Michał K. Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 No teraz to lekko czuję się urażony.... Popełniłem jeden błąd (co każdemu się może zdarzyć) a tu od razu podsumowanie całej mojej pracy że jest to "typowa fuszerka" i podchodzenie do tematu z "dużą dozą bylejakości" no ok jestem wdzięczny za zwracanie mi uwagi ale takie opinie jak w/w to bardziej de motywują do dalszej pracy.... a przynajmniej do dalszego relacjonowania postępów z prac na forum.... Trudno może kiedyś osiągnę minimum wprawy i dokładności przy budowie modeli ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Tu wcale nie chodzi o to żebyś robił makietę, ale podstawowe wymiary i proporcje należy zachować. To jest podstawa kultury technicznej. To co prezentujesz to typowa fuszerka, a tłumaczenie "że to nie makieta" świadczy o tym że podchodzisz do pracy z bardzo dużą dozą bylejakości. Powinieneś być wdzięczny, że ktoś zwraca uwagę na błędy w wykonaniu modelu i powinno to Ciebie dopingować, by robić wszystko porządnie. Przesadzasz, wznios jest ładny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Skoro wiesz, ze popełniłeś błąd to go popraw. Może przyda Ci się prosty wzór jak obliczyć wysokość podkładki pod skrzydło, aby uzyskać odpowiedni wznios: h=2x3,14xLxn/360 gdzie: h- wysokość podkładki L- rozpiętość połówki skrzydła n- wznios w stopniach Dla modelu, który robisz (rozpiętość 1200mm) i wznios skrzydła 6 stopni) będzie wyglądało to tak: h=2x3,14x600x6/360 h=62,8mm To jest wysokość podkładki, którą powinieneś podłożyć pod połówkę płata. Model będzie latał również z mniejszym wzniosem, ale mogą być takie same problemy ze statecznością, jak przy poprzednim modelu (Bf-109) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Wznios jest ok. i nie przejmuj się jednym wpisem. Mam też tego "Spita" i lata super. Moja relacja z budowy, może coś się przyda. Jest też filmik z oblotu. http://rcplock.pl/forum/viewthread.php?thread_id=1610&rowstart=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał K. Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Skrzydło prawie skończone. Dostało lotki jutro wkleję brakujący węgiel od spodu oraz mocowanie śruby Wypaliłem miejsce na serwa i złączkę przedłużacza Koniec na dziś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał K. Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Zabrałem się za robienie przejścia kadłub-skrzydło wykonałem szablony z powiększonego modelu kartonowego i nie wiem czy nie przesadziłem trochę z wielkością: patrzę na zdjęcia zerkam do gry War Thunder i za nic mi to nie pasuje. Trzeba będzie bawić się dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Trochę za duży. Trochę go obniż. Końcówka trojkąta która idzie za skrzydło powinna wypaść niżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Ta część musi być wklęśnięta do wewnątrz. Jak to uformujesz to się sporo skróci. Zobacz przekroje E/F/G Robert trochę mnie ubiegł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał K. Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Trochę poprawiłem i nie schodzi już w linii prostej tylko powierzchnia jest wklęsła i końcówkę obniżyłem na tyle na ile się dało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Podetnij jeszcze nieco górną linię aby była bardziej płaska, szczególnie w okolicy kabinki.Coś jak na obrazku czarna kreska, szara oryginalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał K. Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 ciężko będzie ale spróbuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 A tak w ogóle to będziesz mocowal skrzydło na stałe, czy będzie odejmowane? Jak odejmowane to musisz to uwzględnić przy robieniu tego elementu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał K. Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 skrzydło będzie odejmowane. jak kleiłem te elementy to między kadłub a skrzydło dałem kartkę papieru by nic przypadkiem się nie skleiło a od spodu wygląda to tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolty Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Ładnie Co to wychodzi, może za wczesnie ale czekam na filmik z oblotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Popracuj jeszcze nad kadłubem . Za kabiną pilota linia góry kadłuba była prosta, takie krótkie przedłużenie kabiny. Natomiast, aby uzyskać większe wklęśnięcie przejścia kadłub-skrzydło, możesz zrobić sobie prosty przyrząd do obróbki w postaci papieru ściernego naklejonego na odcinek rury z PCV średnicy 50mm, takiej jak idą do instalacji wodnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Michał Kesto ma rację: zobacz na zdjęcia zbudowy mojego Spita: w Gabie Spita trzeba wyciąć i usunąć dwea małe kliny które spowodują załamanie garba do linii prostej a tak w ogóle bardzo łądna realizacja - gratulacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał K. Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Spit bliski ukończenia zostało mi trochę malowania, zrobienie podziału blach, przyklejenie kabinki i wydechów i docięcie kołpaka pod śmigło: Tak sobie to wyszło ale mówi się trudno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 ... Tak sobie to wyszło ale mówi się trudno Pierniczysz.Wyszło dobrze. W dodatku to kolejny przykład, że dobrze zrobione oszklenie w znacznej mierze czyni model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Tylko pilota nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 nie narzekaj! jest fajnie jak dołożysz linie podziału blach i ślady eksploatacji- model ożyje;) jak nei masz aerografu - zrobisz to techniką tzw suchego pędzla: twardy pędzel(niczym szczotka), zamaczasz jedynie same koncówki włosia i rozcierasz farbę po elemencie "prześwity" blachy aluminiowej: srebrny pisak olejowy - do kupienia w sklepie papierniczym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi