MZWBPiotr Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 Jak to jest z tą wilgotnością? Moje wrażenia są takie, że gdy wilgotnosc powietrza jest powyzej 70% buzzer piszczy zaraz po starcie mimo że pakiety naładowane do pełna. Z.tąd też wysuwa mi się taki wniosek, iż wilgotnosc powietrza ma zły wpływ na pakiety, bądź elektronikę. Po wylądowaniu na pakietach jest nadal 12.1v po 7min locie.
robertus Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 A to nie przez za małe C pakietu
idfx Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 albo elektronika buzzera przez wilgotność dostaje jakąś "lewą" pojemność i się załącza. Jedyne wyjście jeśli po wylądowaniu masz wciąż dobre napięcie. Jak Ci piszczy to da się latać czy czujesz też spadek mocy ?
MZWBPiotr Opublikowano 6 Listopada 2014 Autor Opublikowano 6 Listopada 2014 C jest jak najbardziej odpowiednie nawet troche wyzsze niz potrzeba. Gdy piszczy buzzer nie brakuje mocy wszystko jest normalnie. Gdy wyjme buzzer i wlacze timer w aparaturze to mam 8min latania raptorem.
idfx Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 No to buzzer wariuje od wilgotności i tyle. Nie ma to raczej związku z czasem lotu jeżeli to jedyny problem.
andrzej_t Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Gdy wyjme buzzer i wlacze timer w aparaturze to mam 8min latania raptorem. I przy tym pozostań. Modele lotnicze są dzielone na kategorie w których jest określony przepisami czas latania. Raptora możesz sobie zaliczyć na przykład do półmakiet i latać przeznaczony dla nich program przez wyznaczony przepisami czas. Zapomnisz o buzzerach i będziesz sobie w nadajniku ustawiał dla każdego modelu właściwy czas lotu. Jeśli nowy pakiet tego czasu nie wytrzyma, będzie oznaczało, że do danej konkurencji jest za słaby i trzeba zastosować właściwy. A buzzer wywal.
zbjanik Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Właśnie- wyrzuć termometr, zaraz temperatura zrobi się własciwa
Donaro Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 (edytowane) Osobiście uważam że dodatkowe zabezpieczenie w postaci buzzera nie przeszkadza. Sprawdź czy buzzer podaje właściwe napięcia. Potem na ziemi uruchom model z silnikiem. Jeśli okaże się ze po dodaniu gazu załącza sie alarm bo napięcie spadło to albo buzzer jest uszkodzony albo pakietom powoli możesz powiedzieć: bye bye.Szczerze to wydaje mi się że wilgotność powietrza nie ma absolutnie żadnego wpływu na działanie elektroniki w tym małym ofoliowanym ustrojstwie. Być może ten buzzer jest uszkodzony lub nie wiem... może jest większy pobór prądu przez silnik spowodowany większymi oporami wilgotnego powietrza na śmigle?<wymyślił>Podłącz inny lipo buzzer i sprawdź. To kosztuje raptem 14 zł. Najwyżej odsprzedaż po cenie zakupu jako nowy. Edytowane 7 Listopada 2014 przez Donaro
japim Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Wilgotnosc ma duzo mniejszy wpływ na gęstość powietrza niż temperatura. Kilka danych za strona: http://www.hvacr.pl/parametry-fizyczne-powietrza-310 0C suche 1.294 (0% wilgotności), mokre (100% wilgotności) 1.290 [kg/m3] 20C suche 1.206 , mokre 1.194 suche/mokre = ~1% 0C/20C = 7,3% - 8% Obciązenie silnika rośnie liniowo z gęstością. Więc tak jak koledzy wcześniej pisali raczej wilgotność wpływa na czujnik, a nie parametry lotu. Predzej dopatrywalbym sie zaleznosci czasu lotu od temperatury zewnetrznej i ewentualnie cisnienia atmosferycznego a dopiero pozniej od wilgotnosci.
MZWBPiotr Opublikowano 8 Listopada 2014 Autor Opublikowano 8 Listopada 2014 Dorzuce jeszcze jeden fakt i moze to bedzie kluczowe. Po kazdym lądowaniu w takich warunkach z modeli skapują kropelki wody, a sam model jest bardzo mokry.
idfx Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 To jak Ty widzisz model latający w tak gęstej mgle .. ?
Donaro Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 A powiedz Ty nam jeszcze jedno. Na jakim poziomie masz ustawiony alarm w tym lipo buzzerze? Może za wysoko? Ja mam u Siebie 3,2 V a można ustawić max 3,8. Może po włączeniu silnika napięcie pod obciązeniem spada do np 3,7 V i buzzer sie włacza, a po wylądowaniu bez obciążenia napięcie wraca do normy?
MZWBPiotr Opublikowano 8 Listopada 2014 Autor Opublikowano 8 Listopada 2014 Znajomy mi polecił na 3.8v i tak mam ustawione. Ustawilem na 3.2v
AndyCopter Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Znajomy mi polecił na 3.8v i tak mam ustawione. Ustawilem na 3.2v I zagadka rozwiązana
Donaro Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 A zmierzyłeś to napięcie pod obciążeniem? Umocuj model na stole. Weź podłącz ten buzzer i daj gaz na maxa na chwile i zobaczysz napięcia na celach. Ja obstawiam że pakiet umiera i napięcie gwałtownie spada albo buzzer zdupcony ....albo olej temat i tak jak napisał idfx wywal buzzer. Chociaż z 3 strony ja drążyłbym temat:P W imię zasad i z ze zwykłej ludzkiej ciekawości..."To bzykanie coś oznacza. Takie bzyczące bzykanie nie bzyka bez powodu. Jeżeli słyszę bzykanie, to znaczy, że ktoś bzyka, a jedyny powód bzykania, jaki znam, to ten, że się jest pszczołą." - w tym wypadku Twój buzzer nie jest pszczołą i zapewne nie bzyka bez pwodu:P
MZWBPiotr Opublikowano 9 Listopada 2014 Autor Opublikowano 9 Listopada 2014 Mam jedno pytanie. Czy regulator nie rozlaczy mi silnika przy 3.2v na cele?
AndyCopter Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Rozłączy przy takim progu, jaki ma zaprogramowany.
idfx Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Rozłączy Ci po to byś nadal mógł sterować modelem (zanim wyssie całe napięcie) i po to by ochronić pakiet przed uszkodzeniem.
Rekomendowane odpowiedzi