Skocz do zawartości

Piaggio Aero MPA 1:8


Rekomendowane odpowiedzi

No to niby jest podobna pianka. Ale z naszej nie da się odkleić papieru, a to jest krytyczne dla formowania profilu. Nie wiem, może w innych miastach i w innych sklepach dostanie się piankę, z której papier da się zdjąć. Ktoś ma doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... być może własnie strzeliłem babola... a może nie?

 

Bo musiałem podjąć decycję o kącie zaklinowania płata głównego. Z materiałów producenta wynika, że w modelu Avanti II kadłub wytwarza 30% siły nośnej. Idąc tym tropem doszedłem do wniosku, że płat główny powinien być zaklinowany na zero względem płaszczyzny dolnej kadłuba testera. Bo skoro kadłub ma wytwarzać siłę nośną, to musi mieć jakiś wznios. Płat główny będąc na zero w stosunku do osi kadłuba bedzie miał taki sam wznios jak kadłub. 

Zatem mam tak:

- płat główny zaklinowany na zero, bez możliwości regulacji

- płat przedni zaklinowany na zero, możliwość regulacji -1 stopień/+3 stopnie

- statecznik pionowy zaklinowany na minus 1,5 stopnia, możliwośc regulacji +/- 2 stopnie

 

Dałem ciała czy nie?


Usztywniam kadłub:

 

14220242523_5f49a1d573_z.jpgDSCN7342 by TeBeWAW, on Flickr

 

 

14013469160_65f5641d03_z.jpgDSCN7343 by TeBeWAW, on Flickr

 

14013468940_d2261c685a_z.jpgDSCN7344 by TeBeWAW, on Flickr

 

Robert, zgodnie z Twoimi zaleceniami dziurwa na pakiet jest pod skrzydłęm:

 

14013502437_19a10f8cfc_z.jpgDSCN7347 by TeBeWAW, on Flickr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chylę czoła, choć ta skala dla mnie jest już wystarczająca. Wszystko Ci służy drewno i pianka, przyjemnie się ogląda. Chyba muszę w sobie znaleźć więcej zapału i wrócić do klecenia czegoś samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapy do startu 20 stopni, do lądowania 40? Czy za dużo?


Pierwsza przymiarka do lotu.... To jest za duże, żeby rzucić i sprawdzić lot ślizgowy. Trudno, oblot będzie w ciemno, start z kółek z pasa... Będzie wesoło, zamawiam operatora kamery :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontuj jeszcze lotki i klapy.

Ile waży teraz? Mimo wszystko to bym nim porzucał tak jak teraz jest. Na początku z kolan i nad niekoszoną trawą Krótki lot i wystarczy aby się zorientować gdzie mniej więcej leży SC. Doważyć gdzie trzeba i porzucać z większą odwagą. Dziobek oklej taśma pakową na wszelki wypadek. Trudno tego nie ominiesz. Nawet w testerze musisz wiedzieć mniej więcej gdzie powinien być SC. Albo wyliczać, albo rzucać.  Przy rzucaniu im lżejszy tym lepiej, mniej strat. W jednym modelu to nawet założyłem odbiornik i serwa i tak nim rzucałem, aby stwierdzić czy powierzchnie sterowe działają. Po tym jak lot szybowy był ok a zero reakcji na sterowanie.

Szczerze to spodziewałem się, ze tester będzie zrobiony, hmmm .... bardziej na odwal, ale w Twoim wypadku to jest nie możliwe :)

 

PS. Zaproponowałbym Ci zrobienie rzutki z podkładów 6mm, tylko do wyznaczenia SC, wielkości 1/3 testera, ale znając Ciebie....;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem ważenie i obmiary:

 

Powierzchnia płata głównego - 24,9 dm2

Powierzchnia płata przedniego - 3,06 dm2

Powierzchnia kadłuba nośnego - 9,6 dm2

Razem - 37,56 dm2

 

Obecna waga - 1570g, zakładam, że dojdzie jeszcze 200g na kable, goldy, złącza, odbiornik, elektronikę i 200g na dokończenie konstrukcji.

Zatem docelowa waga to 2000g.

 

Wynikowe obciążenie powierzchni nośnej 53,5 g/dm2.

Planowany ciąg 2x750g = 1500g, stosunek ciągu do wagi 0,75:1

 

Miał wyjść szybowiec, wyszedł szturmowiec :-) W sumie to dobrze, nie będzie się bał wiatru.

 

Robert, zaczynasz mnie znać lepiej, niż moja Żona  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert, patrząc na prognozy wieje i wiać będzie . Może lepiej, ze jest ciężki? W następnym tygodniu zamierzam dokonać oblotu, na 2 kamery :-) Już zrobiłem Twoim wzorem kamerę nagłowną, przerobiłem latarkę czołową :-)

 

Robert, przy obciążeniu rzędu 50g/dm2 rzucanie dalej ma sens?


"Dziubek okleić taśmą pakową..." 

No nie, są granice. których prawdziwy konstruktor nigdy nie przekracza. NOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okleić taśmą do rzucania, ale przy tej wadze i obciążeniu... hm ja już bym nie rzucał. No trudno.

W modelu avanti simprop SC jest na samiuśkiej krawędzi natarcia skrzydła. U mnie w Hammerheadzie ok 5 mm przed. Od czegoś trzeba zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Avanti koła podwozia są praktycznie pod natarciem. Zatem SC musi być dużo bardziej z przodu. Na RC Groups mówią, że SC jest 10-15% cięciwy przed natarciem. Ja do oblotu robię 15% przed natarciem, mam przewymiarowany SW i liczę, że w razie czego dam radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.