Jump to content

Ciekawe silniki do skonstruowania


Ciachoband
 Share

Recommended Posts

Witam. Chciałbym, żeby osoby zainteresowane wklejały tutaj zdjęcia/plany/informacje o silnikach, które chciałyby mieć we własnych samolotach lub na półkach. Mam na myśli oczywiście wyszukane konstrukcje, ciekawe, rzadkie. Jednak nie ograniczajcie się do zdjęć, fajnie gdyby towarzyszyła im jakaś dokumentacja techniczna. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Ja od dłuższego czasu chcę nabyć silnik pulsacyjny. U nas jest mało popularny, ale to fajna sprawa i co najważniejsze duża prędkość^^.
Silnik ten jest znany z tego:

04538-10701-589cx205.jpg

 

I to chyba zła sława, bo parę osób zginęło przez tą broń. W każdym razie zakupiłem takie coś http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__34247__hobbyking_pulse_jet_gasoline_engine_34_red_head_34_with_ignition_system.html

 

Ktoś zrobił recenzję tego silnika i opinie nie są zbyt dobre.  Ale zaryzykowałem, zobaczymy za kilka tygodni jak przyjdzie, co z tego będzie.

W każdym razie chciałbym takie coś zbudować. Nie jest to szczególnie ambitna sprawa, bo silnik nie jest skomplikowany, ale patrząc po youtube frajda jest.

 

Ciekawy tutorial

 

 

Linki:

http://aardvark.co.nz/pjet/

http://maddoxjets.com/

http://www.popularmechanics.com/home/how-to-plans/metalworking/how-to-build-a-pulse-jet

 

Skorzystałbym z czegoś podobnego:

focused_wave_pulsejet_engine.jpg


Rzuć jakiś pomysł Paweł, nie pożałujesz na pewno. Mi nie chodzi o same zdjęcia, tylko o combo informacji. Najlepsze pomysły zrealizuje. Kończe kompletować zespół różnych zapaleńców, dla których rzeczy nie możliwych nie ma. Nawzajem.

Link to comment
Share on other sites

 

Rzuć jakiś pomysł Paweł, nie pożałujesz na pewno. Mi nie chodzi o same zdjęcia, tylko o combo informacji. Najlepsze pomysły zrealizuje. Kończe kompletować zespół różnych zapaleńców, dla których rzeczy nie możliwych nie ma. Nawzajem.

 

 

He, dobre.

Zanim się przekonasz z czego odlać karter, czy tłok, zanim nauczysz się budować kokile do odlewania tego, docieraki i przyżądy do wiercenia , toczenia , zanim się dowiesz jakie zbieżności ma mieć cylinder czy tłok, zanim nauczysz się kłaść twardy chrom, jakie kąty ma mieć silnik, jakie, jakie  itd, itp, to minie Ci ten zapał, jak i Twoim zapaleńcom. Zapewne wydaje Ci się , że silnik to program na CNC i już. A to dopiero początek...

Link to comment
Share on other sites

Zdaje się ze kolega Wapniak wyjął mi slowa prosto z ust.Młodym zapaleńcom sie wydaje że dostęp do maszyn to już wszystko.Ja osobiście nie porwał bym sie na taki"projekt". A możliwości mam chyba nieco lepsze.Ale oczywiście źyczę powodzenia

Link to comment
Share on other sites

A może kolega przedstawi swoje już zrealizowane - działające - projekty silników ? Ukróciłoby to słuszne spekulacje i zamknęło buzie niedowiarkom...

Myślę jednak, że jak podejrzewają koledzy, na dzień dzisiejszy nie możesz takiego projektu przedstawić...

A silnik pulsacyjny ostatnio był dostępny na aukcji za bardzo przystępną cenę...

Pamiętacie zapaleńca, który przekonywał nas, że zaraz ukończy budowę silnika pulsacyjnego ?

Link to comment
Share on other sites

Ani słowem się już nie odezwe. Chciałem się podzielić postępami, bo może ktoś chciałby coś podobnego zrobić własnymi siłami. Usuwam moje tematy oprócz relacji B2 120 P - chętnych do współpracy na tym forum nie ma(szkoda, bo na innych są.) Wstawie zdjęcia i film z pracy gotowego silnika, podam specyfikacje i cene dla zainteresowanych.

 

Tam coś o odlewach wyczytałem-nie mam zamiaru nic odlewać. Gdyby ktoś orientował się w temacie wiedziałby to. Za 2 miesiące zostane inżynierem, także dopiero się uczę. A skoro wszyscy są tutaj inżynierami i to z doświadczeniem, to szkoda, że nie mamy na rynku polskich silników modelarskich, o benzynowych nie wspominając.

Link to comment
Share on other sites

Ani słowem się już nie odezwe. Chciałem się podzielić postępami, bo może ktoś chciałby coś podobnego zrobić własnymi siłami. Usuwam moje tematy oprócz relacji B2 120 P - chętnych do współpracy na tym forum nie ma(szkoda, bo na innych są.) Wstawie zdjęcia i film z pracy gotowego silnika, podam specyfikacje i cene dla zainteresowanych.

 

Tam coś o odlewach wyczytałem-nie mam zamiaru nic odlewać. Gdyby ktoś orientował się w temacie wiedziałby to. Za 2 miesiące zostane inżynierem, także dopiero się uczę. A skoro wszyscy są tutaj inżynierami i to z doświadczeniem, to szkoda, że nie mamy na rynku polskich silników modelarskich, o benzynowych nie wspominając.

A może na złość niedowiarkom pokaż jednak że coś potrafisz,a nie się spinać i odgrywać obrażoną panienkę :D .Poza tym poczytaj wiecej o odlewach to sie dowiesz czemu są lepsze niż bryły uzyskane poprzez skrawanie

 

ps

 

nie jestem inżynierem tylko praktykiem :)

Link to comment
Share on other sites

Darek, widzę, że nie odczytałeś mojego "sarkazmu" skierowanego w Waszym kierunku. Z całym szacunkiem, Kuba robi prawdopodobnie pracę magisterską. Chciał nam pokazać to i tamto. Nawet jakby prototyp działał z mocą 1/5 zakładanej to i tak czegoś byśmy się dowiedzieli (my, bo Wy już przecież wszystko wiecie.

 

Ja nie potrafię mu pomóc, ale kibicować chętnie będę. Jeżeli przez totalną krytykę 3 osób reszta nic nie zobaczy to szkoda... 

 

Przepraszam, za emocjonalną wypowiedź, ale nie wytrzymałem.

 

 

Kuba, jak będziesz miał pulsacyjny w Koszalinie to daj znać. Chętnie posłucham :D A tak w ogóle to się nie przejmuj.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

A niby czego się dowiesz? Jak przenieść rysunek z Autocada na maszynę CNC?

Bo na pewno nie tego, jak  zrobić, żeby silnik był dobry.

W znaczeniu nie pierdziawka, tylko maszyna z przyzwoitymi osiągami.

A dlaczego?

Bo taką wiedzę zdobywa się latami...

I bąki nic do tego nie mają  ;)

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.