papuga Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Witam Nie ma nic bardziej inspirującego niż potrzeba chwili . Zastosowany bowdenowy napęd steru wysokości chodził niepoprawnie - zacina się i nie wracał do neutrum . A usterzenie miało być w miarę lekkie bo przód modelu krótki... . A u trzeba ratować sytuację w wstawiać serwo i to nie lekkie ale takie o uciągu z 1.8-2,5 kg. Jakby nie było to przecież myśliwiec, a i profil skrzydła z tych cieńszych. Słabsze mogą nie stanąć na wysokości zadania próbując wyciągnąć model z ostrego nurkowania, a co to za myśliwiec, którym ostro nie pozamiatamy na niebie . Po 24 godzinnej męce pracy umysłowej, analizy układu nowego napędu, mas i sił uciągu serw prawie podałem się. HS 81/82, corona ds928 lub może cos pewniejszego np. graupner. I przyszło olśnienie A jeżeli 2 lekkie ale silne serwa napędzą oddzielnie lotki steru wysokości. Dodatkowo odchodzi masa stalowego łącznika lotek. Więc bierzemy dwa lekko używane e-sky 0155 i mamy w sumie 2kg na sterze. Jeszcze lutownica, klej i mamy "combo" servo I to sterowane z oddzielnych kanałów w aparaturze czyli nie bedzie potrzeby zgrywania mechnicznego, i strata na masie po usunieciu kabli zasilania jednego z serw. Masa zestawu to 14g a corona ważyła raptem 3g mniej. Masy lepszych serw zaczunały się od 18g no i trzeba byłoby dodać masę łącznika stateczników. Może ten opis zaoszczedzi komuś, kiedyś bólu głowy. A tak przy okazji pamiętajmy że do grupy serw nie musi iść wiącha 3 żyłowych kabli. Można to rozwiazać jedą parą przewodów +- (o odpowiedniej grubości) i samymi kablami sygnałowymi. Zabawa warta świeczki tylko tam gdzie koniecznie potrzebujemy redukować masę. pozdrawia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Tyle że ten układ możesz wsadzić w buty.Długość popychaczy będzie różna i połówki nie będą pracować równo.Ot mechanika się kłania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Drobna uwaga. Często spotykam na forum określenie -lotka steru. Jest to błędne nazywanie. Ta lotka, na jednym ze stateczników, to właśnie ster. Na dobrą sprawę, to mówisz ster steru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Tyle że ten układ możesz wsadzić w buty.Długość popychaczy będzie różna i połówki nie będą pracować równo.Ot mechanika się kłania. mówisz o tych max 0,07°? Bardziej martwiłbym się jakością potencjometrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papuga Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Witam Tyle że ten układ możesz wsadzić w buty.Długość popychaczy będzie różna i połówki nie będą pracować równo.Ot mechanika się kłania. Rozumiem że kolega lewą nóżką wstał i stąd ten kategoryczny osąd. A czy wyrównać drogi przebyte przez orczyk może elektronika zawart a w radiu? Może, Robię tak od wielu lat ustawiając mechanikę skrzydeł szybowców. Jeżeli szanowny kolega tego rozwiązania nie ma w swojej aparaturze to proponuję ją włożyć w buty i na pawlacz. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Westland Whirlwind ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Wstałem prawą nogą.Jak wstałbym lewą napisałbym bardziej dosadnie. No cóż mój nadajnik od Lamy nie ma takich możliwości.Poza tym jak wiecie ja się nie znam na modelarstwie. PS. Sprawdźcie sobie prędkość kątową i drogę kątową końcówki steru.O ile drogę jako tako ograniczysz to prędkości twoja wyczesana aparatura już nie skoryguje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papuga Opublikowano 4 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 Witam Wstałem prawą nogą.Jak wstałbym lewą napisałbym bardziej dosadnie. No cóż mój nadajnik od Lamy nie ma takich możliwości.Poza tym jak wiecie ja się nie znam na modelarstwie. PS. Sprawdźcie sobie prędkość kątową i drogę kątową końcówki steru.O ile drogę jako tako ograniczysz to prędkości twoja wyczesana aparatura już nie skoryguje. A kolega wie jakiej aparatury używam? Bo ta na zdjęciu to nie moja... ups.... Zabrałem dzieciakowi nadajnik z odbiornikiem żeby na szybko sprawdzić jakość lutowania i zrobiłem fotki. Nie zawsze to co widzą oczy jest prawdą. Czy multiplex MC 4000 lub futaba Fx-30 dadzą radę z tym skomplikowanym problemem? Jesteśmy rówieśnikami ale chyba nie w ten sam sposób korzystamy ze zdobyczy techniki. Przeważająca część użytkowników naszych aparatur nie wykorzystuje wszystkich ich możliwości. I jest to rzecz zrozumiała, nie jest to im potrzebne. Ale niech nie mówią że czegoś nie ma lub nie można bo Oni tego nie Używają! To może tylko świadczyć o ignorancji lub o zbyt rozdętym ego. Ponad 2000 postów nie świadczy, że jesteśmy Guru Forumowym. I bez kategorycznych opinii, bo jak uczy historia, to co niemożliwe stawało się pewnikiem wywracając świat do góry nogami. Licytacja.... hm, a to mogło by być zabawne dla forumowiczów, frekwencja na temacie zapewniona. Westland Whirlwind ? Tak to jest westland whirlwind. Prace na ukończeniu, jestem na etapie szpachlowanie. Model wykonany metodą "low cost" czyli pianka i balsowe ścinki. Zdjęcie z wcześniejszego etapu budowy. Porządny materiał tylko w miejscach gdzie konieczna jest duża wytrzymałość. A wszystko przez to, że trzeba pokazać dzieciakom, że nawet z byle jakiego materiału można zrobić fajny model. Niestety na modelarnię przyszły czasy podobne do tych z PRL-u: Oszczędzaj balsę to materiał strategiczny! pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 4 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2015 PS. Sprawdźcie sobie prędkość kątową i drogę kątową końcówki steru.O ile drogę jako tako ograniczysz to prędkości twoja wyczesana aparatura już nie skoryguje. Wojtek, ja zrobiłem rysunek pokazujący moje zobrazowanie problemu (a właściwie jego braku) Pokaż o co Ci chodzi, bo coś mi się wydaje, że wszystkie latadła ze SW połączonym drucikiem wg Twojej teorii powinny spadać... Bartosz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papuga Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Witam Model , który sprowokował całe zamieszanie prawie gotowy do lotu. Czekam na regulator i lipo. Do sterowania uzyta została Futaba fx-30. Komisja nie zaobserwowała różnicowych wychyleń połówek steu wysokości. Dla niedowiarków z Krakowa: skontaktujcie się z studentami AGH w waszym mieście. Oni was zapoznają z problemem korygowania "niedociągnieć" mechaniki przez użycie urządzeń mechatronicznych. Link do ich FB : https://www.facebook.com/AEROTEAMAGH?pnref=story pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 ciekawy model jak na low cost to fajnie się prezentuje daj znać czy równie fajny w pilotażu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Fajny modelik - masz gdzies opis tej konstrukcji - wymiary, waga, wyposazenie, materialy uzyte do budowy? Tutaj kolega buduje Westlanda Whirwind z laminatu: http://www.aircombat.pl/ACES/forum/viewtopic.php?t=1176 a ja sam robilem podejscie do Westlanda Welkin: http://www.aircombat.pl/ACES/forum/viewtopic.php?t=716 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi