TeBe Opublikowano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Rozpocząłem budowe testera, będzie w skali 1:12. Oto początek budowy kadłuba: DSCN7251 by TeBeWAW, on Flickr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Urodził się statecznik pionowy: DSCN7252 by TeBeWAW, on Flickr DSCN7253 by TeBeWAW, on Flickr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Serwo steru wysokości zainstalowane w stateczniku pionowym: DSCN7255 by TeBeWAW, on Flickr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Usterzenie testera gotowe. Czas na płat przedni. DSCN7258 by TeBeWAW, on Flickr DSCN7256 by TeBeWAW, on Flickr DSCN7257 by TeBeWAW, on Flickr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Nawet w testowym modelu Cię ponosi z weną twórczą. Jak się pracuje z tą pianka amerykańską? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Jeszcze jej nie dotykałem. Usterzenie jest depronu, sosny i balsy, na zawiasach palcowych oczywiście. Obawiam się o sztywność, może dodam zastrzały do statecznika poziomego. Kadłub z EPP. Hamerykańska pójdzie tylko na płaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Poległem na tym amerykańskim patencie. On się nie nadaje do skrzydeł o małej cięciwie, jednak :-) Zatem przedni płat będzie z depronu dwuwarstwowego, szlifowanego wzmocnionego jak swykle sosną. Klapa przedniego płatu będzie z listwy spływowej 5x25mm, chyba że jutro uda mi się kupić listwę spływową 5x30 albo lepiej 6x30. I jakby mi jeszcze ktoś przypomniał, gdzie ja w Warszawie kupiłem farby w sprayu do depronu, to byłbym wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 A z depronu nie zrobisz? Po co chcesz robisz spływ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Obawiam się o lądowanie w trawie na klapach. On ma dość nisko przednie skrzydło i przednie klapy będą kosić trawę równo. Przedniemu skrzydłu zamierzam nadać profil Clarkopodobny czyli CRD, bo ja ortodoks jestem i uważam, że jak coś ma generować siłę nośną, to jednak powinno być czymś innym niż deską ustawioną pod kątem. To implikuje cienką krawędź spływu, zgodną z linią profilu. Zeszlifowany do 1mm depron polegnie natychmiast po spotkaniu z trawą. Stąd pomysł na zastosowanie spływu balsowego jako klapy. Nawet w testowym modelu Cię ponosi z weną twórczą. Akurat tu grzecznie poszedłem, żadnego udziwniania ;-) Co uważasz za wenę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Między dwie warstwy depronu na spływie włóż taśmę z włókna szklanego używaną do ścian kartonowo gipsowych, do kupienia w każdym markecie. Po sklejeniu robi się odporna jak laminatowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Nie zapomniales przypadkiem ze to tester? po co ci ten profil i te mega wytrzymale konstrukcje, to ci ma powiedziec gdzie jest srodek ciezkosci glownie wzglednie podowiedziec jakie opcje sterowania sie sprawdza. Ten model z definicji moze i pewnie sie rozbije, szkoda nafty! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Eee, z tego powoli robi się całkiem fajna platforma FPV. Przecież jak będzie dobrze latał, to go nie zezłomuje :-) Podwozie ci oddam, nie bujsie :-) Stefan, dzięki za patent. Ale ja jednak drewno kocham bardziej :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Choćby malowanie, ciężkie metalowe snapy kulowe zamiast zetki, popychacz węglowy zamiast drutu, zawiasy kołkowe zamiast kawałka butelki. Jak na testowy model to bardzo go odpicowujesz. Ale to moje zdanie, nie musisz się nim przejmować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Robert, wiem, wiem, ale ja po prostu taki jestem :-) Nic na to nie poradzę. W nagrodę za celną diagnozę zdjęcia całego zespołu SK/SW przed wklejeniem do kadłuba: DSCN7267 by TeBeWAW, on Flickr DSCN7264 by TeBeWAW, on Flickr DSCN7263 by TeBeWAW, on Flickr DSCN7262 by TeBeWAW, on Flickr DSCN7260 by TeBeWAW, on Flickr W moim przypadku to jest bardzo pospieszna, brudna i prowizoryczna konstrukcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Lubię patrzeć na Twoje budowy. W porównaniu z nimi moje wyglądają jak robione na kolanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Robercie, Twoje konstrukcje mają lepszego pilota :-) Zatem polecą zawsze w odróżnieniu od moich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 ja to najpowazniejsze zagrozenie widze w wypaleniu sie na testerze, podziwiam ludzi (w tej dziedzinie Roberta) ktorzy wizje realizuja w szybkim czasie, nie rozkminiajac kazdego detalu na maxa (co mi i chyba tobie sie zdarza) a osiagaja poziom swiatowy w swoich wykonaniach. Co do pilota to zauwazylem u Roberta jeden sprytny "trik", buduje modele lekkie o malym obciazeniu powierzchni ktore lataja WOLNO i NISKO (na poziomie oczu) takie modele latwiej kotrolowac i w razie "niemca" jest co naprawiac. PS: o podwozie sie nie boje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Piotrze, na testerze się nie wypalę, nie ma takiej możliwości :-) . Możesz trzymać mnie za słowo. Ja rzeczywiście "rozkminiam", taka moja dusza inżynierska. Ale to procentuje, tyle, że później Tester robi się fajną platformą FPV, nie bawię się w to na razie, ale kto wie. Zatem robię go w miarę porządnie. Po testach pójdzie na półkę i poczeka na swój czas. EDIT: Hhhha! Głupi jestem! Wystarczyło popatrzeć gdzie są koła podwozia głównego. Wiadomo że SC musi być przed nimi! Czyli koledzy z RCGroups mieli racje. SC ma być przed natarciem w odległości 10-15% cięciwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Ciekawe. W całej Warszawie nie ma żołtej farby do styro... Przyznać się, kto buduje coś dużego żółtego z pianki? Trudno, przednie skrzydło będzie czerwone, przynajmniej mi się przód z tyłem nie pomyli. W tym modelu to ważne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Węzeł dziobowy gotowy. Zaraz idzie do wbudowania i montażu płata przedniego. DSCN7322 by TeBeWAW, on Flickr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi