Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to nie będę kręcił, bo mi się nie chce. Ale na poniższym filmie widać, że da się. Od siebie dodam, że miałem takiego samego Corsaira z Flyzone i u mnie też się dało:

 

w 30 minucie widać, jak fabryczne podwozie zamyka się z prędkością światła. W 34.40 widać, że może się składać także powoli. U mnie udało się to osiągnąć stosując taki spowalniacz:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8863__Turnigy_3_Channel_Servo_Speed_Direction_Regulator.html

 

Podłączyłem go tak po prostu, między odbiornikiem a rozgałęziaczem do którego były podczepione mechanizmy podwozia. 

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Irek, mój nadajnik, MPX Royal Evo spowalnia prędkość ruchu serwa do 4 s - ale nie opóźnia jego włączenia.

Da się sztucznie wykombinować opóźnienie przez spowolnienie i jednoczesne spłaszczenie krzywej dla kanału ze spowolnieniem.

Jednak w praktyce dla tych podwozi nie można już bardziej spłaszczyć krzywej, bo mechanizm podwozia się nie włącza.

Efekt zwykłego programowania nadajnika widać poniżej:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W międzyczasie trochę podłubałem przy skrzydłach.
 
Zdecydowałem się na sklejkowy dźwigar:

la5.jpg

Okleiłem skrzydło i prawie skończone waży 700g, a z podwoziem około 1,1kg

la6.jpg
 
Dziś dotarł silnik 50-50 580kV i regulator 100A (planuję 6s lipol i śmigło 14x9"), cały osprzęt to 1,5kg

la7.jpg


Kadłub ze wzmocnieniami pewnie będzie ponad 1kg – czyli model na gotowo zbliży się do 3,8kg - to górna wartość ze strony producenta.

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Postępów niewiele.

Sporo kombinowałem z chowanym tylnym kółkiem, ale w końcu darowałem sobie i będzie najzwyklejsze.

Zrobiłem też  usterzenie; statecznik miał być kryty balsą, ale wyszedł tak sztywny, że daruję sobie sztywne poszycie.

la10.jpg
la11.jpg
la12.jpg

Opublikowano

Tak przyglądam się wzmocnieniu naroża statecznika poziomego i widzę że zastosowałeś nie bardzo prawidłowy układ słojów w ich wzmocnieniu. Powinno być raczej tak

 

post-5634-0-38381100-1424538065_thumb.jpg

 

 

a tu zdjęcie statecznika z mojego SE 5a, gdzie dokładniej widać pożądany kierunek ułożenia włókien balsy we wzmocnieniach naroży. 

 

 

post-5634-0-53037000-1424538246_thumb.jpg

Opublikowano

Masz Piotrze rację i klejąc miałem świadomość błędu, ale tak mi jakoś balsa pasowała (druga strona jest poprawnie).

 

Wczoraj skończyłem usterzenie.

Tego błędu nikt nie może zauważyć, ale przyznaję: w miejscu klejenia nie zdarłem folii ze statecznika, ani nie przypaliłem jej lutownicą (jak to się powinno robić i jak robię gdy mi się chce).

la13.jpg

la14.jpg

Opublikowano

Ławoczkin prawie gotowy - brak jeszcze odbiornika i potrzebna jest dokładna regulacja podwozia, no i regulacja całego modelu. 

Wagowo wychodzi 3,9kg, to dużo w stosunku do opisu na stronie producenta, ale w porównaniu z aircombatem model ma: chowane podwozie główne, podwozie tył, ster kierunku, ciężkie 3 łopatowe śmigło MA i aluminiowy kołpak.

Opublikowano

Będzie Hubert miał szybki model. Mój split 1,4 m z Black Horse ważył podobnie miał pakiet 5S 5000 mAh, był dość szybki, ale dało się nim ładnie latać. Natomiast prędkość lądowania wysoka najmniejszy bład przy lądowaniu i "obrywa" podwozie. Lądowanie poprawiło się znacznie jak założyłem do modelu klapy - można to zobaczyć w Moje Modele.

Opublikowano

Jest ciężki i to czuć w rękach  :) , ale mój P51 przy podobnej rozpiętości miał 4,3kg w wersji latającej (a wcześniej jeszcze więcej).
 
Kilka zdjęć przed oblotem, bo nie wiadomo jak to się skończy.
 
la15.jpg
la16.jpg
la17.jpg
 
Jeszcze kwestia położenia SC - może ktoś latający tym zestawem może mi podać ustawienie SC
Prolot podaje 11cm od krawędzi natarcia skrzydła - ale czy mierzone jak poniżej ?
la18.jpg

Opublikowano

Hubert - ale tu aż się prosi o osłonę goleni podwozia. Z SC chyba tak jak pokazałeś uwzględniając skos skrzydeł. Zwracałeś mi na to uwagę już kilka lat temu. Zawsze można wspomóc się którymś z programów ustalających SC. 

Opublikowano

Coś wykombinuję z osłonami goleni; natomiast druciki mają 5mm śednicy i niestety nic nie zmienię.

 

SC wg programu wychodzi bardziej z tyłu; to i dobrze, bo te 110mm to w zasadzie miejsce mocowania goleni.

 

No i programik wyliczył powierzchnię na >50dm2 (ze statecznikiem nawet 60dm2), co daje lajtowe 65-80g/dm2  :D 

Nic nie jest lżej, a samopoczucie dużo lepsze !
 
la19.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.