Skocz do zawartości

Kobuz elektro 2600mm/3500mm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Projekt podwozia. Serwo po rozłozeniu podwozia do lądowanie nie będzie brało udziału w przenoszeniu jakichkolwiek sił. Podwozie będzie amortyzowane, na screenach brak amortyzatora.

mechanika podwozia3.JPG

mechanika podwozia4.JPG

podwozie 3D.JPG

Opublikowano

Zmieniłem mocowane podwozia do kadłuba na dolne. Wcześniej było górne co nie było do końca dobrym pomysłem. Na rysunku brak wzmocnień w postaci pasków ale sens działania widać.

Koło w pozycji złożonej wystaje u dołu co absolutnie nie ma znaczenia. Podwozie powstaje do tego konkretnie modelu i mieści się bez problemu. 

Podwozie v4.JPG

Opublikowano

Pora kończyć kadłub. W pierwszej kolejności wnęka chowanego podwozia, następna będzie płoza podkadłubowa i mechanizm zamykania kabiny. Łoże podwozia będzie wykonane z kilku warstw ażurowanej sklejki brzozowej 2,5mm. 

 To już ostatnia prosta przed robieniem formatek pod laser i frezarkę.

KADLUB 3500 CIECIE  RYSOWANIE GLOWN711.JPG

Opublikowano

Narysowane wzmocnienia centropłata, ażury wręg centropłata itp.  Zamówiłem sterownik podwozia. Jedno mikroserwo będzie otwierało klapki podwozia a drugie będzie wyciągało i chowało podwozie.  Być może drugie będzie zastąpione miniserwem. Zobaczy się. Na pewno oba z metaloywmi trybami. Do takiej obsługi będzie potrzebny właśnie sekwencer. Niestety, nie ma on regulacji prędkości. Pewnie będę musiał kupić jeszcze spowalniacz ale to później.

POD3d6.JPG

POD3d7.JPG

Opublikowano

Półka serw dorysowana. W kolejnym etapie dorysuję półkę serwa podwozia. Czas myśleć o formatkach.

kobuzz skp2.jpg

kobuzz skp3.jpg

kobuzz skp4.jpg

kobuzz skp 1.jpg

Opublikowano

Wiosną i latem nie chce mi sie grzebać w elektronice.  Co prawda mam graty do miniaturowego wzmacniacza gitarowego ( takiego naprawdę mikro) ale nie wiem kiedy będę z tym działał.

 Narysowałem półkę serwa podwozia. Dziś już chyba nie zrobię więcej.

kadłub 3d render.jpg

kadłub 3d render1.jpg

Opublikowano

Płoza i i płetwa pod statecznikiem pionowym kończą rysowanie kobuza. Czas zaczynać formatki. 

KOB1.jpg

KOB2.jpg

KOBUZ KADŁUB 3D skp.jpg

KOBUZ KADŁUB 3D skp1.jpg

Opublikowano

Nie wiem gdzie to będę montował, długość 1700, wysokość ponad 500, szerokość 205. Jedyny rozsądny sposób montazu kadłuba to stopki.

 

 

MONTAZ KADLUBA 3D.jpg

MONTAZ KADLUBA 3D1.jpg

 

Opublikowano

Formatki z balsosklejki poukładane. Do zrobienia mostki.  

KOBUZ FORMATKI SKLEJKA LIPOWA 3MM BEZ MOSTKÓW.JPG

Opublikowano

Radek podesłał wyfrezowane elementy z laminatu G10 4mm. Wszystkie ważą 92g. Na zdjęciach widać zasadę działania i jest ona zgodna z przewidywaną w projekcie. W miejscu drutu będzie amortyzator. 

 Na razie jednak podwozie musi iść w odstawkę, dostęp do tokarki będę miał z tydzień.Trzeba brać się za resztę formatek.

20210616_171625.jpg

20210616_171638.jpg

20210616_171848.jpg

Opublikowano

Formatki narysowane. Do zrobienia mostki.  Jutro moze dorysuję formatki pokryć skrzydeł.  

SketchUp dorysował jakieś dziwne kreski ale to bez znaczenia. 

formatki KOBUZ1.jpg

Opublikowano

Pokrycie narysowane. Trzeba zrobić offsety i rozmieścić na formatkach. 

ROBIENIE POKRYC BALSA 1,5MM 3d.jpg

20210619_152213.jpg

20210619_152227.jpg

Opublikowano

Formatki zrobione, wysłane do Radka z Ol-Pen MODEL do wyceny.  Materiału do cięcia jest ogrom. Ponad 40 formatek z różnego materiału. Samo pokrycie płatów i stateczników to 30 desek balsy 1,5mm.  

 Duzo? Cięciwa płata przy kadłubie to 354mm. Pow 90dm2.  Statecznik poziomy to 845 mm rozpiętości. Ster kierunku 350mm wysokości. 

Ciekawe jak to będzie się składało...

 

PS: Rozłożone podwozie obciążyłem tak że opona prawie się spłaszczyła. Dodam że moja waga waży tylko do 5kg a przy takim obciążeniu opona ledwo się ugięła.

Ze względu na przełożenie na dźwigniach serwo do składania musi mieć ze 3kg/cm żeby podtrzymywać podwozie złożone podczas akrobacji. Ale z tym nie będzie żadnego problemu. Ważne że nie ma opcji samoistnego złożenia podczas lądowania. 

Opublikowano

Zacnie Ci wyszedł projekcik!
Z czystej ciekawości, rozrysowując podwozie kierowałeś się już gotowym rozwiązaniem czy całą geometrię opracowałeś od "zera"?

 

Opublikowano

Geometrię opracowałem od zera. To było kilkanaście projektów. Chciałem je tak zaprojektować żeby podczas lądowania wytrzymywało obciążenia przewyższające wytrzymałość samego modelu ( co nie oznacza że sam model ma się rozsypać przy twardym lądowaniu) . Dodatkowo miało być amortyzowane i będzie. Z założenia  miało być tak wykonane żeby serwo nie przenosiło żadnych sił przy lądowaniu. Jest samoblokujące w pozycji otwartej.

Sam projekt całego modelu od pierwszej kreski po formatki pochłonął około 100 godzin przed komputerem. Nie liczę samego modelowania bryły kadłuba 3D którą zrobiłem 5 lat temu i kosztowała mnie z 50h przed komputerem.

Poniżej screeny z rysowania. Ogólnie plików CAD z poszczególnych etapów rysowania jest około setki.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Opublikowano

Dzięki za szczegółową odpowiedź! 
Prawdę powiedziawszy szukałem od dawna rozwiązania amortyzacji podwozia do ASW28 1/3.75 (czeka na swoją kolej od 5 lat ?) i Twoja solucja wygląda najsensowniej.

Innymi słowy - zainspirowałeś mnie do podjęcia próby rozrysowania podwozia opartego o przedstawioną przez Ciebie zasadę działania. Dzięki, że podzieliłeś się ideą!

 


 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.