marek rokowski Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 no i przekonaliście mnei! na dwudniowe zawody do Daniela wybiera się wiekszosc ekipy krakowskiej i co? mam jechac i gapic sie nibo cłąy dzien siedzac na d...pie? NIE! szybka analiza ptaszków - i wybór padł na Typhoona którym super latało mi się w ESA kadłub wycięty z dwóch kawałków styropianu - dupka od razu o przekroju elipsy z bocznym wycięćeim - patent jak w moim LA5FN - dzięi temu uniknałem żmudnego szlifowania kształtu do tego doklejona czołowo wręga silnikowa (z lekkim obniżeniem na doszlifowanie zbieżnosci góry) -teraz żałuję że nei wylaminowąłem jej sobei od razu... -zrobiłęm ja z dóch warstw skeljki3mm 1 warstwa topola -miękka , druga warstwa twarda skeljka modelarska do tego dokleiłem nosek i wyszlifowałem kształt osłony silnika w części ogonowej wstawiłem tymczasowe atrapy/gniazda/ pod usterzenia, po czym wyszpachlowałem palcem przejścia usterzenie-kadlub (szpachlówka do ścian na bazie gipsu) w kadłubie wykonałem gumówką nacięcia pod listewki sosnowe 10x2mm (wzmocneinie oraz podstawa pólki pod serwo, zbiornik etc) przejście skrzydło-kadlub wykanęłmz kształtowej listewki wycietej z epp z dociętymi i doszlifowanymi koncówkami wszystkei keljenia robiłem klejem poliuretanowym (soudal/chemolan oraz jako tymczasowe spoiwo - podstarzałym gęstym CA (jesli za bardzo nei walimy przyśpieszcacza - nie zżera styropainu) wytłoczona kabinka -idealnei spasowała wypraska z moejgo zestawu ESA tak przygotowany kadłub siknąłem leciuteńko klejem 3M 77 - genialny wynalazek do wielu prac modelarskich: rodzaj butaprenu w spray-u napylany z odelgłości nei trawi styropianu kadłub okleiłem folią reklamową: troche namęczyłęm się - brakowało trzeciej reki do trzymania suszarki w celu podgrzewania folii która na ciepło "płynie" i miękko układa sie na kadłubie bez zagnieceń, fałd etc. za poradą Karola, Mirolka i Skidana (dzięi chłopaki!) zabrałem sie za laminowanie neistety okazało sie że mam tylko tkanine 100-tkę o splocie płótna:/ trcohę cieżkawo -ale trudno na kadłub poszło dwie warstwy+coś dodatkowego na okolice silnika i przejścia kadłuba w usterzenia przy okazji od razu "wkleiła się" wręga silnikowa oraz listwy pod pólki (to te podłużne nacięcia odsłaniające listwy spod folii) cholera! aż grzech nie sciągnąć z tego formy... chyba o niej pomyslę... skrzydła: styropian/twardy/ wzmocniony na natarciu i spływie listwami balsowymi 5x10mm oraz dwoma dźwigarkami sosnowymi 5x3mm udało sie wkleić je w całości - mimo wzniosu skrzydeł. z przodu wkeljone skeljkowe wzmocneieni z gnaizdem kołkowym pod zaczepienie skrzydeł z przodu o wręgę silnika mocowanie skrzydla będzie albo na gumy - albo na śrube plastikową: nakleiłem w części tylnej na wszelki wypadek płaskowniczki węglowe pod wzmocnienie pod śrubę. wygiąłem drut miedziany w opsatc kanalika i wykonałęm nim gniazda pod serwa oraz kanały pod przewody: skrzydeło napyliłem klejem 3M aby łątwiej przyczepiała się do powierzchni taśma klejąca zakleiłem tasmą o szer 3cm kanały a potem nakleiłem w 3cm odstępach po cąłej powierzchni skrzydeł: tak sobei wymyśliłem że dzięi temu mneij żywicy wsiąknei w styropian i skrzydła wyjdą lżejsze. POwierzchnia styku maty z rdzeneim zstła n poziomie 50% -czyli powinno wysatrczyć bo skorupa pracuje na ściskanie/rozciąganie a nei na odrywanie:) Zabrałem sie za usterzenia: balsa 3mm -ale neistety moja decha miała ciężar nei do przyjęcia:/ bedzie powtórka -ale dopiero jak zakupię nowy materiał... Zrobiłem pudło, wpakowałem wsio do środka -razem z grzałką - i laminacik nabiera teraz twardości i własnosci mechanicznych mam zagwozdkę: jak ustawić silnik: świecą do góry -tłumik z boku świecą w dół -(cylinder schowany w "chlodnicy" czy po skosie: tłumik schowany w "chłodnicy"-ale chyba byłby narażony na uszkodzenia przy mało szczęśliwym lądowaniu... co o tym myslicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 ustawienie bokiem z tłumikiem w chłodnicy i wydechem dołem jest chyba najlepszym rozwiązaniem ale będziesz miał trudny dostęp do montażu silnika - ćwiczyłem to w P-40. O trwałość i studzenie tłumika w chłodnicy to jak bym się nie obawiał. Chłodnica jak będzie przelotowa to doskonale ukryje ten wystający element. Proponowałem abyś zgodnie z regulaminem nieco pomniejszył tą ogromną chłodnicę a na zdjęciach wygląda jak kawał ziemniaka podwieszony pod kadłub Marku - opór czołowy jest kluczem do prędkości!!! Teraz gdy schnie laminat pozostanie poczekać do skończenia i oblotu aby się przekonać co Ci wyszło. Z budową modelu mam wrażenie jest jak z budową domu, pierwszy jest dla wroga, drugi dla przyjaciela dopiero trzeci spełnia oczekiwania ..... ciekaw jestem efektu końcowego ale super, że się zdecydowałeś. