idfx Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Ładowarka nie rozładowuje pakietu do zera ... czy wskazana przez ładowarkę pojemność to uwzględnia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 27 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Tam nie będzie wyświetlona pojemność pakietu. Brawo Kacper, właśnie! Jurek nieźle skraca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zycior Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Będzie wyświetlona pojemność pakietu pod warunkiem, że owy pakiet był rozładowany do "0" czyli do minimalnego, bezpiecznego dla danego pakietu napięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Tak tak. A W chcecie robic nikomu nie potrzebny wywód na temat nieistotnych parametrów pakietu. Dla Nas jest istota użyteczna pojemność pakietu. Deklarowana wydajność prądowa i co bardziej zaawansowanym rezystancja i Krzywe rozładowywania. Reszta to stek niepotrzebnych słów nic nie wnoszących do życia praktykującego modelarza ja tam życzę powodzenia... Tylko komu i po co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabolo Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Ładowarka nie rozładowuje pakietu do zera ... czy wskazana przez ładowarkę pojemność to uwzględnia ? a po co Ci rozładowywanie pakietów do zera ? mozesz spróbowac i bedziesz zdziwiony ze weszło wiecej niz jest na nalepce i będą kolejne tego typu tematy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Będzie wyświetlona pojemność pakietu pod warunkiem, że owy pakiet był rozładowany do "0" czyli do minimalnego, bezpiecznego dla danego pakietu napięcia. Jakiego ? 2.8 / 3 czy 3.2 V ? Taki rozrzut napięć to i rozrzut pojemności, więc ten "wskaźnik" z ładowarki nic rzetelnego nam nie mówi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 27 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 To może umówmy się z powrotem, że pojemność dotyczy zdefiniowanego zakresu napięć pracy, czyli tutaj 4,2 V ... 3,0 V. Kacper ratuj, bo już mi ręce opadają. Drążą w nieskończoność rzeczy oczywiste, a konkretów żadnych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Mylicie się Panowie. Ładowarka pokaże ile wpompowała w pakiet mAh a nie pojemnośc pakietu. Żeby zobaczyć różnicę, wystarczy, że naładujecie pusty pakiet w trybie Charge lub Balance. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Cały czas próbuję to napisać 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 27 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 A ściślej mówiąc, ile pompowała. Sporo mogło pójść w kosmos. Ale ja szacuję pojemność rozładowarką, sorki. Robert, a pakiet "pusty", to jaki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Wielokrotnie już pisałem, że do takich pomiarów bierze się wynik rozładowania a nie ładowania. Rozładowania prądem sensownym pozwalającym określić ilość energii jaką mamy do dyspozycji podczas lotu modelem czy pływania nim. Psu na budę pomiar prądem 1A. Napięcie 4,20V cela lipo ma na koniec ładowania. Odłączcie ją od ładowarki i po godzinie zmierzcie ile ma faktycznie. Teraz obciążymy ją prądem 20A i popatrzymy co się dzieje... napięcie spada od razu grubo i to jest ta " moc" na śmigle wynikająca z obrotów a raczej jej brak w przypadku cel o wysokiej oporności. Teraz zróbcie eksperyment i naładowany akumulator wygrzejcie do 35 stopni kocykiem elektrycznym lub inną metodą i pomiar powtórzcie . Nazwijmy też po imieniu akumulatory dostępne z przypadkowych cel. To są zabawki i ich bezpieczna eksploatacja powinna odbywać się do 3,5V na 1 celę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 27 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 "Napięcie 4,20V cela lipo ma na koniec ładowania." A u mnie gdzieś tak w połowie... A jak przywalę prąd ładowania 10C, to zaraz po włączeniu ładowania... Mało tego, nic się nie dzieje. Ani krowa nie wyje, ani świat się nie kończy. Ktoś powie - niszczysz ogniwo... To ja spytam - na podstawie jakiej próby tak twierdzisz? Dożyję tego? To może umówmy się z powrotem na przykład tak: - mówimy, że ogniwo LiPol jest naładowane do napięcia 4,2 V dopiero wtedy, gdy do utrzymania go przy tym napięciu przez czas co najmniej T, wystarcza prąd co najwyżej a*C. gdzie T, a - litery z analfabetu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 ... A jak przywalę prąd ładowania 10C, to zaraz po włączeniu ładowania... Mało tego, nic się nie dzieje. Ani krowa nie wyje, ani świat się nie kończy. Ktoś powie - niszczysz ogniwo... To ja spytam - na podstawie jakiej próby tak twierdzisz? Dożyję tego? To może umówmy się z powrotem na przykład tak: - mówimy, że ogniwo LiPol jest naładowane do napięcia 4,2 V dopiero wtedy, gdy do utrzymania go przy tym napięciu przez czas co najmniej T, wystarcza prąd co najwyżej a*C. gdzie T, a - litery z analfabetu. Tobie chyba już nikt nic nie wytłumaczy. Nie masz podstaw wiedzy z tej dziedziny. Prowadzisz swoje badania na popierdółce 300mAh, na śmiesznych prądach - bo co to jest kilka A na kilka minut. Co niby ma się stać? To tak jakbyś miał vw lupo z litrowym silnikiem i mówił do właściciela 500 konnego M5 - palę gumę z każdych świateł trzeci dzień, gaz w podłodze i nic się nie dzieje, co Ty ściemniasz że opony się zużywają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Jest to właśnie kilkadziesiąt C na kilka minut. W zakresie napięć i prądów w modelarstwie można chyba śmiało sobie przyjąć uproszczenie, że ogniwo 30 Ah, to 100 równolegle połączonych ogniw 300 mAh. Nie sądzisz? W przypadku palenia opon będzie bardzo podobnie, jeśli weźmiemy pod uwagę na przykład procent masy całego samochodu, jaki stanowi masa opony. A już zupełnie tak samo, jeśli porównamy iloczyny: ciężar samochodu / powierzchnia przylegającej do asfaltu gumy. Oraz jaki procent bieżnika przylega do asfaltu. P.S. Przemek uwierz starszym - małe jest piękne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Kwazio, nie łap mnie za słówka. Jak przerobisz ze 2 wiadra cel to podyskutujemy dalej, mam faktycznie wrażenie , że w temacie raczkujesz a wiedzę masz ogólno dostępną a nie nabytą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Krowy, samochody. Na jakim forum jestem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Mam dwa 'identyczne' ogniwa 300 mAh / 20C. Razem kupione, nadruki identyczne. Według rozładowarki, pojemność 'identycznie' mierzona prądami 0,3 A oraz 1 A jest dla obu 'identyczna' i w okolicach 300 mAh. Dlaczego na jednej model lata 2 min, a na drugiej 4 min? Co je różni tak drastycznie? Wszystkie pomiary robię 'identycznie' i w 'identycznych' warunkach. Trzykrotnie i podaję średnie. Odchylenia tych średnich od wartości składowych są 'znikome'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 A różni je jakość cela jaka Ci się trafiła oraz rezystancja. W sezonach 2009-2010-11 przerobiłem w łódkach jakieś 40 sztuk 2 celowych Zipów 5800. Odchyłki masy były miedzy nimi po 8-10g. Te cięższe oddawały nawet 15 procent więcej. Porównaj średnie napięcie rozładowania obu pakietów i napisz. Zważ je bez kabli, same gołe cele i wnioski nasuną się same. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Rezystancja - nie mam czym jej zmierzyć. Ciężar - na mojej wadze po 8 g. I jest to niecałe 20% gołego modelu. Średnie napięcie rozładowania - gdyby napięcie miało przebieg liniowy, powiedziałbym Uśr = (4,2 + 3) / 2 = 3,6 V. Ale nie ma. Ładowarka mi go nie liczy. A rzeczywistym xC się różnią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Porównaj masy akumulatorów bo to bywa kluczowe. Co ja Ci powiem, pożycz od kogoś rozładowarkę, która zmierzy rezystancję oraz średnie napięcie rozładowania. Bez tego to gdybanie. Samochodziarze i szkutnicy mają takie urządzenia, bez tego na zawodach byśmy w czarnej du... byli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi