kaszalu Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 To samo z łódką zanętową - od początku do wodowania zebrane do kupy ! http://pfmrc.eu/index.php?/topic/67528-ma%C5%82a-%C5%82%C3%B3dka-zan%C4%99towa-czyli-jak-dorwa%C4%87-karpia/&do=findComment&comment=663363
kaszalu Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Przylatujące na wiosnę z Państwa Środka zające przyniosły mi ciekawostkę - wał napędowy ze śrubą nastawną ! Do wykorzystania w najbliższej produkcji .... Do pooglądania poniżej ! Pozdrowienia .
cezar65 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Widać postęp w tych rzeczach...., ciekawa rzecz , podaj link gdzie to można nabyć.
kaszalu Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Linka w załączeniu ! http://www.microcosm-engine.com/controllable-pitch-propeller-c-21.html
mike217 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Cena też ciekawa, za 150 dolców mam 6 wyczynowych śrub...Ale sam rozwiązanie super..
cezar65 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Wał jak najbardziej dedykowany do maszynek parowych nienawrotnych, patrzę ceny na inne ( silniki , armatura ) rzeczy też niczego sobie , no ale to wszystko z mosiądzu. Modele parowe to jednak drogie hobby, jak tak policzyć wszystko - wał z nastawną śrubą , silnik z osprzętem kpl. to może nie starczyć 1700 USD...... .
mike217 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 U to grubo a to tylko sam napęd... za 1700 usd można zrobić ślizga że akwen mały..
cezar65 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Zapomniałem że dzisiaj byłem na Kanale z Zefirem , gdzie tradycyjnie patrolował swoją strefę odpowiedzialności. Warunki nawigacyjne w godz 17:30 19:00 bardzo dobre . To patrolowanie w pojedynkę zaczyna być nudne. 1
kaszalu Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 ............Ale samo rozwiązanie super.. Mnie też się spodobało , warto podejrzeć choćby w celach poznawczych !!! Dorobię do tego jakieś pływadło, bo nienawrotną maszynę parową z kociołkiem akurat mam do zagospodarowania ... Ale to pod koniec roku w sezonie jesienno - zimowym. Teraz trzeba "dopieścić parówkę" .
mike217 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Ciekawe jakie to obroty wytrzyma zanim się rozsypie, sama śruba jest bardzo średnia , nazwał bym ją " sylwetkowa" ale mechanizm super a ja ja jestem zwolennikiem i fanem mechanizmów. W jednym z moich starszych mono 1 w dnie na redanie miałem klapę ruchomą a w innym ruchomy balast sterowany radiem..
cezar65 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Przykład działającej śruby nastawnej wykonanej jako częściowy przekrój w modelu to jest do obejrzenia w CMM w Gdańsku. Jest tam przekrój modelu holownika ARES w skali 1:25 , tam śruba ma średnicę ok 145mm , co za tym idzie grubą główkę i tam budowniczy modelu p. Koszczyński miał ułatwioną możliwość umieszczenia mechanizmu skoku płatów. Myślę sobie że mając rysunek jak taka śruba jest zbudowana i działa to jej zrobienie przez kogoś kto posiada stosowny park maszynowy i umiejętność na nim pracy nie powinno stanowić problemu. Tym bardziej że widziałem na stronach www wykonane własnoręcznie pędniki Schottela - a tam stopień komplikacji jest porównywalny.
