o.patrykmodelarz Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Tak na początek to biorę się w garść przestaje zadawać durne pytania a zamiast nich wprowadzam profesjonalizm Chcę zbudować model f3j/m klasa wszystkim znana. Następującą techniką Rdzenie wyciąć z pianki a następnie za laminować tkaniną szklaną wzmacniając płaskownikami węglowymi, rowlingiem i tkaniną węglową Przejmy do szczegółów Skrzydła Rozpiętość 1500 Rozpiętość centropłata 750 Cięciwa na centropłacie to 210 Profil centropłatu to S 3024 9.84% Rozpiętość ucha to 375 Cięciwa końca ucha to 120 Profil Ucha to s 3025 9,38% Na środku centropłata mam zamiar dać włókno węglowe na wzmocnienie, jako dźwigar mam zamiar wkleić 3 płaskowniki węglowe na stojąco tak aby zachodziły jak na rysunku poniżej. Natarcie wzmocnie Rowlingiem Stateczniki to podobnie tylko że płaskowniki wkleje na poziomo a włóknem węglowym wzmocnie tylko środkową część statecznika poziomego Kadłub Długość 750 Natarcie skrzydła w odległości 200 Płoza szklana wzmacniana włóknem węglowym Belka szklana wzmocniona delikatnie Rowlingiem Budowę zaczynam wkrótce Pozdrawiam 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarz115 Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Ciekawie się zapowiada, własny projekt i to laminat! zasiadam i kibicuję :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 I taki "długi" kadlub bedzie dobrze pracował w locie i przy starcie na wyciagarce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
o.patrykmodelarz Opublikowano 9 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Oczywiście to są moje wymyślenia To jaka długość kadłuba będzie odpowiednia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Przejmy do szczegółów Patryk skoro przedstawiasz szczegóły to jak to pytasz o długość odpowiednią kadłuba ?? Chyba miałeś jakieś wytyczne,plan,program czy tak strzeliłeś i już Jeśli to co przedstawiłeś to radosna twórczość ,bez jakiegokolwiek przemyślenia to z takim podejściem marny to początek.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
o.patrykmodelarz Opublikowano 9 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Nie nic nie strzelałem Bardzo dużo na tym myślałem Jeśli chodzi o długość kadłuba inspirowałem się na F1A A o technikę wykonania to dlg. Raczej profilów na skrzydło nie mogłem strzelić a z znalezieniem najlepszego profilu to miałem doży problem i długi czas szukania na necie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 no troche moja wina - przeczytałem F3J i od razu założyłem że to model o rozpiętości ponad 3m - dwa razy 1500mm i centropłat. Czyli jak to bywa ponad 3,7m. Na rysunki techniczne nie zwróciłem uwagi. Oczywiście nie ma żadnych ograniczeń co do minimalnej rozpiętości w tych klasach (tylko znaczące jest minimalne 12g/dm2), ale konkurencyjność takiego modelu będzie żadna. Więc nie lepiej nazwać go małym szybowcem termicznym? To pewnie ten model będzie miał tyle wspólnego z F3J co maluch z rajdówką. Szkoda że nazwy klas F3J/F5J są mocno nadużywane... i czemu dwa takie same wątki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
o.patrykmodelarz Opublikowano 9 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Dwa wątki bo mi się net zaciął i mi wygenerowało 2 tematy więc proszę o osuniecie tego tematu gdyż są dwa takie same niestety. Tak model termiczny na zawody f3j/m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 no weź nie żartuj... no i nie wiem czemu 150cm model szybowca traktujesz jako LARGE AEROBATIC POWER MODEL AIRCRAFT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 Patryk, jako że troszkę modeli zaprojektowanych mam za sobą to pozwolę sobie wtrącić swoje 3 grosze. Skrzydło zrobiłbym tak: Mniejsza cięciwa centropłata poprawi osiągi modelu. Kolejne usprawnienie to zastosowanie profili AG35 na centropłacie i AG37 na końcówce z zwichrzeniem geometrycznym 1 stopień. Dźwigar z płaskownika leżącego na płasko. Dźwigar na centropłacie musi być z jednego kawałka. Jeżeli chcesz mocować skrzydło na śruby to musisz wcześniej w rdzenie wkleić klocki balsowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz99 Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 F3j/m to klasa stworzona na potrzeby MP juniorów młodszych. Są to modele sterowane tylko ogonem bez mechanizacji skrzydła oraz ograniczeniem rozpiętości do 2m. Niestety płaskowniki na "sztorc" nie wystarczą, tym bardziej 3 płaskowniki... Jeśli chcesz tym strzelać z holu należałoby zastosować dźwigar z wypełnieniem balsowym, który będzie wklejony uprzednio w wycięte miejsce w rdzeniu lub wkleć dwa płaskowniki w rowki w rdzeniu (mniejsza wytrzymałość) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
o.patrykmodelarz Opublikowano 9 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 cZyNoMa to być model na podwórkowe zawody i na tym modelu też chciałbym się nauczyć laminować nie oczekuje od tego modelu bicia rekordów , Max rozp. w tej klasie to 2m. Aha sprawę dźwigarów mam załatwioną i porządny plan skrzydła w sumie tak to muszę jeszcze zrobić maszynę do wycinania styropianu i znałeś odpowiedni materiał na rdzeń. Czy jest inny materiał godny polecenia na rdzeń oprócz epp? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 No spoko. Ja to rozumiem i popieram. I juz znikam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
o.patrykmodelarz Opublikowano 10 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 A poco pan znika? Po prostu napisałem bo myślałem ze pan nie wie o co mi chodzi a czasami trudno mnie zrozumieć Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Patryk, nie lepiej zacząć od prostszych, drewnianych konstrukcji? Ewentualnie, jeśli nie skrzydło z żeberek, to styro-balsa? Kadłub też będzie Ci lepiej zrobić z balsy. Będzie o wiele łatwiejszy w naprawach. Masz już jakieś doświadczenie w kompozytach? Wsparcie innych, bardziej doświadczonych modelarzy mieszkających niedaleko? Możliwość wykorzystania pompy próżniowej? Dobierając wymiary szybowca RC nie patrz na F1A. Lepiej wzoruj się na modelach zdalnie sterowanych np. Art Hobby. Na ich stronie znajdziesz ładne plany z wymiarami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skippi66 Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Kolejne usprawnienie to zastosowanie profili AG35 na centropłacie i AG37 na końcówce z zwichrzeniem geometrycznym 1 stopień. Trochę się przyczepię a trochę zapytam, bo przecie mogę nie mieć racji: po co zwichrzenie geometryczne??? Część zwichrzona będzie pracować na mniejszym kącie natarcia, tym samym generując mniejszą siłę nośną. Po co pozbawiać się kawałka skrzydła w i tak niedużym modelu? To samo można osiągnąć stosując zwichrzenie aerodynamiczne, czyli zastosować profil bardziej dwuwypukły. Zwichrzenie geometryczne ma sens w dużych szybowcach/ modelach, gdzie płaty bardzo się wyginają/ pracują. Pomijając że korek można powstrzymać lotką i kierunkiem. Tak myślę. Ale jeśli nie mam racji, proszę o postawienie mnie do pionu. Aha, czy nie ma lepszych profili od AG? Może coś z rodziny S/ SD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Profile AG są lepsze od S/SD, Lepsze profile od AG są ale to już profile comercyjne. Zwichrzenie da nam to że bedzie można krążyć, bez zwichrzenia model bedzie dużo tracił w krążeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Popatrz tutaj: http://www.saumodelarnia.fora.pl/f3-modele-zdalnie-sterowane,58/szybowiec-f3j-m,937.html myślę ze ci się może przydać Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
o.patrykmodelarz Opublikowano 10 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Hahahah ale trafiłeś, na tym się wzorowałem na maxa i własnie zaproponowałem te same profile co tutaj tylko zamiast balsy chce zastosować laminat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
o.patrykmodelarz Opublikowano 10 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Materiał kupiony Mam dostęp no pompy próżniowej ale nie wiem czy będę z niej korzystał, Tak mam wsparcie bardzo doświadczonej osoby w laminowaniu 3 miejsce w USA cały model kompozytowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi