Skocz do zawartości

Pakiety SLS XTRON


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mike217 - jaki masz pobór prądu pod wodą?

 

No i jakie te akumulatory stosujecie w wyczynie jeśli to nie tajemnica. Bo wg mnie to napięcie przy 108A jest bardzo przyzwoite.

Opublikowano
  W dniu 2.11.2015 o 12:20, mike217 napisał:

Średnie napięcia rozładowania bardzo takie sobie. W wyczynie gdzie potrzebujemy obrotów na śrubie te akumulatory nie znajdą zastosowania. Stwierdzenie, że akumulator poniżej 10 stopni c. dysponuje maks 50% pojemności to oczywiście bzdura. Jestem płetwonurkiem i zabieram pod wodę popularne zippy 5000 compacty. Woda na dole ma zawsze tylko 4 stopnie a czasy denne robię po 30-40 minut w tej temperaturze. Akumulatory zasilają moje ogrzewanie i światło i spadek pojemności z tytułu niskiej temperatury jest ułamkowy. Mam to potwierdzone ponad 300 zejściami pod wodę właśnie z zasobnikami wypełnionymi Lipo. 

 

 

 

 

 

 Podana  pojemność ( 50% znamionowej) przy 10 stopniach Celsjusza to parametr nie wymyślony przezemnie, wystarczy poczytać o technologi akumulatorów LiPo w wielu polskich i zagranicznych opracowaniach , .( tak np nasze akumulatory samochodowe tracą pojemność w znacznym stopniu w temperaturach ujemnych. , ale to inny typ akumulatora)

 

 Temperaturę danego akumulatora LiPo określa się wtedy, gdy w danej temperaturze przeleżał 1 godzinę . W przypadku Pańskich zastosowań to należy przyjąć, że akumulatory praktycznie zmienią swoją pojemność w niewielkim stopniu, gdyż pod wodę schodzi Kolega z akumulatorami  przechowywanymi w dużo wyższej temperaturze..

 Sam jestem modelarzem lotniczym więc nie znam wszystkich Waszych koledzy konkurencji, ale wiadomo mi,że wielu zawodników w Niemczech do wyścigu stosuje akumulatory SLS MAGNUM ( stosował je także mistrz Europy , wiem to od zawodników polskich startujących w zawodach - pewnie jak popytam to potwierdzę to konkretnym nazwiskiem). Do wyczynu w każdej dziedzinie modelarstwa każdy z nas ma swoje typy sprzetowe. Większość z nas poszukuje akumulatorów LipPo do codziennych zastosowań , ale takich ,które są wysokiej jakości i do tego w dobrej cenie.

Opublikowano
  W dniu 2.11.2015 o 13:34, wapniak napisał:

 Jak to się ma do napięcia STORAGE ładowarki które wynosi 3,6 V?

 Napięcie STORAGE to napięcie  do dłuższego przechowywania akumulatorów w odpowiednich warunkach,. Akurat w tym przypadku producent ustawił 3,6V ( ważna tu jest wielkość  pojemności naładowanego Li-Po, programem STORAGE( - pojemność od40% do 50%.) Najnowsze ładowarki Np .:PULSAR 3 i inne  znznych marek mają program ustwiony na napięcie 3,8V a dla akumulatorów LiPo HV 3,9V/celę

Opublikowano

Pawmar. Napięcie spoczynkowe 3.8 V dla trubu STORAGE może być  przy 20% i 60 % poziomu naładowania akumulatora (w zalezności od akumulatora). Np. pulsar 2+ rozładowuje pakiet do 3.7  ale od "dołu" co odpowiada około 20% naładowania a nawet mniej (mi się zdażyło nawet 7% -Gens 5300 30c). Czy jest to prawidłowy poziom czy moze forsowac te 50% naładowania dla STORAGE.

Opublikowano

Przy akumulatorach wysokiej klasy mamy wysokie napięcie nawet wtedy gdy akumulator posiada już tylko 10-20% znamionowej pojemności. Właśnie o to walczą najlepsi producenci iżeby uzyskać najniższą oporność wewnętrzna ogniwa,co z kolei zapewnia nam  jeszcze wysokie napięcie przy prawie już" pustym" akumulatorze . Dlatego jak pisałem wcześniej SPRAWDZIĆ JAKIE NAPIĘCIE DAJE NAM NASZ AKUMULATOR, który ma już końcówkę pojemności , a wtedy zawsze zakończymy lot/pływanie bez niespodzianek i bez " głupiego i zbędnego" przeciążania naszego pakietu. Odpowiadając bezpośrednio na Twoje pytanie, odpowiadam: tak,dobry akumulator może mieć przy napięciu STORAGE niską pojemność,z drugij strony jest to bardzo bezpieczne ,gdyż poprawia nasze bezpieczeństwo w domu, gdzie zazwyczaj przechowywujemy dużą ilośc pakietów. W tym przypadku co 3 miesiące( w okresie jesienno- zimowym) sprawdzam napięcie pakietu( po prostu daję program STORAGE i mam spokój.

Opublikowano

Ja osobiście stosuję od 3 sezonów cele no name z fabryki w chinach. Ostatni sezon przepływałem na Redzone 6300 ,  trafiły się egzemplarze  które rozładowane prądem testowym 20A do napięcia 3V na cele oddały nieco ponad 6300. Tak czy siak na gładkiej wodzie akumulator żyje 2 biegi no może 3. A jakie prądy wyciągamy- 6300mAh doimy przez 6 minut do zera. A moja większa łódka rekreacyjna zjada w 3 minuty 7500mAh. Problemem jest koszmarna temperatura w   hermetycznej łódce , są niby chłodnice wodne do lipo ale to proteza bo jak mam w łódce 6 cel to jak wychłodzić wszystkie?

Opublikowano

Co do akumulatorów z Chin to musimy sobie uświadomić, że największe fabruki są właśnie w Chinach i bardzo często marki własne są produkowane w tych samych zakładach z  których wychodzą pakiety z bardzo znaną marką i płacimy za nie dużo większe pieniądze.

To dotyczy  większości sprzętu,który kupujemy dla naszego wspaniałego hobby. Ale to już zupełnie inny temat, temat na długie zimowe wieczory.

Pozdrawiam -Zbigniew

Opublikowano

Akumulatory SLS MAGNUM często stosują modelarze startujący w zawodach. Tak jak pisałem wcześniej odszukałem przykłady zastosowań np. w modelach pływających podczas ostatnich mistrzostw świat w klasie F1-E1 Modele predkościowe F1E https://www.facebook.com/ModeleF1E1 . Pływa na nich  mi.Mistrz Europy Andreas Benke oraz aktualny rekordzista Polski Jacek Dzwonkowski.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Darku ?

Czytając powyższe - zrozumiałem to tak: lepiej obciążyć 10 amperami  akumulator 1000 mAh niż 3000 mAh - bo się mniej nagrzewa ?

Dobrze to zrozumiałem ?

I te  dywagacje na temat: temperatury, strat, oporności wewnętrznej - jesteś pewien co jest skutkiem a co przyczyną ? Bo ja, kolejność dokładnie odwróciłbym....

Ale może mi się tylko wydaje ?

R wewn. - jedni podają dla pakietu, inni dla 1 celi w pakiecie, jeszcze inni - w przeliczeniu  na pakiet NiCd lub  NiMh o podobnym potencjale napięcia...... Ufff, robi się to zawiłe !     Bądź mądry - i pisz wiersze ?

Tobie wyszło na 1 miejscu: Turnigy A- spec... Mnie wychodzi na 1 miejscu SLS-Xtron,(za jakieś 2-3 tygodnie wypróbuję "Magnum") na 2-gim: A-spec.... Dlaczego ? Ano dlatego, że używając w tym samym modelu ( czyli w tych samych warunkach) Turnigy A-spec  lekko spuchły a SLS - nie. Innych różnic w locie nie obserwuję ! Żeby nie było nieporozumień - z wcześniej przytoczonymi argumentami na temat głębokości rozładowania i temperatury granicznej - całkowicie się zgadzam, tzn: moje obserwacje są zbieżne.  Po sezonie   eksploatacji jestem przekonany, że lepiej dołożyć kilka EU na pakiet z grupy A- spec niż kupić tańszy - nano-tech z selekcji (czy raczej  - bez selekcji). Biorąc pod uwagę koszty dystrybucji  - na dziś dzień jestem przekonany, że lepiej wziąć SLS - bo nie jest gorszy(!?) a parę zł. zaoszczędzę.

Dla uniknięcia  nieporozumień: porównuję SLS-Xtron do nano-tech A-Spec !!

Ośmielę się zauważyć - że 5 kg przesyłka mnie nie interesuje..... Ale to jest problem HK, nie mój ?

- Jurek

Opublikowano

Klasę Pana Dzwonkowskiego z całym szacunkiem można pominąć bo tam  wydatek energii trwa  10-15 sekund. Ten wynik  to niestety  nadal wynik czołówki z przed 10 lat. 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
  W dniu 20.11.2015 o 13:11, wapniak napisał:

To właśnie wzrost temperatury decyduje o przydatności akumulatora do rozładowywania go dużym prądem. Bo albo spuchnie albo nie.

Większy spadek napięcia świadczy o większym oporze wewnętrznym, czyli wzrost temperatury będzie większy.

 

  W dniu 20.11.2015 o 13:11, wapniak napisał:

Szkoda ,że warunki Twoich pomiarów znacznie odbiegają od wcześniej przytaczanych, można byłoby rozszerzyć listę...

Te pomiary robiłem dłuuuugo przed powstaniem tego wątku na forum...

Ale i tak ogranicza mnie 50W mocy rozładowywania.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.