mike217 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 A oto ta klapa i jej napęd w kadłubie, misterna to robota była bo zrobiłem na klapę formę, na domek napędu formę a sam napęd linką rowerową w mosiądzu i serwem. Rozwiązanie działało model można było odklejać od wody i przyklejać. Klapy są bardzo powszechnie stosowane w FSR, ale z tyłu kadłuba na rufie w dnie. W elektrykach to nadal rzadkość . napęd klapy 1
kaszalu Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Fajna mechanika w tej klapie - też jestem fanem precyzyjnych mechanizmów !! Temat śruby nastawnej interesuje mnie już od pewnego czasu , właśnie ze względu na ową nienawrotną maszynę parową która stoi i czeka w rezerwie. Za chwilę wrzucę parę fotek z rozwiązaniami takich śrub , możliwymi do zastosowania w modelu. Właściwie są trzy metody : koło zębate sektorowe na łopacie + listwa zębata ( chyba tak jest w tym wale powyżej ale go jeszcze nie rozkręcałem) ; wodzik mimośrodowy na łopacie wewnątrz piasty+ suwak w wale do napędu wodzika; podobne rozwiązanie jak poprzednie z wodzikiem ale na zewnątrz wału . Mam fotki i rysunki tych rozwiązań tylko muszę je wygrzebać z archiwum. Co do tego ile ta śruba wytrzyma .... wszystko jest z mosiądzu i nierdzewki , a maszyny parowe nie mają bardzo wysokich obrotów więc liczę na to że trochę pochodzi !!! Tam wzrost szybkości łodzi uzyskuje się zwiększeniem skoku śruby przy nie zmienionych obrotach. To co poniżej udało mi się na szybko wyciągnąć ! Pierwszy mechanizm wprawdzie od nastawnego śmigła, ale zasada działania wyrażna i do zastosowania w śrubie napędowej ! Drugie rozwiązanie z duńskiego kutra , śmiało mozna zminiaturyzować ! Były jeszcze plastikowe śruby nastawne Graupnera ale zostały wycofane z produkcji ( fotę mam..... w trakcie poszukiwania w archiwum X )
mike217 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Kaszalu, a jak będzie wygladąć sprzęgło do tego wału z nastawną śrubą. Rozumiem, że cały wał przesuwa się w tył i przód więc w sprzęgle będzie musiał mieć możliwość ruchu?
kaszalu Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Michał - tam są trzy rury współosiowe ! Pochwa wału, wał główny i wewnątrz pręt-tłoczysko który napędza obrót śrub ! Wał jest frezowany przelotowo ( fasolka przelotowa jak pod wpust )i połączony kołkiem z tłoczyskiem wewnętrznym i jarzmem sterujacym. Sam wał napedowy się nie przesuwa wiec sprzęgło jest klasyczne - bez konieczności przesuwu osiowego na wale ! Zobacz na zdjeciach i filmie , troche to widać ! Po południu zrobię dokładne zdjecie i wstawię !
mike217 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 A to teraz rozumiem. Fajne urządzenie naprawdę . Niemcy robią już miniaturowe Zetki do motorówek. Niestety cena jest koszmarna na razie. http://www.mhz-powerboats.com/Antriebe/Z-Antrieb/Z-Antrieb-Alu---Natur.html
cezar65 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Witajcie wszyscy współmodelarze pływający i nie tylko.....dzisiaj dokonałem penetracji i opływania nowowytropionego akwenu, mieszczącego się na terenie zespołu parkowo - pałacowego w Ostromecku. Zbiornik ma kształt owalu o długości ok 55m i szerokości ok 8m. Dobry dojazd furą, pod sam akwen. Dobre warunki do wodowania, czysta woda . Widać, że zbiornik jest nowo zbudowany, ma zasilanie w wodę na wypadek gdyby było mało. Malowniczo położony, idealne miejsce na mały piknik. Pływałem Zefirem w godz 17:30 - 18:30. Było dość wietrznie, ale fali dużej nie było. Polecam to miejsce i pewnie nie raz tam jeszcze pojadę, pomimo że to prawie 20km.
kaszalu Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Fajny stawik - nikt się nie czepiał ?
cezar65 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Nikt się nie interesował ......cisza i spokój . Teraz muszę zbadać jeszcze jak tam akwen w Zespole parkowo pałacowym w Lubostroniu .
Rekomendowane odpowiedzi