mar.nod Opublikowano 23 Lipca 2015 Opublikowano 23 Lipca 2015 Witam. Patrzyłem na zdjęcie powyżej. To, o ile pamiętam,tam jest jakaś linka. Jeśli jest sztywna,to przenosi kąty. W takim razie jako element elastyczny(jeśli posiada sztywność)nie powinno być kłopotów. Miałem napisać"ale"(tak nie zaczyna się zdania). To chyba dobre rozwiązanie . Tak myślę. Początkujący czasami miewają olśnienia. Tak bywa. Tak powstała cywilizacja. Pozdrawiam. PS.Piszcie bardziej zrozumiale. Krytyka boli tylko gdy jest nie słuszna. Pozdrawiam.
dukeroger Opublikowano 24 Lipca 2015 Opublikowano 24 Lipca 2015 Nie chodzi nawet o to ze chodza "aksamitnie" tylko o to ze jak sa tak zagiete to beda mialy tendencje do pracy w bok na zalamaniu, popychacze czy bowdeny powinny na ile to mozliwe naciskac na poruszane elementy osiowo (dlatego np stosuje sie przeguby na koncu), ich skutecznosc jest wtedy maksymalna (szczegolnie widoczne jest to pod obciazeniem).
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Lipca 2015 Opublikowano 24 Lipca 2015 A to prawda. W tym kontekście popychacz powinien być jak najprostszy, lub podparty na łukach.
sławek Opublikowano 24 Lipca 2015 Opublikowano 24 Lipca 2015 Istnienie małych zagięć w tym przypadku nie zmienia lub prawie wcale sztywności napędu steu , np w ESA często spotykamy /robimy wygięcie drutu popychacza w "V" które daję nam dodatkową możliwość regulacji (np przy napędzie lotek jednym serwem itp ) a ich obecność nie wpływa na sterowność modelu , a tu mamy tylko delikatne zagięcie . Naturalnie że powinniśmy unikać tego typu rozwiązań tym bardziej im mamy do czynienia z większym i cięższym modelem , przy takim parkflyerze bym nawet nie roztrząsał tematu i nie demonizował sytacji , jeśli to typowy drut stalowy 0.8mm z bowdena a pancerz dobrze wklejony a model nie jest extra szybki -to nie widzę problemu . Jedynie chodzi o to czy istnieją zagięcia w tym przypadku , czy też to tylko złudzenie na fotografii - jeśli są a nieruchomy pancerz jest tak ich blisko to mogą być problemy .
enter1978 Opublikowano 24 Lipca 2015 Autor Opublikowano 24 Lipca 2015 Nie miałem dziś czasu ani zająć się modelem, ani pisać w temacie, dziś przy modelu wykonałem tylko wzmocnienie wręgi silnikowej, teraz juz silnik raczej nigdzie nie odleci . Co do napędu steru wysokości, to te linki są delikatnie wygięte, a na zdjęciu kąt ich wygięcia wygląda na dwa razy taki jak jest w rzeczywistości, co nie zmienia faktu że linka jest faktycznie leciutko podgięta. Zastanawiacie się czy to linka czy drut. Nie jest to drut, jest to linka o średnicy 2mm w środku jest linka 1mm upleciona w jedną stronę i na tej lince 1mm jest upleciona w przeciwną stronę jeszcze jedna warstwa linki. Chodzi bez najmniejszego oporu. Bartek pytał jeszcze o przyleganie skrzydła, dorabiana płaszczyzna przylega idealnie ponieważ elementy balsowe były przyklejone do skrzydła, i jak jeszcze klej był rzadki skrzydło było przykręcone do kadłuba ( dociśnięte) więc na rzadkim kleju elementy balsowe same się ułożyły do kadłuba i tak zastygły. Skrzydło jest przykręcane na cztery plastikowe śruby 4mm widać je na którymś zdjęciu powyżej , są białe więc może nie rzucają się w oczy na jasnej sklejce. Mam kłopot z ustaleniem miejsca w którym ma być środek ciężkości, plany oglądałem ale coś nie za bardzo znalazłem takie miejsce
enter1978 Opublikowano 26 Lipca 2015 Autor Opublikowano 26 Lipca 2015 Piotr wspomniał że silnik jest za bardzo obudowany, Mirek zasugerował wycięcie dwóch otworów po bokach, ja zrobiłem trzy otwory, dwa półokrągłe po bokach i jeden kwadratowy u dołu silnika. Da to coś?
miro-er1 Opublikowano 26 Lipca 2015 Opublikowano 26 Lipca 2015 no teraz to i silnik ma dobre chlodzenie i wyglada bardziej makietowo, podoba mie sie bardzo , chyba sobie go zrobie te wloty to jakim drutem zabudowane czy jak??? jak to drut to oby ci szkod nie narobily przy krecie , moga uszkodzic zwoje w silniku , tak mi sie wydaje
enter1978 Opublikowano 26 Lipca 2015 Autor Opublikowano 26 Lipca 2015 Mój aparat ma zajoba i bliżej się nie da zrobić bo rozmazuje. To drut 1mm, pociąłem drut na miarę w piance ponacinałem otwory, i w nacięte otwory powciskałem na klej druty 1
miro-er1 Opublikowano 26 Lipca 2015 Opublikowano 26 Lipca 2015 te 2 otwory po bokach by wystarczyly, jak oryginal, fajnie to ci wyszło.
Bartek Piękoś Opublikowano 26 Lipca 2015 Opublikowano 26 Lipca 2015 Jak dla mnie - i efektywnie i efektownie:)
miro-er1 Opublikowano 26 Lipca 2015 Opublikowano 26 Lipca 2015 oszklenie kabiny juz kompinujesz z jakiejs buteliki. czy na kopycie bedzie robione????
Bartek Piękoś Opublikowano 26 Lipca 2015 Opublikowano 26 Lipca 2015 Wiesiek, napisz jeszcze krótko, w co wkręcane są śruby mocujące skrzydło. Jeśli tam jest sklejka, to rozumiem, że porzuciłeś obawy o wpływ tego rozwiązania na SC?
enter1978 Opublikowano 26 Lipca 2015 Autor Opublikowano 26 Lipca 2015 Hm? właśnie jeśli chodzi o oszklenie kabiny to zrobiłem juz dwie szyby z szablonu z planów, obie do ptaszka nie podobne. wycinałem je z butelki. Jak dla mnie ta szyba to najtrudniejsza rzecz jaka jest do wykonania w tym modelu. Na obecną chwilę szyby nie posiadam, i z góry wiem że jak wytnę następną to będzie jeszcze gorsza niż dwie poprzednie. Spróbuję wykonać kopyto i zrobić tą szybę na kopycie. Ja celowo nie pokazywałem szyb które wykonałem, bo i tak się kompromituję budując model nie mając najmniejszego pojęcia o tym, ale jak bym pokazał szybę to obawiam się że ktoś ze starych wyjadaczy mógł by ze śmiechu zejść na serce. Spróbuję wykonać kopyto i na nim szybę, może mnie to nie przerośnie.
Bartek Piękoś Opublikowano 26 Lipca 2015 Opublikowano 26 Lipca 2015 Kopyto zrób z drewna. Albo z gipsu. Inaczej możesz je uszkodzić przy opalarce. Bo nie podejrzewam, żeby chciało Ci się robić stół do vacuformowania, która to technika jest dla kopyt bezpieczniejsza .
enter1978 Opublikowano 26 Lipca 2015 Autor Opublikowano 26 Lipca 2015 Część kadłuba tu gdzie jest przykręcane skrzydło jest w całości od środka kadłuba wykonana ze sklejki, (burty do samego dołu). płaszczyzna gdzie przylega skrzydło też jest ze sklejki, w tej płaszczyźnie są wywiercone otwory na śruby. Od spodu tej płaszczyzny są przyklejone nakrętki metalowe M4 i skrzydło od góry jest przykręcone do tej płaszczyzny czterema plastikowymi śrubami 4mm. Gdzie ten model ma środek ciężkości, to ja bardzo chciał bym wiedzieć, robiłem próbę i jeśli pakiet będzie ważył 200-210g to model będzie równo wisiał podparty w miejscu gdzie biegnie rurka węglowa (bo robiłem symulację) Ale nie mam pojęcia gdzie jest ŚĆ tego modelu, jeśli gdzie indziej niż ta rurka to będzie trzeba kombinować i może jakoś przesuwać ten pakiet. Bartku czy mógł bym cię prosić o zerknięcie w plany tego modelu i podpowiedzenie mi ile od krawędzi natarcie mam podpierać model podczas wyważania?
Bartek Piękoś Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 Najprościej jest przyjąć SC w 1/3 długości cięciwy skrzydła przy kadłubie. Jeśli chcesz wykreślić i wyliczyć to dokładnie to ja bym posłużył się wzorem, po uprzednim wyznaczeniu SCA (średniej cięciwy aerodynamicznej). Daj znać, którą metodę wybierasz. Jak drugą, to jutro podeślę Ci sposób wykreślania SCA i wzór na SC.
magilla Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 Wieśku to oszklenie mozesz wykonac bez wiekszego problemu bez jakichkolwiek kopyt. Wiem ze jeśli chcesz uzyskać lekko wypukłe (makietowe) oszklenie cessny to nie obejdzie sie bez tego kopyta ale czy jest sens? Obawiam się że możesz polegnąć przy takim kopycie. Zmodyfikuj ten szablon który jest w planach usuń ten wycięty klin. Będzie przez to bardziej płaskie jak na moim zdjęciu. Wytnij z papieru swój szablon na próbe i dopasowuj. W moim super cubie wyszło jak na zdjęciu i moge powiedziec ze sam musialem z 2 oszklenia wywalic bo szablon ktory byl w planach nie spasował ale dał jakąś bazę. Powodzenia!
Rekomendowane odpowiedzi