Skocz do zawartości

konwersja silnika asp 120 4t na benzynę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przerabiałem temat , jest tu na forum,przy dzisiejszych cenach silników benzynowych , różnorodności i dostępności, konwersję żarowego na benzynę uważam za podcieranie du .. szkłem.To oczywiście tylko moje zdanie. 

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Haha, wiem :D, ale te Twoje, też jakoś specjalnie użebrowaniem nie grzeszą, a pewnie mają go mniej niż silniki z 1/4 tej mocy :)

No coś w tym jest, ale w mojej klasie to silnik też raczej za długo nie popracuje, na pełnych obrotach nie więcej niż 20 sekund na lot :-)

 

Przerabiałem temat , jest tu na forum,przy dzisiejszych cenach silników benzynowych , różnorodności i dostępności, konwersję żarowego na benzynę uważam za podcieranie du.. szkłem.To oczywiście tylko moje zdanie. 

Mocne słowa, ale w pełni się z nimi zgadzam.

Opublikowano

Dzięki Koledzy za odpowiedzi,po przemyśleniu nie będę się angażował w takie konwersacje.Tym bardziej jak powiedział Kolega Jano podcieranie du....

szkłem.

 

Pzdr.

Paweł.K

Opublikowano

Dzięki Koledzy za odpowiedzi,po przemyśleniu nie będę się angażował w takie konwersacje.Tym bardziej jak powiedział Kolega Jano podcieranie du....

szkłem.

 

Pzdr.

Paweł.K

To ja trochę przewrotnie:

 

Kit za 79GBP

 

Są tez zestawy konwersyjne do innych silników. Zastanawiam się nad takim do ASP FS91. Tylko dlaczego też kosztuje 79GBP? Do FS160 już 99-. Czyli zestaw do FS 120 jest tańszy, ale do FS91 już nie. Szkoda. Pewnie można taniej, te ceny do najniższych nie należą.

 

Czyli:

FS91 na benzynkę wyjdzie ok. 700PLN + 500PLN (kit konwersyjny z przesyłką) = 1200 PLN

FS120 to ok. 1000PLN + 500PLN=1500PLN

 

Tak pracuje FS91 (mam wrażenie, że ma niestabilne wolne obroty).

Opublikowano

Takie właśnie obrazki powodowały że mi odbiło.Na szczęście stosunkowo wcześnie dotarło do mnie że za 1300 zł mam fajny markowy silniczek a za tysiąc dobry choć mniej markowy.Przerabiane silniki żarowe na benzyny mają jeden zasadniczy feler, dalej potrzebują 18% oleju.

Opublikowano

Takie właśnie obrazki powodowały że mi odbiło.Na szczęście stosunkowo wcześnie dotarło do mnie że za 1300 zł mam fajny markowy silniczek [...]

Zgadza się. Tylko dźwięk zupełnie nie ten... :(

 

Edit:

To chyba dobre miejsce, żeby zadać takie pytanie: czy ktoś z Was może podzielić się wiedzą, jaka jest konsumpcja paliwa na 10min. lotu w takim FS120 oraz FS91? Bo to przecież ekonomia podsuwa pomysły na konwersje.

Może przy takich pojemnościach (wciąż niezbyt dużych) ten ekonomiczny argument nie ma aż takiego znaczenia, biorąc pod uwagę koszt konwersji i konieczność wzbogacania mieszanki drogim, w stosunku do paliwa, olejem

Czytałem, że 250ml bak wystarcza by modelem FS91 poszaleć przez 10 min.

Opublikowano

No te 79GPB x 2 bo gaźnik też trzeba wymienić. Czyli ~ 910 zł. Na oryginalnym nie polatasz. 

 

http://www.morrisminimotors.com/#!product/prd1/1550197125/asp-120-single-cylinder-engine-carb-conversion-kit

 

Przeróbka ma sens tylko w aspekcie czysto modelarskim - jak ktoś lubi dłubać i sam wykona przejściówki do gaźnika Walbro, uchwyt Halla itp. CDI kit  z HK, adapter świecy + gaźnik WT - nie powinno to kosztować więcej niż 400 zł

 

http://www.ebay.com/itm/Rcexl-Rc-Single-Ignition-for-NGK-ME-8-1-4-32-Spark-Plug-/290931542541

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7874__XYZ_Engine_Carburettor_Part_23_50cc_.html

http://www.ebay.com/itm/RCAME-1-4-32-spark-plug-for-rc-plane-gas-engine/140872772194?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D27705%26meid%3D019f13a679a14c49a0e16da4f9c33176%26pid%3D100005%26rk%3D3%26rkt%3D6%26mehot%3Dpp%26sd%3D290931542541&rt=nc

 

Pilnik, aluminium i trochę pracy  ;)

 

 

O trwałość silnika się nie obawiam. Paliwo 1:30 dwusuw. Można dodać rycynę 2-3% dla ochrony łożysk 

 

Nowy NGH 38 kosztuje juz z Vatem 275 Euro czyli ~1200 zł.

Opublikowano

Paweł, o ile dobrze usłyszałem, na którymś filmie morrisminimotors gość mówi o konwersji z pozostawieniem oryginalnego gaźnika.

 

Co nie zmienia faktu, że chyba jak się samemu nie zrobi większości pracy przy konwersji, to kupowanie zabija cenowo.

No chyba, że znajdą się tańsze oferty fabryczne, bo ta to tylko jedna z wielu.

 

EDIT:

Znalazłem film z przeróbki asp FS91 (poszukam jeszcze FS120, chociaż one chyba różnią się tylko pojemnością) z pozostawionym oryginalnym gaźnikiem (to jednak nie jest film morrisminimotors).

Użyty układ zapłonowy to Runtronic. Trochę informacji o gaźniku i ustawieniach znajdziecie w krótkiej dyskusji pod filmem.

Zamieszczam ten film, bo wygląda na to, że wymiana gaźnika niekoniecznie jest koniecznością :) . Potwierdzają to też opinie na rcgroups.

Ja sam mam jednak za małą wiedzę na ten temat, więc tylko podsuwam, co wynajdę ;) .

https://www.youtube.com/watch?v=7Tz0E5iglPE

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam powiem tak ilość ciepła na metanolu a na benzynie na pewno jest inna jest też zależna od stopnia sprężania ale fakt jest taki że mój ASP 180 przepracował około 12 godzin na benzynie i nic mu jeszcze nie dolega . 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.