Skocz do zawartości

Nowa aparatura Turnigy 10 ch


rapier

Rekomendowane odpowiedzi

Drążek gazu 100%, podłączamy akumulator do regla, melodyjka, drążek przesuwamy na 0%, kolejna melodyjka, rozłączamy.

 

Tak w skrócie :)

Dziękuję. Tak też robiłem, ale regulator był uparty. Piszę że był, ponieważ wczoraj sobie z tym poradziłem. Problem był w regulatorze.

Dopiero za drugim razem gdy przywróciłem go do ustawień fabrycznych za pomocą karty, zaczął normalnie wczytywać zakres gazu. Dzisiaj zajmę się drugim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Mam małe pytanie, czy jest możliwość programowa rewersu dolnej pozycji drążka gazu, nie mylić z rewersem kanału gazu. Jestem użytkownikiem Sanwy SD-10 która ma bardzo duże możliwości  programowania niestety, co mnie bardzo zdziwiło dolna pozycja drążka gazu jest przypisana na sztywno i nie można jej programowo zmienić.

 

Z góry dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie użytkowników tej aparatury.

Dopiero zaczynam przygodę z modelarstwem i jednym z pierwszych kroków będzie zakup aparatury. I tutaj będą moje pytania ????.

Która z apek i10 czy 9x (z modem er9x) ma większe możliwości konfiguracji?

I drugim moim pytaniem jest jak wygląda sytuacja z telemetrią w i10, tzn. czy oprócz czujników wysokości, obrotów i temperatury są dostępne jeszcze jakieś inne czujniki, np. GPS.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

I pozdrawiam.

Piotr.

 

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9X bije na głowę i-10? Cholera, ciekawe... Naprawdę ciekawe, zwłaszcza, jak sobie przypomnę, ile czasu potrzebowałem w 9X na skonfigurowanie zmiennego wektora ciągu w Su35, podczas gdy w i-10 robi się to w dwie minuty, i to o wiele precyzyjniej.  Podobnie jest ze wszystkim...

 

Co do telemetrii... Zależy czym się lata. Jeśli jest to szybowiec to rzeczywiście nie jest potrzebna do szczęścia. Jeśli jakiś średniej wielkości warbird ze śmigłem to w sumie wystarczy bzyczek, przy założeniu że latasz sam i dość blisko. Jeśli latasz EDF to życzę powodzeniu w nasłuchiwaniu bzyczka. A tu, jak pakiet się kończy w niewłaściwym momencie, to i model się kończy. Dlatego lepiej ostrożnie z takimi wypowiedziami, bo można niechcący wprowadzić w błąd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Co do telemetrii... Zależy czym się lata. Jeśli jest to szybowiec to rzeczywiście nie jest potrzebna do szczęścia."

 

To chyba mało latałeś szybowcem, chyba że tak nazywasz popularne Bixlery i inne Sky Surfery max 2 m ;)

 

 

Masz rację - nie latałem takimi wielkimi potworami, największy mój szybowiec ma 2530 mm. Ale chodzi mi o to, że jak się kończy w takim szybowcu pakiet i silnik już nie daje rady to i tak jeszcze pewnie uda się dokołować i wylądować, właśnie z uwagi na to, że się leci szybowcem. Samolot po prostu spadnie i cześć...

Nie oszukujmy się firmware i10 jest mocno ograniczony. Za to prostszy w obsłudze, to na pewno.

Trzeba sobie zadać pytanie, czy ilość miksów dostępny w i10 będzie dla nas wystarczający.

 

Dla mnie niestety nie jest...

 

Może koledze który pyta wystarczy ?

 

 

4 dowolnie ustawiane miksy to mało? A do czego potrzebujesz więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telemetria nie służy jedynie do "badania" pakietu a ja, mimo że ją posiadam akurat napięcia pakietu nie potrzebuję mierzyć (poza napięciem na odbiorniku). Duży szybowiec lata i daleko i wysoko (rssi) i warto polować na komin i korzystać z termiki (vario) oraz ocena / modyfikowanie profilu (prędkość) ... tu telemetria jest zbawieniem (według mnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telemetria nie służy jedynie do "badania" pakietu a ja, mimo że ją posiadam akurat napięcia pakietu nie potrzebuję mierzyć (poza napięciem na odbiorniku). Duży szybowiec lata i daleko i wysoko (rssi) i warto polować na komin i korzystać z termiki (vario) oraz ocena / modyfikowanie profilu (prędkość) ... tu telemetria jest zbawieniem (według mnie).

 

 

Tu się z Tobą w pełni zgadzam, ale pewnie początkujący kolega nawet nie do końca będzie wiedział, o czym piszesz :)

 

Ja sobie nie wyobrażam dziś latanie bez telemetrii. Bo Messerschmitt ma słabe wietrzenie silnika i może się przegrzać, więc mam czujnik temperatury. Wszystkie modele mają czujnik napięcia. Olbrzymia wygoda ale i bezpieczeństwo. Ostatnio zawył mi czujnik napięcia w Me262 bo padł pakiet. Zdążyłem wylądować. Bez telemetrii rozbiłbym model zanim bym się zorientował, że silnik gaśnie. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj też się i ja z Tobą zgodzę (że pakiet może być walnięty i akurat wskazanie przydatne). Żeby nie było, dostałem kilka dni temu paczkę z HK z T9X, na którym kiedyś latałem, do latania koło nogi w UK. Jak sie wkręcę na dobre i zdecyduję na coś większego (co po cichu powstaje) to zabiorę Taranisa z PL .. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha... No to nadal nie wiem do czego...

 

Każdy z 4 miksów jest wielowariantowy. Można ustawiać dowolnie mastery i slave'y. przy czym nie jeden a dwa. I zakres wychyleń, i opóźnienie, i przypisać dźwignię - dowolną. Nota bene tych dźwigni jest więcej niż w 9X. Więc wciąż nie bardzo rozumiem, do czego Ci więcej. Chyba, że każdą lotką machać osobno i w innym kierunku, ale nie wiem, czy tak się da latać...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak czytając odpowiedź na moje pytanie, i dalszą dyskusję całkiem zgłupiałem. ???? Myślałem, że będę miał wybór między 9x a i10, a tutaj jeszcze doszło 9xr pro.

Co do tego na jakie modele się nastawiam, to na początek na pewno będzie to jakiś trenerek, później w planach mam większe modele ze zmiennym wektorem ciagu i chowanym podwoziem.

 

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie lotki zawsze chodzą w innych kierunkach, do tego dochodzą klapy i wszystko lata sobie w różnych kierunkach.

Zapewniam Cię, że da się tak latać.

Tematu dalej nie ciągnę, bo nie ma sensu.

 

 

To zacznij od najtańszego radia...

Nauczysz się latać, zmienisz radio, jeżeli w ogóle będzie potrzeba.

Proponuje pozostać przy oryginalnym module WCZ bo działa wystarczająco dobrze.

I chyba najlepiej będzie jeśli pójdę za Twoją radą.

Jak zdolności i potrzeby wzrosną zacznę rozglądać się za czymś bardziej zaawansowanym.

Dzięki za pomoc w rozwianiu wątpliwości.

 

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Mam małe pytanie, czy jest możliwość programowa rewersu dolnej pozycji drążka gazu, nie mylić z rewersem kanału gazu. Jestem użytkownikiem Sanwy SD-10 która ma bardzo duże możliwości  programowania niestety, co mnie bardzo zdziwiło dolna pozycja drążka gazu jest przypisana na sztywno i nie można jej programowo zmienić.

 

Z góry dziękuję za pomoc!

A od czego są krzywe gazu? Throttle curve. Trój, pięcio, siedmio, dziewięcio i jedenastopunktowe typu / i V.

...No chyba, że zamierzasz latać wielowirnikowcem, to wtedy możesz sobie kombinować, bo to nie wymaga specjalnych umiejętności pilotażu.

To takie zabawki różniące się zasadniczo ceną. Im droższy tym prostszy w pilotażu.

Świetna sprawa do nagrywania filmów z powietrza, ale do niczego innego.

No kolego to pojechałeś teraz. Nie pisz takich bzdur. Jak nie masz wiedzy w jakimś temacie to sobie odpuść takie bzdety.

Piszesz na forum, to masz internet. Jest tam taka strona z filmami, nazywa się YouTube. Tam kolego znajdziesz filmy na których zobaczysz koptery wykonujące akrobacje i ścigające się po parkach. Do rzeczy.

Jakie 4 miksy? Cztery liniowe (Linear mixes) i cztery z możliwością wyboru krzywej (Curve mixes). Krzywa może być prosta czyli liniowa lub 3,5,7,9 i 11 punktowa typu / albo V.

