Skocz do zawartości

pul-pul


symon5

Rekomendowane odpowiedzi

Zintegrowany system pull-pull oznacza, że razem z serwem dostajemy zestaw elementów umożliwiających bezproblemowe wykonanie takiego sterowania po zmontowaniu całości i przykręceniu linek. Przynajmniej tyle wywnioskowałem ze zdjęć. 

Sam system pull-pull działa w ten sposób:

 

post-6608-0-47498200-1427412472.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zintegrowany system pull-pull oznacza, że razem z serwem dostajemy zestaw elementów umożliwiających bezproblemowe wykonanie takiego sterowania po zmontowaniu całości i przykręceniu linek. Przynajmniej tyle wywnioskowałem ze zdjęć. 

Sam system pull-pull działa w ten sposób:

Masz może wzorki do tych symboli? W moim buudoowaanym modelu linki wyraźnie flaczeją na wychyleniach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaprezentuję swoją wersję tego tematu zastosowaną w Bleriocie, a właściwie nawet dwie wersje. Na zdjęciu widać serwo i druciany popychacz do dźwigni przenoszącej ruch na linki, te zaś oczywiście uruchamiają SW. Widać też wkręt - po jego poluzowaniu powstaje możliwość przesuwania konsoli dźwigni- tej zdawczej- od linek. Chodziło o możliwość regulacji napięcia linek jednym ruchem, bez stosowania oddzielnych napinaczy, w razie potrzeby kompensacji wpływu temperatury otoczenia na wydłużenie. Taka regulacja jednak, powoduje zmianę relacji (odległości) od serwa, które jest zamocowane na stałe- tu jest więc potrzebna następna regulacja- temu służą "kompensatory"- wygięcia popychacza, korygowana kombinerkami. I to jest pierwsza wersja- z układu widać, że dotyczy SW. Drugie zdjęcie pokazuje pokazuje zespoły napędu SW, ale też SK, ale też - jest trochę nieostre, ale widać zasadę. Tutaj jest podobnie, ale regulacja wkrętem dotyczy także i serwa, które z dźwignią zdawczą jest na jednej, ruchomej płytce. Idea całości wzięła się z tego, że chciałem uniknąć występowania siły poprzecznej od naciągu linek na mechanizm serwa, który i tak przecież nie ma łatwego życia. W modelu tego typu to rozwiązanie się sprawdziło, bo to ultra-slowflyer, W szybszych, cięższych modelach wykonanie i użyte elementy musiały by być oczywiście bardziej "prawdziwe", bo u mnie jak widać to wszystko jest zrobione z "czegokolwiek"- drutu spawalniczego, plastiku z płyty CD, owocówki itd., ale wygoda, zwłaszcza drugiego rozwiązania jest godna polecenia. Nie wiem jak inni, ale ja widzę przynajmniej dwa razy do roku potrzebę regulacji długości cięgien, także typu bowden, przy większych zmianach temperatur- np. przejście z zimy w wiosnę, jak teraz.

post-3566-0-40527800-1427444098_thumb.jpg

post-3566-0-46245900-1427444129_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę coś dorzucić..

Uważam że słowo zintegrowany w przypadku tego "systemu" pull-pull dotyczy tego iż dżwignia poprzez specjalną obudowę w której jest dodatkowe łożysko jest przytwierdzona ,zespolona ze serwem.

Gdyby tak nie było to można by napisać iż to kompletny napęd pull-pul patrząc na zestaw.Chociaż do 100% -towego kompletu pasowała by dżwignia steru kierunku :) .

Oferowane serwo Hiteca,wraz z "biżuterią" Secrafta ma swoją cenę ale też dość solidnie wygląda,ma poszerzone mocowanie całości i wróży pewne działanie.

Ciekawi mnie też czemu nie wszystkie serwa mogą pracować w tym systemie ?uważam że jeśli serwo jest metalowe,podwójnie łożyskowane ,o odpowiedniej sile to każde takie serwo się nadaje ,wiadomo ,serwa specjalnego przeznaczenie np.winda żaglowa odpada.

Generalnie zrobienie dobrego systemy pull-pull to sztuka,aby nie luzowały się linki ,nieraz siedzę dobry wieczór czy dwa aby to osiągnąć -niby teoria prosta ale w praktyce...

 

http://www.rcclub.eu/download/file.php?id=4184&mode=view

 

Teoretycznie ja w swoim modelu mam nie zintegrowany system gdyż mam dżwignię osobno w stosunku do w/w systemu.Akurat wg mnie to lepsze rozwiązanie bo serwo nie dostaje tak po d...e ;)  gdyż dżwignia nie jest na osi serwa.

Krótki filmik to pokazuje ,jak i naprężone linki podczas wychyłów :)  (słaba jakość,ciemnawo )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiałem tego systemu dlatego zadałem pytanie wraz z sugestią czy to jest odmiana serwo-savera  z samochodów ,dla mnie wskazywała na to duża głowica ? w miejscu mocowania do serwa a zostałem zasypany wzorami i teoriami a zero prostych odpowiedzi choć film mi wszystko wyjasnił .dla  mnie temat uważam za zamkniety dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.