Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień Dobry

Oto kilka moich zdjęć z Zabartowa oraz krótki filmik.

Impreza bardzo udana można było podziwiać wiele wspaniałych modeli oraz co jest najważniejsze wymienić się doświadczeniami i uwagami w znakomitym gronie.

Z roku na rok jest coraz więcej modeli co bardzo cieszy :)

 

 

IMG_20210905_151733.jpg

IMG_20210905_151631.jpg

IMG_20210905_151544.jpg

IMG_20210905_151610.jpg

IMG_20210905_151745.jpg

IMG_20210905_151753.jpg

IMG_20210905_151801.jpg

IMG_20210905_151817.jpg

  • Lubię to 4
Opublikowano

Projekt budowy kociołka na finiszu, testy wypadły pozytywnie ciśnienie pracy stabilne 2,5 bar, zawór bezpieczeństwa ustawiony na 3 bary.

Gwizdek wymaga regulacji na tak wysokim ciśnieniu.

 

 

 

  • Lubię to 3
Opublikowano (edytowane)

Pokazy modeli RC podczas dożynek gminnych w Zabartowie  nie przeszły bez echa - jest pozytywny oddźwięk w relacjach mieszkańców i napisała o nas nawet trochę lokalna prasa ! ?

ARTykuł 1.jpg

ARTykuł 2.jpg

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 3
Opublikowano

Bardzo dobrze!

Dzisiaj po 8 min pływania motorówką Celinka po kanale stało się coś niedobrego. Motorówka zaczęła pływać w koło i dryfowała w stronę wędkarza. Ten w trzecim rzucie trafił haczykiem i przyciągnął  model do brzegu. Po wyjęciu z wody zobaczyłem znane zielsko na śrubie. Ode chciało mi się dalszego pływania. Powrót na rodos.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wnioskuję, udana impreza. Nowe twarze. Modele popływały. Na działce miałem bezwietrzną pogodę i mówiłem sobie, mają w Pieczyskach spokojną wodę. Po szczęśliwym powrocie do domu chyba wszyscy zadowoleni.

Mam nowe zdjęcia z Zabartowa, zrobione przez kol. Vadima. Wstawię później, po obejrzeniu zdjęć z Pieczysk. 

Opublikowano

Dla przypomnienia kolejna seria zdjęć z Zabartowa, zgodnie z zapowiedzią.

 

signal-2021-09-19-174304-1.thumb.jpg.d41ceed8c92b2e479cc2094136bd44a8.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-2.thumb.jpg.ab2b025a65b339b5489d784e6da9ce80.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-3.thumb.jpg.fd15881e4adf1b97a9bbacc3076cceda.jpg

 

 

 

signal-2021-09-19-174304-5.thumb.jpg.47857c73d90c3d106048bb9e434ccb2c.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-6.thumb.jpg.5aa345044e703ba298addaf17c63b93d.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-7.thumb.jpg.0a1fe4b2c09102ea141e023c8429ee2f.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-8.thumb.jpg.7166b23db81f1c9a3dd425ca5acff63e.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-9.thumb.jpg.c2e8b59acacb2dc1cd36e940044c13fb.jpg    

 

signal-2021-09-19-174304-10.thumb.jpg.11ec5f4aaf4cf34d2f1eb30352c32363.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-11.thumb.jpg.caced38b74390727e5ec45a1ff7a518f.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-12.thumb.jpg.08b64b994cad5882fb59e23f75effa97.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-14.thumb.jpg.0c107f3d4e122621862850774a8fd78a.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-15.jpg.297915a826f1c3bf734468151688ebbd.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-17.thumb.jpg.4427ffdd4a6928c5df922c907d08e207.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-19.thumb.jpg.55b27c3e7b5c0510b05060acd24b601a.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-2.thumb.jpg.ab2b025a65b339b5489d784e6da9ce80.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-21.thumb.jpg.5b73ec0d9a6c529518fea767d1b8b18c.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-22.thumb.jpg.8020144809512fe52a135ac1120e63d7.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-24.thumb.jpg.82cf120015cc6320caa2cec72f26c27d.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-25.thumb.jpg.2b70e5ee2efba61c8e3c46b924e810ae.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-26.thumb.jpg.8fd2f57fff9a27be505813d30fd56d0d.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-27.thumb.jpg.69447cfd3dab0d56d7eb37d6fcebcb13.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-28.thumb.jpg.7335e4d97693da5e94976b123b29dd1b.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-29.thumb.jpg.de4ffe9d4f32ddac7b955159136fa739.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-30.thumb.jpg.718e200b75d69dde9f70df893aebea4d.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-31.thumb.jpg.c5a5016307c7a70fce790632eafa2e52.jpg

 

signal-2021-09-19-174420.thumb.jpg.3f316417d0eff46827c23c0ae4b333f9.jpg

 

signal-2021-09-19-174420-1.thumb.jpg.ed134d1e3ad2f1938210fd2cc55f9600.jpg

 

signal-2021-09-19-174420-2.thumb.jpg.27d0ab409eb8cf0a675cf032224a0226.jpg

 

signal-2021-09-19-174420-3.thumb.jpg.c8b8710d04faeafa368cfa596cf58a5a.jpg

 

signal-2021-09-19-174420-4.thumb.jpg.c9b696e853183bffcaf1bfeaeb306a8e.jpg

 

signal-2021-09-19-174420-5.thumb.jpg.01206c23b4e71a7537be731aaa868192.jpg

 

signal-2021-09-19-174420-6.thumb.jpg.c16bcd6d90fcba99fe6f40fc548e7448.jpg

 

signal-2021-09-19-174420-7.thumb.jpg.27a5ee724083292c165f1cc59e6a0823.jpg

 

signal-2021-09-19-174420-8.thumb.jpg.5d7f0529b3a7320878bfe5a98c42c872.jpg

 

signal-2021-09-19-174420-9.thumb.jpg.ead4b8a95fa33da75d498ebb0cfae25a.jpg

 

signal-2021-09-19-174420-10.thumb.jpg.69dfe1ff9c772bdf05ce7c621d6ac97b.jpg

 

signal-2021-09-19-174420-11.thumb.jpg.c44fd58d61b85775bdfe508fb87480d5.jpg

 

signal-2021-09-19-174420-12.thumb.jpg.4168d33c323d8454bcb222841e6779cc.jpg

 

signal-2021-09-19-174420-13.thumb.jpg.6cbf4601014b097a39d3522afb01b78b.jpg

 

signal-2021-09-19-174420-14.thumb.jpg.7b996ab0aeac0a7ffaab15ab22ea33cd.jpg

 

signal-2021-09-19-174420-15.thumb.jpg.bb4099e9c9d23e053e9d871d1efb90db.jpg

 

signal-2021-09-19-174420-16.thumb.jpg.f2ec2bdb50534d2d4cbbb36d8f501b48.jpg

 

signal-2021-09-19-174420-18.thumb.jpg.fd3a4840539e6455fa82f57ba2badcb6.jpg

 

signal-2021-09-19-174420-19.thumb.jpg.0fdf77ac5b509a40b7ce9d71c045a624.jpg

 

 

signal-2021-09-19-174304-18.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-4.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-13.jpg

 

signal-2021-09-19-174304-23.jpg

  • Lubię to 4
Opublikowano

Poniewaz jest ładna pogoda , to pomyślałem że szkoda siedzieć tylko nad budową nowego modelu , pojadę popływać na Balatonie , wezmę Rosomaka , myślę że koło 17 będę...

Opublikowano

Jest nowy pomysł na adaptację mojej siłowni parowej , pokazanej na ostatnim spotkaniu w pieczyskach.

Mały holownik parowy, model będzie w skali 1:25 co da około 62cm długości 

Jedyny problem do rozwiązania to budowa małego zbiorniczka na gaz, gdyż kartusz 100g jest za duży do takiej skali modelu, ale już mam pomysł który wkrótce przedstawię :)

Trochę informacji na temat tego holownika.

„ZENEK”
TYP STATKU: Holownik parowy portowy.
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1914; Schiffswerft & Maschinenbau vorm. Jansen & Schmilnsky, Hamburg [Niemcy]
STOCZNIOWY NUMER BUDOWY: 539

DANE TECHNICZNE
wymiary:
długość całkowita - 16,08 m; szerokość-4,80 m; zanurzenie- 2,27 m.
pojemność brutto: 35 RT.

silniki główne:
1 maszyna parowa podwójnego rozprężania dwucylindrowa; prod. Schiffswerft & Maschinenbau, Hamburg; rok prod. 1914; średnica cylindra niskiego
rozprężania:291 mm; średnica cylindra wysokiego rozprężania: 479 mm; moc: 180 KM

kotły parowe:
1 kocioł parowy typu szkockiego; prod.: Schiffswerft & Maschinenbau, Hamburg; rok prod.:1914; ciśnienie robocze: 10 atm.; numer fabryczny: 637
1958
1 kocioł parowy prod.: Dampfkesselbau, Dresden [NRD]rok prod. 1956; ciśnienie robocze: 10 atm., numer fabryczny: 10163.

materiał budowy:
kadłub stalowy o poprzecznym układzie wiązań, nitowany
pędnik: 1 śruba napędowa trzyskrzydłowa; prędkość: 9 w.; załoga: 5 ludzi

ARMATOR
Przedsiębiorstwo Państwowe Zarząd Portu Szczecin
PORT MACIERZYSTY
Szczecin

 

 

ZENEK-002-andrut-500.jpg

Zenek-003.jpg

Zenek-andrut-001-1000.jpg

Zenek-kolicki.jpg

  • Lubię to 3
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.