Skocz do zawartości

Ła-7 z zestawu aircombat


Rekomendowane odpowiedzi

No to nie będę kręcił, bo mi się nie chce. Ale na poniższym filmie widać, że da się. Od siebie dodam, że miałem takiego samego Corsaira z Flyzone i u mnie też się dało:

 

w 30 minucie widać, jak fabryczne podwozie zamyka się z prędkością światła. W 34.40 widać, że może się składać także powoli. U mnie udało się to osiągnąć stosując taki spowalniacz:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8863__Turnigy_3_Channel_Servo_Speed_Direction_Regulator.html

 

Podłączyłem go tak po prostu, między odbiornikiem a rozgałęziaczem do którego były podczepione mechanizmy podwozia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Irek, mój nadajnik, MPX Royal Evo spowalnia prędkość ruchu serwa do 4 s - ale nie opóźnia jego włączenia.

Da się sztucznie wykombinować opóźnienie przez spowolnienie i jednoczesne spłaszczenie krzywej dla kanału ze spowolnieniem.

Jednak w praktyce dla tych podwozi nie można już bardziej spłaszczyć krzywej, bo mechanizm podwozia się nie włącza.

Efekt zwykłego programowania nadajnika widać poniżej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W międzyczasie trochę podłubałem przy skrzydłach.
 
Zdecydowałem się na sklejkowy dźwigar:

la5.jpg

Okleiłem skrzydło i prawie skończone waży 700g, a z podwoziem około 1,1kg

la6.jpg
 
Dziś dotarł silnik 50-50 580kV i regulator 100A (planuję 6s lipol i śmigło 14x9"), cały osprzęt to 1,5kg

la7.jpg


Kadłub ze wzmocnieniami pewnie będzie ponad 1kg – czyli model na gotowo zbliży się do 3,8kg - to górna wartość ze strony producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Tak przyglądam się wzmocnieniu naroża statecznika poziomego i widzę że zastosowałeś nie bardzo prawidłowy układ słojów w ich wzmocnieniu. Powinno być raczej tak

 

post-5634-0-38381100-1424538065_thumb.jpg

 

 

a tu zdjęcie statecznika z mojego SE 5a, gdzie dokładniej widać pożądany kierunek ułożenia włókien balsy we wzmocnieniach naroży. 

 

 

post-5634-0-53037000-1424538246_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz Piotrze rację i klejąc miałem świadomość błędu, ale tak mi jakoś balsa pasowała (druga strona jest poprawnie).

 

Wczoraj skończyłem usterzenie.

Tego błędu nikt nie może zauważyć, ale przyznaję: w miejscu klejenia nie zdarłem folii ze statecznika, ani nie przypaliłem jej lutownicą (jak to się powinno robić i jak robię gdy mi się chce).

la13.jpg

la14.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ławoczkin prawie gotowy - brak jeszcze odbiornika i potrzebna jest dokładna regulacja podwozia, no i regulacja całego modelu. 

Wagowo wychodzi 3,9kg, to dużo w stosunku do opisu na stronie producenta, ale w porównaniu z aircombatem model ma: chowane podwozie główne, podwozie tył, ster kierunku, ciężkie 3 łopatowe śmigło MA i aluminiowy kołpak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie Hubert miał szybki model. Mój split 1,4 m z Black Horse ważył podobnie miał pakiet 5S 5000 mAh, był dość szybki, ale dało się nim ładnie latać. Natomiast prędkość lądowania wysoka najmniejszy bład przy lądowaniu i "obrywa" podwozie. Lądowanie poprawiło się znacznie jak założyłem do modelu klapy - można to zobaczyć w Moje Modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ciężki i to czuć w rękach  :) , ale mój P51 przy podobnej rozpiętości miał 4,3kg w wersji latającej (a wcześniej jeszcze więcej).
 
Kilka zdjęć przed oblotem, bo nie wiadomo jak to się skończy.
 
la15.jpg
la16.jpg
la17.jpg
 
Jeszcze kwestia położenia SC - może ktoś latający tym zestawem może mi podać ustawienie SC
Prolot podaje 11cm od krawędzi natarcia skrzydła - ale czy mierzone jak poniżej ?
la18.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubert - ale tu aż się prosi o osłonę goleni podwozia. Z SC chyba tak jak pokazałeś uwzględniając skos skrzydeł. Zwracałeś mi na to uwagę już kilka lat temu. Zawsze można wspomóc się którymś z programów ustalających SC. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś wykombinuję z osłonami goleni; natomiast druciki mają 5mm śednicy i niestety nic nie zmienię.

 

SC wg programu wychodzi bardziej z tyłu; to i dobrze, bo te 110mm to w zasadzie miejsce mocowania goleni.

 

No i programik wyliczył powierzchnię na >50dm2 (ze statecznikiem nawet 60dm2), co daje lajtowe 65-80g/dm2  :D 

Nic nie jest lżej, a samopoczucie dużo lepsze !
 
la19.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.