Skocz do zawartości

Kobuz elektro 2600mm/3500mm


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Projekt podwozia. Serwo po rozłozeniu podwozia do lądowanie nie będzie brało udziału w przenoszeniu jakichkolwiek sił. Podwozie będzie amortyzowane, na screenach brak amortyzatora.

mechanika podwozia3.JPG

mechanika podwozia4.JPG

podwozie 3D.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem mocowane podwozia do kadłuba na dolne. Wcześniej było górne co nie było do końca dobrym pomysłem. Na rysunku brak wzmocnień w postaci pasków ale sens działania widać.

Koło w pozycji złożonej wystaje u dołu co absolutnie nie ma znaczenia. Podwozie powstaje do tego konkretnie modelu i mieści się bez problemu. 

Podwozie v4.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pora kończyć kadłub. W pierwszej kolejności wnęka chowanego podwozia, następna będzie płoza podkadłubowa i mechanizm zamykania kabiny. Łoże podwozia będzie wykonane z kilku warstw ażurowanej sklejki brzozowej 2,5mm. 

 To już ostatnia prosta przed robieniem formatek pod laser i frezarkę.

KADLUB 3500 CIECIE  RYSOWANIE GLOWN711.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narysowane wzmocnienia centropłata, ażury wręg centropłata itp.  Zamówiłem sterownik podwozia. Jedno mikroserwo będzie otwierało klapki podwozia a drugie będzie wyciągało i chowało podwozie.  Być może drugie będzie zastąpione miniserwem. Zobaczy się. Na pewno oba z metaloywmi trybami. Do takiej obsługi będzie potrzebny właśnie sekwencer. Niestety, nie ma on regulacji prędkości. Pewnie będę musiał kupić jeszcze spowalniacz ale to później.

POD3d6.JPG

POD3d7.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiosną i latem nie chce mi sie grzebać w elektronice.  Co prawda mam graty do miniaturowego wzmacniacza gitarowego ( takiego naprawdę mikro) ale nie wiem kiedy będę z tym działał.

 Narysowałem półkę serwa podwozia. Dziś już chyba nie zrobię więcej.

kadłub 3d render.jpg

kadłub 3d render1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek podesłał wyfrezowane elementy z laminatu G10 4mm. Wszystkie ważą 92g. Na zdjęciach widać zasadę działania i jest ona zgodna z przewidywaną w projekcie. W miejscu drutu będzie amortyzator. 

 Na razie jednak podwozie musi iść w odstawkę, dostęp do tokarki będę miał z tydzień.Trzeba brać się za resztę formatek.

20210616_171625.jpg

20210616_171638.jpg

20210616_171848.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Formatki zrobione, wysłane do Radka z Ol-Pen MODEL do wyceny.  Materiału do cięcia jest ogrom. Ponad 40 formatek z różnego materiału. Samo pokrycie płatów i stateczników to 30 desek balsy 1,5mm.  

 Duzo? Cięciwa płata przy kadłubie to 354mm. Pow 90dm2.  Statecznik poziomy to 845 mm rozpiętości. Ster kierunku 350mm wysokości. 

Ciekawe jak to będzie się składało...

 

PS: Rozłożone podwozie obciążyłem tak że opona prawie się spłaszczyła. Dodam że moja waga waży tylko do 5kg a przy takim obciążeniu opona ledwo się ugięła.

Ze względu na przełożenie na dźwigniach serwo do składania musi mieć ze 3kg/cm żeby podtrzymywać podwozie złożone podczas akrobacji. Ale z tym nie będzie żadnego problemu. Ważne że nie ma opcji samoistnego złożenia podczas lądowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometrię opracowałem od zera. To było kilkanaście projektów. Chciałem je tak zaprojektować żeby podczas lądowania wytrzymywało obciążenia przewyższające wytrzymałość samego modelu ( co nie oznacza że sam model ma się rozsypać przy twardym lądowaniu) . Dodatkowo miało być amortyzowane i będzie. Z założenia  miało być tak wykonane żeby serwo nie przenosiło żadnych sił przy lądowaniu. Jest samoblokujące w pozycji otwartej.

Sam projekt całego modelu od pierwszej kreski po formatki pochłonął około 100 godzin przed komputerem. Nie liczę samego modelowania bryły kadłuba 3D którą zrobiłem 5 lat temu i kosztowała mnie z 50h przed komputerem.

Poniżej screeny z rysowania. Ogólnie plików CAD z poszczególnych etapów rysowania jest około setki.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szczegółową odpowiedź! 
Prawdę powiedziawszy szukałem od dawna rozwiązania amortyzacji podwozia do ASW28 1/3.75 (czeka na swoją kolej od 5 lat ?) i Twoja solucja wygląda najsensowniej.

Innymi słowy - zainspirowałeś mnie do podjęcia próby rozrysowania podwozia opartego o przedstawioną przez Ciebie zasadę działania. Dzięki, że podzieliłeś się ideą!

 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.