Jump to content
kwi@tek

problem ze zmniejszeniem prędkości w trakcie lądowania

Recommended Posts

Mam problem przy lądowaniu przy bezwietrznej pogodzie model leci dość szybko a więc potrzebuje długiego pasa do wyhamować co zrobić aby skrócić lądowanie dodam iż model nie posiada klap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Energicznie machać lotkami na bardzo małych wychyleniach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podchodzić do lądowania z dalszej odległości i płasko.

Zrobic klapolotki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to forum jest aby pomóc a nie cwaniakowac

 

Nie wiem czy to też do mnie, ale podałem Ci metodę, którą się czasem stosuje i pomaga ..W żadnym razie się nie nabijałem jeśli tak odebrałeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idfx to nie do ciebie tylko do A74 a model to cessna vista jeśli klapolotki to jak na dół czy do góry i kiedy je włączać czy jak model będzie juz na pasie czy w powietrzu tuż nad pasem z samym odlotem nie mam problemu tylko czasem brakuje pasa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest horn3t

Domyślam, że chodzi o samolot? Pokombinował bym z wykorzystaniem lotek jako klap ale na początku z umiarem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

obie lotki do góry, mocno do góry, kontra wysokością i będzie ok.

pierwszy raz na pewnej, bezpiecznej wysokości zaobserwujesz zachowanie modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sory za założenie drugiego tematu ale pisze z komórki i jakoś rąk wyszło prosiłbym moderatora o uporządkowanie jak dobrze Krzysztof zauważyłeś chodzi o samolot cena vista model lata super jak jest choćby delikatny wiatr nie ma problemu ale w bezwietrznej dni potrzebuje dużo miejsca do ładowania

Sory za założenie drugiego tematu ale pisze z komórki i jakoś rąk wyszło prosiłbym moderatora o uporządkowanie jak dobrze Krzysztof zauważyłeś chodzi o samolot cena vista model lata super jak jest choćby delikatny wiatr nie ma problemu ale w bezwietrznej dni potrzebuje dużo miejsca do ładowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezu... co to są klap ołówki? :P  Klapolotki?

Jeśli o nie Ci chodziło, to w dół. Programujesz to w aparaturze. Zmniejszą prędkość podchodzenia, ale też lekko ograniczą sterowność (przechylanie na boki). Włączasz je wchodząc na ścieżkę podejścia. Są często używane w modelach.

 

Może dasz jakiś film z takiego trudnego lądowania? Będzie łatwiej podpowiedzieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, widziałem. :huh:

Ja czytałem, że w dół i w FC robiłem próby z lotkami w dół. Nie było niepokojących objawów, zwalniał wyraźnie, ale wychylenia dawałem niewielkie i jednak klapy okazywały się dużo skuteczniejsze. Dałem sobie spokój. Po prostu, mając klapy,  nie miałem musu eksperymentować, z klapolotkmi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Columb

A ja dawałem lotki w górę zostawiając jeszcze jakieś pole do manewru nimi. Robiłem testy z nimi tak w dól jak i w górę i znacznie lepiej hamowało się dając je w górę, oczywiście korekta wysokością w dół konieczna. Model był bardziej stateczny poprzecznie i szybciej schodził w dół, więc nie było obaw o przeciągnięcie w żadnych warunkach (z wiatrem, pod wiatr czy bez niego). Po prostu trzeba samemu spróbować. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję panowie za podpowiedzi będę próbował i w górę i w dół z lotkami zobaczymy może pomoże

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsza próba na bezpiecznej wysokości. Tylko dobrze przetrenuj wyłączanie miksera bo przy pierwszych ustawieniach wychyleń możesz być zaskoczony niekoniecznie oczekiwanym efektem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z klapolotkami to chyba zależy od modelu. Gdy w szybowcu dałem w dół to omal nie straciłem modelu. Nie do opanowania, niby małe (bardzo) wychylenia a poszedł jak kamień w dół. W Extra300 w dół i jest cudownie, choć łatwo przeciągnąć... Dla odmiany w Wildcacie w dół jest ok, zwalnia, ale w górę też jest nieźle.

 

Z tym, że to jednak pośrodki. Generalnie chodzi o to,żeby samolot leciał jak najwolniej bez rozpaczliwego zataczania się po niebie i przeciągnięcia. Mi w tym pomaga stabilizacja, którą włączam właśnie na czas lądowania. Nie jest to co prawda cudowny środek na wszystko, bo jak się przesadzi ze zwalnianiem to samolot spadnie, ale i tak ląduje mi się wygodniej i bezpieczniej niż z klapolotkami. ..

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rozumiem, że to jest elektryk a nie żarka/benzyna. Zrób to w racjonalny sposób. Kup regulator z programowalnych hamulcem i ustaw go tak, żeby działał jak hamulec a nie zatrzymywał zupełnie śmigło. Prędkość bardzo spadnie. Nie dawaj lotek w górę bo one działają jak spoilery a nie jak hamulce. Nie dawaj lotek w dół bo to zwiększa prawdopodobieństwo korka i pogarsza sterowność.

 

Ewentualnie jeśli nie chcesz inwestować w nowy regulator, możesz powalczyć z krzywą gazu.

Oczywiście wszystkie zabiegi mają sens pod warunkiem, że model nie jest latającą cegłą i jego geometria (kąty zaklinowania) są prawidłowe.

Jeśli jednak pokusisz się o próby lądowania z różnymi ustawieniami lotek, nie zapomnij  o włączeniu kamery :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki silnik, jakie masz niskie obrotry? Mam nadzieję, że podchodzisz do lądowania na zapalonym silniku a nie na zgaszonym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.