Piotr21 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Witam serdecznie. Buduję Wicherka 50. Mam pytanie. Czy silnik benzynowy NGH 9 cc (1,2 KM) będzie odpowiedni dla tego modelu ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Swego czasu moj Wicher 50 latał z 10 cm ale metanol teraz ma 20 benzynę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dariuszj Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Dawno temu mój Wicherek 50 (w wersji dolnopłata) latał z silnikiem Raduga 7 i dawał radę. A moc Radugi była chyba coś koło 0,5 KM. Więc ten silnik myślę, że będzie jak najbardziej OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jogi99 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 http://www.alehar.aplus.pl/images/artykuly/tabela8_1_wicherek_duza.jpg http://www.alehar.aplus.pl/artykuly_wicherek.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej nowicki Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Witam miałem wicherka 50 waga 2,2kg silnik 46os max w zupełnosci wystarczył do rekreacyjnego latania . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Widzialem dwa wicherki 50 w jednym był MDS 6,5ccm w drygim POLIOT podajze miał 5ccm,latały pięknie.A Szczepan troche nie poniosło Ciebie z tą dwudziestką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Witam kolegów ponownie. Sory za podwójny post,ale myślałem,że poprzedni nie wszedł. Dziękuję za podpowiedzi. Mam pytanie do posiadaczy Wicherka 50. Na podwozie blacha dural 2 czy 3 mm (obrys jak w oryginale) ?. Zastanawiam się także nad Evolution 10 cc benzyna,ale jest kłopot ze zbiornikiem paliwa. Mój warunek: silnik głowicą do góry, a wtedy zbiornik wypada nisko. Trzeba by dać pompę Perry , ale to konieczność wyprowadzenia ciśnienia z karteru. Chyba , że są inne możliwości. Jakie pochylenie silnika w dół i w prawo zastosować ? Piotr Koledze Jogi99 dziękuję za podpowiedź , ale jestem w posiadaniu obu książek papy Shiera. Chodziło mi o uwagi kolegów z praktyki. Ale dziękuję za starania. Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Ten silnik ma pompę paliwa i jest mu obojętne czy będzie zamocowany głowicą na dół czy górę. Podwozie możesz zrobić z dobrego,sprężystego drutu. A kąty na silnik takie same jak i na mniejsze Wicherki i jak to jest opisane w obu książkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Evolutin 10 cc nie ma pompy paliwa w gaźniku, Piotr, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Wg. mnie ten którego oglądałem ma chyba że piszemy o różnych wersjach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Niestety nie ma (instrukcja obsługi). Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Piszemy o tym silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Dokładnie o tym samym.Choć w materiałach reklamowych sklepów modelarskich jest napisane że ma pompę w gaźniku. W instrukcji obsługi napisane jest,że pompy nie ma i zbiornik paliwa trzeba umieścić klasyczni w poziomi rozpylacza, a ciśnienie pobiera jak żarowy z tłumika. Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Masz chyba instrukcję nie od tego silnika. Ten gaźnik to połączenie Walbro i naszego gaźnika. Tu pracuje z głowicą prawie w dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Położenie głowicy silnika nie ma znaczenia.Ważne jest by zbiornik paliwa był na poziomie gaźnika A tutaj fragment instrukcji.Tank Location - Because muffler pressure is used to provide the pressurization to the fuel regulating and metering carburetor, the tank still needs to be mounted in line with the carburetor, and as close to the rear of the engine as possible. Care taken in mounting the tank as described will provide trouble free operations in all flight attitudes.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Raczej nie powinno być problemu.Ten silnik jest dedykowany do Meridiana i tam też jest głowicą do góry http://www.scorpio-polska.pl/katalog/hangar-9/meridian-10cc-arf-p28261.html P.S. Już wiem po co tyle listew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Z innego silnika wiem jak ten gaźnik pracuje a zbiornik jest pod silnikiem. Zawsze możesz wstawić inny silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Proporce Meridiana są zupełnie inne Kadłub sięga do 3/4 wysokości silnika. W Wicherku 50 to jest tylko 25 mm (nie potrafię wkleić zdjęcia). Piotr Dlatego moje pierwsze pytanie było czy NGH 9 cm (1,2 KM) wystarczy dla Wicherka 50. (ten silnik ma osobną pompę). Panie Wojtku ,a co doradziłby pan wprawie podwozia.Zaznaczam , ze nie chcę drutów. Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 To wniosek z tego że silnik powinien być głowicą w dół.25mm przy tak dużym modelu to bardzo mało.Jakikolwiek zamontowany silnik nie będzie miał przy tym układzie zbiornika w osi gaźnika. Nie ma co kombinować z podwoziem,Blacha duralowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Silnik z głowicą w dół to chyba dalej Wicherek? Tak mi się bardziej podoba. Chcesz głowicą do góry bo tak jest narysowane na planie czy z innego powodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi