dobrze umiejscowiony - na środku skrzydeł. Podejrzewam, że przyczyną takiego lotu było ustawienie w samolocie maksymalnie możliwego wychylenia lotek, ponieważ przed lotem myślałem, że przecież mogę mniej wychylić joystick, ale pewnie wiecie jak to jest podczas pierwszego lotu . Następnym razem zredukuje ich wychylenie, jednak nie wiem o ile %, żeby było dobrze. Pomyślałem, żeby może zaprogramować w samolocie żyroskop do korekcji lotu, aby łatwiej się sterowało, co myślicie? Zdaje mi się również, że trochę brakowało mu mocy, pomimo, że masa samolotu jest mniejsza od masy maksymalnej dla silnika. Jednak podczas pomiaru prądu(na mniejszym śmigle, ponieważ 9x5 zdążyłem połamać), wyszło tylko 12A z maksymalnych 28A, może da się zmieniać moc w regulatorze? Albo śmigło za małe, jakie polecacie? Jakie by było najlepsze? Czekam na wasze rady co trzeba zmienić, poprawić i przestawić, w modelach latających jestem całkowicie początkujący. Jeśli znacie odpowiedzi na pytania to prosiłbym odpowiedzieć na wszystkie, ponieważ potem dyskusja się ciągnie, a odpowiedzi na pozostawione w temacie pytania brak. Pozdrawiam .
      VID_20200511_181558(0).mp4
      A to filmik ze śmigłem 7x3,5.
      VID_20200511_174905(0).mp4 VID_20200512_144722.mp4
    • By Depesz
      Cześć.
       
      Jak w tytule. Silnik nowiutki. Cena dobra. Polecam. LINK.


    • By Stanislaw
      Witam
      W ramach porządków oddam czasopisma Modelarz z lat 70 - 80  , 25 sztuk. 
      Najchętniej odbiór osobisty.
       


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.