robertus Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Tak coś mi się kołata aby go zrobić. Oczywiści nie pionowzlota. Tylko coś przekrojów kadłuba nie mogę znaleźć
robertus Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Pilatus będzie w międzyczasie.
Xeo Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Bez pionowego startu to już nie będzie Harrier ;-) Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk
robertus Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Bez pionowego startu to już nie będzie Harrier ;-) Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk No, tak jak bez EDFa ha ha. Bo planuję śmigiełko w środku.
MZWBPiotr Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Zawsze mozesz loze silnika zrobic na osi. Do startu przekrecasz w dol a pozniej pstryk i leci do przodu
przemo Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Tak coś mi się kołata aby go zrobić. Oczywiści nie pionowzlota. no to pewnie go zrobisz ... ja tu innego wyjścia nie widzę skoro temat już zaczęty
RAFALR30 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Tak coś mi się kołata aby go zrobić. Oczywiści nie pionowzlota. Tylko coś przekrojów kadłuba nie mogę znaleźć Już ktoś go zbudował http://www.parkjets.com/harrier/ ale Ciebie pewnie interesuje wersja pełnokadłubowa? Tu są plany ale innej wersji (może będą przydatne) http://greenairdesigns.com/ejcgallery/albums/userpics/10002/Harrier_FRS_28229.jpg lub http://static.rcgroups.net/forums/attachments/1/7/6/3/3/9/a2181644-136-Harrier%20Aero%20Technika%20Lotnicza%2091-040003.jpg http://www.the-blueprints.com/modules/vectordrawings/preview-wm/hawker_harrier.jpg Powodzenia w budowie. I'll be watching
robertus Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Te widziałem. Mimo wszystko dziękuję Rafale za starania. Chcę zrobić późniejszą wersję. Między innymi skrzydło jest nieco większe i o innym kształcie. Rzuty mam, ale przekroi nie. Aczkolwiek to nie problem. Coś się zaaproksymuje z wcześniejszej wersji, to i tak makieta nie będzie. I oczywiście pełnokadłubowy. No przynajmniej prawie.
robertus Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Nie wiecie czasem jaki profil skrzydła byłby najwolniejszy. Chciałbym aby naprawdę wolno latał, aby sprawiał wrażenie zawisu, wolnego przelotu. Jakiś wypukło-wklęsły?
MZWBPiotr Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Jakiś wypukło-wklęsły? Tu byś mógł zrobić imitację tzw. skrzeli i otwartych klap
Dj. Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Robert, przypomnij sobie jak "wisi" w powietrzu FANCUB na klapach..., lata równie wolno.
robertus Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Pamiętam, pamiętam. Ja idę w extremum slow w tym projekcie. W ogóle będzie dużo ekstremów tutaj, ale o tym później, jak sobie porysuję w sketchupie.
robertus Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Pierwsze szkice Jak widać śmigło będzie w środku. Perkaty kadłub Harriera idealnie sie do tego nadaje. Wylot będzie pod skrzydłem i płynnie przechodził w obłą część ogonową. Jeszcze nie jestem przekonany do tego rozwiązania. chciałbym aby z daleka wyglądał w miarę normalnie.
bandyr Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Tylko turbinka kolego w takim pięknym kadłubie... Aż się o nią prosi...
robertus Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Drugie podejście do kwestii wylotu powietrza Widok od stroy wylotu Widok od strony wlotu
Y/F-22 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Turbina by ten model zabiła, to nie szybkolot tylko depronowa skorupka-parkflyer. Jakbyś dał śmigło w środku ciężkości to serio można by pokusić się o żaluzje nad i pod nim a samo silnik obracany o 90* w dół, no sterowania nie miałbyś prawie żadnego ale jest spora szansa, że poszedłby pionowo przynajmniej na 10 metrów a tam już można odpalić zwykły napęd. Najlepsze jest to, że na te żaluzje masz kupę miejsca pod i nad silnikiem patrząc na aktualne plany modelu. Tylko nie wiem jak z ciągiem i efektywnością takiego napędu. Bez vtol'a się nie pokazuj
RAFALR30 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Ilu calowe śmigło przewidujesz i jaki silnik? Taka zabudowa silnika przypomina mi projekt F-35 http://pfmrc.eu/index.php?/topic/38988-f-35a/Jaka powierzchnia wlotu i wylotu powietrza będzie w stosunku do powierzchni koła jaką wykonuje ruch śmigła? Przewidujesz profilowanie wlotu i wylotu dla zmniejszenia oporów powietrza?
Miszcz120 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 W F-35B (VTOL) są 2 turbiny (pionowa i pozioma), a w Harrier'ze jest chyba tylko jedna i dyszami się steruje pionowy lot.Fakt, że ten silnik odpowiadający w F-35B za normalny lot, też współgra z tym poziomym.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/55/F-35B_Joint_Strike_Fighter_(thrust_vectoring_nozzle_and_lift_fan).PNGDla mnie to lepiej jak by zastosować EDF niż konwencjonalny napęd śmigłem. Ale życzę powodzenia w projekcie !
robertus Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Kładę szczególny nacisk na wagę. Chcę aby ten model był ekstremalnie lekki. W teorii ma się to przełożyć na powolny lot, a przy wietrze, kto wie, może zrobi się pionowzlot.
Rekomendowane odpowiedzi