Autsajder1983 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Nowy dwusilnikowiec od Marka Bardzo dobrze lata mi się "Łosiem", jednak chciałem zbudować coś nowego, czego jeszcze nie widziałem na zawodach. Jeden telefon do Marka i kilka dni później paczka już była u mnie. Northop P-61 "Black Widow"Dane samolotu :http://pl.wikipedia.org/wiki/Northrop_P-61_Black_WidowPlanowane wyposażenie:silnik: Turnigy 2204 - 14T (1450 KV) - 2 sztukiregulator: Turnigy Plush 10A - 2 sztukiśmigło: GWS 7x3,5 - 2 sztukiodbiornik: HK-TR6A V2serwa na lotki: HXT 500serwa na ogon HXT 900pakiet: Turnigy 1300mah Takie wyposażenie dało radę w Łosiu tu też powinno się sprawdzić. zdjęcie składowych modelu (wszystko co na zdjęciu waży 152 gr więc kilkanaście gram więcej niż "pianki" Łosia) Marek zrobił inaczej (niż w zestawach które miałem do tej pory) zawiasy, zarówno na skrzydle jak i na stateczniku poziomym są takie: Teraz zostanie zamówienie wyposażenia, wybranie malowania (chyba będzie czarne:)) i poskładanie wszystkiego. Zastanawiam się jak zrobić napęd steru wysokości. są 3 opcje: - próbować upchnąć serwo w sterze wysokości - serwo w kadłubie z popychaczem z węgla do środka stery - 2 mniejsze serwa schowane w belkach ogonowych, napędzające ster na jego obu końcach. Może macie jeszcze jakieś pomysły ??
mirolek Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Ciekawy projekt Odpowiedź na Twoje pytanie jest zależna od tego gdzie zamierzasz lokować pakiet. Jeżeli dasz serwo w ogonie to obawiam się, że braknie długości nosa na pakiet. Moim zdaniem nie unikniesz dwóch serw na SW i lokował bym je w belkach kadłuba na wysokości serw lotek. Kolejne 10g na serwo nie powinno stanowić problemu wagowego a dzięki temu, że serwa będą blisko SC nie będzie problemu z wyważeniem. ms
Autsajder1983 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2015 Może rzeczywiście dać 2 serwa jakieś mniejsze np hxt 500 w belkach i tyle. W Łosiu z powodzeniem stosuje je na lotkach to i tu się sprawdzą.
Stefanpasz Opublikowano 7 Stycznia 2015 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Ja bym zrobił jedno serwo w belce jeszcze pod skrzydłem. Bowden pociągnięty wzdłuż belki od wewnętrznej strony. Analogicznie do lotki która jest długa a napędzamy ją jednym serwem z dźwigienką przy jej końcu. Asymetria w masie nie powinna mieć większego znaczenia, ewentualnie daj pakiet leciutko poza osią lub regulatory też asymetrycznie. Unikał bym dawania masy serwa na ogon popierając w tym względzie Mirolka. Sposób mocowania lotek i SW super. Marku ja też tak chcę
robertus Opublikowano 7 Stycznia 2015 Opublikowano 7 Stycznia 2015 W bronku mam jedno serwo na jednym ze stataczników i obraca sterem dobrze. Grunt to dobra sztywność steru.
JacekO Opublikowano 7 Stycznia 2015 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Może rzeczywiście dać 2 serwa jakieś mniejsze np hxt 500 w belkach i tyle. W Łosiu z powodzeniem stosuje je na lotkach to i tu się sprawdzą. Za wszelką cenę unikałbym na Twoim miejscu asymetrii w napędzie steru wysokości. Trzy opcje brałbym pod uwagę: - Serwo (9g) w stateczniku poziomym (jeśli jest odpowiednio gruby) - Dwa serwa typu (5g) w belkach ogonowych - Jedno serwo centralnie w kadłubie i dwa bowdeny w belkach ogonowych
Autsajder1983 Opublikowano 16 Lipca 2015 Autor Opublikowano 16 Lipca 2015 Długo nie pisałem model właściwie już skończony i oblatany Jeśli chodzi o ster wysokości to z racji dosyć grubego statecznika poziomego z fajnym profilem udało mi się bez problemu w nim zainstalować serwo:) Dzięki temu mam: 1: jedno serwo do wysokośći 2: krótki popychacz i zero luzów na nim:) statecznik poziomy wzmocniony prętami (góra i dół 1,5mm) Następnie zabrałem się za skrzydło, belki kadłubów oraz stateczniki pionowe. Serwa HXT 500 dawały rade w "Łosiu" więc i tu powinny sobie poradzić. Silniki zamontowałem na sklejkowych okręgach wyciętych na wymiar elementów EPP dołączonych do zestawu. Później poskładałem wszystkie elementy w całość oraz "poprowadziłem" okablowanie. Oblot z racji braku farb odbył się jeszcze jako Biała Wdowa. Niestety nie było osoby, która mogłaby udokumentować jak to lata. Mogę tylko powiedzieć że jest bardzo stabilny oraz przewidywalny w locie. Bardzo szybko kręci beczki oraz bardzo poprawnie zachowuje się we wszystkich przedziałach prędkości. Jedyny minus który zauważyłem to prędkość. Jest trochę wolniejsza od Łosia. Jackowego mustanga to ja nim nie dogonię Jednak w walce manewrowej myślę, że może się udać. Fotki pomalowanego modelu niebawem.
Autsajder1983 Opublikowano 16 Lipca 2015 Autor Opublikowano 16 Lipca 2015 Więcej fotek to już jak go skończę Na razie siedzę i podziały blach nanoszę. Tym razem tylko linie bez aerografu, gdyż na czarnym słabo to wyglądało przy próbach.
Mozart Opublikowano 16 Lipca 2015 Opublikowano 16 Lipca 2015 Proszę szybko kończyć bo niektórzy czekają z niecierpliwością
Autsajder1983 Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Opublikowano 17 Lipca 2015 Obiecane fotki gotowej "Czarnej Wdowy" 2
Autsajder1983 Opublikowano 17 Lipca 2015 Autor Opublikowano 17 Lipca 2015 Myślę, że u Marka R. będzie bez problemu do zamówienia:)
Gołek Opublikowano 18 Lipca 2015 Opublikowano 18 Lipca 2015 Jeden z ciekawszych samolotów II WŚ, fajnie wygląda, jeszcze pokaż jak lata.
Autsajder1983 Opublikowano 18 Lipca 2015 Autor Opublikowano 18 Lipca 2015 Lubie nowe konstrukcje, które jeszcze nie latały na zawodach. Jeszcze kilka pomysłów jest ale miejsca brak. Michał też ma nietuzinkowy samolot do WWII ale na razie jeszcze siedzi w pudle (model oczywiście) Zadzwoniłem do Marka i po krótkiej rozmowie namówił mnie na ten właśnie model:) Jeśli macie jakieś pomysły śmiało kontaktujcie się z Markiem, dzięki temu będzie duża różnorodność ESIAKÓW Wczoraj coś nagrałem dzisiaj coś nagram i może zmontuję jakiś krótki filmik jak to lata.
JacekK Opublikowano 18 Lipca 2015 Opublikowano 18 Lipca 2015 Przecież wiesz, że nigdy nie wziąłem modelu z listy
Autsajder1983 Opublikowano 19 Lipca 2015 Autor Opublikowano 19 Lipca 2015 Film jak to lata. https://youtu.be/mmqz8TyNRSA
Rekomendowane odpowiedzi