Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę Kolegów posiadających silniki DA50 o info : jaki jest gwint na wale silnika  ( do przykręcania trzpienia piasty silnika)?. W manualach znalezionych w necie nie ma tej informacji. Potrzebuję dorobić  pewną nietypowa część ale muszę znać jaki to gwint.

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

No właśnie, mam tylko przymiarcalowy, który nie ma tych blaszek ze skokami /32 i /64. Średnicę zmierzyłem. Gwint jest tak drobny, że moja suwmiarka nie daje rady .  Gdybym mógł to bym nie pytał. Stąd moja prośba. :)

Opublikowano

Kacper. Dzięki . Na RC un...... piszą, ze to jest gwint 10/32  (8D) . Co oznacza tro 8D?

 

 Cieniograf - tez jest to dla mnie coś o czym słyszę po raz pierwszy w życiu! Możesz mi na pw coś napisać o tym?

Opublikowano

Cieniograf  :) To taki fajny "telewizorek". W połowie drogi między źródłem światła a ekranem stawiamy dowolny obiekt, np. śrubę o nieznanym gwincie i na ekranie widzimy cień tego obiektu z bardzo dużym powiększeniem. Zerujemy "komputer" cieniografu i ruszając gałkami, co powoduje przemieszczenie elementu w źródle światła komputer nalicza nam od razu odległości, kąty, średnice i co tam jeszcze trzeba pomierzyć. Na ekranie mamy linie odniesienia i bardzo szybko i wygodnie można zwymiarować dowolny element z dokładnością rzędu 10 mikrometrów. To tak w wielkim skrócie.


Nie wiem jak się to nazywa po polsku a w pracy używam każdego dnia. Po angielsku shadowgraph.

Opublikowano

U nas na zakładzie się to nazywa po prostu projektor :), do tego jeszcze mamy coś co się nazywa profilograf. Tak lekko uciekając od tematu, profilograf jest zaopatrzony w specjalną końcówkę która jest wleczona po mierzonym elemencie. Na kompie uzyskujemy wtedy dokładne odwzorowanie elementu po którym ten element przejechał, a dalej wiadomo można sobie pomierzyć punkty, odległości, kąty itd ...

Opublikowano

Paweł i Jaro. Dzięki. Tak sobie ja właśnie umaniła i siem udało. Gwint jest taki jak podają na RC Group, czyli 10-32. Zamówiłem już odpowiednie gwintowniki.

Wykonuję dla jednego z kolegów rozrusznik do DA50 i muszę dorobić taką sprytną część nakręcaną zamiast trzpienia śmigła. 

 

Ten programik z Google Play również się przydał choć było trudno. Lata i wzrok nie te co trzeba.

 

Dziękuję Kolegom za pomoc i zapraszam na Piknik modelarski "polskie Skrzydła" Radawiec 28-29.06.2014.

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

... jaki jest gwint na wale silnika  ( do przykręcania trzpienia piasty silnika)?. ...

Piotr

 

trzpień piasty silnika na wale, przykręcany?

 

parę rzeczy już widziałem, tego nie umiem sobie wyobrazić

Opublikowano

Oj tam, oj tam :)  - jakoś po ludzku spróbuję oświecić Kolegę. Wał  silnika kończy się stożkiem i gwintem , na które to po włożeniu klina naciska się piastę czy może inaczej -  mocowanie śmigła, to do którego idzie 4 śruby do przykręcenia śmigła. Piasta jest dociskana takim właśnie wihajstrem, który ja nazywam trzpieniem , również o stożkowym kształcie z jednej strony, drobnozwojowym, calowym  gwintem wewnętrznym i będący jednocześnie osią śmigła, takim właśnie trzpieniem przechodzącym przez centralny otwór w śmigle.

 Tak czy siak, to temat  już nieaktualny, bo gwint znany już i gwintownik zamówiony. Silnik jest poddawany małej przeróbce , tj. dorabiane jest mocowanie rozrusznika i koła zębatego z łożyskiem jednokierunkowym,  w taki sposób aby nie ingerować  konstrukcję silnika i aby w każdej chwili można było wrócić do stanu z przed przeróbki.   Szczegóły dla zainteresowanych takim rozrusznikiem chętnie podam. 

Pozdrawiam

Piotrek

Opublikowano

post-2373-0-53451300-1403091238_thumb.jpgpost-2373-0-81316000-1403091273_thumb.jpg

Na razie tylko 2 fotki: Całość wzorowana na rozruszniku  do EME 50. Wycięte ręcznie z twardego duralu, wykorzystane zębatki i silnik z oryginalnego  rozrusznika. W planach zmiana sposobu przekazania napędu z zębatki pośredniej na napędową, jednokierunkową. Ale to pokażę jak już zrobię. Obecnie zębatka oryginalna jest za słaba do np. 4 taktów i przy "odbiciu" wyłamują się ząbki, niezależnie od tego jak dobrze spasowane są zębatki. Taki szajsmetal użyli, niestety. 

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.