Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z czarnym więcej się dzieje dla oka, znaczy lepiej.

Powiedzcie mi Koledzy, jaki macie skłon i wykłon silnika w tych " tylnopchaczach "?

TeBe miał napisać jak ma w " Józku" ale chyba zapomniał...

Opublikowano

Idę paczać:-)

 

EDIT. Popaczałem. 

 

Wykłonu nie stwierdzono:

 

post-14226-0-40208800-1460572245_thumb.jpg

 

Skłon okresliłbym jako "symboliczny". 

 

 

post-14226-0-10908700-1460572235_thumb.jpg

 

post-14226-0-30110900-1460572240_thumb.jpg

Opublikowano

W mojej Prząśniczce mam silnik na zero  ,ale rozważam teoretycznie  odchylenie jego do góry w myśl zasady :  oś silnika w linii  z SC  tak jak ma to miejsce Pionierowatych .

Silnik wprawdzie nie jest wysoko na skrzydłem i zabieg ten nie jest konieczny  ale przypuszczam że  zmniejszy się nadmuch śmigła na ster wysokości co być może zmniejszy  jego dużą  różnice w czułości  miedzy lotem silnikowym a szybowym.

 

EDIT przy usterzeniu motylkowym unikniemy też nadsterowności kierunku

Opublikowano

Don Kichot  otrzymał ramkę oszklenia  ,ten detal optycznie bardzo, wręcz gigantycznie  powiększył  gabaryty modelu .

Trochę utknąłem z szybami- mam za gruby a co za tym idzie ciężki Vivak .Gdybym jeszcze tę kabinę wytłaczał był by w sam raz .

 

Ważę go ostatnio w kółko (za dużo nawdychałem się nitro :)  )  , ciągle mam wrażenie że wyszła cegła ale waga dramatu nie wskazuje  - 1,24  kg   z pakietami i niepomalowanymi jeszcze skrzydłami .

Chyba za dużo robiłem piankolotów  ....

 

spodziewam się dojść finalnie do   1.4  - 1.5kg     co da mi obciążenia  około  44 - 47g/dm 

 

post-1427-0-53753700-1460730174_thumb.jpg

 

 

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Zastanawiam się czy tak tylko ja mam - im bliżej końca budowy tym wolniej idzie praca..a może to strach przed  zbliżającym się  jego pierwszym lotem...:)

 

Oszkliłem kabinę , ubrałem "Kena" ,dawno się nie gimnastykowałem z igłą i nicią ...  Miał być Dolce Kabbana  , lub przynajmniej Hugo Boss .....  a wyszedł ..dresiarz

post-1427-0-50018700-1479468696.jpg

 

Siedzi troszkę w pokracznej pozycji, wymuszonej kanałem pod którym będą pakiety.

 

post-1427-0-47463900-1479468714.jpg

 

I pomału doszedłem do punktu w którym nie wiem jak pomalować skrzydła , czerwony pas jak w pierwowzorze ,oczywiście wystylizowany na moją wersję z czarnym "podkreśleniem"

 

Czy też czyste białe, jedynie z czarną rejestracją...

Na razie druga opcja najbardziej mi odpowiada .

post-1427-0-05456200-1479469218.jpg

 

Przy okazji widać że jak na moje warunki mieszkaniowe gabaryty modelu (a nie jest przecież jakimś gigantem) to wyzwanie. :(

 

Zostało mi wstawić lotki , klapka na karku i zastrzały , czyli tylko detale ,oby mi nie zajęły kolejnego pół roku..

Opublikowano

Sławek, jeśli masz obawy co do obciążenia pow. nośnej, policz sobie CWL czy objętościowy wskaźnik obciążenia powierzchni nośnej: m/S3/2 czyli masa modelu w gramach, dzielona przez pow. skrzydła w decymetrach do potęgi trzy drugie. Obliczenie banalne a będziesz coś wiedział. Nie powinieneś przekroczyć wartości 10 z tego co pamiętam. 

Zresztą było o tym gdzieś na forum.

Opublikowano

Otrzymałem wynik 7.91..    ale nie znalazłem żadnego odniesienia ani więcej informacji o tym wskaźniku 

 

Inna sprawa że mieszczę się w zaplanowanej wadze ale wrażenie trzymając go w rękach było zaskakujące  -przyzwyczajenie do konstrukcji z EPP czy też depronowych  robi spory kontrast między oczekiwanymi a realnymi odczuciami w zderzeniu z dużym drewnianym modelem  ...

 

Tu bardziej problem leży w mojej psychice a nie w wadze modelu, oraz  większych wymogach co do "lotniska" ;

                                                            pierwsze można leczyć a drugie trzeba poszukać ... :)

Opublikowano

Otrzymałem wynik 7.91..    ale nie znalazłem żadnego odniesienia ani więcej informacji o tym wskaźniku 

 

Inna sprawa że mieszczę się w zaplanowanej wadze ale wrażenie trzymając go w rękach było zaskakujące  -przyzwyczajenie do konstrukcji z EPP czy też depronowych  robi spory kontrast między oczekiwanymi a realnymi odczuciami w zderzeniu z dużym drewnianym modelem  ...

