Skocz do zawartości

Pakiety SLS XTRON


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mike217 - jaki masz pobór prądu pod wodą?

 

No i jakie te akumulatory stosujecie w wyczynie jeśli to nie tajemnica. Bo wg mnie to napięcie przy 108A jest bardzo przyzwoite.

Opublikowano

Średnie napięcia rozładowania bardzo takie sobie. W wyczynie gdzie potrzebujemy obrotów na śrubie te akumulatory nie znajdą zastosowania. Stwierdzenie, że akumulator poniżej 10 stopni c. dysponuje maks 50% pojemności to oczywiście bzdura. Jestem płetwonurkiem i zabieram pod wodę popularne zippy 5000 compacty. Woda na dole ma zawsze tylko 4 stopnie a czasy denne robię po 30-40 minut w tej temperaturze. Akumulatory zasilają moje ogrzewanie i światło i spadek pojemności z tytułu niskiej temperatury jest ułamkowy. Mam to potwierdzone ponad 300 zejściami pod wodę właśnie z zasobnikami wypełnionymi Lipo. 

 

 

 

 

 

 Podana  pojemność ( 50% znamionowej) przy 10 stopniach Celsjusza to parametr nie wymyślony przezemnie, wystarczy poczytać o technologi akumulatorów LiPo w wielu polskich i zagranicznych opracowaniach , .( tak np nasze akumulatory samochodowe tracą pojemność w znacznym stopniu w temperaturach ujemnych. , ale to inny typ akumulatora)

 

 Temperaturę danego akumulatora LiPo określa się wtedy, gdy w danej temperaturze przeleżał 1 godzinę . W przypadku Pańskich zastosowań to należy przyjąć, że akumulatory praktycznie zmienią swoją pojemność w niewielkim stopniu, gdyż pod wodę schodzi Kolega z akumulatorami  przechowywanymi w dużo wyższej temperaturze..

 Sam jestem modelarzem lotniczym więc nie znam wszystkich Waszych koledzy konkurencji, ale wiadomo mi,że wielu zawodników w Niemczech do wyścigu stosuje akumulatory SLS MAGNUM ( stosował je także mistrz Europy , wiem to od zawodników polskich startujących w zawodach - pewnie jak popytam to potwierdzę to konkretnym nazwiskiem). Do wyczynu w każdej dziedzinie modelarstwa każdy z nas ma swoje typy sprzetowe. Większość z nas poszukuje akumulatorów LipPo do codziennych zastosowań , ale takich ,które są wysokiej jakości i do tego w dobrej cenie.

Opublikowano

 Jak to się ma do napięcia STORAGE ładowarki które wynosi 3,6 V?

 Napięcie STORAGE to napięcie  do dłuższego przechowywania akumulatorów w odpowiednich warunkach,. Akurat w tym przypadku producent ustawił 3,6V ( ważna tu jest wielkość  pojemności naładowanego Li-Po, programem STORAGE( - pojemność od40% do 50%.) Najnowsze ładowarki Np .:PULSAR 3 i inne  znznych marek mają program ustwiony na napięcie 3,8V a dla akumulatorów LiPo HV 3,9V/celę

Opublikowano

Pawmar. Napięcie spoczynkowe 3.8 V dla trubu STORAGE może być  przy 20% i 60 % poziomu naładowania akumulatora (w zalezności od akumulatora). Np. pulsar 2+ rozładowuje pakiet do 3.7  ale od "dołu" co odpowiada około 20% naładowania a nawet mniej (mi się zdażyło nawet 7% -Gens 5300 30c). Czy jest to prawidłowy poziom czy moze forsowac te 50% naładowania dla STORAGE.

Opublikowano

Przy akumulatorach wysokiej klasy mamy wysokie napięcie nawet wtedy gdy akumulator posiada już tylko 10-20% znamionowej pojemności. Właśnie o to walczą najlepsi producenci iżeby uzyskać najniższą oporność wewnętrzna ogniwa,co z kolei zapewnia nam  jeszcze wysokie napięcie przy prawie już" pustym" akumulatorze . Dlatego jak pisałem wcześniej SPRAWDZIĆ JAKIE NAPIĘCIE DAJE NAM NASZ AKUMULATOR, który ma już końcówkę pojemności , a wtedy zawsze zakończymy lot/pływanie bez niespodzianek i bez " głupiego i zbędnego" przeciążania naszego pakietu. Odpowiadając bezpośrednio na Twoje pytanie, odpowiadam: tak,dobry akumulator może mieć przy napięciu STORAGE niską pojemność,z drugij strony jest to bardzo bezpieczne ,gdyż poprawia nasze bezpieczeństwo w domu, gdzie zazwyczaj przechowywujemy dużą ilośc pakietów. W tym przypadku co 3 miesiące( w okresie jesienno- zimowym) sprawdzam napięcie pakietu( po prostu daję program STORAGE i mam spokój.

Opublikowano

Ja osobiście stosuję od 3 sezonów cele no name z fabryki w chinach. Ostatni sezon przepływałem na Redzone 6300 ,  trafiły się egzemplarze  które rozładowane prądem testowym 20A do napięcia 3V na cele oddały nieco ponad 6300. Tak czy siak na gładkiej wodzie akumulator żyje 2 biegi no może 3. A jakie prądy wyciągamy- 6300mAh doimy przez 6 minut do zera. A moja większa łódka rekreacyjna zjada w 3 minuty 7500mAh. Problemem jest koszmarna temperatura w   hermetycznej łódce , są niby chłodnice wodne do lipo ale to proteza bo jak mam w łódce 6 cel to jak wychłodzić wszystkie?

Opublikowano

Co do akumulatorów z Chin to musimy sobie uświadomić, że największe fabruki są właśnie w Chinach i bardzo często marki własne są produkowane w tych samych zakładach z  których wychodzą pakiety z bardzo znaną marką i płacimy za nie dużo większe pieniądze.

To dotyczy  większości sprzętu,który kupujemy dla naszego wspaniałego hobby. Ale to już zupełnie inny temat, temat na długie zimowe wieczory.

Pozdrawiam -Zbigniew

Opublikowano

Akumulatory SLS MAGNUM często stosują modelarze startujący w zawodach. Tak jak pisałem wcześniej odszukałem przykłady zastosowań np. w modelach pływających podczas ostatnich mistrzostw świat w klasie F1-E1 Modele predkościowe F1E https://www.facebook.com/ModeleF1E1 . Pływa na nich  mi.Mistrz Europy Andreas Benke oraz aktualny rekordzista Polski Jacek Dzwonkowski.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Darku ?

Czytając powyższe - zrozumiałem to tak: lepiej obciążyć 10 amperami  akumulator 1000 mAh niż 3000 mAh - bo się mniej nagrzewa ?

Dobrze to zrozumiałem ?

I te  dywagacje na temat: temperatury, strat, oporności wewnętrznej - jesteś pewien co jest skutkiem a co przyczyną ? Bo ja, kolejność dokładnie odwróciłbym....

Ale może mi się tylko wydaje ?

R wewn. - jedni podają dla pakietu, inni dla 1 celi w pakiecie, jeszcze inni - w przeliczeniu  na pakiet NiCd lub  NiMh o podobnym potencjale napięcia...... Ufff, robi się to zawiłe !     Bądź mądry - i pisz wiersze ?

Tobie wyszło na 1 miejscu: Turnigy A- spec... Mnie wychodzi na 1 miejscu SLS-Xtron,(za jakieś 2-3 tygodnie wypróbuję "Magnum") na 2-gim: A-spec.... Dlaczego ? Ano dlatego, że używając w tym samym modelu ( czyli w tych samych warunkach) Turnigy A-spec  lekko spuchły a SLS - nie. Innych różnic w locie nie obserwuję ! Żeby nie było nieporozumień - z wcześniej przytoczonymi argumentami na temat głębokości rozładowania i temperatury granicznej - całkowicie się zgadzam, tzn: moje obserwacje są zbieżne.  Po sezonie   eksploatacji jestem przekonany, że lepiej dołożyć kilka EU na pakiet z grupy A- spec niż kupić tańszy - nano-tech z selekcji (czy raczej  - bez selekcji). Biorąc pod uwagę koszty dystrybucji  - na dziś dzień jestem przekonany, że lepiej wziąć SLS - bo nie jest gorszy(!?) a parę zł. zaoszczędzę.

Dla uniknięcia  nieporozumień: porównuję SLS-Xtron do nano-tech A-Spec !!

Ośmielę się zauważyć - że 5 kg przesyłka mnie nie interesuje..... Ale to jest problem HK, nie mój ?

- Jurek

Opublikowano

Klasę Pana Dzwonkowskiego z całym szacunkiem można pominąć bo tam  wydatek energii trwa  10-15 sekund. Ten wynik  to niestety  nadal wynik czołówki z przed 10 lat. 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

To właśnie wzrost temperatury decyduje o przydatności akumulatora do rozładowywania go dużym prądem. Bo albo spuchnie albo nie.

Większy spadek napięcia świadczy o większym oporze wewnętrznym, czyli wzrost temperatury będzie większy.

 

Szkoda ,że warunki Twoich pomiarów znacznie odbiegają od wcześniej przytaczanych, można byłoby rozszerzyć listę...

Te pomiary robiłem dłuuuugo przed powstaniem tego wątku na forum...

Ale i tak ogranicza mnie 50W mocy rozładowywania.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.