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek B Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 A ja bym radził świecą w górę. Najprościej, najwygodniej, a o to tu chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 tłumik z boku cylinder w górze a pusta chłodnica dołem - to bardzo duży opór czołowy. Trudno się jednak nie zgodzić, że wygoda jest ważnym kryterium, jednak boczne ustawienie cylindra daje jednak podobnie łatwy dostęp do świecy. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 no cóż.. model rośnie sobei powoli nei wytrzymałem i wydłubałem wygrzany kadłub waga z wkeljoną wręga silnikową: 90 gram! pozwolę sobie nawzmocneinia bo wyszło lekko co do oporu czołowego: Mirku! chłodnica jest przelotowa! więc nei będzie indukować zbytnich oporów:) może jutro uda mi sie przymierzyc silnik... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 cały kadłub waży 90g ??? Jeżeli dałeś dwie warstwy tkaniny 100g to super wynik. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Oby tylko ta chłodnica nie działała jak lemiesz podczas lądowań... A temacik fajny i Marku zdejmuj formę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 postanowłem nei zdejmować jednak formy jeśli model spełni oczekiwania -zrobienie kopytka pod formę to pestka:) wkleiłem półkę pod serwa SW i SK (jakos model bez SSK wydaej mi się kaleki... silnik będzie jednak głowicą w dół, a tłumik z boku (cierpię że oszpecam sylwetkę -ale co robić... hehehe odciąłęm dremelkiem górę pokrywy silnika, zrobiłem otwór pod regulację gaźnika i pod tłumik potem wlaminowałem wzmocnienia wewnętrzne (żebra usztywniające wykonane ze styroduru) oraz paski łączne do przykręcenia osłony silnika powoli do przodu... zakupiony silnik, przykręcony do pniaczka wypalił pierwszy zbiornik paliwa (dzięki Mirek! mam nadzieję że ten tydzień zakończy się oblotem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 :)dzisiaj udało mi się trysnąc dół Typhoona: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 A co on taki budowlany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 ano jako że to pierwszy mój model w spalinowyym combacie - malowanie odwzorowywuje ciągacza celów powietrznych dla artylerii plot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 malownko super :-) będziesz widoczny bardziej niż tasiemka a to źle wróży w konfrontacji na zawodach ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Piękny Marku jak rogatka na niemieckiej granicy brakuje tylko wrony na skrzydłach ... Tak serio Marku kadłub należało by odbić zanim coś przeleci przez niego na wylot jak to mówią spalinowi koledzy tym bardziej że z tym nie jest tak jak z piankową esą w której UCHU i części załatwiają reaktywację ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 no i produkcja Tajfunka powoli dobiega do końca może uda się go oblatać w weekend.... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Każdy model z twoje pracowni wychodzi jak makieta - rewelacja!!! Jeżeli będzie latał tak jak wygląda to nie mam po co odpalać swoich silników. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 no piękny, a jaka waga końcowa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Marku za ładnie popmalowany znów podnosisz poprzeczke jak będą latały ławkowce rąbnięte zieloną farbą pędzlem do malowania syfitu . Poza tym życzę aby latał długo i zdobył wiele cięć bo wyglada rasowo . Troszkę boję się o część podskrzydlową wkleił bym tam jeszcze jedną wręgę poziomo nad samym skrzydłem i skończył ją z 15 cm za spłysem skrzydła bo przy skośnym lądowaniu kadłub pęknie pod skrzydłami ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 dzieki dla informacji: waga RTF: 900 gram! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Marku - świetna robota. Aż za świetna. Wg regulaminu RTF z napędem .25 musi ważyć minimum 1000g... (bez paliwa) Więc musisz doważyć 100g ołowiu. Albo zmniejszyć silnik na .15 (2.5cm3) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 racja zatem dostanei pakiet 3s/1300 zamiast 2s/500 powinno wystarczyc;) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi