Jump to content
Autsajder1983

Northrop P-61 "Black Widow" od Marka Rokowskiego

Recommended Posts

Nowy dwusilnikowiec od Marka :)

Bardzo dobrze lata mi się "Łosiem", jednak chciałem zbudować coś nowego, czego jeszcze nie widziałem na zawodach.

 

Jeden telefon do Marka i kilka dni później paczka już była u mnie.

 

 

Northop P-61 "Black Widow"
Dane samolotu :
http://pl.wikipedia.org/wiki/Northrop_P-61_Black_Widow

Planowane wyposażenie:
silnik: Turnigy 2204 - 14T (1450 KV) - 2 sztuki
regulator: Turnigy Plush 10A - 2 sztuki
śmigło: GWS 7x3,5 - 2 sztuki
odbiornik: HK-TR6A V2
serwa na lotki: HXT 500
serwa na ogon HXT 900
pakiet: Turnigy 1300mah

 

Takie wyposażenie dało radę w Łosiu tu też powinno się sprawdzić.

 

zdjęcie składowych modelu (wszystko co na zdjęciu waży 152 gr więc kilkanaście gram więcej niż "pianki" Łosia)

post-5751-0-94658600-1420385941_thumb.jpg

 

Marek zrobił inaczej (niż w zestawach które miałem do tej pory) zawiasy, zarówno na skrzydle jak i na stateczniku poziomym są takie:

post-5751-0-97617500-1420386184_thumb.jpg

 

Teraz zostanie zamówienie wyposażenia, wybranie malowania (chyba będzie czarne:)) i poskładanie wszystkiego.

 

Zastanawiam się jak zrobić napęd steru wysokości.

są 3 opcje:

- próbować upchnąć serwo w sterze wysokości

- serwo w kadłubie z popychaczem z węgla do środka stery

- 2 mniejsze serwa schowane w belkach ogonowych, napędzające ster na jego obu końcach.

 

Może macie jeszcze jakieś pomysły ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawy projekt :rolleyes:

 

Odpowiedź na Twoje pytanie jest zależna od tego gdzie zamierzasz lokować pakiet.

Jeżeli dasz serwo w ogonie to obawiam się, że braknie długości nosa na pakiet.

Moim zdaniem nie unikniesz dwóch serw na SW i lokował bym je w belkach kadłuba na wysokości serw lotek. Kolejne 10g na serwo nie powinno stanowić problemu wagowego a dzięki temu, że serwa będą blisko SC nie będzie problemu z wyważeniem.

 

ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym zrobił jedno serwo w belce jeszcze pod skrzydłem. Bowden pociągnięty wzdłuż belki od wewnętrznej strony. Analogicznie do lotki która jest długa a napędzamy ją jednym serwem z dźwigienką przy jej końcu. Asymetria w masie nie powinna mieć większego znaczenia, ewentualnie daj pakiet leciutko poza osią lub regulatory też asymetrycznie.

 

Unikał bym dawania masy serwa na ogon popierając w tym względzie Mirolka. 

 

Sposób mocowania lotek i SW super. Marku ja też tak chcę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W bronku mam jedno serwo na jednym ze stataczników i obraca sterem dobrze. Grunt to dobra sztywność steru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może rzeczywiście dać 2 serwa jakieś mniejsze np hxt 500 w belkach i tyle.

W Łosiu z powodzeniem stosuje je na lotkach to i tu się sprawdzą.

Za wszelką cenę unikałbym na Twoim miejscu asymetrii w napędzie steru wysokości.

 

Trzy opcje brałbym pod uwagę:

- Serwo (9g) w stateczniku poziomym (jeśli jest odpowiednio gruby)

- Dwa serwa typu (5g) w belkach ogonowych

- Jedno serwo centralnie w kadłubie i dwa bowdeny w belkach ogonowych

Share this post


Link to post
Share on other sites

Długo nie pisałem model właściwie już skończony i oblatany :)

 

Jeśli chodzi o ster wysokości to z racji dosyć grubego statecznika poziomego z fajnym profilem udało mi się bez problemu w nim zainstalować serwo:)

Dzięki temu mam:

1: jedno serwo do wysokośći

2: krótki popychacz i zero luzów na nim:)

 

post-5751-0-12992000-1437058439_thumb.jpg

 

statecznik poziomy wzmocniony prętami (góra i dół 1,5mm)

 

post-5751-0-40157900-1437058460_thumb.jpg

 

 

Następnie zabrałem się za skrzydło, belki kadłubów oraz stateczniki pionowe.

Serwa HXT 500 dawały rade w "Łosiu" więc i tu powinny sobie poradzić.

 

post-5751-0-27943200-1437058695_thumb.jpg

 

Silniki zamontowałem na sklejkowych okręgach wyciętych na wymiar elementów EPP dołączonych do zestawu.

 

 

post-5751-0-05100900-1437058784_thumb.jpg

 

post-5751-0-74373700-1437058818_thumb.jpg

 

post-5751-0-98877300-1437058831_thumb.jpg

 

Później poskładałem wszystkie elementy w całość oraz "poprowadziłem" okablowanie.

 

post-5751-0-44460300-1437058935_thumb.jpg

 

Oblot z racji braku farb odbył się jeszcze jako Biała Wdowa.

Niestety nie było osoby, która mogłaby udokumentować jak to lata.

 

Mogę tylko powiedzieć że jest bardzo stabilny oraz przewidywalny w locie. Bardzo szybko kręci beczki oraz bardzo poprawnie zachowuje się we wszystkich przedziałach prędkości.

Jedyny minus który zauważyłem to prędkość. Jest trochę wolniejsza od Łosia.

Jackowego mustanga to ja nim nie dogonię :) Jednak w walce manewrowej myślę, że może się udać.

 

Fotki pomalowanego modelu niebawem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więcej fotek to już jak go skończę:)

Na razie siedzę i podziały blach nanoszę.

Tym razem tylko linie bez aerografu, gdyż na czarnym słabo to wyglądało przy próbach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lubie nowe konstrukcje, które jeszcze nie latały na zawodach.

Jeszcze kilka pomysłów jest ale miejsca brak.

Michał też ma nietuzinkowy samolot do WWII ale na razie jeszcze siedzi w pudle (model oczywiście):)

Zadzwoniłem do Marka i po krótkiej rozmowie namówił mnie na ten właśnie model:)

Jeśli macie jakieś pomysły śmiało kontaktujcie się z Markiem, dzięki temu będzie duża różnorodność ESIAKÓW :)

 

Wczoraj coś nagrałem dzisiaj coś nagram i może zmontuję jakiś krótki filmik jak to lata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.