 

Tu bardziej problem leży w mojej psychice a nie w wadze modelu, oraz  większych wymogach co do "lotniska" ;

                                                            pierwsze można leczyć a drugie trzeba poszukać ... :)

W przybliżeniu i z tego co pamiętam: do 6 to szybowce, 6 - 10 - trenerki, 7 - 15 warbirdy. Pow. 15 należy zacząć się zastanawiać. Generalnie im ptaszysko większe, tym więcej można mu załadować na na dm czy metr 2 i będzie poprawnie latać. Duże airlajnery mają obciążenie rzędu 600 - 800 kg/m2 a latają aż miło.

Tak więc absolutnie nie masz się czym martwić. Mój trenerek ma 6.02 i odchodzi z ręki jak piórko na wietrze, napędzany wcale niedużym silniczkiem.

Aha, psychikę oczywiście należy leczyć a wizyty kontrolne jak najbardziej wskazane. Choć trzeba uważać, bowiem są trzy rodzaje białej śmierci: sól, cukier i lekarz pierwszego kontaktu. :)

Już więcej nie będę śmiecił.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Babranina z bebechami - robota raczej wizualnie nie przynosząca postępu .

Jedynie  z zauważalnych elementów doszły lotki, klapka na karku kadłuba i pokrywy serw .

d7d37e68672280b5gen.jpg

 

32bcd66aa7bd1ae8gen.jpg

 

Zatrzymałem się za to z wyborem wzoru na skrzydłach , pierwsze mocniej nawiązuje do malowania prząśniczki  a reszta to większa lub mniejsza wariacja .

Jakieś sugestie?

 

379182080d9f6a3bgen.jpg

 

efb9ccd7ec340e7dgen.jpg

 

c991b609dab0276egen.jpg

 

d3a7b2a611e7e1edgen.jpg

Opublikowano

Po mojemu, to masz fajny kształt na stateczniku pionowym i można by go powtórzyć na skrzydle, czyli opcja nr3 z niewielką modyfikacją proporcji.

 

post-14343-0-28028300-1481730103_thumb.jpg

 

Albo to dolne - daje sporo dynamiki, ale trochę za bardzo się kłóci z prostokątnym kształtem skrzydła.

Opublikowano

c94a8bbf27794985gen.jpg

 

Też przyszedł mi do głowy ten wzór  ale sprawia wrażenie że robi jakieś zamieszanie  mimo takich samych figur więc go odrzuciłem   .

 

Podciągnięcie wzorów na krawędź natarcia TEŻ  :)  brałem pod uwagę ale pierwotnie uznałem że pozostawienie ich białych lepiej podkreśli prostokątny obrys skrzydeł dzięki czemu wszelki wzór  będzie mniej je zniekształcał - to trzeba jeszcze przemyśleć......

 

Opublikowano

Gdyby skrzydła były trapezowe, a natarcie szło po skosie, to nie byłoby sprawy, a tak to jak już pisałem:trójkąty się z prostokątami kłócą i robi się bałagan ;)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Wstępne zakończenie tematu : po dłuuugich przerwach w budowie J1 został wreszcie ukończony .

 

Nie ustrzegłem się wielu błędów , pomijając że mogłem zejść z wagi (teraz będę potrzebował "poważniejszy" pas startowy przynajmniej dla pierwszego lotu )

mogłem przynajmniej zrobić lżejszy ogon a przynajmniej usterzenie -nie musiałbym doważać go pakietem 3000mAh  

 

Pluję sobie też w brodę że nie zrobiłem klap .

 

Zastrzały z rurek aluminiowych, cieszyłem się że udało mi się zrobić model na tyle symetrycznie że nie trzeba było ani milimetra dodawać długości do zastrzału by zniwelować ewentualną asymetrię    ale - właśnie to ALE -  zaślepiła mnie jakaś "pomroczność jasna"  i ich zawieszenie jest w niezbyt szczęśliwej osi -  czyli w razie kretobicia   ich mocowanie pięknie się porozrywa i pokaleczy burty kadłuba ...

 

Waga 1550g do lotu

Pow nośna 32.3dm

Silnik Redox 1300/1500

Śmigło APC 9x6

Regulator   Bird 60A

Zasilanie 2x 1500mAh 3S

Serwa  lotki SG92R

           ogon  TGY9018MG

 

Poniżej  fotki z telefonu (Przy innej plenerowej  okazji zrobię i wstawię  lepsze) , widać ostatecznie wybrany i namalowany wzór  skrzydeł (to już nie Photoshop ).

 

Następny ,ostatni wpis będzie dopiero po udanym lub nie oblocie :)

post-1427-0-87113600-1488029072_thumb.jpg

post-1427-0-26664300-1488029088_thumb.jpg

  • Lubię to 3
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.