modelarz115 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Wpuść w kadłub, szkoda by psuł efekt. Regulator 30A jest chyba troszkę za duży jak do takiego maleństwa... Prosty model czysto wykonać też jest sztuką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Miałem ten model, wiele czasu spędziłem nim w powietrzu , do czasu aż syn go roztrzaskał. Bardzo miło go wspominam, mimo że nie był tak ładny jak Henryka, ale był poprawnie wykonany i latał bajecznie. Jest tak prosty w pilotażu że chyba każdy nim poleci bez problemu. Później gdy syn go rozbił wykonałem jego powiększoną wersję o rozpiętości 1200mm, ale ten wisi na suficie bo mimo że fajnie lata, nie używam go z powodu braku dobrej ładowarki , a ta ładowarka którą posiadam, pakiet 2700mah ładuje ponad 4 godziny, i to jest chyba główny powód dla którego nie używam modelu magnum xxl. Ten model magnum doskonale się nadaje na pierwszy model, lata dosłownie sam. Tak na marginesie ja chyba na razie zakończę przygodę z modelami z pianki, obecnie jestem na etapie budowy modelu ultimate, zostało mi oklejenie górnego płata i montaż wyposażenia. I chyba spróbuję swoich sił z modelem konstrukcyjnym z drewna, a mam dziwne przeczucie że w tym roku mikołaj mi przyniesie jakiś model od Mirka z lublina , bo coś żonka dziwnie podpytywała kto i gdzie to wycina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 A pakiet gdzie upchałeś ? Czy jest taki lekki że lata bez pakietu Ja regulator i odbiornik schowałem w kadłubie i zaślepiłem , tak to wyszło ' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Dzięki za podpowiedzi i fotki.Zgadzam się, że regulator tak mocny nie musi być, mam 20-tkę ale nie chce mi się wyciągać z innego modelu, będzie okazja zmienię.Zanim wszedłem na forum wcześniej wybrałem czasowo taką opcję że regulator został zainstalowany na rzepa, polepszy to jego chłodzenie.Bałem się dziurawić kadłub w tej części i oglądając Grzesiu twoją wersję mam pietra, czy aby tej części nie osłabię. Co prawda mogę wdłubać się w kadłub do połówy, wsadzić go i zakryć ale z chłodzeniem nici.Jeszcze inna opcja; silnik może być zasilany pakietem 2-3S,może pobrać do 14A ale przy jakim napięciu.Dysponuję jeszcze wolnym reglem 10A i tu jest pytanie, czy jeśli będę zasilał silnik 2S czy wyrobi! może mi ktoś odpowidzieć, bo jeśli tak to zchowanie go w kadłub nie byłoby problematyczne / jest malutki/ , byłby zakryty i jeszcze bez strachu dał bym mu przedmuch.Proszę o podpowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 3 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 No i stało się, ale po kolei.Pogoda wspaniała na latanie a i znalazłem w okolicy super miejsce.Z rana wyważyłem Magnuma, poustawiałem wychylenia, pakiet naładowany ,więc w pole.Modelem wykonałem trzy loty 2-no, 3 minutowe.Magnum spisywał się idealnie, posłuszny na sterach, przy dodaniu gazu nie wyrywał do góry,poprostu czysta przyjemność.Zacząłem się cieszyć że go zbudowałem.Ale w trzecim locie przy lądowaniu prawie pod wiatr stało się !,model zetknął się z ziemią lewym podwoziem i zrobił półobrót.Jak doszedłem do niego zobaczyłem że,tylna część lewego płata z golenią podwoziazostała wyrwana, czyli spływ przy kadłubie aż do dzwigara wzdłóż do ucha.Część przednia i dzwigar są nietknięte.Mina mi się zrobiła kwaśna no ale cóż ,zabrałem wszystko do domu i po poklejeniu schnie.I teraz mnie nachodzi, dlaczego płata nie wykonałem z 6-ki EPP,,jestem pewien że modelowi by się nic nie stało bo to "paskudztwo" jest suche i kruche.Spróbuję jeszcze nim polatać i jak ulegnie rozbiciu zrobię jak pisałem.Szkoda go odstawić na hak, bo naprawdę modelik lata pięknie i potwierdzam co piszecie. Nie wim, czy to moja wina, lądowanie twarde nie było. ele i nie usiadł jak motyl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 3 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 To najsłabsze miejsce ,chyba każdy miał to uszkodzenie , ja latam z pływakami jak już wczesniej pisałem . Efekt przy lądowaniu jest taki jak z fotelem bujanym a przy marniejszym lądowaniu pływaki się wypinają i nic się nie psuje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 3 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 Przemyślałem, w moim przypadku było tak; przednia goleń została wyrwana, natomiast tylna że ma większą powierzchnię klejenia trzymała i razem z nią poszła tylna część skrzydła.Model jest sklejony i mam nadzieję że jutro jak pogoda będzie taka sama ponowię próby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 4 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 Dzisiejszy dzień w oblotach był udany, wylatałem cały pakiet 1300 mAh i w połowie 1100 /doważony do pakietu 1300/.W drugim locie już sobie pozwalałem i sprawdzałem możliwości modelu.Niestety przy pętli naprawione skrzydło nie wytrzymało i odleciało. Model spadł z około 12m bez żadnych szkód.Musiało coś być czego nie dostrzegłem, bo klejenie trzymało a odpadło wzdłóż profilu przy podwoziu. Ale to już za mną, zdemontowałem skrzydło i robię nowe z EPP 6m/m.Z reszty płyty uszy nie wyjdą w całości i mam dwie opcje, wykonać je z zielonego lub podoklejać resztki z EPP..Na natarciu i na spływie wkleję węgle 2.5 m/m srednicy.Zobaczymy czy nie będą za wiotkie. Ster kierunku dałem w kanał lotek ,lepiej mi się latało.Wychylenie steru wysokości w dół ustawiłem na 10 a w górę 25stopni, kierunek w obie strony 30 , expo na 60.Przez jutrzejszy dzień model powinien być gotowy. Jak powiedziałem tak zrobiłem , Magnum ma nowe skrzydło dodatkowo oklejone na natarciu taśmą szklaną oraz dół kadłuba od pakietu do końca. Jest gotowy do walki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty smok Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Mayster8405 pytanie mam odnosnie skrzydla z EPP sam robisz ?domowa wycinarka do styro?Bo ja wlasnie ostatnio takowe zrobilem sobie do wycinania pionowego i wzgrobnego,i pierwszy model chce zrobic wlasnie MGM,dzis wycialem kadlub i podwozie,pierwszy moj magnum byl sklejany z podkladow 5 mm,a calo brylowe jak wasze mi sie podobaja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Henryk mi sie nic nie wyrywa bo ja zrezygnowalem z podwozia w skrzydlach.tylko mam na precie u dolu kadluba. Brzydko wyglada z takim podwoziem .nie jest tak ladny jak oryginal ale lata rownie przyjemnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Mi przy pierwszym locie pękło skrzydło przy kadłubie , podczas lądowania. Dałem na krawędź natarcia i spływu płaskowniki węglowe, czyli skrzydło miało dźwigar z rurki węglowej i natarcie i spływ z płaskownika 1x5. I nie miałem ze skrzydłem problemów, nawet gdy syn go rozbił (model naprawdę porządnie przygrzmocił o ziemię). Połamało się wszystko w modelu ale skrzydło prócz ułamanego jednego ucha było całe. Na 16 stronie tego tematu jest zdjęcie mojego modelu po rozbiciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Marcin,skrzydło jest wykonane z EPP w sposób podany jak w planach przy pomocy wzornika i nożyka.Sklejane dwoma klejami uniwersalnym polimerowym Dragonem i UHU porem, wczśniej wstępnie profil kształtowany.EPP ma o niebo lepsze własności od "podkładów"W innych planach profil jest wklęsło wypukły i taki chciałem, pozbywając się tej"nakładki", no ale musiałbym robić to drutem oporowym.Na chwilę obecną mam tylko schemat i trafko, póżniej trochę treningu i będzie z górki.Co do kadłuba, fajnie jest dłubać w XPS-ie , uzyskując gładkie powierzchnie no i jest sztywniejszy.Na wagę specjalnie nie zwracam uwagi, poprostu ma być lekko i dokładnie. Mirku,napewno twoja wersja jest lepsza bo twoje podwozie ma centralny mocny węzeł i tylko dwa punkty kolizyjne- końcówkę skrzydła i dziób, a w oryginale dochodzi jeszcze podwozie.Mnie się podoba to podozie. Wiesław, myślę że mi nie zawadzi jak dam jeszcze płaskowniki pod płatem na natarciu i spływie..Jak się przyłamią uszy problemu nie ma bo na polu można podkleić ale jak pójdzie kadłub albo płat to do domu!!! Naprawdę model jest fajny i jak tylko zrobię maszynę do wycinania pokuszę się na jeszcze jeden. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Latając modelem zauważyłem, że danie gazu powżej połowy powodowało jakieś drgania jakby ze strony silnika.Obejrzałem dokładnie zamocowanie silnika oraz oring trzymający śmigło, było wszystko w porządku.Trzymając model w ręku dałem gaz do połowy,silnik kręcił gładko, dodając więcej gazu zauważyłem że ster kierunku zaczyna drgać chyba to się nazywa floter.popychacze na dzwigniach luzu nie mają, i są podparte w ich połowach. Ciekawy jestem czy mieliście coś takiego w swoich i czy wzmacnialiście ster. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Flatter, ale on się pojawia w locie, wzbudzają się drgania w przepływającym powietrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Właśnie tak,model był robiony ściśle wg planów.Tak nie powinno być, wygląda na, to że powierzchnie są zbyt wiotkie i stąd pytanie. Na pełnym gazie jeszcze nim nie latałem i mam obawy co by wynikło z takiego efektu. Akurat jestem w trakcie kompletowania elmentów do ULTRONA 3D, tam także powierzchnie sterowe są duże a ster wysokości ma grubość 3m/m.Czekam na opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Zrób zdjęcie ogona od strony gdzie jest dźwigienka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Tak to wygląda Cały element steru jest oklejony listewką balsową 5x1, zawiasy taśma szklana.Popychacz węglowy 1.5m/m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Duży ten ster. Balsa na krawęziach to raczej ozdoba estetyczna a nie usztywnienie Wklej w ster pręciki węglowe 1mm, lub jakieś wykałaczki. Na próbę możesz je przykleić taśmą na powierzchni. Jeszcze zastanawiam się na usztywnieniem w pionie (niebieskie), bo góra steru moze majtać scałym statecznikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Dzięki za radę.Jeśli chodzi o usztywnienie pionowe, linia niebieska, owszem jest z przodu na skraju taśmy szklanej.Linia pozioma czrwona, tam jest sztywno.Flatter występuje od górnej części zawiasu do załamania statecznika gdzie jest literka PL. Wstawię pręcik ukośny jak sugerujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 plaskownik weglowy 0,6x4 by zalatwil temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi