Skocz do zawartości

F 117 Nighthawk


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

cicho ostatnio w tym dziale więc postanowiłem pokazać mój nowy samolot. Założenia mojego projektu były następujące:

-samolot miał być prosty w budowie

-budowany pod wyposażenie, a nie odwrotnie

-miał jak najbardziej przypominać oryginał

-nie chciałem dużo szlifować, ponieważ nie za bardzo to lubię :rolleyes:

Wydaje mi się że wybrałem samolot idealny jak dla mnie :D

Zacząłem od przejrzenia całego tego wątku http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=481872 (są tam od razu plany)

 

Pozwolę sobie zamieścić poniżej fotorelację z budowy

 

Zacząłem od wycięcia płata i reszty elementów

e8fa274d312c9d44gen.jpg

 

4fb7341ad1737c1cgen.jpg

 

Następnie zacząłem łączyć te puzle w całość

f607dbf4819826e8gen.jpg

 

7f36e039e632efa0gen.jpg

 

cdeb34c3a1380913gen.jpg

 

1a391c62bc18d7c2gen.jpg

 

3e502cdf43de29dbgen.jpg

 

Tu napotkałem mały błąd w planach

5ba54e259aae1111gen.jpg

 

Tutaj wloty powietrza

e9ee461b3e5a6accgen.jpg

 

bc7c7ef21e8a7ab1gen.jpg

 

070d155c1826bec0gen.jpg

 

No i pierwsza przymiarka kadłuba do płata

0baefc3f8b06973agen.jpg

 

Tutaj wklejone wzmocnienia z pręta węglowego 3mm

807daf19d4c64fb1gen.jpg

 

2c02b8e778734268gen.jpg

 

c67a6fc979142c65gen.jpg

 

Wszystko zostało pomalowane (skomplikowane malowanie tego modelu to też jest rzecz, która mnie skłoniła właśnie do niego B) )

d6e5019e8b82216egen.jpg

 

84e3397b1e67ca45gen.jpg

 

Tutaj kolejna przymiarka, tym razem już ze statecznikami

401dddada0265b24gen.jpg

 

Rozmieszczenie całej elektroniki, brakuje tylko imitacji dopalacza którą mam zamiar wykonać

d74fd8c6ada31efagen.jpg

 

Jak widać musiałem zmienić położenie serw co niestety znacznie wpłynęło na wygląd modelu :(

 

Nie robiłem imitacji kokpitu, ale zrobiłem przeszkloną kabinkę i wsadziłem do środka niebieską diodę

4bb6288793d6746egen.jpg

 

No i kilka zdjęć stanu obecnego

fcb0b8ed057e5b1cgen.jpg

 

941e3637ff959c27gen.jpg

 

ffc204d701b5124egen.jpg

 

2f0efce6ec1cd297gen.jpg

 

fde01bcb6aa4e5begen.jpg

 

Wiem że model nie wygląda idealnie ale zrobiłem go tak dobrze jak tylko mogłem i na ile pozwalały mi warunki :)

 

Tutaj trochę danych na chwilę obecną

 

waga - 547g
rozpiętość - 76cm
długość kadłuba - 96cm
długość całkowita - 108cm
powierzcznia nośna 36dm2
obciążenie pow. nośnej - 15,9g/dm2
silnik - Emax CF2812
śmigło - 7x6E
regulator - 30A
serwa - 2x TG9e
pakiet - Tyrnigy 1300mAh 25-35c

 

Do zrobienia mam jeszcze:

-oświetlenie dopalacza

-naniesienie oznaczeniń

-oblot

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna płaszczka :)
Zrobiłem podobną, z tym, że z planów RcPowers.
 
Kilka rad - daruj sobie dopalacze, lepiej, jeśli będzie lżejszy (zwłaszcza, że silnik to tak już trochę na styk, ja w swoim dałem taki: http://www.marvio-rc.pl/silnik-elektryczny-a2212-6-2200-kv,3,1343,124).
Jak z wyważeniem w tym momencie?
Jedyny problem jaki miałem ze swoim modelem to znalezienie właściwego ŚC. (Dopiero po kilkunastu lotach się udało dobrać).
Ogólnie wyważanie modelu o takim kształcie to ból jest. Ja radziłem sobie w ten sposób, że wyważałem na długim ceowniku (można też użyć jakiejś rurki, trójkątnej listwy).
 
Jeszcze jedna sprawa:
F-117 rewelacyjnie wygląda na tle nieba, ale tak w odległości kilkudziesięciu metrów to spory problem odróżnić w jakiej pozycji on leci, i gdzie u niego góra, a gdzie dół ;)
W mojej f-117 od dołu nakleiłem dwa białe pasy z Oracalu, a szyby kabiny zrobiłem z folii holograficznej (takie cuś np. http://ramykultury.pl/2009/Folia-holograficzna-do-oprawy-Cover-Crystal.html , moja pochodziła z jakiegoś wiatraczka kupionego w kiosku za całe 2 zł) - i jest znacznie lepiej.
 
A lata tak:

 

https://www.youtube.com/watch?v=h5HJX-hE_X4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za miłe słowa :rolleyes:

 

Jak z wyważeniem w tym momencie?

Miałem sporo problemów z wyważeniem musiałem dać pakiet maksymalnie do przodu co zwiększyło wagę o 50g(przewody do silnika) i dołożyć jeszcze 25g na przód.

 

jedna sprawa:
F-117 rewelacyjnie wygląda na tle nieba, ale tak w odległości kilkudziesięciu metrów to spory problem odróżnić w jakiej pozycji on leci, i gdzie u niego góra, a gdzie dół ;)
W mojej f-117 od dołu nakleiłem dwa białe pasy z Oracalu, a szyby kabiny zrobiłem z folii holograficznej (takie cuś np. http://ramykultury.pl/2009/Folia-holograficzna-do-oprawy-Cover-Crystal.html , moja pochodziła z jakiegoś wiatraczka kupionego w kiosku za całe 2 zł) - i jest znacznie lepiej.

Zobaczę tak jak jest, w przyszłości mam zamiar zrobić takie malowanie

f-117_144.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po oblocie niestety zakończonym po kilku sekundach na drzewie :(

Zanim zostanę zlinczowany za lot nad drzewami to muszę się wytłumaczyć, po prawej stronie było ogromne pole nad którym zawsze latam i tam właśnie zamierzałem skręcić tuż po starcie. Samolot samoczynnie po starcie przechylił się w lewo. Postanowiłem wlecieć na wyższy pułap po czym skręcić w prawo, lecz nie wiem z jakich przyczyn samolot baaaaardzo słabo i ospale, a potem wcale nie reagował na stery. Gdy ja walczyłem o to aby podnieść dziób samolotu, on zaczął opadać.Myślę. że nie było to przeciągnięcie ponieważ miał tyle ciągu że mógł by iść pionowo w górę. Jak myślicie czy przyczyną może być np. odklejenie się serw od skrzydła ? Co tłumaczyło by brak reakcji na stery. Sądzę tak, ponieważ gdy znalazłem samolot, owe serwa były odklejone.Nie wiem czy stało się to wlocie czy w trakcie upadku.Jak widać na zdjęciach uszkodzenia są tylko na przedzie kadłuba a w okolicy serw nie ma żadnych obrażeń.

 

Proszę oto film. Napiszcie co według was mogło być przyczyną.

https://youtu.be/JG1wrd8Y9vU

 

7926c9c2c3781818gen.jpg

 

568bf20be3cb66fcgen.jpg

 

e4aafbee2243c82dgen.jpg

 

5ed502dedce95a25gen.jpg

 

c1878d0266603108gen.jpg

 

2b0e7e09b4043ca9gen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z oblotem to nigdy nic nie wiadomo.

Wg mnie lewa sterolotka zaraz po starcie dziwnie była opuszczona w dół a prawa była na równo. Może faktycznie.

Lepiej było odpuścić z gazem i wylądować od razu w zbożu a widzę, ze gaz to był cały czas na maksa.

Sprawdziłbyś wtedy wyważenie bo może jest za ciężki na przód, stąd ospałość w manewrach, poszerzyłbym tez lotki na końcówkach. Przy kadłubie są szerokie ale na końcach wąziutkie a to stamtąd przychodzi moment obrotowy do beczki.

Nic to... zbuduj jeszcze jeden i heja w powietrze.


PS. Dorób mu KFm2 na skrzydle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czarna seria, kurcze.

Co czytam relacje z oblotu to kraksa :-(

Szkoda żelazka, ale spoko jest z czego odbudować.

Z lewą lotką to faktycznie coś było nie tak, wisiała w dole i powodował opór i cyrkulację w lewo.

Tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwory są przelotowe,gaz trzymałem do końca ponieważ jakoś tak instynktownie chciałem go poderwać do góry.Samolot prawdopodobnie będę chciał odbudować ponieważ połamany jest tylko przód nadbudówki, jeden statecznik i lewa krawędź natarci.i chyba popróbuje z KFM tylko muszę to jakoś rozrysować,a mogę mieć z tym problem, ponieważ nie znam się za bardzo no KFm'ach.

P.S Wyważony był zgodnie z planami i gdy go rzucałem też leciał prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba serwa są sprawne?

Bo na filmie to wyglądało tak jakby po początkowym dużym wychyleniu w dół prawa sterolotka przestała działać.

(Oczywiście teraz to trochę akademickie rozważania, bo mogły się schrzanić przy krecie... ).

 

Pozostaje też pytanie czemu go obracało w lewo.

Według wątku z RCgroups - dzieje się tak przy złym wyważeniu.

 

Nie wiem, jak w przypadku tych planów, ale w  F-117 z RCPowers zastosowanie profili kfm nie jest zalecane i powoduje pogorszenie właściwości lotnych modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link :)

Serwa sprawdzone, oba działają jak najbardziej poprawnie, poza tym w momencie kraksy oba były ustawione w pozycji która umożliwia wychył powierzchni sterowych w górę. Wiem o tym, ponieważ w momencie gdy samolot zatrzymał się na drzewie,wszystko,że tak powiem zgasło, ponieważ pakiet wyleciał przez nos samolotu stąd w nim taka dziura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie serwa masz w tym depronowcu. Jeżeli tg9e to możesz mieć takiego pecha jak ja ze moje serwa sobie pływały. Tzn raz włączyłem radio i neutrum było w jednym miejscu a za drugim razem w innym. Co włącznie radia to inne ustawienia sterów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace remontowo-budowlane rozpoczęte ;) .Na początku zabrałem się za wgniot na krawędzi natarcia. Wyciąłem go i uzupełniłem nowym kawałkiem depronu.

fc9107d306c056c8gen.jpg

 

85374e2a05e20366gen.jpg

 

następnie zabrał się za dziób z którym nie dało się zrobić nic innego niż tylko go wyciąć i wstawić nowy

ab33ebb0000c0ff1gen.jpg

 

1b7130f4fec608a8gen.jpg

 

Dodałem wzmocnienia z pręta węglowego co znacznie poprawiło sztywność(nie wiem czemu plany tego nie przewidywały :rolleyes: ,bez nich dziób był bardzo wiotki) i dodałem listewki sosnowe w miejscu łączenia dwóch segmentów.

Lecz najgorsze dopiero przede mną czyli połatanie dziobu który został rozerwany przez wylatujący pakiet.Już widzę,że niezłe puzzle mnie czekają :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace naprawcze zostały jak na razie ukończone.

To co zrobiłem:

-wstawiłem nowy fragment kadłuba przy wlocie powietrza;

-zrobiłem nowy dziób;

-zbudowałem w dziobie slot na kamerkę bo i tak musiałem dać tam jakieś obciążenie aby go wyważyć, wolałem więc dać jakieś "użyteczne obciążenie :D, i nawet fajnie się zgrało, ponieważ w oryginale są tam przyrządy pomiarowe;

-porządnie wkleiłem i przetestowałem serwa.

Powiedzcie mi tylko czy dobrze ustawiłem sterolotki, mianowicie wychylenie góra/dół mam na 100% , a lewo/prawo mam na 70%

Jak pogoda dopisze to może dzisiaj kolejny oblot.

6f6d5d04cf41e6abgen.jpg

 

3ff1d81b4c5dddedgen.jpg

 

2dea73daac9e1f6agen.jpg

 

46c94e72f3fe6e40gen.jpg

 

ad95e77ac10a83b6gen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.