Irek M Opublikowano 28 Listopada 2015 Opublikowano 28 Listopada 2015 A dolnych naciągów nie będzie? One są ważniejsze od górnych.
Irek M Opublikowano 28 Listopada 2015 Opublikowano 28 Listopada 2015 Uffff - właśnie cały urok w tych naciągach.
herkristo Opublikowano 28 Listopada 2015 Opublikowano 28 Listopada 2015 Piękny model. Gratuluję! Cieszę się ,że w Mieście ŁODZI budowane są makiety, na skalę starej szkoły Braci Umińskich.
JacekK Opublikowano 28 Listopada 2015 Autor Opublikowano 28 Listopada 2015 Irku - cały czas opracowuję naciąganie linek elementem sprężystym - nie może być bardzo mocno bo zacznie z czasem wichrować płat. Za słabo i falują jak listki na wietrze Krzysiek - oj, jam chyba jeszcze niegodzien takich porównań.
Irek M Opublikowano 28 Listopada 2015 Opublikowano 28 Listopada 2015 Jacek - ale te naciągi nie były ani sprężyste, ani zbyt naciągnięte. Gdy już wszystkie pozapinasz wtedy dopiero robi się sztywna całość. O sprężynkach bym zapomniał bo to niepraktyczne. Skrzydło nie jest dzielone(?) więc linki są raczej dla dekoracji. W moim Pfalz'u były naciągami pracującymi - to od ich naciągnięcia zależała geometria płatów. Ale jak na trawiastym lotnisku za każdym razem identycznie naciągnąć by nie było zwichrowań? dlatego zrezygnowałem z tego układu i zamieniłem wersję E w A czyli parasol. Robię nowy płat - niedzielony i sztywny gdzie linki tylko dla ozdoby i jako takiej sztywności. W modelu Vicomte tej samej rozp. co Twój płat był niedzielony, a linki takie gumowe okrągłe nie spełniały żadnej roli ale efekt był porażający - na plus . W Pfalz'u jak już pisałem zastosowałem wędkarskie plecionki o wytrzymałości od 18 do 40kg chyba. Agrafki z krętlikiem - 60kg a jenak przy twardszym lądowaniu odkształcały się, a linka 27kg pękła.
JacekK Opublikowano 28 Listopada 2015 Autor Opublikowano 28 Listopada 2015 Napisz coś więcej o tych gumowych okrągłych linkach...
Irek M Opublikowano 28 Listopada 2015 Opublikowano 28 Listopada 2015 Kupisz je w różnych średnicach/grubościach w każdej pasmanterii. To wiązka cieniutkich pasemek w owijce z materiału czarnego. Jest tylko jeden minus - po jakimś czasie wyciągają się pod wpływem paliwa do 2suwu. Wydaje mi się, że raczej o olej chodzi bo gdy zamieniłem na 4suwa to "życie" ich znacznie wydłużyło się. Nie dlatego, że w 4suwie nie stosujemy tylko dlatego, że jest go znaaaaacznie mniej na modelu
pacek Opublikowano 28 Listopada 2015 Opublikowano 28 Listopada 2015 tak czytam o tych naciągach i pozwolę sobie na małe wtrącenie. Ja w moim Sopwith Pupie używa linek stalowych tzw plecionki, jako zakończenie wykorzystuję snapy stalowe 2mm plus regulacja długości. wyregulowane naciągi dają się założyć bez większych problemów, bo mimo wszystko konstrukcja skrzydeł jest elastyczna, a do zapięcia snapa wystarczy tylko dociągnąć go do oczka w skrzydle lub kadłubie, żadne sprężynki ani gumki są niepotrzebne.
JacekK Opublikowano 28 Listopada 2015 Autor Opublikowano 28 Listopada 2015 Arek - jeden obraz wart 1000 słów - zrób foto proszę Też mam plecionkę w otulinie z nylonu.
JacekK Opublikowano 28 Listopada 2015 Autor Opublikowano 28 Listopada 2015 Ok, teraz rozumiem. Jedyne co, to w E.III jest taki problem, że w jednym miejscu zbiegają się np. 4 linki... Niemniej jednak "popaczę" jak by to zaadaptować do Fokkerka.
Gość horn3t Opublikowano 28 Listopada 2015 Opublikowano 28 Listopada 2015 Wygląda to jak zwykły napęd typu Pull-Pull
pacek Opublikowano 28 Listopada 2015 Opublikowano 28 Listopada 2015 zespół 2 linek cztery to 2 pary lekko powiększając otwór w regulacji da radę zrobić Wygląda to jak zwykły napęd typu Pull-Pull w sumie tak, z tym że ja do pull- pull (napędy sterów) w WW1 dodaję krętliki, łatwiej się reguluje
Bartek Piękoś Opublikowano 28 Listopada 2015 Opublikowano 28 Listopada 2015 Dwie, trzy rzeczy bym poprawił (np: druty podwozia, bo się "świecą" i rzuca się to w oczy), ale ogólnie Twój weathering bardzo mi się podoba. Gratulacje. Bardzo efektowny model.
JacekK Opublikowano 28 Listopada 2015 Autor Opublikowano 28 Listopada 2015 Dziękuję wszystkim za dobre słowa. Porządne fotki już całkowicie ukończonego modelu zrobię w plenerze. Ale to za jakiś tydzień pewnie, bo teraz dopada mnie dokumentacja systemu ISO 13485 dla wyrobów medycznych
Irek M Opublikowano 28 Listopada 2015 Opublikowano 28 Listopada 2015 Ja początkowo miałem po 3 pary linek na każdej powierzchni - prawa , lewa, góra dół ale zredukowałem do 2 par bo tak było najwygodniej mocować do "kozła". Nie dzieliłem na poszczególne linki tylko na pary czyli jedna linka zakotwiczona przyśrodkowo jednym końcem, a drugim przy końcówce płata. Jedna para na natarciu, druga para na spływie. Zamknięta linka przechodziła przez krętki. W drugie ucho krętlika włożyłem tulejkę mosiężną przez którą przechodziła śruba macająca naciąg do kozła. W skrzydle linka zaciśnięta na konektorze mosiężnym przykręconym do skrzydła. Ale jak pisałem u ciebie jest to znacznie prostsze bo takielunek nie jest pracujący. W Nieuporcie też mam ławo z zapięciem naciągów - nie muszę regulować za każdym razem bo linki są dopełnieniem do rozporek między skrzydłami.
JacekK Opublikowano 30 Listopada 2015 Autor Opublikowano 30 Listopada 2015 Linki gotowe. Na razie za radą Irka powstały z gumek w oplocie fi = 1mm. Śruby rzymskie na końcach z izolacji termokurczliwej. Jeszcze je troszkę szarym stalowym przyprószę bo bardzo czarne. Ale nie wygląda źle.
pacek Opublikowano 30 Listopada 2015 Opublikowano 30 Listopada 2015 no teraz to wygląda jak prawdziwy druciak kiedy oblot ? a co do zestawów WW1 to zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości, tym bardziej że można by pogodzić ogień z wodą, czyli WW1 i polskie szachownice.
Rekomendowane odpowiedzi