Skocz do zawartości

F6F4 Hellcat (napolskimniebie.pl)


ghost9x

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :D

Wczoraj listonosz zawitał do mnie z długo oczekiwaną paczką od Pana Marka :)

Po długim namyślaniu nad kolejnym ESA zdecydowałem się na Hellcat-a :P

W zestawie brakowało jedynie instrukcji więc dopóki ona nie dotrze do mnie nie ruszę dalej  z budową :/ ( nie wiem za bardzo w których miejscach wkleić wzmocnienia ) 

Model będzie w takim malowaniu ,ale z dodaną przeze mnie mordką :P

03-F6F-5-drone-79874.jpg

Po otworzeniu paczki wyglądało to tak :P

DSCF4612.JPG

 

Chwilka z linijką i nożykiem :P

DSCF4615.JPG

Potem trochę czyszczenia i mamy taki efekt   :)

DSCF4618.JPG

 Na koniec przypiąłem wszystko szpilkami żeby zobaczyć jak się prezentuje :P

DSCF4622.JPG

Jak na razie jestem strasznie zadowolony :P Na dzisiaj to tyle :P Jutro czeka mnie "prasowanie" I może uda mi się zamontować silnik oraz resztę elektroniki ;)

Pozdrawiam Daniel 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziałałem dzisiaj trochę :D
Wkleiłem wzmocnienia oraz "wyprasowałem" kadłub oraz stateczniki :P
Mam nadzieję że na razie wszystko robię dobrze :)

post-10549-0-81973900-1433069506_thumb.jpg

post-10549-0-01537500-1433069523_thumb.jpg


Czekam tylko na Uhu i biorę się za skrzydła :D Oblot planuję zrobić na długi weekend , jeżeli wszystko pójdzie dobrze zabiorę się za malowanie ;)
Pozdrawiam Daniel

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Hey,

 

Pozwole sobie odgrzac danie i podpiac sie pod autora (moze to go zmobilizuje do uaktualnienia wlasnej relacji :rolleyes: ).

 

So..., moj Hellcat po chyba juz latach spedzonych w swoim przytulnym kartonie w koncu dostal szanse i dzisiaj ujrzal swiatlo dzienne. Szanse dostal ale jej jak na razie nie wykorzystal (w czym najprawdopodobniej takze moja zasluga ;) ).

 

 Budowalem po taniosci. Chcialem wykorzystac wyposazenie zalegajace w szufladzie. Dlatego wyszlo moze troche ciezko ale chyba nie dramatycznie. Mialem na stanie dwa male silniki: Robbe Roxxy BL 2815, ktory wydal mi sie troche za maly i Dualsky XM 2834 CA-7, zbyt potezny ale wybor padl na niego. Do tego accu 1400 mAh co swoje (115g) wazy.

 

Do lotu wyszlo 390 g co wydaje sie w granicach rozsadku, chociaz model w reku sprawia wrazenie ciezkiego.

 

Wybralem smigielko GWS 7x3,5 z ktorym na maksa silnik pobiera  7 A i daje ok. 85 W. Myslalem, ze do spokojnych lotow wystarczy..? Ze smiglem 8x4,3 pobieral 16 A :o .

 

Oblot wygladal tak, ze model wyrzucony z reki spadl po okolo 10m. Nic sie nie stalo, tylko smiglo poszlo w drzazgi...

Dalem ok 70% gazu i rzucilem. Kieruje prawa reka i rzucam prawa, wiec zanim dopadlem sterow, model byl juz prawie na ziemi i pozwolilem mu przyziemic.

 

Teraz pytanie do was Combattants!

Za malo mocy. Za ciezko. Czy pilot kiepski? Odchudzac za wszelka cene, czy dolozyc Watow? Mysle, ze z dobrym smiglem (APC) 7x4 lub 8x3 byloby w sam raz.

Wywazenie okolo 65 mm od natarcia.

 

Zdjecia w nagrode:

 

 

post-2244-0-11262400-1509989618_thumb.jpg

post-2244-0-74272900-1509989631_thumb.jpg

post-2244-0-25515800-1509989680_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Zakupie "grubsze" smigo, ale nie GWS bo one to do slowflajerow sie nadaja, liche jakies. Fakt, ze kiedys latalem motoszybowczykiem z tym silnikiem i smiglem chyba 10x5 albo 6, ale pobor podchodzil pod 20 A. Wydawalo mi sie, ze do combata to za duzo...

 

A sam silnik nie jest troche przewymiarowany?

 

Dzieki za odpowiedzi.

 

ps:

na zawody zmienie akumulator ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek

Popatrz na tubie na jakiś film z zawodów ESA i zobaczysz, jak się takim modelem startuje. A jak zapakujeszj silnik 180_200W jakieś 1600k/V i śmigło 8x4 Master Airscrew od spaliny to zapomnisz o problemach. Oczywiście do pierwszego, porządnego dzwona.  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz regulator?

