bart07 Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Witam. Popełniłem podwozie do modelu, jednak po założeniu okazało się być zbyt wiotkie. Przy obciążeniu 4ro krotną masą silnika rozjechało się zupełnie... Planuję zrobić "zastrzały" z linki stalowej zamocowanej w 1/3 wysokości podwozia (aby zachować sprężystość) - pokazane kolorem czerwonym. Czy moje rozumowanie jest poprawne? Bartosz
japko95 Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Ja bym mocowanie zastrzałów na goleniach dał możliwie jak najniżej.
tomi_72 Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Ja bym dał jeszcze sprezyne między podwozie i odciągi w górnej części podwozia. Wtedy można sobie wyregulować twardość podwozia. U siebie często stosuje taki sposób i jestem zadowolony.
bart07 Opublikowano 30 Października 2014 Autor Opublikowano 30 Października 2014 Michał, wówczas utracę sprężystość podwozia i całe lądowanie "wejdzie w kadłub". Tomek, myślałem o tym, nawet przygotowałem sobie kawałek duralu (jako sprężyna). Natomiast regulować będę miejscem montażu odciągów. Po prostu wywiercę kilka otworów (1/4 1/3 1/2) wysokości. Podwozie rozjechało się pod obciążeniem 6kg, więc sprężyna była by potrzebna mocna.
AndyCopter Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Pomysł z zastrzalami jest dobry. W swoim podwoziu o podobnym profilu, dołożyłem zastrzał z jednego wygiętego w literę U płaskownika węglowego. Przymocowałem nicią bawełnianą nasączoną cyjanoakrylem gestym.
BRoman Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 Jeżeli zamocujesz takie podwozie tylko na wysokości bocznych ścian kadłuba to ta pozioma część tego jednopiórowego elementu będzie wyginać się w dół. To odkształcenie pochłonie sporą cześć energii. Zamocowanie również na środku spowoduje obciążenie podłogi kadłuba czyli w efekcie poprzez przenoszenie( o ile kadłub wytrzyma) obciążeń nie uzyskasz efektu tłumienia bez wzgędu czy to tłumienie będzie efektywne czy nie .
Shock Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 A czy nie lepiej zrobić nowe, odpowiednio wytrzymałe podwozie do wagi modelu ? Ukombinujesz się,pewnie od razu nie wyjdzie ok ,przeróbki ...
bart07 Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Opublikowano 4 Listopada 2014 Roh, mocowanie podwozia jest pancerne. Wytrzymało przyciśnięcie modelu do podłogi (10kg na dziobie). Mocowanie jest na uszczelki do kranów około 2-3mm gumy, w 3 miejscach, w jednej linii. Rafał, zastrzały dadzą nośność bez dodawania masy. Traktuję to jako robienie podwozia. Przecież nie zastąpię 2mm duralu 5mm tylko dla zapewnienia sztywności. Jeżeli wygiąłbym w łuk i dał zastrzały od kół to pracowałoby chyba lepiej, niestety wygięte już jest. Inna sprawa to uzyskanie takiego łuku.
merlin71 Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 A moze coś takiego jak ja zrobiłem do swojego pipera : http://pfmrc.eu/index.php?/topic/33876-piper-pa-18-super-cub/ amortyzacje zapewnia guma, moze być też spręzyna, naciąg można sobie dobrac ...
bart07 Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Opublikowano 4 Listopada 2014 Właśnie też na to wpadłem - zrobię na krzyż. Natomiast ze sprężyną nie będę robił - po prostu nie mam.
Rekomendowane odpowiedzi