Skocz do zawartości

Relacja budowy Bird of Time


Rometowiec007

Rekomendowane odpowiedzi

Stan dzisiejszy szybowca. Dół jeszcze nie zrobiony. Do kadłuba zakładam dwa używane standardy, jedno serwo to sanwa 1301 a drugie to nie wiem. Z geometrią kadłuba wyszło nawet prosto, przy przyklejaniu drugiej podłużnicy musiałem lekko nagiąć ściskami ponieważ ogon trochę się obrócił w lewo ale teraz jest już dobrze. Dziub już z grubsza ogarnięty tylko pozostało od dołu wyrównać ale to dopiero w tedy gdy będzie już na stałe dolna podłużnica. Małymi kroczkami do przodu. Kiedy będzie kadłub już oszlifowany to planuje już laminować, tak jak już wspomniałem, dwie warstwy tkaniny szklanej 48g i żywica epidian 53. Mam pytanie czy to warstwy kłaść jedna po drugiej czy odczekać aż wyschnie jedna a później dopiero druga? I czy tkanine położyć w jednym kawałku czy ciąć na cieńkie paski przez całą długość kadłuba?

 

e820c79b335e77bdb20142188b033184.jpg

 

16f3713672bf63e2fdd7a8a85fef70da.jpg

 

75266b606f490dd327a7bf7dbeeb6035.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem nieźle to ci wygląda. Co do krycia tkaninom to według mnie lepiej jednym kawałkiem i wydaje mi się że od razu jedna po drugiej, chyba wygodniej będzie się dopasowywalo i układało.

A na ostatnim zdjęciu skrzydła są tak przesunięte w bok ze względu na to że były po prostu położone i się przesunęły czy cos krzywo wyszło.

 

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydła były tylko na sucho położone. Planuje zrobić mocowanie na gumie czyli do kadłuba zamontować kołki bukowe a jako gume użyje starej dętki wystarczy pociąć na pierścienie i już. Według mnie ta guma z dętek jest bardziej wytrzymała niż te ,, modelarskie" które w krótkim czasie zaczynają się strzępic i pękać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak byś zrobił coś takiego że przód skrzydła do kadłuba przymocowywalbys na kołkach pod pod kątem a tył na dwóch śrubach. Wydaje mi się że byłoby to mocniejsze i trwalsze mocowanie skrzydła.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f5a8b1ccddc1467af5a9199d9e3af230.jpg

 

c99157d0c07f9a0a32f4702008687fd0.jpg

 

eb26dce785f3474e53fa34915abf2eb5.jpg

 

ee0885b50af6b6d4f8b55d5637cf0189.jpg

 

10efc0c33a1a700d3de5cb002345af7f.jpg

 

838a4fe8efd57ff37acc252c1c93672a.jpg

 

Aż szkoda go laminować. Kadłub jest bardzooo wytrzymały, sam ogon nie jest do wygięcia nawet o 1mm. Nie wiem czy w ogóle ma sens robić ten laminat. Kadłub waży bez elektroniki i statecznika poziomego 235g, według mnie laminat tu nie jest potrzebny, chyba żeby zwiększyć na wadze. Jak Wy myślicie? Jak nie laminat to jakie są jeszcze inne metody pokryć balsę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydło zaczyna się równo z pierwszą wręgą od przodu? A co do laminowania to jak kadłub jest aż tak wytrzymały to nie laminuj, wklej tylko pasek tkaniny od spodu jako płoza, ale nie koniecznie.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie, natarcie opiera się na pierwszej wrędze. Jak z malowaniem? Najpierw podkład i na to aerografem farba dwuskładnikowa? Mam zamiar się zaopatrzyć w aerograf z leory Merlin. Wiem hejty polecą ale nie ma sensu kupować droższego na to co ja go będe używał. Kiedyś próbowałem na kawałek odpadu z balsy prysnąć podkładem i były widoczne takie choćby pory jak to drewno ale jak temu zapobiec? Jest jakiś lakier który to zalewa? Jakie są metody malowania balsy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bym stawiał na podkład jako pierwszy. Aeorograf słusznie, jeśli tylko nie będzie pluł to może być. A co do tych "por" w drewnie to szpachlowka, szlifowanie i aż do efektu.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki. Tylko jak zrobić to mocowanie z kołkami? Kołki mają być na stałe w kadłubie czy w skrzydle? Pod jakim kątem mają być wklejone? 45º? Gdyby mógł ktoś zrobić zdjęcie jak to w praktyce wygląda. Z góry dzięki

 

Gesendet von meinem GT-I9100 mit Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie zrobię zdjęcia w praktyce bo nie do końca wiem jak to narysowac, ale na pewno na stałe w skrzydle w skrzydle, a kąt nie wiem jaki może i 45 stopni będzie dobry tylko oczywiście we wrędze dziury trzeba zrobić które ten kąt wyrownaja

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1331363&page=55

Fotka-217, 190    

Edit

Widzę, że numery fotek się zmieniają więc skopiowałem te na których dobrze widać mocowanie skrzydła, kołki z przodu i dwie śruby na spływie

post-9233-0-29233000-1450804040.jpg

post-9233-0-54738300-1450804060.jpg

post-9233-0-60254200-1450804073.jpg

Polecam przeglądnąć cały temat, jest w nim wszystko co potrzebne przy budowie Bird of Time

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.