elektron Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Czy naprawde uwazasz to za utrudnianie ?? Jaka frajda by byla w modelach/ lotnictwie gdyby wszystkie konstrukcje byly jednakowe?? Niewiem nadal w jakis posob uzuskac duza statecznosc modelu i odpornosc na wiatr. Jak widzice po filmach wiatr caly czas "telepie" moj model :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 a może poprostu poczekaj na bezwietrzna pogode ? Mysle, że to powinno pomóc;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 moze i masz racje ale moj model sam w sobie nie jest idealny bo reakcja na lotki jest bardzo slaba a jak juz konkretnie pochyle model to przepada lekko:/ A wiec powraca pytanie jaki model wybrac na FOTOREPORTERA 2?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Koledzy często mówią o tym " zakłócenia na drążkach" . Zrób poprawnie model, potrenuj latanie i "stateczność" nagle sama się poprawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Tylko jaki model Jezeli chodzi o zaklocenia to takowych juz nie mam. Mam natomiast tendencje do latanie Extreme - np przy wiatrach ok 50-70 km/h i jest to dla mnie normalne. Prawdziwa walka zaczyna sie od 80 - .. km/h. Moze Wy tez macie taka manie, ale czasami czuje sie jak cpun Wstaje i czuje ze musze polatac po zeswituje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 nie ja uwielbiam latać w bezwietrzna pogode precyzyjnie, ładnie i realistycznie, walka z modelem nie jest dla mnie satysfakcjonująca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 A ja lubie latac tak aby czuc adrenalinke Zdarzaja mi sie oczywiscie dni gdzie biore szybowiec i wisze w powietrzy cieszac sie wygladem modelu w powietrzu. Wiec nie uciekajac od tematu jaki model poleciacie ?? Ajoo 2 powiekszony czy moze delte ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Z całym szacunkiem, ale albo masz inną skalę prędkości albo nie wiesz o czym mówisz. Przy tych prędkościach wiatru radzą sobie wyczynowe modele F3F lub szybkie akrobaty. Ale to nie latanie tylko walka z wiatrem. Deprony ulatują z wiatrem na równi ze śmieciami z pobliskiego kosza. Spraw sobie wiatromierz, to będziesz wiedział przy jakiej prędkości wiatru latasz. Nie zaszkodzi też poduczyć się trochę teorii aby móc wyliczyć sobie prędkość lotu swojego modelu. Zdziwisz się wtedy jak dalece to odbiega od Twoich wyobrażeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 5 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Marku nie rzucam slow na wiatr. Predkosc wiatru mam zawsze podana przez kolege pracujacego na lotnisku sportowym w Lisich Katach.(6 km ode mnie ) A co do latania w takim wietrze to rzeczywiscie jest to walka. Niektorzy ja lubia niektorzy nie.Ale farto czasami sie przeleciec w zlych warunkach aby wycwiczyc sobie pewne odruchy. Deproniaki sobie nie radza w takich warunkach, natomiast fotoreporter dzieki wadze i wielkiemu smigu i mocnemu silikowi daje rade. W takim wietrze latalem generalnie motoszybowcem "Endurance" o bardzo cienkim profilu(do pukni moj brat nie dokonczyl mu zywota) Pewnien Instruktor modelarstwa z mojego miasta, uwaza sie za bardzo dobrego pilota. Owszem nie powiem lata bardzo dokladnie i majestatcznie. Ale jak jest wiatr pow 20km/h to na lotnisku sie go nie zobaczy. - powod jeden - "za mocno wieje". I nie mialbym nic przeciwko temu gdyby nie powtarzal mlodzikom jaki to on jest "och i ach" w powietrzu. Ale to tak na marginesie i calkowicie nie zwiazane z tematem postu. Wtacajac do tematu macie sugestie jaki model wybrac ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Urban Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Ja na twoim miejscu zbudowałbym jednak twina. Nie będzie problemów z umiejscowieniem kamery (dasz ją na dziobie poprostu) a wydaje mi się że taki model będzie bardzo majestatycznie latał. Przeskaluj wymiary ze strony Kojota i będzie git :thumleft: W razie czego autor Ci doradzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Ja bym pobudował Ajoo 2 powiększonego bo po przeskalowaniu praktycznie cały aparat wejdzie do środka;) Acha no i masz 1 silnik a nie 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Urban Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Acha no i masz 1 silnik a nie 2 No i tym cały problem, dwusilnikowce to jest to co tygryski lubią najbardziej A powiększenie kadłuba to nie problem a nawet będzie jak prawdziwy transporter - fotograf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Ale farto czasami sie przeleciec w zlych warunkach aby wycwiczyc sobie pewne odruchy. Tu masz rację. Jak opanuje się latanie przy silnym witrze i turbulencjach to nie straszne są żadne warunki. Trzeba jednak realnie podawać prędkość wiatru Wtacajac do tematu macie sugestie jaki model wybrac ??Niwątpliwie delta będzie tu dobrym rozwiązaniem. Ma najkorzystniejszy stosunek wagi do powierzchni nośnej wiec jest dobra jako model do transportu dodatkowego wyposażenia. Przy okazji, zwarta konstrukcja zapewnia bardzo dużą wytrzymałość na udary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 5 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Marek podalem realna predkosc wiatru. Jeden z filmow byl nagrywany przy wietrze 60 w porywach do 80 km/h. (wedlog meteo na naszym lotnisku). Model Twina odpada bo nie mam 2 identycznych silikow a nie stac mnie na takowe. Wiec przez ta selekcje przeszly do wyboru tylko Ajoo i Delta (moze zanacie inne konstrukcje? ) Jezeli mailbym zrobic Delte to jakie wymiary proponujecie ?? - rozpietosc, skos, szerokosc cieciwy. profil). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Najpierw chyba trzeba byłoby napisać założenia i wymagania dla tekigo modelu. Na początek proponuje takie: Założenia: 1. Start z ręk 2. Napęd el. 1x pchający 3. Możliwość mocowania ładunku dowolnej wagi bez koniecznego wyważania modelu (nie przekracając max udzwigu) 4. widoczność do przodu, na dól i do tyłu. 5. max. ochrona ładunku przed ew. kraksą. 6. możliwość zastosowania tanich materiałów (depron, styro...) 7. wolny, stabilny lot. 8. sterowanie min. wysokość, lotki, silnik Narysowałem więc prosty schemat takiego modelu, myślę gdyby projekt miał szansę się rozwinąć mógłby spełnić oczekiwania. .. niebieski kwadrat to miejsce podwieszenia ładunku. Co o tym myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Pośrodku jeszcze jeden kadłub dać jak w P-38 bo moze być problem z wyważeniem Godne uwagi i bardzo ciekawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 kadlub raczej odpada - widocznosc do przodu - wyważenie to żaden problem przecież to schemat baardzo poglądowy - można nie co zmienic rozmiary przodu oraz ogona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Planuje deltę aby nosiła mój jednak ciżężki aparat ten 380g. Jednak ma to być model co lata też bez aparatu. Mało mam doświadczenia z napędami 3f (a w praktyce to prawie żadne). Chciałbym aby moja delta 1,5m wznosiła się pionowo w górę począwszy od startu. Moje pytanie ile może max ważyć cały model do lotu aby to było możliwe? Mam napęd 450g i koło 1,9kg ciągu na śmigle 12x6,5 Może ktoś wie jaki musi być stos.ciągu do masy aby model startował w pionie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 2:1 ciag/masa ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 5 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Odnosnie projektu Marcina jestem pod wrazeniem i bardzo mi sie model podoba. Co prawda podwieszenie aparatu pod skrzydlem jest wedlug mnie troche broblematyczne ale wsadzenie fo na plat jest raczej pomyslem bardzo dobrym. Co sadzicie o tym pomysle marcina ? Marcin jakie bys proponowal wymiary ?? naped bylby do tego z obecnego fotoreportera czyli o ciagu ok 900 g - 1000 g. Chcialbym dzisiaj podjac decyzje co zbudowac bo jutro ruszyly by prace pelna para Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.