JarekJ121 Opublikowano 21 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 o fun cubie mówisz? nie potrafie się jeszcze przestawić na te górno płaty jedynym jaki kiedyś skleiłem z MM to jakiś Henszel 200 coś tam był ładny a może sam coś z podkładów pod panele wystrugam zobaczymy Marzy mi się mig 29 lub f 16 ale z napedem odrzutowym mam plany takiego silnika w postaci rysunków technicznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 21 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Że pancerny, to mówię o Józku. Na nim nauczyłem się latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekJ121 Opublikowano 21 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2014 Fajny. Masz ogromny warsztat i muszę przyznać że elegancko te modeliki składasz do kupy fachowa robota w najwyzszym wydaniu Tomku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 Pierwszy model ma Cię nauczyć latać a nie wyglądać. A po prawdzie, to po paru lotach to i wyglądać nie będzie. Górnopłaty są po prostu spokojniejsze w lataniu, ale jak bardzo chcesz warbirda to zbuduj sobie coś z ESA. Pianka EPP jest wyśmienita do tłuczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarz115 Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 Lub jakiegoś STS z dorobieniem lotek, dwa dni roboty a dużo jest się w stanie na nim nauczyć http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=372857 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekJ121 Opublikowano 25 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Witam. Chyba nici z oblotu ze względu na pogodę ale jeszcze nic nie jest przesądzone zobaczymy może pogoda się poprawi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekJ121 Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Niestety pierwszy lot nie udany samolot nie wystartowal od razu po zwiekszeniu obrotow przeciagal sie na smiglo jakby mial za lekki tyl kolejne proby w przyszly weeckend. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Albo za duży skłon silnika, jak ma dobre wyważenie to zostaje Ci tylko puścić go swobodnie w krzaki, jak mniej więcej dobrze poszybuje to zostaje Ci kombinowanie ze skłonem. Lub po prostu źle startujesz, takie modele często wymagają podciągnięcia SW do startu lecz umiejętnego aby nie przeciągnąć maszyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekJ121 Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Nie mam pojęcia o co chodzi z tym skłonem na chłopski rozum pojmuję że chodzi o opuszczenie osi silnika od osi modelu o jakiś kąt pewnie? Pokombinuję coś ale na pewno się nie poddam i będzie latał jak nie teraz to napewno za jakiś czas. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Dobrze rozumujesz. Odchylenie osi silnika od osi samolotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekJ121 Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 A w czym to ma mi pomóc? Coś z pędem wiatru za śmigłem czy co? wytłumaczcie sens fizyczny takiego odchylenia coś czytałem ale nie bardzo to zrozumiałem?! Czy krótkie golenie podwozia mogą dawać podobny efekt przy starcie jak opisywałem wyżej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Gdy masz ujemny skłon to silnik ciągnie lekko w dół. Wraz ze wzrostem predkosci zwieksza sie sila nosna przez co dziob samolotu wznosi sie ku gorze, wtedy silnik ma wieksze obroty i rownowazy przechyl samolotu. Silnik na prosto, wtedy ciagnie tylko w przod. Sklon dodatni juz sie sam domyslisz. Co do goleni to wieksze znaczenie od dlugosci ma ich polozenie. Jezeli sa za blisko srodka ciezkosci to samolot bedzie mial duza sklonnosc do robienia kapotazy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekJ121 Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Albo za duży skłon silnika, jak ma dobre wyważenie to zostaje Ci tylko puścić go swobodnie w krzaki, jak mniej więcej dobrze poszybuje to zostaje Ci kombinowanie ze skłonem. Lub po prostu źle startujesz, takie modele często wymagają podciągnięcia SW do startu lecz umiejętnego aby nie przeciągnąć maszyny. skłonu nie ma silnik w osi modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Za duży skłon model ciągnie do matki Ziemi za mały skłon model zadziera nos a w końcowym efekcie wywinie jakąś pętle i też lubi się spotkać z matką Ziemią. Należy też pomyśleć o wykłonie .. niektóre modele bardzo lubią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekJ121 Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Gdy masz ujemny skłon to silnik ciągnie lekko w dół. Wraz ze wzrostem predkosci zwieksza sie sila nosna przez co dziob samolotu wznosi sie ku gorze, wtedy silnik ma wieksze obroty i rownowazy przechyl samolotu. Silnik na prosto, wtedy ciagnie tylko w przod. Sklon dodatni juz sie sam domyslisz. Dzięki Piotrze zrobiłem wszystko w osi modelu i teraz mam zagadkę!? A powiedzcie mi jeszcze czy w przypadku gdy kola stawiają za duży opór to taka sytuacja może zaistnieć że go wywinie w przód na śmigło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 A co z tym wyważeniem ? Koła raczej nie . Hmmm a ty z ręki czy z ziemi startujesz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Wtedy wydluzy sie dlugosc rozbiegu. Raczej przy lądowaniu mialbys problem. Tobie chyba chodzi o to ze ciezko sie obracaja?? W jakiej odleglosci jest u ciebie podwozie od srodka ciezkosci?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekJ121 Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 A co z tym wyważeniem ? Koła raczej nie . wyważony tak jak powinno być do góry kołami sc w miejscu wyliczonym, jak go odchylałem w przód czy w tył to wracal do pozycji sc Wtedy wydluzy sie dlugosc rozbiegu. Raczej przy lądowaniu mialbys problem. Tobie chyba chodzi o to ze ciezko sie obracaja?? W jakiej odleglosci jest u ciebie podwozie od srodka ciezkosci?? tak ciężko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Przerob tak zeby obracaly sie bez zadnych oporow na osi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekJ121 Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 odległości podwozia to 5 cm w lewo od sc i 5 w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi