ghost9x Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Witam Wczoraj listonosz zawitał do mnie z długo oczekiwaną paczką od Pana Marka Po długim namyślaniu nad kolejnym ESA zdecydowałem się na Hellcat-a W zestawie brakowało jedynie instrukcji więc dopóki ona nie dotrze do mnie nie ruszę dalej z budową :/ ( nie wiem za bardzo w których miejscach wkleić wzmocnienia ) Model będzie w takim malowaniu ,ale z dodaną przeze mnie mordką Po otworzeniu paczki wyglądało to tak Chwilka z linijką i nożykiem Potem trochę czyszczenia i mamy taki efekt Na koniec przypiąłem wszystko szpilkami żeby zobaczyć jak się prezentuje Jak na razie jestem strasznie zadowolony Na dzisiaj to tyle Jutro czeka mnie "prasowanie" I może uda mi się zamontować silnik oraz resztę elektroniki Pozdrawiam Daniel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghost9x Opublikowano 31 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 Podziałałem dzisiaj trochę Wkleiłem wzmocnienia oraz "wyprasowałem" kadłub oraz stateczniki Mam nadzieję że na razie wszystko robię dobrze Czekam tylko na Uhu i biorę się za skrzydła Oblot planuję zrobić na długi weekend , jeżeli wszystko pójdzie dobrze zabiorę się za malowanie Pozdrawiam Daniel 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SowaFSO Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 I jak z malowaniem? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Hey, Pozwole sobie odgrzac danie i podpiac sie pod autora (moze to go zmobilizuje do uaktualnienia wlasnej relacji ). So..., moj Hellcat po chyba juz latach spedzonych w swoim przytulnym kartonie w koncu dostal szanse i dzisiaj ujrzal swiatlo dzienne. Szanse dostal ale jej jak na razie nie wykorzystal (w czym najprawdopodobniej takze moja zasluga ). Budowalem po taniosci. Chcialem wykorzystac wyposazenie zalegajace w szufladzie. Dlatego wyszlo moze troche ciezko ale chyba nie dramatycznie. Mialem na stanie dwa male silniki: Robbe Roxxy BL 2815, ktory wydal mi sie troche za maly i Dualsky XM 2834 CA-7, zbyt potezny ale wybor padl na niego. Do tego accu 1400 mAh co swoje (115g) wazy. Do lotu wyszlo 390 g co wydaje sie w granicach rozsadku, chociaz model w reku sprawia wrazenie ciezkiego. Wybralem smigielko GWS 7x3,5 z ktorym na maksa silnik pobiera 7 A i daje ok. 85 W. Myslalem, ze do spokojnych lotow wystarczy..? Ze smiglem 8x4,3 pobieral 16 A . Oblot wygladal tak, ze model wyrzucony z reki spadl po okolo 10m. Nic sie nie stalo, tylko smiglo poszlo w drzazgi... Dalem ok 70% gazu i rzucilem. Kieruje prawa reka i rzucam prawa, wiec zanim dopadlem sterow, model byl juz prawie na ziemi i pozwolilem mu przyziemic. Teraz pytanie do was Combattants! Za malo mocy. Za ciezko. Czy pilot kiepski? Odchudzac za wszelka cene, czy dolozyc Watow? Mysle, ze z dobrym smiglem (APC) 7x4 lub 8x3 byloby w sam raz. Wywazenie okolo 65 mm od natarcia. Zdjecia w nagrode: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 To smigielko daje jakies 250g ciągu. Zdecydowanie za małe. Doskonale spisuje się w modelach dwusilnikowych. Niestety skok 3.5 cala nie wróży rewelacyjnych prędkości. Załóż 8x4 i będzie lepiej. Pakiet tez nieregulaminowy. 1300max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Ja bym postawił na pilota, że źle dobrał śmigło http://www.perfecthobby.pl/3728-xm-2834ca-7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 OK. Zakupie "grubsze" smigo, ale nie GWS bo one to do slowflajerow sie nadaja, liche jakies. Fakt, ze kiedys latalem motoszybowczykiem z tym silnikiem i smiglem chyba 10x5 albo 6, ale pobor podchodzil pod 20 A. Wydawalo mi sie, ze do combata to za duzo... A sam silnik nie jest troche przewymiarowany? Dzieki za odpowiedzi. ps: na zawody zmienie akumulator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 7 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2017 Ja do tej pory mam chiński dzwonek 1000 kV i do niego stosuje śmigło 10x6 gws. Do smaków 2822 1200 kV najlepiej pasuje dobre śmigło 9x5. Do silników 1400kv w tym rozmiarze najlepsze jest 8x4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 7 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2017 Wojtek Popatrz na tubie na jakiś film z zawodów ESA i zobaczysz, jak się takim modelem startuje. A jak zapakujeszj silnik 180_200W jakieś 1600k/V i śmigło 8x4 Master Airscrew od spaliny to zapomnisz o problemach. Oczywiście do pierwszego, porządnego dzwona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 7 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2017 Obejrzalem kilka startow. W sumie latwiocha ... ...Przekopalem graciarnie i znalazlem szare smiglo APC 8x3,8. Mysle, ze powinno na razie wystarczyc. Jak aura pozwoli, to w niedziele zrobimy probe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 7 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2017 A nie znajdziesz jakiejś dziesiątki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 7 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2017 Mam 9x4,7 cos jak GWS, tylko na gumke. Mam normalna piaste i musialbym rozwiercac. Poza tym boje sie, ze regiel nie da rady... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 9 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 Jaki masz regulator? Wg. danych jakie kolega zamieścił w linku, Twój silnik może brać chwilowo nawet do 26A a pobór 20A nie jest niczym wyjątkowym Śmigło miałeś zbyt małe, proponowane 8x4 też nie wykorzysta pełnych możliwości tego silnika ale będzie zdecydowanie lepiej. Moim zdaniem najlepiej Twój model będzie latał na 8x6 lub proponowanym przez Japim-a 9x5. Załóż 8x6 i poczujesz dynamikę, zawsze możesz zdjąć troche gazu jak Cię coś nie miło zaskoczy ale kombaty ESA lubią prędkość i latanie na pół gazu nie leży w ich naturze ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 9 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 Regulator 18 A. Wyszedlem z zalozenia, ze do rekreacji wystarczy. Pierwszy test zrobilem ze smiglem 8x4,3. Pobor 16 A, 185 W. Wydawalo mi sie za bogato. Po waszych wypowiedziach wnioskuje, ze te styropianowe ceglowki potrzebuja ciagu zeby mogly latac ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 12 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2017 Oblot sie nie odbyl. Zajechalem na lotnisko ale zaczelo strasznie wiac i padac. Nawet nie wysiadlem z samochodu . Zeby sie pocieszyc wstapilem po drodze na gielde modelarska organizowana przez moj klub i zakupilem w super cenie kilka smigiel, niepotrzebny mi do niczego regulator 10A i pare kabelkow. Nastepna szansa w przyszly weekend. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu 7 Opublikowano 13 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 Witaj imienniku. Całkowicie popieram Mirolka.Od kV silnika zależy rodzaj smigła.Twój silnik ma 1250 kV i do niego należy zastosować śmigło 8x6,9x5,9x6,10x5 najlepiej sztywne i na propsawerze.Pomyśl również o trochę mocniejszym reglerze,chociaż teoretycznie 20 A powinien wystarczyć.Start wtedy będzie bajecznie prosty.Trzymając model i dając pełen gaz musisz czuć,że ciąg silnika wyrywa Ci go z ręki.Do pierwszego startu warto wziąć pomocnika do wyrzucenia modelu,który nigdy nie latał i nie wiadomo co zrobi po starcie,aby mieć ręce na drągach.Udanego oblotu. Pozdrawiam Wojtek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 13 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 Wojtek a producent tego silnika poleca to: http://www.dualsky.com/motor/Xmotor_CA.shtml Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 18 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2017 Hey, Oblatany ! Po przeanalizowaniu waszych sugestii zasunalem smiglo APC 9x5. Nonszalandzki wyrzut z forhendu i bez problemu w gore. ...Troche bylem w strachu bo dosyc tego wialo. Do tego trauma po pierwszym, feralnym wyrzucie z poprzedniego tygodnia. Po rozgrzewce jetem na EDFie (ktory mial dosyc duze problemy z penetracja pod wiatr) i udanym ladowaniu postanowilem zaryzykowac. ...Na wrazenia za wczesnie gdyz lot byl troche walka z silami natury ale pierwsze odczucia pozytywne (nie latam tego typu samolotami). Model po prostu potrzebuje troche wiatru za smiglem i lata praktycznie sam. Myslalem, ze bedzie strasznie nerwowy, ADHD ale nie. Lata przewidywalnie. Mimo turbilencji i porywow wiatru, zadnych "unikow" czy proby zwalenia sie. Moze mam za bardzo przedni SC i za male wychylenia. Beczka na przyklad wychodzi mi makietowa i dostojna. Nie udalo mi sie zrobic "sportowej"..? Jeden maly minus. Hellcat slabo szybuje . Filmu nein. Na pocieszenie zdjecie after: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Brawo za udany oblot i ciesze się, że model sprawia frajdę. Przy zbyt przednim wyważeniu model będzie faktycznie zbyt szybko schodził do ziemi i pewnie dlatego wnioskujesz, że słabo szybuje. To poprawisz korygując SC ułożeniem pakietu a wtedy poprawi się też reakcja modelu na SW. Akurat na przykładzie Hellcat-a zmontowałem filmik o ustawieniach modeli ESA do lotu i możesz tam zauważyć, że model po wyłączonym silniku bardzo przyjemnie się zachowuje ... jako szybowiec. ESA to jednak symulacja walki a walka w powietrzu wymaga prędkości :-) zrób test ze śmigłem 8x6 a model będzie jeszcze szybszy, mniejszy moment odśmigłowy sprawi, że model będzie bardziej sprawny i pewny w manewrach a przy różnicowym wychyleniu lotek zniknie efekt delikatnego zarzucania ogonem. Pobaw się ustawieniami wychyleń i EXPO a odkryjesz dla siebie najlepsza konfiguracje do lotu. Jestem ciekaw Twoje opinii o modelach ESA gdy ten model nie będzie już budził leku czy obaw, że kolejny manewr źle się skończy .... poczuje w sobie MOC i niech będzie z Tobą na zawodach :-) ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Mirek aby zastosować śmigło 8 cali należy wymienić silnik na taki z kv ok 1700. sama zmiana śmigła bez zmiany silnika jest trochę bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi