Emhyrion Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 No to nie będę kręcił, bo mi się nie chce. Ale na poniższym filmie widać, że da się. Od siebie dodam, że miałem takiego samego Corsaira z Flyzone i u mnie też się dało: w 30 minucie widać, jak fabryczne podwozie zamyka się z prędkością światła. W 34.40 widać, że może się składać także powoli. U mnie udało się to osiągnąć stosując taki spowalniacz: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8863__Turnigy_3_Channel_Servo_Speed_Direction_Regulator.html Podłączyłem go tak po prostu, między odbiornikiem a rozgałęziaczem do którego były podczepione mechanizmy podwozia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 23 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Irek, mój nadajnik, MPX Royal Evo spowalnia prędkość ruchu serwa do 4 s - ale nie opóźnia jego włączenia. Da się sztucznie wykombinować opóźnienie przez spowolnienie i jednoczesne spłaszczenie krzywej dla kanału ze spowolnieniem. Jednak w praktyce dla tych podwozi nie można już bardziej spłaszczyć krzywej, bo mechanizm podwozia się nie włącza. Efekt zwykłego programowania nadajnika widać poniżej: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 i o taki sposób otwarcia chyba Irkowi chodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Da sie Hubercie samym spowolnieniem , pewnie nie z każdym ale da sie . Dziś lub najpóźniej jutro wstawię film Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 https://www.youtube.com/watch?v=s8AiqeHBB5Y&feature=youtu.be można oczywiście ustawić inaczej opóźnienia otwierania i zamykania i to niezależnie od siebie.Jak widać spowalniacz nie spowolnił ruchu tylko opóźnia jedną goleń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 2 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 W międzyczasie trochę podłubałem przy skrzydłach. Zdecydowałem się na sklejkowy dźwigar:Okleiłem skrzydło i prawie skończone waży 700g, a z podwoziem około 1,1kg Dziś dotarł silnik 50-50 580kV i regulator 100A (planuję 6s lipol i śmigło 14x9"), cały osprzęt to 1,5kgKadłub ze wzmocnieniami pewnie będzie ponad 1kg – czyli model na gotowo zbliży się do 3,8kg - to górna wartość ze strony producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Kombinując z podwoziem miałem za wzór szkic oryginału. Mniej więcej tak zrobiłem podwozie. Jednak teraz mam wrażenie, że mordka jest zadarta w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Kąt jest odpowiedni. Są jakieś postępy w pracy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Postępów niewiele. Sporo kombinowałem z chowanym tylnym kółkiem, ale w końcu darowałem sobie i będzie najzwyklejsze. Zrobiłem też usterzenie; statecznik miał być kryty balsą, ale wyszedł tak sztywny, że daruję sobie sztywne poszycie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Tak przyglądam się wzmocnieniu naroża statecznika poziomego i widzę że zastosowałeś nie bardzo prawidłowy układ słojów w ich wzmocnieniu. Powinno być raczej tak a tu zdjęcie statecznika z mojego SE 5a, gdzie dokładniej widać pożądany kierunek ułożenia włókien balsy we wzmocnieniach naroży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 1 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Masz Piotrze rację i klejąc miałem świadomość błędu, ale tak mi jakoś balsa pasowała (druga strona jest poprawnie). Wczoraj skończyłem usterzenie. Tego błędu nikt nie może zauważyć, ale przyznaję: w miejscu klejenia nie zdarłem folii ze statecznika, ani nie przypaliłem jej lutownicą (jak to się powinno robić i jak robię gdy mi się chce). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 7 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Ławoczkin prawie gotowy - brak jeszcze odbiornika i potrzebna jest dokładna regulacja podwozia, no i regulacja całego modelu. Wagowo wychodzi 3,9kg, to dużo w stosunku do opisu na stronie producenta, ale w porównaniu z aircombatem model ma: chowane podwozie główne, podwozie tył, ster kierunku, ciężkie 3 łopatowe śmigło MA i aluminiowy kołpak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Hubert trochę dużo jak na 1,6m Chyba że źle doczytałem rozpiętość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Będzie Hubert miał szybki model. Mój split 1,4 m z Black Horse ważył podobnie miał pakiet 5S 5000 mAh, był dość szybki, ale dało się nim ładnie latać. Natomiast prędkość lądowania wysoka najmniejszy bład przy lądowaniu i "obrywa" podwozie. Lądowanie poprawiło się znacznie jak założyłem do modelu klapy - można to zobaczyć w Moje Modele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Hubert trochę dużo jak na 1,6m Chyba że źle doczytałem rozpiętość. ławoczkin ma dużą powierzchnię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Jest ciężki i to czuć w rękach , ale mój P51 przy podobnej rozpiętości miał 4,3kg w wersji latającej (a wcześniej jeszcze więcej). Kilka zdjęć przed oblotem, bo nie wiadomo jak to się skończy. Jeszcze kwestia położenia SC - może ktoś latający tym zestawem może mi podać ustawienie SCProlot podaje 11cm od krawędzi natarcia skrzydła - ale czy mierzone jak poniżej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Nie wiem, gdzie lądujesz, na jakiej nawierzchni, ale moim zdaniem te druciki podwozia będą się giąć przy byle okazji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Hubert - ale tu aż się prosi o osłonę goleni podwozia. Z SC chyba tak jak pokazałeś uwzględniając skos skrzydeł. Zwracałeś mi na to uwagę już kilka lat temu. Zawsze można wspomóc się którymś z programów ustalających SC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Coś wykombinuję z osłonami goleni; natomiast druciki mają 5mm śednicy i niestety nic nie zmienię. SC wg programu wychodzi bardziej z tyłu; to i dobrze, bo te 110mm to w zasadzie miejsce mocowania goleni. No i programik wyliczył powierzchnię na >50dm2 (ze statecznikiem nawet 60dm2), co daje lajtowe 65-80g/dm2 Nic nie jest lżej, a samopoczucie dużo lepsze ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 E to spoko , będzie pięknie latał i te 5mm spokojnie na goleni wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi