Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bf-109 poleciał więc kolej na kolejną część prezentu 

 

Zdjęcie zawartości pudełka:

post-12979-0-35591400-1421491487_thumb.jpg

 

I takie zdjęcie porównawcze z bf'em:

post-12979-0-84417100-1421491508_thumb.jpg

 

Wzór malowania (pilot pewnie wielu znany)

post-12979-0-60876900-1421492046.jpg

 

 

Mam dwa tygodnie ferii więc na 99% poleci do końca stycznia.

 

Zrezygnowałem z chowanego podwozia, będę lądował na brzuchu chyba, że spit miał jakieś podwieszane zbiorniki czy inne ustrojstwa  :huh:

 

Wyposażenie jakie planuję to :

Silnik Redox Brushless BBL 850/1400 (nie wiem czy nie będzie za słaby ciąg statyczny to ledwie 880g)

Regulator Redox 40A v2 (taki mam w domu) 

4x Serwomechanizm Tower Pro SG-92R

Zasilaniem będą 2 akumulatory 1300 mAh takie jakie mam w modelach ESA

 

 

Edit:

 

Rozrysowałem lotki:

post-12979-0-39705700-1421493782_thumb.jpg

 

I wstępnie przymierzyłem sklejkowy stelaż/półkę czy jak kto woli:

 

post-12979-0-57064400-1421493798_thumb.jpg

post-12979-0-02987800-1421493816_thumb.jpg

 

Chyba powinno być dobrze... Tak to jest jak się robi coś bez instrukcji posiłkując się zdjęciami z innych relacji  :ph34r:

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wydrążyłem przednią część kadłuba:

post-12979-0-90668800-1421504982_thumb.jpg

 

oraz skleiłem drewienka:

post-12979-0-44858000-1421505000_thumb.jpg

 

I mam jeszcze pytanie jakiego kleju używać ? Soudal 66A czy UHU Por/STANGER

Biorąc pod uwagę powierzchnię klejenia np. połówki skrzydła (natarcie+reszta) trochę pójdzie kleju...

 

 

 

Opublikowano

Wczoraj wieczorem wydrążyłem przednią część kadłuba:

post-12979-0-50579000-1421578007.jpg

 

Dzisiaj z rana zabrałem się za łączenie przedniej i środkowej części kadłuba oraz zacząłem skrobanko maski

post-12979-0-52170500-1421578117_thumb.jpg

post-12979-0-80748100-1421578131_thumb.jpg

post-12979-0-47535200-1421578101_thumb.jpg

post-12979-0-33716600-1421578076_thumb.jpg

 

jeszcze trochę szlifowania potem żelazko i będzie można zabrać się za tył 

 

 

 

Opublikowano

Skończyłem szlifowanie i "prasowanie"  przodu, dopasowałem obie połówki kadłuba do siebie uzupełniłem braki itp

post-12979-0-95313900-1421596805_thumb.jpg

post-12979-0-50040600-1421596816_thumb.jpg

 

Powoli zabieram się za ogon i coś nie pykło jeśli chodzi o ster kierunku  :ph34r:

post-12979-0-13553400-1421596831_thumb.jpg

Będzie trza kawałek ściąć i po problemie

 

Moja ulubiona część czyli "zdjęcie całości"

post-12979-0-74200800-1421596843_thumb.jpg

 

No taki wyrośnięty esiak  :rolleyes:

 

 

I pytanko mam czy ten silniczek który podałem w opisie da radę uciągnąć to maleństwo ?  biorąc pod uwagę masę ok 900g bo raczej więcej nie wyjdzie  :huh:

http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SILNIKI-ELEKTRYCZNE/Silniki-Redox/REDOX-BL-BBL-8501400.html?pa=2&ob=p.priceAn&od=ASC

Opublikowano

Sam warbirdami nie latam, ale czytałem, że ciąg stosunku do masy powinien wynosić przynajmniej 0,9 do 1 czyli na 1kg modelu 900g ciągu.

Opublikowano

Podjechałem do Wrocławia na Zawalną zrobić małe zakupy do spitka:

post-12979-0-30179400-1421874637_thumb.jpg

 

Uzupełniłem zapasy CA itp więc od jutra ruszam pełną parą  :ph34r:

 

Dzisiaj zdążyłem ledwo przykleić natarcia w skrzydełkach:

post-12979-0-18026200-1421874650_thumb.jpg

 

i taka tam fotka całości dla motywacji do dalszej pracy  :wub:

post-12979-0-25481400-1421874680_thumb.jpg

 

 

 

Opublikowano

Dzisiaj powalczyłem ze skrzydłami:

post-12979-0-71005300-1421934716_thumb.jpg

post-12979-0-32629300-1421934842_thumb.jpg

 

Potem skleiłem obie połówki pamiętając o wzniosie:

post-12979-0-82705000-1421934763_thumb.jpg

 

Wkleiłem elementy mocujące skrzydło do kadłuba:

post-12979-0-39841200-1421934732_thumb.jpg

post-12979-0-67512600-1421934748_thumb.jpg

 

Tak wygląda po złożeniu:

post-12979-0-99597000-1421934778_thumb.jpg

 

Dzisiaj skupię się na zamaskowaniu od spodu miejsca łączenia skrzydła z kadłubem,

wkleję węgle i zabiorę się za robienie szablonów do przejścia kadłub-skrzydło  :angry:  

trochę będzie zabawy:

post-12979-0-84118600-1421934793_thumb.jpg

 

 

 

 będziesz malował w oryginalnych barwach ?

 

Malowanie chcę zrobić inwazyjne (czarno-białe pasy)

post-12979-0-27917800-1421935641.jpg

 

i możliwe, że oznaczenia wezmę któregoś z pilotów 308 dywizjonu jedynie nie będzie się zgadzać wersja spita bo w 44 roku latali na spitach mk IX a ten jest mk V no ale z wyglądu dużej różnicy nie ma  ^_^

Opublikowano

Potem skleiłem obie połówki pamiętając o wzniosie:

Tak? To dlaczego nie zrobiłeś tego porządnie?

 Jaki wznios skrzydeł w stopniach miał Spitfire?

Opublikowano

Dobrze dobrze już poprawię....  Czeka mnie cięcie całych skrzydełek bo wznios za mały... no ale Krytyka to podstawa  ;)

 

Edit:

 

Nie poprawiam wzniosu.. będzie jak było w oryginale jest ok 7,5 stopnia u mnie 4... To nie makieta ale jeżeli kogoś faktycznie razi taka rzecz to nie musi tutaj wchodzić  ;)

Opublikowano

Tu wcale nie chodzi o to żebyś robił makietę, ale podstawowe wymiary i proporcje należy zachować. To jest podstawa kultury technicznej. To co prezentujesz to typowa fuszerka, a tłumaczenie "że to nie makieta" świadczy o tym że podchodzisz do pracy z bardzo dużą dozą bylejakości. Powinieneś być wdzięczny, że ktoś zwraca uwagę na błędy w wykonaniu modelu i powinno to Ciebie dopingować, by robić wszystko porządnie.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.