4+4=8

Jeszcze mało?

4 dowolnie ustawiane miksy to mało? A do czego potrzebujesz więcej?

Do szybowca z 6 serwami.

Osiem wolnych miksów plus gotowe Aileron to rudder, Rudder to aileron, Aileron function, Elevator to flap  Flap function, Spoiler function, 2 Flaps, 2 ailerons, 2 spoilers, 2 elevators, 2 rudders, V-tail,  itd. itp.
Czego Ci brak? Co jeszcze wymyślisz? Serw Ci braknie.

Nie oszukujmy się firmware i10 jest mocno ograniczony. Za to prostszy w obsłudze, to na pewno.

Trzeba sobie zadać pytanie, czy ilość miksów dostępny w i10 będzie dla nas wystarczający.

 

Dla mnie niestety nie jest...

 

Może koledze który pyta wystarczy ?

To napisz nowy firmware. Łatwiejsze będzie przeczytanie instrukcji obsługi. Można radio wypróbować w sklepie przed zakupem lub poczytać w internecie, zapytać kogoś kto ma już takie radio i je poznał, przeczytać uważnie fora internetowe, obejrzeć filmy opublikowane przez innych użytkowników.

Stawianie tego typu tez bez sprawdzenia to mądrzenie się.

 

I kto tu jest "miszczem" teorii? To parafraza Twojego podpisu!

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Helix, dnia 06 Paź 2015 - 14:41, napisał: snapback.png

Witajcie

Mam małe pytanie, czy jest możliwość programowa rewersu dolnej pozycji drążka gazu, nie mylić z rewersem kanału gazu. Jestem użytkownikiem Sanwy SD-10 która ma bardzo duże możliwości  programowania niestety, co mnie bardzo zdziwiło dolna pozycja drążka gazu jest przypisana na sztywno i nie można jej programowo zmienić.

 

Z góry dziękuję za pomoc!

 

A od czego są krzywe gazu? Throttle curve. Trój, pięcio, siedmio, dziewięcio i jedenastopunktowe typu / i V.

 

Latam samolotami i helikopterami i muszę odwracać krzywe gazu i skoku ogólnego, żeby poprawnie działały funkcje Trottle Hold i Trottle Cut. Duży problem mam z mikserami gaz - ster kier,ster wysokości, lotki. Przy "moim" małym gazie wychylenie steru osiąga maksymalną wartość ustawioną na mikserze natomiast na pełnym zerową, ponieważ system cały czas widzi moją dolną pozycję drążka gazu jako górną, a odwrócenie krzywej nic nie daje (dotyczy to radia Sanwa SD-10). Mam trzy starsze nadajniki Futaba i tam funkcja rewersu dolnej pozycji drążka  gazu jest i działa. Noszę się z  zamiarem kupna FS-i10 ale decyzja zależy od tego czy ten rewers jest czy go nie ma, dlatego zadałem to pytanie użytkownikom bo w instrukcji tego nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z "odwrotnym" gazem latam ponad 40 lat, po zakupie Sanwy próbowałem się przestawić ale bardzo ucierpiały na tym moje modele i więcej próbował nie będę.

Przypisanie funckcji do przełącznika, budowanie krzywych gazu,skoku liniowych, nieliniowych, mikserów nie stanowi dla mnie problemu.

Ja proszę tylko o konkretną odpowiedz na moje pytanie czy jest ten rewers : Tak  lub Nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Wreszcie zajarzyłem do czego zmierzasz - chodzi Ci o odwrotne działanie drążka gazu ? W dolnym położeniu jest max, a w górnym wychyleniu (od siebie) - min. gaz  ??

Ujemne wartości mixów nie załatwiają sprawy ? (dot: Sanwy). Przy okazji sprawdzę w modelarni, bo wydaje mi się, że przy okazji programowania hamulców natknąłem się na możliwość odwrócenia kierunku działania drążka. Co nie wyklucza sytuacji, że w oprogramowaniu "glider" to jest a w akrobacie takiej możliwości nie ma ?

Czy jest to w I-10 - nie wiem.  Graupner w ustawieniach podstawowych pyta się, czy gaz ma działać "back" czy "front". Miałem Futabę 9 i nie pytała, gaz działał tylko w 1 stronę, tzn: minimum na dole, max. - od siebie.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.