Skocz do zawartości

Mechaniczne spięcie 2 silników bezszczotkowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak sobie rozważam teoretycznie, czy to w ogóle jest możliwe?

 

1. Pierwszy problem, czy przy obrotach rzędu 10.000 rpm możliwe jest w ogóle jakieś mechaniczne spięcie 2 silników tak koło 1kw każdy? Pasek zębaty, przekładnia kątowa?

2. Jak się w takim układzie zachowają regulatory? Ma to szansę działać?

 

 

Opublikowano

Jeżeli chodzi o elektrykę, to kiedyś zbudowałem 2 na jednym wale (jeden regulator) - po co to było,  jak to działało i latało https://www.alexrc.pl/viewtopic.php?f=2&t=115

Ty masz większy apetyt, ale od strony elektrycznej (2 regle) nie widzę problemu.

Mechanicznie, jeżeli silniki są spore i oddalone to raczej kłopotliwa sprawa.

 

Pomijam sensowność tego rozwiązania :rolleyes:

Opublikowano

Mozliwe ! Przez sprzeglo polaczyc 2 waly ze soba. Elektryczne polaczenie odpada, mechaniczne jest mozliwe - kwestia tylko samej mechaniki ;) co moze okazac sie nie takie proste jak myslisz :) szczegolnie przy takich mocach.

Opublikowano

Gdzieś na niemieckim forum widziałem połączone 2 silniki na jednym wale z dwoma regulatorami silniki miały po 2kv ale nie moge za pieruna tego znaleść

Opublikowano

Laczyc i elektrycznie i mechanicznie na sztywno. Elastyczne sprzeglo moze robic problemy, choc niewielkie. Na dwa regulatory moze dzialac ale bedzie problem z nierownym obciazeniem nawet przy jednakowej elektronice. Jedyny problem to taki ze wirniki musza byc identycznie ustawione bo inaczej beda duze straty.

Opublikowano

Dlaczego widzicie problem? Patent od lat stosowany w autach RC. 2 silniki napędzają jeden odbiornik - połączone przez koło zębate (2 atakujące, jedna odbiorcza). Nawet jeżeli na sucho będą się kręcić z różną mocą (czy jak to zwał) to po obciążeniu przecież to się wyrówna. 2 silniki i 2 regulatory.

 

https://www.google.pl/search?q=traxxas+2+motors&espv=2&biw=1680&bih=925&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=JLXhVM7rA8HpaMOAgdgF&ved=0CAgQ_AUoAQ

Opublikowano

Magiczne słowo - OSPREY. Projektuję testera.

Z tego co zrozumiało google i mi pokazało to...zupełnie nie rozumiem gdzie tam połączyć dwa silniki?

Opublikowano

Duży Osprey ma połączone silniki przekładnią stożkową i łamanym wałem.

 

http://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/v-22-propulsion.htm

 

Zapewnia to bezpieczeństwo lotu w przypadku awarii jednego z 2 silników. W moim projekcie powód jest inny. Zrobiono już kilka modeli Osprey`a, ale na silnikach niespiętych, z wykorzystaniem elektroniki od multicopterów. Ja jestem mechanik i chciałbym spiąć te silniki wałem, tak aby ciąg obydwu silników był jednakowy bez dodatkowego wspomagania elektronicznego.

Opublikowano

A to tak się da? Rozumiem zamiłowanie do rozwiązań mechanicznych ale nie rozumiem jak miałoby to latać na zwykłych śmigłach.

Przy równym ciągu motyl przelatujący obok niego wytrąci go z równowagi której już nie odzyska. (pomijając, że nie wystartuje)

1:1 ma oczywiście spięte wirniki i bardzo dobrze, obroty są równe ale skok łopat regulowany jest niezależnie.

Nie znam się kompletnie ale wydaje mi się, że wirniki sterowane są dokłądnie jak w heli. Czyli można mieć większy ciąg w wybranej części tarczy.

Tylko tak wyobrażam sobie sterowanie.

Opublikowano

Stabilizacja może odbywać się nie tylko poprzez regulację ciągu 2 głównych wirników. Ja zamierzam przetestować rozwiązanie w którym ciąg wirników głównych jest stały, zsynchronizowany i nieregulowany. 

Pozycję płatowca można dodatkowo stabilizować regulacją płaszczyzn sterowych (jak w oryginalnym Osprayu) oraz można oszukiwać za pomocą dodatkowych ukrytych EDFów z dyszami. Albo ukrytymi w grubości płata małymi silniczkami z poziomymi śmigłami. Można również mieć kilkaset gramów pakietu przesuwanych serwami.  Rozwiązań jest wiele, myślę intensywnie.

Opublikowano

(...) można oszukiwać za pomocą dodatkowych ukrytych EDFów z dyszami. Albo ukrytymi w grubości płata małymi silniczkami z poziomymi śmigłami. Rozwiązań jest wiele, myślę intensywnie.

Czyli jednak bez żyroskopów nie poleci.

A jak połączysz wirniki obracające się w różne strony. Będą przekładnie, będą komplikacje.

Opublikowano

Stabilizacja może odbywać się nie tylko poprzez regulację ciągu 2 głównych wirników. Ja zamierzam przetestować rozwiązanie w którym ciąg wirników głównych jest stały, zsynchronizowany i nieregulowany. 

Pozycję płatowca można dodatkowo stabilizować regulacją płaszczyzn sterowych (jak w oryginalnym Osprayu) oraz można oszukiwać za pomocą dodatkowych ukrytych EDFów z dyszami. Albo ukrytymi w grubości płata małymi silniczkami z poziomymi śmigłami. Można również mieć kilkaset gramów pakietu przesuwanych serwami.  Rozwiązań jest wiele, myślę intensywnie.

 

imo to jak wchodzic do pokoju z otawrtymi drzwi przez zamkniete okno, moze sie nic nie potlucze ;)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.