Skocz do zawartości

Budowa mojego 1 modelu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

o fun cubie mówisz? nie potrafie się jeszcze przestawić na te górno płaty jedynym jaki kiedyś skleiłem z MM to jakiś Henszel 200 coś tam był ładny


a może sam coś z podkładów pod panele wystrugam zobaczymy


Marzy mi się mig 29 lub f 16 ale z napedem odrzutowym mam plany takiego silnika w postaci rysunków technicznych

  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Fajny. Masz ogromny warsztat i muszę przyznać że elegancko te modeliki składasz do kupy fachowa robota w najwyzszym wydaniu Tomku.

Opublikowano

Pierwszy model ma Cię nauczyć latać a nie wyglądać. A po prawdzie, to po paru lotach to i wyglądać nie będzie. :)

Górnopłaty są po prostu spokojniejsze w lataniu, ale jak bardzo chcesz warbirda to zbuduj sobie coś z ESA. Pianka EPP jest wyśmienita do tłuczenia.

Opublikowano

Niestety pierwszy lot nie udany samolot nie wystartowal od razu po zwiekszeniu obrotow przeciagal sie na smiglo jakby mial za lekki tyl kolejne proby w przyszly weeckend. Pozdrawiam.

Opublikowano

Albo za duży skłon silnika, jak ma dobre wyważenie to zostaje Ci tylko puścić go swobodnie w krzaki, jak mniej więcej dobrze poszybuje to zostaje Ci kombinowanie ze skłonem. Lub po prostu źle startujesz, takie modele często wymagają podciągnięcia SW do startu lecz umiejętnego aby nie przeciągnąć maszyny.

Opublikowano

Nie mam pojęcia o co chodzi z tym skłonem na chłopski rozum pojmuję że chodzi o opuszczenie osi silnika od osi modelu o jakiś kąt pewnie? Pokombinuję coś ale na pewno się nie poddam i będzie latał jak nie teraz to napewno za jakiś czas. Pzdr. ;)

Opublikowano

A w czym to ma mi pomóc? Coś z pędem wiatru za śmigłem czy co? wytłumaczcie sens fizyczny takiego odchylenia coś czytałem ale nie bardzo to zrozumiałem?!


Czy krótkie golenie podwozia mogą dawać podobny efekt przy starcie jak opisywałem wyżej?

Opublikowano

Gdy masz ujemny skłon to silnik ciągnie lekko w dół. Wraz ze wzrostem predkosci zwieksza sie sila nosna przez co dziob samolotu wznosi sie ku gorze, wtedy silnik ma wieksze obroty i rownowazy przechyl samolotu.

 

Silnik na prosto, wtedy ciagnie tylko w przod.

 

Sklon dodatni juz sie sam domyslisz.

 

Co do goleni to wieksze znaczenie od dlugosci ma ich polozenie. Jezeli sa za blisko srodka ciezkosci to samolot bedzie mial duza sklonnosc do robienia kapotazy.

Opublikowano

Albo za duży skłon silnika, jak ma dobre wyważenie to zostaje Ci tylko puścić go swobodnie w krzaki, jak mniej więcej dobrze poszybuje to zostaje Ci kombinowanie ze skłonem. Lub po prostu źle startujesz, takie modele często wymagają podciągnięcia SW do startu lecz umiejętnego aby nie przeciągnąć maszyny.

skłonu nie ma silnik w osi modelu

Opublikowano

Za duży skłon model ciągnie do matki Ziemi za mały skłon model zadziera nos a w końcowym efekcie wywinie jakąś pętle i też lubi się spotkać z matką Ziemią. Należy też pomyśleć o wykłonie .. niektóre modele bardzo lubią.

Opublikowano

Gdy masz ujemny skłon to silnik ciągnie lekko w dół. Wraz ze wzrostem predkosci zwieksza sie sila nosna przez co dziob samolotu wznosi sie ku gorze, wtedy silnik ma wieksze obroty i rownowazy przechyl samolotu.

 

Silnik na prosto, wtedy ciagnie tylko w przod.

 

Sklon dodatni juz sie sam domyslisz.

Dzięki Piotrze zrobiłem wszystko w osi modelu i teraz mam zagadkę!?

A powiedzcie mi jeszcze czy w przypadku gdy kola stawiają za duży opór to taka sytuacja może zaistnieć że go wywinie w przód na śmigło?

Opublikowano

Wtedy wydluzy sie dlugosc rozbiegu. Raczej przy lądowaniu mialbys problem. Tobie chyba chodzi o to ze ciezko sie obracaja??

 

 

W jakiej odleglosci jest u ciebie podwozie od srodka ciezkosci??

Opublikowano

A co z tym wyważeniem ? Koła raczej nie .

wyważony tak jak powinno być do góry kołami sc w miejscu wyliczonym, jak go odchylałem w przód czy w tył to wracal do pozycji sc

Wtedy wydluzy sie dlugosc rozbiegu. Raczej przy lądowaniu mialbys problem. Tobie chyba chodzi o to ze ciezko sie obracaja??

 

 

W jakiej odleglosci jest u ciebie podwozie od srodka ciezkosci??

tak ciężko

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.