Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

 

Buduję Wicherka 50.

Mam pytanie.

Czy silnik benzynowy NGH 9 cc (1,2 KM) będzie odpowiedni dla tego modelu ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dawno temu mój Wicherek 50 (w wersji dolnopłata) latał z silnikiem Raduga 7 i dawał radę. A moc Radugi była chyba coś koło 0,5 KM. Więc ten silnik myślę, że będzie jak najbardziej OK.

Opublikowano

Widzialem dwa wicherki 50 w jednym był MDS 6,5ccm w drygim POLIOT podajze miał 5ccm,latały pięknie.A Szczepan troche nie poniosło Ciebie z tą dwudziestką

Opublikowano

Witam kolegów ponownie.

Sory za podwójny post,ale myślałem,że poprzedni nie wszedł.

Dziękuję za podpowiedzi.

Mam pytanie do posiadaczy Wicherka 50.

Na podwozie blacha dural 2 czy 3 mm (obrys jak w oryginale) ?.

Zastanawiam się także nad Evolution 10 cc benzyna,ale jest kłopot ze zbiornikiem paliwa.

Mój warunek: silnik głowicą do góry, a wtedy zbiornik wypada nisko. Trzeba by dać pompę Perry , ale to konieczność wyprowadzenia ciśnienia z karteru.

Chyba , że są inne możliwości.

Jakie pochylenie silnika w dół i w prawo zastosować ?

 

Piotr


Koledze Jogi99 dziękuję za podpowiedź , ale jestem w posiadaniu obu książek papy Shiera. Chodziło mi o uwagi kolegów z praktyki.

Ale dziękuję za starania.

Piotr

Opublikowano

Ten silnik ma pompę paliwa i jest mu obojętne czy będzie zamocowany głowicą na dół czy górę.

Podwozie możesz zrobić z dobrego,sprężystego drutu.

A kąty na silnik takie same jak i na mniejsze Wicherki i jak to jest opisane w obu książkach :D

Opublikowano

Dokładnie o tym samym.Choć w materiałach reklamowych sklepów modelarskich jest napisane że ma pompę w gaźniku.

W instrukcji obsługi napisane jest,że pompy nie ma i zbiornik paliwa trzeba umieścić klasyczni w poziomi rozpylacza, a ciśnienie pobiera jak żarowy z tłumika.

Piotr

Opublikowano

Masz chyba instrukcję nie od tego silnika. :P

Ten gaźnik to połączenie Walbro i naszego gaźnika.

Tu pracuje z głowicą prawie w dół

 

Opublikowano

Położenie głowicy silnika nie ma znaczenia.Ważne jest by zbiornik paliwa był na poziomie gaźnika

A tutaj fragment instrukcji.Tank Location - Because muffler pressure

is used to provide the pressurization to the

fuel regulating and metering carburetor, the

tank still needs to be mounted in line with

the carburetor, and as close to the rear of the

engine as possible. Care taken in mounting

the tank as described will provide trouble free

operations in all flight attitudes..

Opublikowano

Proporce Meridiana są zupełnie inne

Kadłub sięga do 3/4 wysokości silnika.

W Wicherku 50 to jest tylko 25 mm (nie potrafię wkleić zdjęcia).

Piotr


Dlatego moje pierwsze pytanie było czy NGH 9 cm (1,2 KM) wystarczy dla Wicherka 50. (ten silnik ma osobną pompę).

Panie Wojtku ,a co doradziłby pan wprawie podwozia.Zaznaczam , ze nie chcę drutów.

Piotr

Opublikowano

To wniosek z tego że silnik powinien być głowicą w dół.25mm przy tak dużym modelu to bardzo mało.Jakikolwiek zamontowany silnik nie będzie miał przy tym układzie zbiornika w osi gaźnika.

Nie ma co kombinować z podwoziem,Blacha duralowa

Opublikowano

Silnik z głowicą w dół to chyba dalej Wicherek?

post-56-0-57203300-1428955523_thumb.jpg

Tak mi się bardziej podoba.

Chcesz głowicą do góry bo tak jest narysowane na planie czy z innego powodu?

 

 

 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.