Jaanek Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Ciekawa propozycja na tablety i smartfony. http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilota/droneradar-rowniez-dla-pilotow Wrzuciłem to już wyżej Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka
Jaanek Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Ja apke wykorzystywałbym bardziej aby się upewnić, czy na 100% nie ma żadnej strefy w, której nie możesz latać. Jeśli masz stałe miejsce, gdzie latasz to sprawdź raz jaka tam jest strefa i będziesz miał spokój. Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka
mike217 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Ja w Bydgoszczy nigdzie w sumie nie mogę latać.. CTR jest wielki jak dwa miasta..
Jaanek Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Na pewno można by zrobić jakąś wersję tej apki dla pilotów. Mam nadzieję, że takie coś będzie. Jednak zawsze trzeba uważać... Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka
pmaciej Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Ja w Bydgoszczy nigdzie w sumie nie mogę latać.. CTR jest wielki jak dwa miasta.. Akturat w CTR (podobnie jak w ATZ) jest możliwość polatania. Trzeba zgłosić zamiary: http://www.pansa.pl/index.php?menu_lewe=ops&lang=_pl&opis=OPS/ops_formularze, po otrzymaniu pozytywa (warto poprosić o np. 1-3 miesiące), wystarczy telefon na wieżę danego CTR 30 min przed lataniem. Jeżeli "miejscówka" jest bezkolizyjna to wieża, mając też kopię "pozytywa", zgodę wyda. Po zakończeniu latania dzwonimy znów na wieżę, grzecznie dziękujemy i... do następnego razu. To już ktoś z kolegów modelarzy na południu Polski przerabiał i działa. Moim zdaniem - super rzecz. Wreszcie jest tak, że "dorosłe" lotnictwo współpracuje z "małym" co tylko może dobre skutki przynosić.
Jaanek Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Pamiętaj, że wieża nie musi wydawać takiej zgody Może też się zdarzyć tak, że jednego dnia pozwolą, a drugiego nie... Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka
mike217 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Chyba jednak pozostane przy łódkach... przerabialiśmy już to w Bydgoszczy z dzwonieniem na wieże.. Szkoda nerwów.
CichyBart Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Odgrzeję: https://www.google.com/maps/d/viewer?hl=en_US&mid=1eOwyB0F5ZW0n2jbv0pX59f9O1xM&ll=52.576436870458544%2C18.60195485234999&z=6
ssuchy Opublikowano 5 Lipca 2018 Opublikowano 5 Lipca 2018 Temat mocno nieaktualny, bo sporo się zmieniło w międzyczasie. Obecnie w strefach CTR/ATZ można już latać bez zawiadamiania kogokolwiek, pod określonymi warunkami. Pisałem o tym TUTAJ. Podałem tam parę ciekawych linków: pierwszy z nich jest zawsze aktualizowany przez PAŻP, a więc przepisy, dotyczące modelarzy są świeże.
CichyBart Opublikowano 5 Lipca 2018 Opublikowano 5 Lipca 2018 Większość osób przeczyta "można już latać bez zawiadamiania kogokolwiek" i na tym zakończy lekturę. Zawsze, gdy latałem, zgłaszałem za pomocą drone-radar. FIS testuje to też z tego, co słyszałem, więc mają podgląd. Teraz patrzę na to z nieco innej perspektywy (paralotniarstwa). Uwierzcie mi, że nie widzi się drona, gdy się jest u góry. Problem jest nawet czasem z dostrzeżeniem modeli 1.5m (pole widzenia). Warto chociaż na drone radar zgłaszać, żeby ew. FIS podczas zgłaszania lotu załogowcem (np. paralotnią) mógł ostrzec. 1
robert.pilot Opublikowano 5 Lipca 2018 Opublikowano 5 Lipca 2018 Ja jak latam modelami samolotów, to zawsze "zgłaszam się na Drone Radar" mimo, że jestem po za CTR/ATZ, po linii prostej mam 10km do lotniska AZL Przylep, parę razy zdarzyło się, że nisko przelatywał ratownik LPR, lub motolotnie. Wolę być widoczny i bezpiecznie latać.
Rekomendowane odpowiedzi