robroy67 Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Wymień lepiej te łożyska,nawet na te najtańsze co mają w sklepach modelarskich.Będziesz miał przynajmniej czyste sumienie , a i dla silniczka na pewno zdrowiej.Przecież to kilkanaście minut roboty .
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 A to niczym nie grozi? Jakieś zatarcie łożyska i upalenie silnika? Tak pytam, bom młody i nie mam doświadczeń tego typu. Grozi jak najbardziej. Jednak wszystko zależy od objawów i obecnego stanu silnika. Nie wdając się w filozofie - warto wymienić. Pisałem, że możesz próbować latać, bo wyczułem brak przekonania do wymiany. Chociaż i tak prędzej czy później musiałbyś je wymienić.
TeBe Opublikowano 24 Października 2014 Autor Opublikowano 24 Października 2014 Diagnoza normalnie jak bacy z Zakopanego o pogodzie :-)
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Diagnoza normalnie jak bacy z Zakopanego o pogodzie :-) No, trochę tak wyszło . Wymieniaj!
Pietuh Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 W Poznaniu na ul Łukaszewicza jest sklep z łożyskami, ale nie prowadzą sprzedaży wysyłkowej, mają bardzo dobre łożyska do naszych silniczków, ale cena oscyluje w granicach 12-20zł szt. Gdybyś miał problem ze znalezieniem to podaj wymiary, kupię i Ci wyślę.
qbapfmrc Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 Niestety, gniazda na serwa są wycięte tak, że z kabelka Y nie da się serw klap zasilić. Wymagane jest zasilanie z dwóch kanałów, albo przez odwracaczkę. Ponieważ w moim FunCubie zastosowałem odwracaczkę/spowalniaczkę klap, to brakło mi 2 przedłużek JR 30cm. Przy klapach ja zastosowałem inne rozwiązanie, po prostu przelutowałem płytkę drukowaną we wnętrzu serwa i przez to odwróciłem kierunek jego działania. Wg poniższego opisu. Tylko trzeba mieć bardzo cieniutki drucik do lutownicy - przydatna jest też lupa . Jestem z tego rozwiązania bardzo zadowolony. http://www.modelarz.one.pl/porady-modelarskie/warsztat-rc/odwrocenie-kierunku-dzialania-serwomechanizmu-analogowego/
TeBe Opublikowano 27 Października 2014 Autor Opublikowano 27 Października 2014 No i po oblocie Oblatywałem na Lotnisku Koczargi, zgodnie z przewidywaniami byłem jedynym użytkownikiem, co lubię, bo nie ma wstydu przy krecie Temperatura 10C, równomierny wiatr 5m/s, warunki idealne. Trochę miałem pietra, bo jeszcze nie udało mi się żadnego modelu oblatać ze startu z podwozia, ale udało się. Teraz rozumiem, dlaczego ten model nazywa się FunCub, uciecha była duuuuża.... Wykonałem 4 loty, i nagle, przy czwartym podejściu do lądowania model zaczął robić cuda, ale jakoś się udało nie rozbić. Okazało się, że odkleiło się serwo od lewej klapy i lądowałem tylko na prawej klapie wychylonej 45 stopni. Z powodu braku kleju postanowiłem jeszcze trochę pokołować i sprawdzić, czy po trymowaniu SK model nadaj kołuje po prostej i... trach! No cóż... i tak miałem szczęście, że mi podwozie nie odpadło w powietrzu, bo zapomniałem go przykręcić i było tylko wsunięte Głupi ma jednak szczęście. Straty minimalne, jedno kółko nadcięte śmigłem w dwóch miejscach, się zaszpachluje i pomaluje. FunCub przed oblotem w towarzystwie JÓZKA. P1040009 by TeBeWAW, on Flickr Niestety, nie miałem kamerzysty, więc oblot nakręciłem z kamery stacjonarnej. Niewiele widać. Start w 0:40 , lądowanie w 2:35 http://youtu.be/TL7pOKtUc4I
Bartek Piękoś Opublikowano 27 Października 2014 Opublikowano 27 Października 2014 Cieszę się, że miałeś frajdę. Bo miałeś, nie? Edit: Jeszcze jedno po obejrzeniu filmu - popraw ustawienie kół. Patrząc od przodu, bez obciążenia powinny być "podwinięte", jak w Kamazach . W rzucie z góry równoległe lub lekko zbieżne. Dopiero pod obciążeniem będą się prostować lub "odwijać" w drugą stronę.
robertus Opublikowano 27 Października 2014 Opublikowano 27 Października 2014 Przymocuj sobie kamerke do daszku czapki. Uniezależnisz sie wtedy od kamerzysty.
