robertus Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 W takim razie to nie jest ta sama pianka. Mogłeś zrobić KFm, ale to już by było za bardzo awangardowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 No to niby jest podobna pianka. Ale z naszej nie da się odkleić papieru, a to jest krytyczne dla formowania profilu. Nie wiem, może w innych miastach i w innych sklepach dostanie się piankę, z której papier da się zdjąć. Ktoś ma doświadczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 To widziałeś? http://pfmrc.eu/index.php?/topic/39428-foam-xfoam-adams-co-o-tym-sadzicie/ Na zdjęciach widać, że papier całkiem dobrze odchodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Jemu odchodzi, a mnie nie chce :-) I ciężkie to jest strasznie. Dobra, idę do roboty, trzeba skończyć to nieszczęście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Hmm... być może własnie strzeliłem babola... a może nie? Bo musiałem podjąć decycję o kącie zaklinowania płata głównego. Z materiałów producenta wynika, że w modelu Avanti II kadłub wytwarza 30% siły nośnej. Idąc tym tropem doszedłem do wniosku, że płat główny powinien być zaklinowany na zero względem płaszczyzny dolnej kadłuba testera. Bo skoro kadłub ma wytwarzać siłę nośną, to musi mieć jakiś wznios. Płat główny będąc na zero w stosunku do osi kadłuba bedzie miał taki sam wznios jak kadłub. Zatem mam tak: - płat główny zaklinowany na zero, bez możliwości regulacji - płat przedni zaklinowany na zero, możliwość regulacji -1 stopień/+3 stopnie - statecznik pionowy zaklinowany na minus 1,5 stopnia, możliwośc regulacji +/- 2 stopnie Dałem ciała czy nie? Usztywniam kadłub: DSCN7342 by TeBeWAW, on Flickr DSCN7343 by TeBeWAW, on Flickr DSCN7344 by TeBeWAW, on Flickr Robert, zgodnie z Twoimi zaleceniami dziurwa na pakiet jest pod skrzydłęm: DSCN7347 by TeBeWAW, on Flickr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Nie mogłem się powstrzymać Tak wygląda. Jeszcze bez klap, lotek i silników. DSCN7351 by TeBeWAW, on Flickr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 wielki ten ster wysokosci wyszedl, ciekawe jak poleci, w sumie moglbys juz nim rzucac, czym mniejsza masa tym mniejsze straty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 SW w testerze intencjonalnie zwiększyłem o 50%. Po ustaleniu kąta zaklinowania SW w modelu docelowym wrócę do prawidłowych proporcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Ładna konstrukcja, teraz przynajmniej widać jaki to gabaryt. Zapowiada się ciekawie, czekam z niecierpliwością na oblot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Radku, to jest tester 1:12, docelowy model będzie 1:8 :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 No to chylę czoła, choć ta skala dla mnie jest już wystarczająca. Wszystko Ci służy drewno i pianka, przyjemnie się ogląda. Chyba muszę w sobie znaleźć więcej zapału i wrócić do klecenia czegoś samemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Klapy do startu 20 stopni, do lądowania 40? Czy za dużo? Pierwsza przymiarka do lotu.... To jest za duże, żeby rzucić i sprawdzić lot ślizgowy. Trudno, oblot będzie w ciemno, start z kółek z pasa... Będzie wesoło, zamawiam operatora kamery :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Zamontuj jeszcze lotki i klapy. Ile waży teraz? Mimo wszystko to bym nim porzucał tak jak teraz jest. Na początku z kolan i nad niekoszoną trawą Krótki lot i wystarczy aby się zorientować gdzie mniej więcej leży SC. Doważyć gdzie trzeba i porzucać z większą odwagą. Dziobek oklej taśma pakową na wszelki wypadek. Trudno tego nie ominiesz. Nawet w testerze musisz wiedzieć mniej więcej gdzie powinien być SC. Albo wyliczać, albo rzucać. Przy rzucaniu im lżejszy tym lepiej, mniej strat. W jednym modelu to nawet założyłem odbiornik i serwa i tak nim rzucałem, aby stwierdzić czy powierzchnie sterowe działają. Po tym jak lot szybowy był ok a zero reakcji na sterowanie. Szczerze to spodziewałem się, ze tester będzie zrobiony, hmmm .... bardziej na odwal, ale w Twoim wypadku to jest nie możliwe PS. Zaproponowałbym Ci zrobienie rzutki z podkładów 6mm, tylko do wyznaczenia SC, wielkości 1/3 testera, ale znając Ciebie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Wykonałem ważenie i obmiary: Powierzchnia płata głównego - 24,9 dm2 Powierzchnia płata przedniego - 3,06 dm2 Powierzchnia kadłuba nośnego - 9,6 dm2 Razem - 37,56 dm2 Obecna waga - 1570g, zakładam, że dojdzie jeszcze 200g na kable, goldy, złącza, odbiornik, elektronikę i 200g na dokończenie konstrukcji. Zatem docelowa waga to 2000g. Wynikowe obciążenie powierzchni nośnej 53,5 g/dm2. Planowany ciąg 2x750g = 1500g, stosunek ciągu do wagi 0,75:1 Miał wyjść szybowiec, wyszedł szturmowiec :-) W sumie to dobrze, nie będzie się bał wiatru. Robert, zaczynasz mnie znać lepiej, niż moja Żona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Ciężko, zdecydowanie za ciężko jak na testera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Robert, patrząc na prognozy wieje i wiać będzie . Może lepiej, ze jest ciężki? W następnym tygodniu zamierzam dokonać oblotu, na 2 kamery :-) Już zrobiłem Twoim wzorem kamerę nagłowną, przerobiłem latarkę czołową :-) Robert, przy obciążeniu rzędu 50g/dm2 rzucanie dalej ma sens? "Dziubek okleić taśmą pakową..." No nie, są granice. których prawdziwy konstruktor nigdy nie przekracza. NOT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Okleić taśmą do rzucania, ale przy tej wadze i obciążeniu... hm ja już bym nie rzucał. No trudno. W modelu avanti simprop SC jest na samiuśkiej krawędzi natarcia skrzydła. U mnie w Hammerheadzie ok 5 mm przed. Od czegoś trzeba zacząć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 W Avanti koła podwozia są praktycznie pod natarciem. Zatem SC musi być dużo bardziej z przodu. Na RC Groups mówią, że SC jest 10-15% cięciwy przed natarciem. Ja do oblotu robię 15% przed natarciem, mam przewymiarowany SW i liczę, że w razie czego dam radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 jak to się ma w mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 15-23mm przed natarciem. Cięciwa skrzydła 150mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi