Michał K. Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Bf-109 poleciał więc kolej na kolejną część prezentu Zdjęcie zawartości pudełka: I takie zdjęcie porównawcze z bf'em: Wzór malowania (pilot pewnie wielu znany) Mam dwa tygodnie ferii więc na 99% poleci do końca stycznia. Zrezygnowałem z chowanego podwozia, będę lądował na brzuchu chyba, że spit miał jakieś podwieszane zbiorniki czy inne ustrojstwa Wyposażenie jakie planuję to : Silnik Redox Brushless BBL 850/1400 (nie wiem czy nie będzie za słaby ciąg statyczny to ledwie 880g) Regulator Redox 40A v2 (taki mam w domu) 4x Serwomechanizm Tower Pro SG-92R Zasilaniem będą 2 akumulatory 1300 mAh takie jakie mam w modelach ESA Edit: Rozrysowałem lotki: I wstępnie przymierzyłem sklejkowy stelaż/półkę czy jak kto woli: Chyba powinno być dobrze... Tak to jest jak się robi coś bez instrukcji posiłkując się zdjęciami z innych relacji
Michał K. Opublikowano 17 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2015 Wydrążyłem przednią część kadłuba: oraz skleiłem drewienka: I mam jeszcze pytanie jakiego kleju używać ? Soudal 66A czy UHU Por/STANGER Biorąc pod uwagę powierzchnię klejenia np. połówki skrzydła (natarcie+reszta) trochę pójdzie kleju...
KamilDudek Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Może CA ? Nie powinno być ciężko.
robertus Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Połkę sklejkową wkleiłem na soudal pieniący, reszta na CA.
Michał K. Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2015 Wczoraj wieczorem wydrążyłem przednią część kadłuba: Dzisiaj z rana zabrałem się za łączenie przedniej i środkowej części kadłuba oraz zacząłem skrobanko maski jeszcze trochę szlifowania potem żelazko i będzie można zabrać się za tył
Michał K. Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2015 Skończyłem szlifowanie i "prasowanie" przodu, dopasowałem obie połówki kadłuba do siebie uzupełniłem braki itp Powoli zabieram się za ogon i coś nie pykło jeśli chodzi o ster kierunku Będzie trza kawałek ściąć i po problemie Moja ulubiona część czyli "zdjęcie całości" No taki wyrośnięty esiak I pytanko mam czy ten silniczek który podałem w opisie da radę uciągnąć to maleństwo ? biorąc pod uwagę masę ok 900g bo raczej więcej nie wyjdzie http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SILNIKI-ELEKTRYCZNE/Silniki-Redox/REDOX-BL-BBL-8501400.html?pa=2&ob=p.priceAn&od=ASC
robertus Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 W swoim mam taki http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__28764__hexTronik_DT1000_Brushless_Outrunner_1000kv.html
Michał K. Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2015 Ewentualnie mogę wrzucić do niego silnik który mam w domu EMAX Budget 2220/10. 930 kv, 280W.. na śmigle 11x7 ma 1200g ciągu.
japko95 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Sam warbirdami nie latam, ale czytałem, że ciąg stosunku do masy powinien wynosić przynajmniej 0,9 do 1 czyli na 1kg modelu 900g ciągu.
Michał K. Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2015 Czyli ten redox w zupełności wystarczy ?
Bartek Piękoś Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Ładnie się zapowiada. Mógłbyś jeszcze coś zrobić z tymi końcówkami skrzydeł, żeby bardziej przypominał Spitfire'a. Chodzi mi o obrys.
robertus Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Wydaje mi się, że skrzydło jeszcze nie ma doklejonego natarcia. Wydaje mi się, że silnik powinien wystarczyć jeśli to prawdziwe dane.
Michał K. Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2015 Skrzydła są dwuczęściowe: po sklejeniu dotnę je do odpowiedniego kształtu i zetnę końcówki:
Bartek Piękoś Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Aaaa! To takie buty . Fajnie pomyślane.
Michał K. Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2015 Podjechałem do Wrocławia na Zawalną zrobić małe zakupy do spitka: Uzupełniłem zapasy CA itp więc od jutra ruszam pełną parą Dzisiaj zdążyłem ledwo przykleić natarcia w skrzydełkach: i taka tam fotka całości dla motywacji do dalszej pracy
endriuRC Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Model wygląda bardzo okazale jak na tę chwile budowy będziesz malował w oryginalnych barwach ?
Michał K. Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2015 Dzisiaj powalczyłem ze skrzydłami: Potem skleiłem obie połówki pamiętając o wzniosie: Wkleiłem elementy mocujące skrzydło do kadłuba: Tak wygląda po złożeniu: Dzisiaj skupię się na zamaskowaniu od spodu miejsca łączenia skrzydła z kadłubem, wkleję węgle i zabiorę się za robienie szablonów do przejścia kadłub-skrzydło trochę będzie zabawy: będziesz malował w oryginalnych barwach ? Malowanie chcę zrobić inwazyjne (czarno-białe pasy) i możliwe, że oznaczenia wezmę któregoś z pilotów 308 dywizjonu jedynie nie będzie się zgadzać wersja spita bo w 44 roku latali na spitach mk IX a ten jest mk V no ale z wyglądu dużej różnicy nie ma
kesto Opublikowano 22 Stycznia 2015 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Potem skleiłem obie połówki pamiętając o wzniosie: Tak? To dlaczego nie zrobiłeś tego porządnie? Jaki wznios skrzydeł w stopniach miał Spitfire?
Michał K. Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2015 Dobrze dobrze już poprawię.... Czeka mnie cięcie całych skrzydełek bo wznios za mały... no ale Krytyka to podstawa Edit: Nie poprawiam wzniosu.. będzie jak było w oryginale jest ok 7,5 stopnia u mnie 4... To nie makieta ale jeżeli kogoś faktycznie razi taka rzecz to nie musi tutaj wchodzić
kesto Opublikowano 22 Stycznia 2015 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Tu wcale nie chodzi o to żebyś robił makietę, ale podstawowe wymiary i proporcje należy zachować. To jest podstawa kultury technicznej. To co prezentujesz to typowa fuszerka, a tłumaczenie "że to nie makieta" świadczy o tym że podchodzisz do pracy z bardzo dużą dozą bylejakości. Powinieneś być wdzięczny, że ktoś zwraca uwagę na błędy w wykonaniu modelu i powinno to Ciebie dopingować, by robić wszystko porządnie.
Rekomendowane odpowiedzi