Wg. danych jakie kolega zamieścił w linku, Twój silnik może brać chwilowo nawet do 26A a pobór 20A nie jest niczym wyjątkowym

Śmigło miałeś zbyt małe, proponowane 8x4 też nie wykorzysta pełnych możliwości tego silnika ale będzie zdecydowanie lepiej. Moim zdaniem najlepiej  Twój model będzie latał na 8x6 lub proponowanym przez Japim-a 9x5.

 

Załóż 8x6 i poczujesz dynamikę, zawsze możesz zdjąć troche gazu jak Cię coś nie miło zaskoczy ale kombaty ESA lubią prędkość i latanie na pół gazu nie leży w ich naturze :P

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator 18 A. Wyszedlem z zalozenia, ze do rekreacji wystarczy. Pierwszy test zrobilem ze smiglem 8x4,3. Pobor 16 A, 185 W. Wydawalo mi sie za bogato. Po waszych wypowiedziach wnioskuje, ze te styropianowe ceglowki potrzebuja ciagu zeby mogly latac :rolleyes: ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oblot sie nie odbyl. Zajechalem na lotnisko ale zaczelo strasznie wiac i padac. Nawet nie wysiadlem z samochodu :( . Zeby sie pocieszyc wstapilem po drodze na gielde modelarska organizowana przez moj klub i zakupilem w super cenie kilka smigiel, niepotrzebny mi do niczego regulator 10A i pare kabelkow.

 

Nastepna szansa w przyszly weekend.

post-2244-0-34380800-1510497330_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj imienniku.

Całkowicie popieram Mirolka.Od kV silnika zależy rodzaj smigła.Twój silnik ma 1250 kV i do niego należy zastosować śmigło 8x6,9x5,9x6,10x5 najlepiej sztywne i na propsawerze.Pomyśl również o trochę mocniejszym reglerze,chociaż teoretycznie 20 A powinien wystarczyć.Start wtedy będzie bajecznie prosty.Trzymając model i dając pełen gaz musisz czuć,że ciąg silnika wyrywa Ci go z ręki.Do pierwszego startu warto wziąć pomocnika do wyrzucenia modelu,który nigdy nie latał i nie wiadomo co zrobi po starcie,aby mieć ręce na drągach.Udanego oblotu.

Pozdrawiam Wojtek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey,

 

Oblatany :) ! 

 

Po przeanalizowaniu waszych sugestii zasunalem smiglo APC 9x5. Nonszalandzki wyrzut z forhendu i bez problemu w gore.

 

...Troche bylem w strachu bo dosyc tego wialo. Do tego trauma po pierwszym, feralnym wyrzucie z poprzedniego tygodnia.

 

Po rozgrzewce jetem na EDFie (ktory mial dosyc duze problemy z penetracja pod wiatr) i udanym ladowaniu postanowilem zaryzykowac.

 

...Na wrazenia za wczesnie gdyz lot byl troche walka z silami natury ale pierwsze odczucia pozytywne (nie latam tego typu samolotami). Model po prostu potrzebuje troche wiatru za smiglem i lata praktycznie sam. Myslalem, ze bedzie strasznie nerwowy, ADHD ale nie. Lata przewidywalnie. Mimo turbilencji i porywow wiatru, zadnych "unikow" czy proby zwalenia sie. Moze mam za bardzo przedni SC i za male wychylenia. Beczka na przyklad wychodzi mi makietowa i dostojna. Nie udalo mi sie zrobic "sportowej"..?

Jeden maly minus. Hellcat slabo szybuje ;).

 

Filmu nein. Na pocieszenie zdjecie after:

post-2244-0-21631300-1511020816_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo za udany oblot i ciesze się, że model sprawia frajdę.

Przy zbyt przednim wyważeniu model będzie faktycznie zbyt szybko schodził do ziemi i pewnie dlatego wnioskujesz, że słabo szybuje. To poprawisz korygując SC ułożeniem pakietu a wtedy poprawi się też reakcja modelu na SW.

Akurat na przykładzie Hellcat-a zmontowałem filmik o ustawieniach modeli ESA do lotu i możesz tam zauważyć, że model po wyłączonym silniku bardzo przyjemnie się zachowuje ... jako szybowiec.

ESA to jednak symulacja walki a walka w powietrzu wymaga prędkości :-)

zrób test ze śmigłem 8x6 a model będzie jeszcze szybszy, mniejszy moment odśmigłowy sprawi, że model będzie bardziej sprawny i pewny w manewrach a przy różnicowym wychyleniu lotek zniknie efekt delikatnego zarzucania ogonem. Pobaw się ustawieniami wychyleń i EXPO a odkryjesz dla siebie najlepsza konfiguracje do lotu.

 

Jestem ciekaw Twoje opinii o modelach ESA gdy ten model nie będzie już budził leku czy obaw, że kolejny manewr źle się skończy .... poczuje w sobie MOC i niech będzie z Tobą na zawodach :-)

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.