Skocz do zawartości

Pływanie - Bydgoszcz i okolice


Kross

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry

Oto kilka moich zdjęć z Zabartowa oraz krótki filmik.

Impreza bardzo udana można było podziwiać wiele wspaniałych modeli oraz co jest najważniejsze wymienić się doświadczeniami i uwagami w znakomitym gronie.

Z roku na rok jest coraz więcej modeli co bardzo cieszy :)

 

 

IMG_20210905_151733.jpg

IMG_20210905_151631.jpg

IMG_20210905_151544.jpg

IMG_20210905_151610.jpg

IMG_20210905_151745.jpg

IMG_20210905_151753.jpg

IMG_20210905_151801.jpg

IMG_20210905_151817.jpg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze!

Dzisiaj po 8 min pływania motorówką Celinka po kanale stało się coś niedobrego. Motorówka zaczęła pływać w koło i dryfowała w stronę wędkarza. Ten w trzecim rzucie trafił haczykiem i przyciągnął  model do brzegu. Po wyjęciu z wody zobaczyłem znane zielsko na śrubie. Ode chciało mi się dalszego pływania. Powrót na rodos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wnioskuję, udana impreza. Nowe twarze. Modele popływały. Na działce miałem bezwietrzną pogodę i mówiłem sobie, mają w Pieczyskach spokojną wodę. Po szczęśliwym powrocie do domu chyba wszyscy zadowoleni.

Mam nowe zdjęcia z Zabartowa, zrobione przez kol. Vadima. Wstawię później, po obejrzeniu zdjęć z Pieczysk. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nowy pomysł na adaptację mojej siłowni parowej , pokazanej na ostatnim spotkaniu w pieczyskach.

Mały holownik parowy, model będzie w skali 1:25 co da około 62cm długości 

Jedyny problem do rozwiązania to budowa małego zbiorniczka na gaz, gdyż kartusz 100g jest za duży do takiej skali modelu, ale już mam pomysł który wkrótce przedstawię :)

Trochę informacji na temat tego holownika.

„ZENEK”
TYP STATKU: Holownik parowy portowy.
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1914; Schiffswerft & Maschinenbau vorm. Jansen & Schmilnsky, Hamburg [Niemcy]
STOCZNIOWY NUMER BUDOWY: 539

DANE TECHNICZNE
wymiary:
długość całkowita - 16,08 m; szerokość-4,80 m; zanurzenie- 2,27 m.
pojemność brutto: 35 RT.

silniki główne:
1 maszyna parowa podwójnego rozprężania dwucylindrowa; prod. Schiffswerft & Maschinenbau, Hamburg; rok prod. 1914; średnica cylindra niskiego
rozprężania:291 mm; średnica cylindra wysokiego rozprężania: 479 mm; moc: 180 KM

kotły parowe:
1 kocioł parowy typu szkockiego; prod.: Schiffswerft & Maschinenbau, Hamburg; rok prod.:1914; ciśnienie robocze: 10 atm.; numer fabryczny: 637
1958
1 kocioł parowy prod.: Dampfkesselbau, Dresden [NRD]rok prod. 1956; ciśnienie robocze: 10 atm., numer fabryczny: 10163.

materiał budowy:
kadłub stalowy o poprzecznym układzie wiązań, nitowany
pędnik: 1 śruba napędowa trzyskrzydłowa; prędkość: 9 w.; załoga: 5 ludzi

ARMATOR
Przedsiębiorstwo Państwowe Zarząd Portu Szczecin
PORT MACIERZYSTY
Szczecin

 

 

ZENEK-002-andrut-500.jpg

Zenek-003.jpg

Zenek-andrut-001-1000.jpg

Zenek-kolicki.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.