Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak wyglądał.

Krzyż maltański i R 3 na czerwonej folii klejącej nacięła mi pani w pracowni reklamowej. Teraz jest koło ul. Piwnika Ponurego

102206388_R-3zdjcie.jpg.0b871f0f95b620ed7275e82994aa9970.jpg

 

Będzie ładny model.

 

 

  • Lubię to 3
Opublikowano

Witam wszystkich popracowałem nad siłownią parową do holownika już widać efekt jak będzie całość wyglądała, teraz tylko zamontować w kadłubie ?

Ps uznałem że silnik bez wstecznego jaki poprzednio zainstalowałem  nie nadaje się do takiego modelu,  więc będzie SAITO T2DR 

 

 

IMG_20221005_195104.jpg

IMG_20221005_194849.jpg

IMG_20221005_194847.jpg

IMG_20221005_195059.jpg

  • Lubię to 3
Opublikowano

Czyli mogę domyślać się że to będzie pierwszy model napędzany silnikiem parowym który będzie też pływał do tyłu.... . Zawsze to coś nowego .

Opublikowano

Cześć Cezar

Już mamy w naszym gronie kilka modeli z napędem parowym które posiadają maszyny nawrotne.

Andrzeja z Aleksandrowa model z maszyną dwucylindrową nawrotną, Andrzeja Kaszalu model "Zośka", moje dwa modele wycieczkowce też posiadają maszyny mogące działać w dwóch kierunkach, pozdrawiam. Krótki filmik z postępu prac nad holownikiem.

  • Lubię to 3
Opublikowano

Oczywiście masz racje . Jak go robiłem to podjąłem decyzje ze kolory będą inne , tam gdzie oryginał miał chrom to ma . Gdzie ocynk tam i ocynk . Fakt jest taki ze dzisiaj chrom położony na miedzi a chrom rometu to dwie inne bajki . Dzisiejsze lakiery i farby to tez jak by inna epoka . Te wszystkie rzeczy robią efekt . 

Opublikowano
5 godzin temu, mike217 napisał:

 

A to mój zeszłoroczny projekt , pochwale się , zmieniłem nieco kierunek i modelarska dokładność wykorzystuje do takich celów . Motorower komar 232 z roku 68 . Ten

motorower wygrał konkurs na

motorower roku Bydgoskich klasyków .  Pojazd jest jeżdżący i w

ciaglej eksploatacji a Kolejny

jest w pracowni . Tym razem to prawdziwy unikat i podpowiem,

że tez Bydgoski komar . 

 

 

CA3FE648-9577-4347-A34C-DC8422A089FC.jpeg

Piękny Komarek, gratuluję,  ja posiadam między wcześniejszego Żaka 1960r.

20190328_121005.jpg

20190328_121115.jpg

  • Lubię to 3
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Żeby coś robić zabrałem się za zrobienie serwa 360 stopni. Rozebrałem serwo, pooglądałem, zciąłem ograniczniki. A że serwo nie działa sprawdziłem silnik, działa. Odlutowałem przewody i nowe dwużyłowe przylutowałem bezpośrednio do silnika. 

Do czego mogę to wykorzystać? Jedynie do zrobienia radaru. Wytoczyłem kielich na wypust zębaty głównej osi serwa z otworem na rurkę fi 2,0. Rurka przechodzi przez dach i łączy się z kielichem i listwą radaru. Te dwa kielichy widoczne na zdjęciu miałem gotowe. Połączenia robiłem na CA. Radar obraca się powoli, może nawet za wolno , na 3 V. Pobór prądu 100 mA. Przewód podłączę do odbiornika. Następnego dnia zrobiłem podpory.

Radar zamontowany jest na holowniczku Konrad. Do żadnego innego modelu nie pasował.

IMG_20221111_172940.thumb.jpg.5184358c7a017fe0dc1fdb512616920c.jpg

  • Lubię to 2
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawdzałem serwa w modelach, które nie pływały w tym roku. Trzy serwa Tower Pro dostały drgawek. Tj. robią krótkie ruchy. Denaturat i wd40 nie pomogły. W jednym przypadku serwo pracuje ale nie tak jak powinno. Sprawdziłem kolejne przy ślizgach. Też są wadliwe. Nie wiem czy preparat do czyszczenia potencjometrów naprawi. Kontakt PR. Wszystkie podróby.

 

Ciekawi mnie jak zmiksować aparaturę aby uruchamiać lewy lub prawy silnik DC osobno lub razem.  Mam dwa modele nadające się do tego ale nie będę przerabiał. W 1 modelu są dwa silniki i 1 regulator a drugim modelu silnik bezszczotkowy i przekładnia zębata. W oby modelach obroty przciwbieżne. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.