TeBe Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Tak sobie rozważam teoretycznie, czy to w ogóle jest możliwe? 1. Pierwszy problem, czy przy obrotach rzędu 10.000 rpm możliwe jest w ogóle jakieś mechaniczne spięcie 2 silników tak koło 1kw każdy? Pasek zębaty, przekładnia kątowa? 2. Jak się w takim układzie zachowają regulatory? Ma to szansę działać?
hubert_tata Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Jeżeli chodzi o elektrykę, to kiedyś zbudowałem 2 na jednym wale (jeden regulator) - po co to było, jak to działało i latało https://www.alexrc.pl/viewtopic.php?f=2&t=115 Ty masz większy apetyt, ale od strony elektrycznej (2 regle) nie widzę problemu. Mechanicznie, jeżeli silniki są spore i oddalone to raczej kłopotliwa sprawa. Pomijam sensowność tego rozwiązania
toofast Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Mozliwe ! Przez sprzeglo polaczyc 2 waly ze soba. Elektryczne polaczenie odpada, mechaniczne jest mozliwe - kwestia tylko samej mechaniki co moze okazac sie nie takie proste jak myslisz szczegolnie przy takich mocach.
dawid Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Gdzieś na niemieckim forum widziałem połączone 2 silniki na jednym wale z dwoma regulatorami silniki miały po 2kv ale nie moge za pieruna tego znaleść
PK999 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Laczyc i elektrycznie i mechanicznie na sztywno. Elastyczne sprzeglo moze robic problemy, choc niewielkie. Na dwa regulatory moze dzialac ale bedzie problem z nierownym obciazeniem nawet przy jednakowej elektronice. Jedyny problem to taki ze wirniki musza byc identycznie ustawione bo inaczej beda duze straty.
bart07 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Dlaczego widzicie problem? Patent od lat stosowany w autach RC. 2 silniki napędzają jeden odbiornik - połączone przez koło zębate (2 atakujące, jedna odbiorcza). Nawet jeżeli na sucho będą się kręcić z różną mocą (czy jak to zwał) to po obciążeniu przecież to się wyrówna. 2 silniki i 2 regulatory. https://www.google.pl/search?q=traxxas+2+motors&espv=2&biw=1680&bih=925&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=JLXhVM7rA8HpaMOAgdgF&ved=0CAgQ_AUoAQ
toofast Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Pk999 chyba zarty z tym 1 reglem to se neda - back efm
bart07 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Poczytaj to co podał Hubert. Da się, tylko po co.
TeBe Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 Magiczne słowo - OSPREY. Projektuję testera.
PK999 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Magiczne słowo - OSPREY. Projektuję testera. Z tego co zrozumiało google i mi pokazało to...zupełnie nie rozumiem gdzie tam połączyć dwa silniki?
TeBe Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 Duży Osprey ma połączone silniki przekładnią stożkową i łamanym wałem. http://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/v-22-propulsion.htm Zapewnia to bezpieczeństwo lotu w przypadku awarii jednego z 2 silników. W moim projekcie powód jest inny. Zrobiono już kilka modeli Osprey`a, ale na silnikach niespiętych, z wykorzystaniem elektroniki od multicopterów. Ja jestem mechanik i chciałbym spiąć te silniki wałem, tak aby ciąg obydwu silników był jednakowy bez dodatkowego wspomagania elektronicznego.
PK999 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 A to tak się da? Rozumiem zamiłowanie do rozwiązań mechanicznych ale nie rozumiem jak miałoby to latać na zwykłych śmigłach. Przy równym ciągu motyl przelatujący obok niego wytrąci go z równowagi której już nie odzyska. (pomijając, że nie wystartuje) 1:1 ma oczywiście spięte wirniki i bardzo dobrze, obroty są równe ale skok łopat regulowany jest niezależnie. Nie znam się kompletnie ale wydaje mi się, że wirniki sterowane są dokłądnie jak w heli. Czyli można mieć większy ciąg w wybranej części tarczy. Tylko tak wyobrażam sobie sterowanie.
TeBe Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 Stabilizacja może odbywać się nie tylko poprzez regulację ciągu 2 głównych wirników. Ja zamierzam przetestować rozwiązanie w którym ciąg wirników głównych jest stały, zsynchronizowany i nieregulowany. Pozycję płatowca można dodatkowo stabilizować regulacją płaszczyzn sterowych (jak w oryginalnym Osprayu) oraz można oszukiwać za pomocą dodatkowych ukrytych EDFów z dyszami. Albo ukrytymi w grubości płata małymi silniczkami z poziomymi śmigłami. Można również mieć kilkaset gramów pakietu przesuwanych serwami. Rozwiązań jest wiele, myślę intensywnie.
PK999 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 (...) można oszukiwać za pomocą dodatkowych ukrytych EDFów z dyszami. Albo ukrytymi w grubości płata małymi silniczkami z poziomymi śmigłami. Rozwiązań jest wiele, myślę intensywnie. Czyli jednak bez żyroskopów nie poleci. A jak połączysz wirniki obracające się w różne strony. Będą przekładnie, będą komplikacje.
TeBe Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 No wiadomo. Ten wynalazek bez elektronicznego wspomagania nie poleci
Marcin K. Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Gdzieś na yt lata duży akrobat na bliźniaku połączonym przekłądnią zębatą.
Marcin K. Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 I jak dobrać śmigło? 2x wieksze śmigło przy tym samym A/silnik?
dukeroger Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Stabilizacja może odbywać się nie tylko poprzez regulację ciągu 2 głównych wirników. Ja zamierzam przetestować rozwiązanie w którym ciąg wirników głównych jest stały, zsynchronizowany i nieregulowany. Pozycję płatowca można dodatkowo stabilizować regulacją płaszczyzn sterowych (jak w oryginalnym Osprayu) oraz można oszukiwać za pomocą dodatkowych ukrytych EDFów z dyszami. Albo ukrytymi w grubości płata małymi silniczkami z poziomymi śmigłami. Można również mieć kilkaset gramów pakietu przesuwanych serwami. Rozwiązań jest wiele, myślę intensywnie. imo to jak wchodzic do pokoju z otawrtymi drzwi przez zamkniete okno, moze sie nic nie potlucze
Rekomendowane odpowiedzi