Skocz do zawartości

Moja maszyna do zdjęć - Fotoreporeter :)


elektron

Rekomendowane odpowiedzi

Czy naprawde uwazasz to za utrudnianie ??

 

Jaka frajda by byla w modelach/ lotnictwie gdyby wszystkie konstrukcje byly jednakowe??

 

 

Niewiem nadal w jakis posob uzuskac duza statecznosc modelu i odpornosc na wiatr. Jak widzice po filmach wiatr caly czas "telepie" moj model :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Tylko jaki model :D

 

Jezeli chodzi o zaklocenia to takowych juz nie mam.

Mam natomiast tendencje do latanie Extreme :D - np przy wiatrach ok 50-70 km/h i jest to dla mnie normalne. Prawdziwa walka zaczyna sie od 80 - .. km/h.

 

Moze Wy tez macie taka manie, ale czasami czuje sie jak cpun :lol: Wstaje i czuje ze musze polatac po zeswituje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem, ale albo masz inną skalę prędkości albo nie wiesz o czym mówisz. Przy tych prędkościach wiatru radzą sobie wyczynowe modele F3F lub szybkie akrobaty. Ale to nie latanie tylko walka z wiatrem. Deprony ulatują z wiatrem na równi ze śmieciami z pobliskiego kosza. Spraw sobie wiatromierz, to będziesz wiedział przy jakiej prędkości wiatru latasz. Nie zaszkodzi też poduczyć się trochę teorii aby móc wyliczyć sobie prędkość lotu swojego modelu. Zdziwisz się wtedy jak dalece to odbiega od Twoich wyobrażeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku nie rzucam slow na wiatr. Predkosc wiatru mam zawsze podana przez kolege pracujacego na lotnisku sportowym w Lisich Katach.(6 km ode mnie )

 

A co do latania w takim wietrze to rzeczywiscie jest to walka. Niektorzy ja lubia niektorzy nie.Ale farto czasami sie przeleciec w zlych warunkach aby wycwiczyc sobie pewne odruchy.

Deproniaki sobie nie radza w takich warunkach, natomiast fotoreporter dzieki wadze i wielkiemu smigu i mocnemu silikowi daje rade. W takim wietrze latalem generalnie motoszybowcem "Endurance" o bardzo cienkim profilu(do pukni moj brat nie dokonczyl mu zywota)

 

Pewnien Instruktor modelarstwa z mojego miasta, uwaza sie za bardzo dobrego pilota. Owszem nie powiem lata bardzo dokladnie i majestatcznie. Ale jak jest wiatr pow 20km/h to na lotnisku sie go nie zobaczy. - powod jeden - "za mocno wieje". I nie mialbym nic przeciwko temu gdyby nie powtarzal mlodzikom jaki to on jest "och i ach" w powietrzu. Ale to tak na marginesie i calkowicie nie zwiazane z tematem postu.

 

Wtacajac do tematu macie sugestie jaki model wybrac ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale farto czasami sie przeleciec w zlych warunkach aby wycwiczyc sobie pewne odruchy.

Tu masz rację. Jak opanuje się latanie przy silnym witrze i turbulencjach to nie straszne są żadne warunki. Trzeba jednak realnie podawać prędkość wiatru :D
Wtacajac do tematu macie sugestie jaki model wybrac ??
Niwątpliwie delta będzie tu dobrym rozwiązaniem. Ma najkorzystniejszy stosunek wagi do powierzchni nośnej wiec jest dobra jako model do transportu dodatkowego wyposażenia. Przy okazji, zwarta konstrukcja zapewnia bardzo dużą wytrzymałość na udary.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek podalem realna predkosc wiatru. Jeden z filmow byl nagrywany przy wietrze 60 w porywach do 80 km/h. (wedlog meteo na naszym lotnisku).

 

Model Twina odpada bo nie mam 2 identycznych silikow a nie stac mnie na takowe.

 

Wiec przez ta selekcje przeszly do wyboru tylko Ajoo i Delta (moze zanacie inne konstrukcje? )

 

Jezeli mailbym zrobic Delte to jakie wymiary proponujecie ?? - rozpietosc, skos, szerokosc cieciwy. profil).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw chyba trzeba byłoby napisać założenia i wymagania dla tekigo modelu. Na początek proponuje takie:

 

Założenia:

 

1. Start z ręk

2. Napęd el. 1x pchający

3. Możliwość mocowania ładunku dowolnej wagi bez koniecznego wyważania modelu (nie przekracając max udzwigu)

4. widoczność do przodu, na dól i do tyłu.

5. max. ochrona ładunku przed ew. kraksą.

6. możliwość zastosowania tanich materiałów (depron, styro...)

7. wolny, stabilny lot.

8. sterowanie min. wysokość, lotki, silnik

 

Narysowałem więc prosty schemat takiego modelu, myślę gdyby projekt miał szansę się rozwinąć mógłby spełnić oczekiwania.

 

nosiciel.jpg

 

.. niebieski kwadrat to miejsce podwieszenia ładunku.

 

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje deltę aby nosiła mój jednak ciżężki aparat ten 380g. Jednak ma to być model co lata też bez aparatu.

 

Mało mam doświadczenia z napędami 3f (a w praktyce to prawie żadne).

Chciałbym aby moja delta 1,5m wznosiła się pionowo w górę począwszy od startu.

 

Moje pytanie ile może max ważyć cały model do lotu aby to było możliwe?

 

Mam napęd 450g i koło 1,9kg ciągu na śmigle 12x6,5

 

Może ktoś wie jaki musi być stos.ciągu do masy aby model startował w pionie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie projektu Marcina jestem pod wrazeniem i bardzo mi sie model podoba. Co prawda podwieszenie aparatu pod skrzydlem jest wedlug mnie troche broblematyczne ale wsadzenie fo na plat jest raczej pomyslem bardzo dobrym.

 

Co sadzicie o tym pomysle marcina ?

Marcin jakie bys proponowal wymiary ?? naped bylby do tego z obecnego fotoreportera czyli o ciagu ok 900 g - 1000 g.

 

Chcialbym dzisiaj podjac decyzje co zbudowac bo jutro ruszyly by prace pelna para :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.