TeBe Opublikowano 27 Października 2014 Autor Opublikowano 27 Października 2014 Robercie, własnie padła mi kamerka INNOVV i nie mam żadnej daszkowej . Trzeba będzie jakiś uchwyt nagłowny do aparatu foto wykombinować :-) A tak przy okazji, czego używasz do edycji filmów? Bartku, zabawa była zacna. Tym bardziej, że nie latałem 2,5 miesiąca i troszkę zapomniałem. Więc była i adrenalina, momentami. Podwozie podegnę zgodnie z Twoją sugestią. Muszę też jeszcze popracować nad SC, bo musiałem go mocno podtrymować wysokością. On jednak ma superlekki ogon. No i chyba założę mu jakieś oświetlenie.
Bartek Piękoś Opublikowano 27 Października 2014 Opublikowano 27 Października 2014 Robercie, własnie padła mi kamerka INNOVV i nie mam żadnej daszkowej . Trzeba będzie jakiś uchwyt nagłowny do aparatu foto wykombinować :-) A tak przy okazji, czego używasz do edycji filmów? Bartku, zabawa była zacna. Tym bardziej, że nie latałem 2,5 miesiąca i troszkę zapomniałem. Więc była i adrenalina, momentami. Podwozie podegnę zgodnie z Twoją sugestią. Muszę też jeszcze popracować nad SC, bo musiałem go mocno podtrymować wysokością. On jednak ma superlekki ogon. No i chyba założę mu jakieś oświetlenie. Pytanie nie do mnie, ale ja polecam ci AVS Video Editor. Polecił mi go Sławek i bardzo fajnie mi się na nim pracuje. Ja w swoim FC zrobiłem ostatnio oświetlenie i bardzo je sobie chwalę. W wolnej chwili dolutuję tylko dwie białe diody do lądowania.
TeBe Opublikowano 27 Października 2014 Autor Opublikowano 27 Października 2014 Bartku, przetestuję zatem ten AVS. Bo na YT niby jest edytor, ale toporny i przetwarzanie trwa godzinami. Ale coś tam się da zrobić, skrócona wersja oblotu FunCuba poniżej:
micro Opublikowano 27 Października 2014 Opublikowano 27 Października 2014 Pod windę jest jeszcze darmowy Movie Maker ze stajni Microsoft
TeBe Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Opublikowano 4 Listopada 2014 Wczoraj udało mi się dłużej polatać FunCubem. Ćwiczyłem głównie starty i lądowania, troszkę bawiłem się trymowaniem. I wcale nie żałuję, że zamontowałem w nim taki mocny napęd, to się czasem przydaje Muszę chyba zmniejszyć wychylenie klap, bo lądowania wychodzą mi typu "Harrierem na lotniskowcu"
robertus Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Tak właśnie lata Funcub na klapach
Bartek Piękoś Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Nic nie zmieniaj w klapach. Ląduj z większym gazem. Zwyczajnie go przeciągasz. Ostatnie lądowanie było o.k.
TeBe Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Opublikowano 4 Listopada 2014 Pewnie masz rację. Zatem muszę ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć. Bo dopiero jak będę potrafił startować, latać i lądować z dodatkowym balastem 1000gramów przypiętym pod kadłubem, to odważę się oblatać Wicherka
TeBe Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Opublikowano 4 Listopada 2014 Dziś wieczór poprawkowy: - dokleiłem serwa w skrzydłach, bo po 2 dniach latania zaczęły się "kiwać". Pianka jej mać - przełożyłem cięgno SK z zewnętrzej dziurki na wewnętrzną, bo żyroskop kierunku nie dawał rady przy starcie. Nie było to łatwe, bo "zabezpieczyłem nakrętkę na amen". - poprawiłłem chłodzenie regulatora Wyciąłem termokurczkę: DSCN8692 by TeBeWAW, on Flickr Wykonałem radiatorek: DSCN8693 by TeBeWAW, on Flickr Po wklejeniu radiatorka regulator ma komfortowe warunki pracy: DSCN8694 by TeBeWAW, on Flickr Do zrobienia: - wypełnienie dolnego poszycia pod rurkami dźwigarów depronem 3mm. Ale nie mam depronu. - usztywnienie podwozia, lub wymiana na węglowe - - wymiana tylnego kółka, bo ten drucik to żart ponury jest
Bartek Piękoś Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Nie usztywniaj na razie podwozia. Najpierw poćwicz łagodne lądowania. Obecne podwozie lepiej amortyzuje takie wstrząsy. Potem sobie usztywnisz, ale założę się, że już nie będziesz chciał
TeBe Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Opublikowano 4 Listopada 2014 Mówisz, że to można bez końca odginać i prostować? No ale tego kółka ogonowego nie zniosę A co do przeciągania, to rzeczywiście, na tym filmie w 1:26 to przegiąłem. gdyby nie nadmiar mocy, to by mi się zwalił.
Rekomendowane odpowiedzi