Skocz do zawartości

Wligotnosc powietrza a długość lotu.


MZWBPiotr

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to jest z tą wilgotnością?

 

Moje wrażenia są takie, że gdy wilgotnosc powietrza jest powyzej 70% buzzer piszczy zaraz po starcie mimo że pakiety naładowane do pełna.

 

 

Z.tąd też wysuwa mi się taki wniosek, iż wilgotnosc powietrza ma zły wpływ na pakiety, bądź elektronikę. Po wylądowaniu na pakietach jest nadal 12.1v po 7min locie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Gdy wyjme buzzer i wlacze timer w aparaturze to mam 8min latania raptorem.

I przy tym pozostań. Modele lotnicze są dzielone na kategorie w których jest określony przepisami czas latania. Raptora możesz sobie zaliczyć na przykład do półmakiet i latać przeznaczony dla nich program przez wyznaczony przepisami czas. Zapomnisz o buzzerach i będziesz sobie w nadajniku ustawiał dla każdego modelu właściwy czas lotu. Jeśli nowy pakiet tego czasu nie wytrzyma, będzie oznaczało, że do danej konkurencji jest za słaby i trzeba zastosować właściwy. A buzzer wywal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam że dodatkowe zabezpieczenie w postaci buzzera nie przeszkadza. Sprawdź czy buzzer podaje właściwe napięcia. Potem na ziemi uruchom model z silnikiem. Jeśli okaże się ze po dodaniu gazu załącza sie alarm bo napięcie spadło to albo buzzer jest uszkodzony albo pakietom powoli możesz powiedzieć: bye bye.

Szczerze to wydaje mi się że wilgotność powietrza nie ma absolutnie żadnego wpływu na działanie elektroniki w tym małym ofoliowanym ustrojstwie. Być może ten buzzer jest uszkodzony lub nie wiem... może jest większy pobór prądu przez silnik spowodowany większymi oporami wilgotnego powietrza na śmigle?<wymyślił>

Podłącz inny lipo buzzer i sprawdź. To kosztuje raptem 14 zł. Najwyżej odsprzedaż po cenie zakupu jako nowy.


 

Edytowane przez Donaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilgotnosc ma duzo mniejszy wpływ na gęstość powietrza niż temperatura.

Kilka danych za strona:

http://www.hvacr.pl/parametry-fizyczne-powietrza-310 

0C suche 1.294 (0% wilgotności), mokre (100% wilgotności) 1.290 [kg/m3]
20C suche 1.206 , mokre 1.194 
 
suche/mokre = ~1%
0C/20C = 7,3% - 8% 
 
Obciązenie silnika rośnie liniowo z gęstością. Więc tak jak koledzy wcześniej pisali raczej wilgotność wpływa na czujnik, a nie parametry lotu. Predzej dopatrywalbym sie zaleznosci czasu lotu od temperatury zewnetrznej i ewentualnie cisnienia atmosferycznego a dopiero pozniej od wilgotnosci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz Ty nam jeszcze jedno. Na jakim poziomie masz ustawiony alarm w tym lipo buzzerze? Może za wysoko? Ja mam u Siebie 3,2 V a można ustawić max 3,8. Może po włączeniu silnika napięcie pod obciązeniem spada do np 3,7 V  i buzzer sie włacza, a po wylądowaniu bez obciążenia napięcie wraca do normy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zmierzyłeś to napięcie pod obciążeniem? Umocuj model na stole. Weź podłącz ten buzzer i daj gaz na maxa na chwile i zobaczysz napięcia na celach. Ja obstawiam że pakiet umiera i napięcie gwałtownie spada albo buzzer zdupcony :P

....albo olej temat i tak jak napisał idfx wywal buzzer. 

Chociaż z 3 strony ja drążyłbym temat:P W imię zasad i z ze zwykłej ludzkiej ciekawości...
"To bzykanie coś oznacza. Takie bzyczące bzykanie nie bzyka bez powodu. Jeżeli słyszę bzykanie, to znaczy, że ktoś bzyka, a jedyny powód bzykania, jaki znam, to ten, że się jest pszczołą."
 - w tym wypadku Twój buzzer nie jest pszczołą i zapewne nie bzyka bez pwodu:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.